|
Скачати 0.71 Mb.
|
Міністерство освіти і науки України, молоді та спорту Головне управління освіти і науки Черкаської обласної державної адміністрації Відділ освіти Чорнобаївської районної державної адміністрації Васютинський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної ради Черкаської області Калейдоскоп узагальнюючих уроків з курсу «Географія материків і океанів» 7 клас Суховій Віра Дмитрівна вчитель географії Васютинського навчально-виховного комплексу «Дошкільний навчальний заклад-загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Чорнобаївської районної ради Черкаської області 2013 Зміст Передмова ………………………………………………………………….. ….3 Розділ І. Приклади розробок уроків узагальнення знань з курсу «Географія материків і океанів».……………………………………….....….4 Урок 1. Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» (урок узагальнення знань за темою «Вступ. Основні географічні закономірності»)………..4 Урок 2. «Морські пригоди» » (урок узагальнення знань за темою «Океани»)…………………………………………………………………....9 Урок 3. Урок – репортаж «Телерепортаж із Африки» (урок узагальнення знань за темою «Африка»)…………………………….… 16 Урок 4. Інтелектуально-пізнавальна гра-подорож по Австралії. (узагальнення знань з теми «Австралія»)…………………….………..….20 Урок 5. Урок –КВК (урок узагальнення знань з теми: « Південна Америка»)…………………………………………….30 Урок 6. Гра «Географічна показуха» (урок узагальнення знань з теми: « Північна Америка»)……………………………………35 Урок 7.Інтелект – шоу «Геофієста»(урок узагальнення знань з теми: «Природа Євразії»)…………………………………………37 Урок 8. Інтегрований урок (географія-хімія-біологія) «Земля у нас одна» (урок узагальнення знань з теми «Земля – наш спільний дім»……………………………………………….……..43 Використані джерела …………………………………………….….64 Передмова Важлива роль у шкільному курсі географії належить узагальнюючому повторенню. У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків і океанів та їх частин, різноманітні зв’язки компонентів природи, взаємозалежність природи і людського суспільства. Найважливіша вимога до навчального процесу – його максимальна активізація. Тому в посібнику показано різні напрями вдосконалення узагальнюючого уроку географії в 7 класі, показані можливості основних засобів і шляхів активізації пізнавальної діяльності учнів з використанням інноваційних технологій: інформаційно-комунікаційних технологій, методу проектів, технології формування критичного мислення учнів тощо. Важливим є використання ігрових методів навчання, особливо в 7 класі. Тому гра, змагання присутні на кожному уроці курсу, тим більше на узагальнюючих уроках. Посібник містить приклади розробок узагальнюючих уроків з усіх тем курсу «Географія материків і океанів», при цьому вибрано різноманітні форми їх проведення. Всі вісім узагальнюючих уроки проводяться з використанням мультимедійної системи. До них розроблені презентації. Розділ І. Приклади розробок уроків узагальнення знань з курсу «Географія материків і океанів » Урок 1. Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» (урок узагальнення за темою «Вступ. Основні географічні закономірності») Мета уроку:
Обладнання: мультимедійний проектор, фізична карта світу, атласи, Тип уроку: урок узагальнення знань. Хід уроку І етап «Світлофор» - гра «Так чи ні» Ставлю запитання всьому класу. Учні піднімають сигнальні картки: так-зелена, ні-червона. Чотири учні, які наберуть найбільше балів,виходять до наступного етапу.
