|
Скачати 30.33 Kb.
|
Інтегрований урок української мови і читання з елементами критичного мислення Тема: Т.Г. Шевченко – співець краси рідного краю. Матеріал уроку: Тарас Шевченко (про нього). Т.Г. Шевченко ”Садок вишневий коло хати”, ”Вітер з гаєм розмовляє”. Частини мови(повторення) Мета: глибше ознайомити дітей з життям та творчістю українського народного поета Т.Г. Шевченка; актуалізувати ці знання ; розвивати увагу, мислення, пам’ять, вміння самостійно робити висновки; формувати вміння самостійно працювати над творами Т.Г. Шевченка; узагальнювати основні граматичні поняття; виховувати почуття любові й поваги до Т.Г. Шевченка. Обладнання: портрет Т.Г. Шевченка, картки, записи на дошці, ілюстрації ”Мальовнича Україна”, книга ”Кобзар” Методи і прийоми: ”Асоціативний кущ”, ”Передбачення ”, ”Взаємні запитання”, ”Сенкан”, ”Мозковий штурм”, ”Мікрофон”. Форми: групова форма роботи Хід уроку 1. Організація класу. Продзвенів уже дзвінок, Всіх покликав на урок. Тож за парти всі сідаємо, Працювати починаємо. 2. Мотивація навчальної діяльності. Психологічна розминка. Та щоб добре працювати, Слід себе намалювати На сьогоднішній урок. - Сьогодні у мене гарний настрій, думки. Я люблю себе, своїх рідних друзів, свою землю, свою Україну. Вона – єдина, вона – найкраща. 3. Актуалізація опорних знань. - Що ви знаєте про Т.Г. Шевченка? 1. ”Мозковий штурм” починаємо, все, що знаємо, пригадаємо. Розповіді учнів про Шевченка 2. Складання ”Асоціативного куща”. Павутинки сплетемо. Потрібні слова доберемо. Батько художник Мати кобзар Смерть поет ШЕВЧЕНКО сирота Кріпак життя Письменник Україна 3. Оголошення теми уроку. Тему уроку ми починаємо, і вивчати її починаємо. - Сьогодні ми будемо читати статтю про Т. Шевченка 1. Словникова р-та. Геніальна особистість; рукописи поета вчені-літературознавці; бульвар-експонати. 2. Опрацьовування статті про поета. а) Читання статті мовчки - Що нового ви дізналися із статті? б) Вибіркове читання - Де зберігаються рукописи поета? - Що знаходиться на бульварі Тараса Шевченка у Києві? - Що зберігається у Національному музеї Тараса Шевченка? 4. Фізична хвилина (рухлива) Раз! Два! Час вставати, Будемо відпочивати Три! Чотири! Посідаймо. Швидко втому проганяймо. П’ять! Шість! Засміялись, Кілька раз понахилялись Залічик сонячний, до нас Завітав у світлий клас Будем бігати, стрибати Щоб нам, зайчика впіймати. Прудко зайчик утікає І промінчиками грає. Сім, вісім! Час настав Повернутися до справ. 5. Опрацьовування вірша Шевченка ”Вітер з гаєм розмовляє”. 1. Читання вірша учителем. (вступне слово учителя). - Які картини малює ваша уява, Слухаючи вірш? 2. Словникова робота. а) Прочитайте кожну колонку слів на одному диханні. б) Прочитайте усі дієслова. в) Поясніть слово Скіпка Скіпка – (Двоє працюють за тлумачним словником) г) Поясніть правопис слова з великої букви. 3. Повторне(мовчазне) читання вірша учнями. - Зверніть увагу, як поет змальовує картини тиші і неспокою в природі. 4. Аналіз змісту вірша. - Що поет описує у вірші? Де плив човен? Чому його понесло у море? - Які вирази передають роздуми поета? - Як поет передав картини тиші і неспокою у природі? - Які почуття викликає у вас цей вірш? Чому? 5. Вправи на розвиток швидкості читання. а) Читання вірша, напівприкриваючи букви лінійкою. б) Гра ”Знайди і прочитай” - Прочитайте рядочки вірша, в яких зустрічаються слова з 1 колонки. 