|
Скачати 61.38 Kb.
|
Тема уроку: Свято Миколая. "Святий Миколай" за Г.Бондаренко. С. Майданська "Він ходить від хати до хати..." С. Жупанин "Сніжок". Мета уроку: ознайомити учнів із традиціями святкування дня Святого Миколая в Україні, поглиблювати знання учнів про традиції, звичаї українського народу; збагачувати словниковий запас учнів, розвивати навички свідомого та виразного читання; виховувати повагу до свого народу, його звичаїв, традицій, виховувати духовну культуру. Обладнання: мультимедійне обладнання, презентація, підручник "Українська мова" О.Н. Хорошковська, Г.І. Охота, 2 клас; робочі зошити для письма і розвитку українського мовлення. ХІД УРОКУ I. Організаційний момент (Слайд 2) Треба дружно привітатись:
II. Робота над розвитком чіткості вимови й удосконалення техніки читання Чистомовки (Слайд 3) Ла-ло-лу-ли-лі-ле-лє/ тихо На-но-ну-ни-ні-не-нє/ голосніше Ма-мо-му-ми-мі-ме-мє// голосно (Слайд 4) Ду-ду-ду, ду-ду-ду Я на річку … піду Лю-лю-лю, лю-лю-лю Риби я … наловлю Ну-ну-ну, ну-ну-ну Рибу з річки я …тягну На-на-на, на-на-на Витягаю я …лина Ро-ро-ро, ро-ро-ро Риби повне …відро Розгадування загадок (Слайд 5) Прийшла до нас бабуся У білому кожусі. Поля причепурила - Пухнастим снігом вкрила. Вгадайте, хто вона, Бабуся чепурна? (Зима) III. Актуалізація опорних знань 1) Перевірка домашнього завдання - Вибіркове читання оповідання "Як дзвенять сніжинки" за В. Сухомлинським (Слайд 6) а) - зимовий вечір (Слайд 7) б) - снігопад (Слайд 8) в) - дзвін сніжинок (Слайд 9) - Як змальовано в тексті природу? - Що здивувало письменника? - Що здивувало вас? IV. Фізкультхвилинка (Слайд 10) Кричить віхолі зайчисько: “Не підходь до мене близько! Утечу від тебе гаєм - Швидко–швидко я стрибаю”. V. Мотивація уроку. Повідомлення теми і мети уроку 1) - Які ознаки зими ви знаєте? - Які зимові свята відзначають в Україні? - Кого б ви хотіли побачити у своєму віконечку взимку? Опишіть його. 2) Розгадування загадок (Слайд 11) Прозорий, мов скло, А не вставиш у вікно. (Лід) (Слайд 12) В нас узимку білим цвітом Сад зацвів, неначе літом. (Іній) (Слайд 13) Без рук, без олівця малює без кінця. (Мороз) VI. Робота над новим матеріалом 1) Розповідь учителя Грудень — останній місяць року, але перший зимовий. З останнім місяцем року пов’язано багато народних свят. 19 грудня здавна відзначали Святого Миколая. Це веселе свято. Господарі варили пиво, скликали гостей, гуляли, веселилися. Запрягали найкращих коней в сани і з піснями та веселими вигуками їздили навколо села — «бо ж треба знати, чи слизький сніг цього року випав». Народні легенди і перекази оповідають, що Святий Миколай боронить людей від стихійного лиха, а найбільше на воді. Всі одеські рибалки в своїх куренях мали образ Святого Миколая. Виходячи в море, рибалки брали з собою образ Святого Чудотворця. На Харківщині записана така легенда про Святого Миколая. Святий Микола-Чудотворець на небі не сидить, а тут, на землі, людям допомагає. Не те, що Касян — за панича убрався і до Бога пішов жалітися на людей: — Вони,— каже,— Миколу шанують, почитають, на його честь церкви будують, а мене й не згадують! Бог вислухав Касяна та й каже до ангелів: — Покличте мені Святого Миколу. Скажіть, щоб зараз прийшов! — Нема його на небі! — кажуть ангели. — Де ж він? — Пішов на Чорне море людей рятувати! — Почекай,— каже Бог до Касяна,— Микола прийде, тоді поговоримо! За якийсь час Бог знову посилає анголів за Святим Миколою. — Нема його,— кажуть анголи,— на землі людей від пожежі рятує! Утретє посилає Бог ангелів за Святим Миколою. — Нема його,— кажуть ангели,— він кайдани розбиває, козаків із неволі визволяє. А за четвертим разом з’явився Святий Микола перед Богом у старій свиті, мотузком підперезаний, чоботи в болоті, руки в грязі. — Де ти був? — спитав Бог, а Святий Микола йому відповідає: — Помагав мужикові воза з багна витягнути. — Ось бач,— каже Бог до Касяна,— за що люди його шанують? Він на небі не сидить, на землі діло робить, а ти паном одягнувся і тут на небі кутки обтираєш. Іди геть від мене!.. Будуть тебе люди боятися, але не будуть шанувати. З інших народних оповідань виходить, що Святий Миколай-Чудотворець опікується не тільки людьми, а й диким звіром. Один чоловік їхав лісом, і захопила його ніч. Мусив заночувати у лісі. Випріг він воли, дав їм сіна. Коли дивиться: недалечко від нього на пустирі звіряче збіговисько. Злякався чоловік: ще б пак! Вовки, лисиці, зайці, ведмеді… таке назбігалося — страх глянути! Сидить заєць поруч із вовком і не боїться його. «Що за дивовижа!» — думає собі чоловік. А коли йому від серця відлягло, він пильніше придивився і побачив: сидить поміж тією звіриною Святий Микола — старий сивий чоловік. Сидить і щось тим звірам розказує, а вони його слухають, розвісивши вуха. Народні перекази твердять, що найбільше Микола-Чудотворець піклувався про дітей. 