4 переможці І етапу отримують ордени. ІІ етап «Тема» Пропоную вибрати тему. Послідовність вибору теми учасниками другого етапу визначаємо так: пропоную розв’язати задачу. Задача. Обчисліть протяжність Атлантичного океану вздовж екватора(9°+52°=61°; 111 км ×52°= 5772 км) Хто перший і точніше – в такій послідовності і вибирають тему. Теми: Літосфера і рельєф Землі Атмосфера і клімати Землі Географічна оболонка Рух Землі. Годинні пояси Запитання по темі «Літосфера і рельєф Землі»
Запитання по темі «Атмосфера і клімати Землі»
Запитання по темі «Географічна оболонка»
Запитання по темі «Рух Землі. Годинні пояси »
Якщо учні-учасники затрудняються відповісти на запитання, «болільники» мають право відповісти і набирати собі бали. ІІІ етап. « Оратор» Даю учням проблемне питання. Висловити свою думку щодо вирішення цієї проблеми учасники можуть протягом 30 секунд. Приклади проблемних питань:
За кращу відповідь 4 бали. ІV етап. « Канікули» Практичне завдання: Заповніть таблицю:
Vетап «Темна конячка» Кожному учаснику пропонуються на екрані комп’ютера зображення географічних об’єктів , явищ, процесів, які він повинен пояснити так, щоб інший учень (»друг») відгадав, що це. І учень ІІ учень 1.Компас. 1.Корали 2.Білий ведмідь. 2.Біг-Бен 3. Австралія. 3. Христофор Колумб 4. Кенгуру. 4.Коала 5.Зона пустель. 5.Глобус 6. Ейфелева вежа. 6.Гори 7. Давід Лівінгстон. 7.Страус ему 8.Вітус Берінг. 8.Вологі екваторіальні ліси ІІІ учень ІV учень 1.Білка 1. Водоспад 2.Автомобіль 2. Жирафа 3.Джеймс Кук 3.Блискавка 4.Великобританія 4.Бриз 5. Ожеледь 5.Дюни 6.Горила 6.Смерч 7.Айсберг 7.Острів 8. Степ 8.Магеллан VІ етап. Фінал «Дуель» Два учні, які набрали найбільше балів у попередніх етапах виходять у фінал. Питання для «дуелі»:
Підсумок гри. «Нагородження» учасників оцінками. Урок 2. «Морські пригоди» ( узагальнення знань з теми «Океани») Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів про Світовий океан, про процеси, які відбуваються в ньому; розвивати логічне мислення та формувати комунікативні здібності учнів; перевірити вміння використовувати свої знання в нестандартних ситуаціях; сприяти екологічному вихованню учнів, оцінюючи вплив людської діяльності на природу Світового океану; сприяти вихованню в учнів інтересу до предмета. Обладнання: фізична карта світу, атласи, мультимедійна система, слайди Тип уроку: узагальнення знань, умінь і навичок Форма проведення: урок – подорож «Морські пригоди» Хід уроку І. Організаційний момент Сьогодні ми вирушаємо в морську подорож навколо світу по маршруту Магеллана. Напередодні ми з вами організували дві команди. Екіпажі команд призначили капітанів і штурманів, придумали назви команд. ІІ. Основна частина уроку Перш ніж вирушити в далеку морську мандрівку, під час якої вас чекають складні випробування, необхідно перевірити готовність команд до подорожі. Конкурс «Картографів». У конкурсі беруть участь по два учні з команди. За кожну правильну відповідь - 1 бал. Питання обом командам:
Точка 1. 36°пн.ш., 6°зх.д.; Точка 2. 33°пн.ш, 17°зх.д; Точка 3. 1°пн.ш.,29°зх.д.; Точка 4. 54°пд.ш., 70°зх.д.; Точка5. 20°пд.ш., 140°зх.д.; Точка 6. 7°пн.ш, 126°сх.д.; Точка 7. 10°пд.ш., 123°сх.д.; Точка 8. 34°пд.ш, 20°сх.д.; Точка 9. 16°пн.ш.,23°зх.д.; Точка 10. 36°пн.ш., 6°зх.д. В кожній із цих точок нас чекатимуть випробування, які нам потрібно подолати. І допоможуть нам в цьому знання про океани. Отже, наш корабель із точки 1( 36°пн.ш., 6°зх.д.-Гібралтарська протока) взяв курс на південний захід до точки 2 (33°пн.ш, 17°зх.д – о-ви Мадейра), де на капітанів чекає перше випробування. Конкурс капітанів. Від капітана корабля в значній мірі залежить чи буде подорож успішною. Вони ще не раз виручатимуть команду під час наших морських пригод.
Ми на острові з координатами 1°пн.ш.,29°зх.д .(точка 3). Що це за острів? (о.Сан-Паулу). Щоб вирушити далі, ми повинні впевнитися, що в нас хороші штурмани. Штурман повинен добре знати карту. Конкурс штурманів Завдання на знання номенклатури карти: І команда Середземне море, Аравійська затока, Японське море, Берингове море, Мозамбіцька протока, Біскайська затока, Північне море, Чорне море. ІІ команда Баренцове море, протока Дрейка, Бенгальська затока, Мексиканська затока, Гвінейська затока, Охотське море, Гібралтарська протока,Червоне море Вчитель. В якому океані ми знаходимося? (Атлантичному) Вздовж берегів якого материка пропливаємо?(Південної Америки) Який об’єкт знаходить в точці 4 з координатами 54°пд.ш., 70°зх.д.? (Магелланова протока) Щоб продовжити подорож по Тихому океану , члени команд повинні виконати правильно географічний диктант. Географічний диктант : продовжити речення:
Вчитель. Наша морська подорож триває. Найцікавіша пригода чекає нас на островах з координатами 20°пд.ш., 140°зх.д(точка 5). Що це за острови? (о-ви Туамоту) Якого вони походження? (коралового) Отже, ми на островах Океанії. Що таке Океанія? Настав час гри. Гра «Незвичайна квітка» У грі беруть участь капітани. Вони по черзі зривають пелюстки , зачитують запитання. Команда отримує 30 секунд на обдумування.