5. Фізична хвилина для очей. 6. Робота над мовним мета ріалом - На уроках читання ми ознайомились із творчістю Т.Шевченка. Згадайте який вірш ви вивчили напам’ять? 1. Вступне слово вчителя. 2. Робота в групах. Письмо з пам’яті. 1 група - записати перший куплет; 2 група – записати третій куплет (взаємоперевірка, оцінювання). Малюють фішки-квадратики. Синій – вірно; зелений – є помилки; червоний – не вірно. 3. Вибіркова робота(в групах). 1гр. – виписати іменники з першого куплета. 2гр. – з другого куплета; 3гр. – з третього куплета. Визначити рід, число. (Взаємоперевірка) 4. Вибіркова робота(робота в групах). - Записати у, два стовпчики слова: у , перший – прикметники, у другий – дієслова. 1гр. – перший куплет 2гр. – другий куплет 3гр. – третій куплет (Самоперевірка) 5. Переписування з граматичним завданням. - Переписати другий куплет, визначити головні члени речення. (Взаємоперевірка, оцінювання). 6. Д/З Мальовниче ”Сонечко” дає завдання залежно від кількості обраних фішок. Якщо більше синіх фішок скласти ”Сенкан” та намалювати малюнок до вірша ”Вітер з гаєм розмовляє”. 7. Підсумок уроку 1. Гра ”Мікрофон”. - Про кого говорили на уроці? - Які твори читали, сьогодні? - Що по вашому, об’єднує їх? - Що найбільше сподобалося на уроці? 2. Розгадування кросворда - Не заглядаючи у підручник, пригадайте і впишіть у кросворд слова із віршів Шевченка. Прочитайте слово у виділеному стовпчику. - Я хочу подякувати вам за роботу на уроці і побажати щастя і добра. Нехай вогник Кобзаря завжди горить у ваших серцях, посилаючи промені любові до природи, людини, рідного слова, і палає гнівом до несправедливості. |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Урок читання Тема : Т. Г. Шевченко співець краси рідного краю «Тарас Шевченко» (про нього) Т. Г. Шевченко – «Вітер з гаєм розмовляє…», «Садок вишневий коло хати» |
Конспект уроку літератури рідного краю, проведеного вчителем української... Тема. Література рідного краю. «Йду натхненно важкими дорогами…» Микола Турківський |
«Видатні постаті краю» Дослідник природи рідного краю (до 100- річчя... Чижов Макар Панасович директор Заліщицької середньої школи, вчитель, дослідник природи рідного краю |
План роботи Михайлюцької ЗОШ І – ІІІ ступенів на весняні канікули Заняття гуртка «Історія рідного краю». Виготовлення буклета з історії рідного краю |
Урок 3 Тема. Свійські тварини рідного краю Сьогодні ми поговоримо про свійських тварин рідного краю. Згадаємо, чим вони корисні людині і як людина повинна піклуватися про свійських... |
Урок №2 Тема. Тварини рідного краю Мета: формувати природничу компетентність учнів, розширити і доповнити знання дітей про тварин, зокрема тварин рідного краю, вчити... |
УРОК ЛІТЕРАТУРИ РІДНОГО КРАЮ У 10 КЛАСІ ТЕМА: МАЛА ПРОЗА ІРИНИ НЕВИЦЬКОЇ МЕТА: познайомити учнів з оповіданнями письменниці, навчити визначати проблематику творів, виділяти головне; розвивати уміння ідейно-художнього... |
Урок літературний портрет Тема. Література рідного краю. М. Луків – поет-пісняр із чарівного подільського краю |
Літературне краєзнавство є важливим компонентом вивчення історії... Останнім часом інтерес до письменства рідного краю помітно зростає, що є закономірним фактом. У контексті епохи національного відродження,... |