2) Словникова робота (Слайд 14) чемна дитина - вежливый ребенок бешкетувати - озорничать, безобразничать різки - прутья, розги 3) Читання вчителем оповідання Г.Бондаренко "Святий Миколай". (Слайд 15 и 16) 4) Бесіда за змістом оповідання — Якої нагороди попросив Святий Миколай після своєї смерті у Бога? — Чим радує він дітей у день свого народження? — Коли відзначається день Святого Миколая? 5) Бесіда за малюнком (с. 72) — Яка пора року зображена на малюнку? — Які прикмети зими ви бачите? — Хто зображений на малюнку? — За ким спостерігає Святий Миколай? — Що він носить у мішку? 6) Робота із зошитом (с. 40) 7) Прислів’я та приказки, пов’язані з ім’ям Святого Чудотворця (Слайд 17)
8) Примовка для чемних дітей від Святого Миколая (Слайд 18) Мамусиній господині, Що порядок любить все,— Даруночки несу нині, Бо дитина на них жде. Ой, голубко, моя крале, Слухай маму все свою — То не тільки книжку й лялю, А й цукерок принесу. Примовка Святого Миколая для нечемних дітей (Слайд 19) Ти, дитино моя мила, Маєш тут, що заслужила,— Я до тебе загостив І дарунок тут лишив: Що не слухала ти тата, Ані мами, ані брата, Тому різку, як той гай, Дає Святий Миколай. 9) Самостійне читання учнями вірша С. Майданської «Він ходить від хати до хати…» (с. 73). 10) Читання учнями вірша вголос, робота над виразністю читання. 11) Хорове читання вірша учнями. 12) Читання вчителем вірша (Слайд 20) Святий Миколай Чи то пір’я з подушок, Чи то з цукру порошок, Так пада, падає згори На поля і на хати? Ні, це Миколай Святий Сипле з неба для дітей Свій білесенький сніжок! За сніжком летять Білі крила ангелят, А за ними саночки, А на них самі мішки, А в мішках м’яких, як сніг, Для дітей чемненьких всіх Найгарніші забавки. А між ними є мішок Для нечемних діточок. Всі нечемні лізуть в кут Зі страху, що Миколай Крикне: «Ану, вилізай, Маєш пару різочок». VII. Підсумок уроку Бесіда з учнями. — Про що ви дізналися на уроці? — Коли відзначається свято Святого Миколая? — Кому допомагає Святий Миколай? — Як він ставиться до дітей? VIII. Домашнє завдання Прочитати оповідання Г. Бондаренко «Святий Миколай» за підручником. Навчитися виразно читати вірш С. Майданської «Він ходить від хати до хати…». - Підготувати опис подарунка, який би ви хотіли отримати від Святого Миколая. (Слайд 21) |
Свято Миколая. Ведуча Миколая. Це веселе народне свято, яке дуже полюбляють діти. В зимові ночі, з 18 на 19 грудня, святий Миколай спускається на землю... |
Діти збираються до зали під мелодію пісень про Миколая Ведуча. Діти, а яке свято ми сьогодні святкуємо? Так, день Святого Миколая. Всі люди від малого до великого люблять це свято. А що... |
Тема: Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю ... |
Тема уроку. Мелодії пташиного співу Матеріал уроку. Василь Довжик „Акровірш”, Юрій Старостенко „Ходить така чутка…”, Леся Мовчун „Скоромовки” |
СОРОЧКУ БІЛУ ШОВКОМ ВИШИВАЛА Свято проходить у класній кімнаті, в якій відображено інтер’єр української хати. Оформлена виставка вишиваних сорочок, підбірка зразків... |
РОЛІ – Ведучі – 4, Св. Миколай, Білочка, Зайчиха, Зайчик, Оля, Івась,... Ведуча Ми раді вітати вас, дорогі малята! Коли вся природа порине в чарівний, укритий срібною памороззю казковий сон, до нас приходить... |
До речі, скажіть, а чи знаєте ви, яке у нас сьогодні свято? Господиня: Так, дійсно. У нас сьогодні 19 грудня, а це значить День святого Миколая! Саме сьогодні ми відзначаємо свято Миколая –... |
До уроку, до уроку Мета: Повторити алфавіт, закріпити знання про звуки та букви. Виховувати у дітей любов до книги, як до джерела знань, формувати інтерес... |
Вивчаємо вірш Тараса Шевченка "Садок вишневий коло хати" Мета Мета: допомогти учням усвідомити ідейно-художню цінність поезії Т. Г. Шевченка, розвивати навички відтворення настроїв пейзажних... |
Тема уроку. Зрізана піраміда. Мета уроку Мета уроку: вивчення властивості площини, яка перетинає піраміду і паралельна основі; формування поняття зрізаної піраміди |