Після успішного подолання і цієї перешкоди, вирушаємо далі на північний захід по теплих водах Тихого океану в точку 6 з координатами 7°пн.ш, 126°сх.д.на цих островах загинув Фернан Магеллан під час першої кругосвітньої подорожі. Назвіть їх. (Філіппінські) «Пляшкова» пошта. Кожна команда отримує пляшку з листом, в якому вказані географічні координати потерпілих мореплавців і сигнал SOS.
Наступна наша зупинка в точці з координатами . 10°пд.ш., 123°сх.д. (точка 7). Учні визначають по карті, що знаходить в цій точці. (о.Тімор) Конкурс «Розповідь Мюнхаузена» Кожна команда отримує «Розповідь Мюнхаузена», уважно читає та знаходить помилки. «Юний друже! Я, як і ти, дуже люблю подорожувати. Одного разу на своїй яхті я вирішив розпочати свою подорож від найбільшого материка – Гренландія, відомого жарким кліматом і густими тропічними лісами. Взявши від Гренландії курс на північ, я перетнув Атлантику,досягши Берінгової протоки, що з’єднує Атлантичний і Тихий океани. Далі мій шлях проліг до островів Кука,що утворилися в результаті дії підводних вулканів. Я мало не загинув, бо шляху яхти раптом піднялася водна стіна – хвиля цунамі. В районі екватора я дістався Гавайський островів, які утворені кораловими поліпами. Саме тут я мав намір перепочити». Наша восьма зупинка відбудеться в точці з координатами 34°пд.ш, 20°сх.д.( мис Аґульяс). Конкурс «Най-, най-»
Обігнувши Африку, повертаємося у вихідну точку нашої морської мандрівки. Протягом усієї подорожі в обох командах працювали «вчені» - екологи, які вивчали сучасне становище Світового океану, аналізували додатки 1 і 2[ ]. Додаток 1
Додаток 2
Після звітів екологів можна запропонувати проблемне питання всьому класу:
Підсумок уроку: остаточний підрахунок балів . Визначення переможця. Оцінювання. Домашнє завдання: повторити тему «Океани». Скласти кросворд по темі. Урок 3. «Телерепортаж із Африки» |
Урок Інтелект-шоу «Розумники і розумниці» У 7 класі воно допомагає засвоїти і закріпити насамперед основні географічні терміни, усвідомити комплексний характер природи материків... |
Історія успіху: переможець інтелект-шоу «LG Еврика» захистив дисертацію з екології Тимур переміг в інтелект-шоу «LG Еврика» та виграв головний приз – $32 тис на освіту в будь-якому вищому навчальному закладі світу.... |
Конкурс «Розумники й розумниці» Виховувати творчу активність, самостійність, почуття відповідальності, почуття гордості за досягнуті успіхи |
Інтелектуальна літературна гра Я рада вітати учасників гри «Розумники і розумниці», наших дев’ятикласників, які продемонструють свої знання, ерудицію, акторську... |
Тема: Відеомонгаж Слайд-шоу це відеоряд з фотографій з відповідним звуковим та текстовим супроводом Існує два підходи в налаштуванні тривалості показу... |
Лекція 15 Імідж акторів, співаків, шоу-менів, спортсменів Якщо фраза про талант досить самокритична, то "нахабство" у вигляді досить агресивної комунікації є дуже важливою в шоу-бізнесі.... |
Андрій Доманський виграв у першій грі «Побий ведучого» на 1+1 Вчора на телеканалі «1+1» відбулася прем’єра нового розважального шоу «Побий ведучого». Ведучим, який приймає виклик та змагається... |
Останній день весни та перший день літа особливо запам’яталися найменшим... Новомиргорода завітали народний художній колектив України, хореографічний ансамбль «Росинка»; зразковий художній колектив, студії... |
АНКЕТА УЧАСНИКА ШОУ «іНародний Артист» |
Природнича вікторина «Розумники» (8 – 9 клас) Мета Обладнання: картки з висловлюваннями для І туру, малюнки древньоримських богів відповідно до назв планет Сонячної системи |