|
Скачати 90 Kb.
|
Тема. Богдан-Ігор Антонич. Основні відомості про поета. «Назустріч», «Весна». Єдність людини і природи Мета. Ознайомити учнів з основними відомостями про Б.-І.Антонича, з програмовими творами поета «Назустріч», «Весна», розкрити взаємозв’язок світу людини й природи, зв'язок між станом людської душі й природою; розвивати образне розуміння світу через поетичне слово, формувати навички виразного читання та аналізу віршів, вміння порівнювати відчуття ліричного героя з власним баченням природи; формувати естетичні смаки п’ятикласників, виховувати любов до природи. Тип уроку. Урок засвоєння нових знань. Хід уроку Усі почули ми дзвінок – Він покликав на урок. Кожен з нас приготувався, на перерві постарався. Тож тепер часу не гаймо, Наш урок розпочинаймо. І. Актуалізація опорних знань. - Над яким розділом літератури ми з вами зараз працюємо? - Які твори вам найбільше сподобались, запам’ятались і чому? - Чого вчать прочитані нами твори? Над чим змушують замислитись? ІІ. Повідомлення теми та мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Учні за допомогою вчителя формулюють завдання уроку Ознайомитися з основними відомостями про Б.-І.Антонича, віршами «Назустріч», «Весна»; вчитися виразно читати поетичні твори, аналізувати їх, порівнювати відчуття ліричного героя з власним баченням природи, переконатися в єдності людини й природи. Прокоментуйте необхідність такої роботи. (Відзначити необхідність краще пізнати творчість відомого українського письменника, у цьому році відзначатиметься 100-річчя від дня його народження). Епіграф. Вірю в землю батьківську і в її поезію. Б.-І.Антонич ІІІ. Сприймання й засвоєння учнями нового навчального матеріалу. 1.Вступне слово вчителя Б.-І.Антонич був невеликим на зріст, білявим, з коротко стриженим волоссям, з добродушною і вибачливою посмішкою. Він швидше нагадував звичайного сільського вчителя, ніж поета і глибоко інтелектуальну людину. Проте твори письменника виходили українською мовою в Чехословаччині, США, у перекладах польською мовою. 2. Розповідь учнів Завдання класу: скласти план розповіді про Б.-І.Антонича.
Про дитячі роки поета відомо небагато. Він був хворобливим хлопчиком. Тому початкову освіту здобував удома з приватною вчителькою. Нянею його була проста сільська дівчина. Вона знала напам’ять безліч казок, пісень, віршів, а малий Богдан слухав і запам’ятовував.
За життя Антонич здобув славу одного з найкращих поетів. По смерті він був на тривалий час усунутий з історії української літератури. Виданням і впорядкуванням його творів займалися друзі. Антонич став улюбленим поетом українців наприкінці ХХ століття. 3. Читання складених учнями планів. 4.Робота над поезією. 4.1.Підготовка до сприймання - Як Богдан – Ігор Антонич почав писати, що стало поштовхом до його творчості, ви дізнаєтеся із спогадів самого письменника. (Читає учень) «Малим хлопчиком вибіг я в темну ніч, оточену мороком холодних мовчазних лісів,і з острахом піднімав очі до таємничого неба, яке, уявлялося мені, було пришпилене горючими цвяхами зір до безмежного простору вічності. Я відчував, як серце холоне, наповняється містичним передчуттям осягнення якоїсь правічної таїни буття людини і природи». 4.2. «НАЗУСТРІЧ»
Хлоп’я – дитина, з чим порівнює його автор? Малина – смачні солодкі плоди, які лікують. Підкови - обереги, які дзвенять на життєвих шляхах. Ластівка – вісниця, день починає. Сонце – життя. Сніг – білий, чистий, у квітні – дивина.
К – 1 Зобразити ритмічний малюнок перших двох рядків поезії Б.- І. Антонича «Назустріч». К – 2 Виписати з поезії Б.- І. Антонича «Назустріч» слова, які римуються. Визначити рими.
Отже, вірш «Назустріч» - це лірична мініатюра, усього дві строфи, але має глибокий зміст.
Завдання класу:
Дівчинка співає Очі, мов волошки в житі Учні працюють Виспівує душа Сонечко лягає спати Неба край, як золото
Буйний вітер Літо ходить берегами Соковите слово Береза біла, срібнокорая Хрещатий барвінок Вітер хмари доганяє Кущик шепоче 4.3. «ВЕСНА»
Дзбан – велика посудина, глечик. Кусні – шматки. Найтайніший – найпотаємніший, загадковий.
К – 1 Довести, що твір Б. –І. Антонича «Весна» написаний віршованою мовою. К – 2 З’ясуйте вид опису в поезії Б. –І. Антонича «Весна». Слухаючи аналіз вірша, зробіть висновок про художню майстерність автора.
Жартівлива вікторина «Хто і яка?»
ІV. Узагальнення та систематизація вивченого. 1.Узагальнювальна бесіда
2.Виразне читання поезії учнями V. Підсумок уроку.
Виставлення та мотивування оцінок. VІ. Повідомлення домашнього завдання. Опрацювати с.268-270, напам’ять 1 вірш, група В – 5 прислів’їв чи приказок про весну з використанням художніх засобів, повт с. 107. Урок української літератури Богдан-Ігор Антонич. Основні відомості про поета. «Назустріч», «Весна». Єдність людини і природи (5 клас) Підготувала і провела вчитель Прилуцької гімназії №5 Бойко Н.В. Прилуки 2009 |
Тема. Дорога під яворами Андрія Малишка. Чисте синівське почуття... Мета. Знати основні відомості про поета та його пісні. Виразно і вдумливо читати поезії. Вміти визначати і коментувати основні мотиви,... |
Леся Українка. «Давня весна». Тема гармонійного єднання людини з природою Лесі Українки виховувати в учнів працелюбність, віру в себе та власні сили, прагнення до гармонії з собою та світом, любов до природи... |
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов... |
Що означає термін “філософія”? ... |
Урок №36 7 клас Тема. Богдан Лепкий. «Цвіт щастя». Прагнення кожної людини бути щасливою Мета «Легендою про щастя», формувати світогляд, кругозір, висловлювати власні роздуми про щастя людини; розвивати творчу уяву учнів, прищеплювати... |
Розробка уроку української літератури у 9 класі ... |
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків... |
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків... |
Половець Д. С. вчитель образотворчого мистецтва спеціаліст І категорії... Тема. Закони композиції. Загальні пропорції, масштаб, єдність та співвідношення частин з цілим. Особливості передачі образу людини,... |
Практична робота №1 Аналіз особливостей історичних етапів взаємодії суспільства і природи Мета Це період накопичення знань про природу, пристосування людини до природи. У всіх регіонах розселення людей відбувається винищення... |