Шкідливі звички. Токсичні речовини. Негативний вплив токсичних речовин на організм людини. Токсикоманія


Скачати 53.31 Kb.
Назва Шкідливі звички. Токсичні речовини. Негативний вплив токсичних речовин на організм людини. Токсикоманія
Дата 03.11.2013
Розмір 53.31 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Біологія > Документи


Шкідливі звички.

Токсичні речовини.

Негативний вплив токсичних речовин

на організм людини.

Токсикоманія


Підготувала і провела

вчитель-методист

Шосткинської спеціалізованої школи І ступеня № 13

Жуковська С.В.
Мета уроку : 1) поглибити знання учнів про негативний вплив на здоров’я шкідливих звичок, розкрити дію токсичних речовин, причини токсикоманії, формувати знання про способи її профілактики;

2) розвивати самостійність дитини, вміння відмовитись від пропозиції, яка може мати негативні наслідки;

3) виховувати обережність і слухняність, відповідальність та акуратність, бажання вести здоровий спосіб життя

Обладнання : таблиця «Органи людини», картки з завданнями для групової роботи, «дерево здоров’я», аудіозапис «Морські хвилі» тощо.
Міжпредметні зв'язки : читання, довкілля, українська мова, фізична культура і основи здоров'я.
Тип уроку: комбінований
Нові слова: токсичні

токсикоманія

токсикоман

Хід уроку.
І. МОТИВАЦІЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ


  • До якого уроку ми з вами приготувалися?

  • З якою метою здійснюється викладання курсу основ безпеки життєдіяльності в школі ?

  • Чи потрібен він дітям ? Чому?


ІІ. АКТУАЛІЗАЦІЯ ЗНАНЬ


  1. Вправа «Привітання зі здоровчиком ».

Діти передають здоровчика (м'яка іграшка) один одному, проголошують привітання класу, гостям.


  1. Мозковий штурм «Що таке здоров'я?».

Коли ми проголошуємо свої вітання один одному, то тим самим бажаємо здоров’я, тобто чогось важливого в житті.

- Що ж таке здоров'я?

Кожен учасник записує на різнокольорових прапорцях свій варіант відповіді, потім повідомляє його та приклеює до дерева здоров'я..

Вчитель дає визначення здоров'я Всесвітньою Організацією Охорони Здоров'я: «Здоров'я – це стан повного фізичного , духовного та соціального благополуччя, а не тільки відсутність хвороб або фізичних вад».
3. Бесіда « Шкідливі звички та здоровий спосіб життя»

  • Що заважає бути здоровим?

  • Що таке здоровий спосіб життя?

( Це такий спосіб життя, який забезпечує міцне здоров'я, високу працездатність, радісний настрій, постійний духовно - інтелектуальний розвиток.).

  • Які шкідливі звички ви знаєте?

( Виступ учнів з інформацією про шкідливі звички)
4. Робота за таблицею «Органи людини»

  • Розглянемо малюнок і зробимо висновки, на які органи людини впливає алкоголь? Куріння? Наркотики? Покажіть, будь ласка, ці органи.

  • Скажіть мені, так чому ж людина вживає ці речовини?

Це відбувається, насамперед, тому що пропозиція надходить від товариша і дитина не може відмовитись, бо вважає це проявом слабкості. Вченими встановлено, що приблизно 85 % почали курити, пити та вживати наркотичні речовини саме так.
ІІІ. ВИВЧЕННЯ НОВОГО МАТЕРІАЛУ


  1. Повідомлення теми та завдань уроку


На моєму столі ви бачите упаковки з-під речовин, які ми використовуємо в нашому побуті. Але ви повинні знати, що є дуже багато речовин, які, потрапляючи в організм людини, можуть спричинити важке отруєння і навіть смерть. Такі речовини називаються токсичними. Це і буде темою нашого уроку.

Давайте спробуємо визначити завдання даного уроку.

Я повинен знати: Я повинен уміти:

- Що таке токсикоманія? - Уникати місць, де збираються старші діти;.

- Чому діти прилучаються до цього? - Не піддаватися умовлянням спробу- . вати якусь речовину.

- Як вберегтися від цього? - Переконати своїх товаришів у

шкідливості цього заняття.



  1. Повідомлення про токсичні речовини та токсикоманію

До токсичних речовин належить ацетон та різні розчинники, дихлофос, деякі ліки, пральні порошки, відбілювачі, лаки, фарби, клей, бензин, засоби боротьби зі шкідниками.

До організму людини вони можуть потрапити із продуктами харчування, а також через систему дихання.

Запам'ятайте: токсичні речовини не можна ні вживати, ні нюхати – це небезпечно для життя і здоров’я.



  1. Робота в групах «Добре чи погано»


Кожна група отримує картки із завданням і готує свою відповідь, яку повинна обгрунтувати.

1 група. У нашому домі миючі засоби зберігаються у шафі на кухні.

2 група. Я можу користуватися засобами побутової хімії, не запитавши дозволу у батьків.

3 група. Я допомагаю батькам фарбувати двері, вікна, підлогу.

4 група. Під час сніданку нам заважали мухи, ми побризкали їх дихлофосом.

5 група. Батько перелив бензин за допомогою лійки, яку мама використовує на кухні.

6 група. Мама перелила ацетон у пляшку з-під соку.

7 група. Діти граються у гру «Крамниця», де продаються пляшечки з-під побутової хімії.

8 група. Коли батько фарбував полички, то він робив це надворі.


  1. Токсикоманія та її профілактика


Є люди, які спеціально вживають або нюхають токсичні речовини для одурманення. Це - токсикомани. Вони завдають шкоди своєму здоров'ю, страждає мозок, шлунок, очі, змінюється склад крові. Тривалість їх життя скорочується на 20 – 30 років.

Слово «токсикоманія» в перекладі з грецької звучить так: токсико – отруйне, манія – божевілля, безумство.
1У. УЗАГАЛЬНЕННЯ ВИВЧЕНОГО МАТЕРІАЛУ


  1. Гра ,,Допоможи Айболить”

Допоможіть Айболиту. Назвіть, які шкидливі звички ви запам’ятали.

Шкідливі звички алкоголізм

куріння

наркоманія

токсикоманія

  1. Складання дерева здоров´я. Робота в групах

Кожна група отримує квітку, яку прикріплює на дерево і промовляє правило здорового способу життя.

  • Що треба робити, щоб бути здоровим?

  • Подивіться на дерево, яке воно гарне і квітуче, таким буде і ваше здоров"я, коли ви будете про нього піклуватися та берегти.



V. ПІДСУМОК УРОКУ

1. ,,Інтерв’ю”

Один із учнів класу з мікрофоном бере інтерв’ю у дітей, вчителя або інших присутніх на уроці.

  • Які звички Ви вважаєте шкідливими? Чому?

  • Ви палите?

  • Що Вам сподобалось на цьому уроці?


2. Визначення настрою. Робота з ,,пухнастиками”.

Розфарбуйте того пухнастика, у якого такий самий настрій, як і у вас.
3. Вправа « Чарівний сон» (релаксація)

(Звучить мелодія «Магія хвиль»)

  • Діти, прийміть зручну позу, закрийте очі, послухайте чарівну музику і уявіть, що вам сниться чарівний сон.

Ви на березі моря. Чуєте як плескаються хвилі, над водою кружляють чайки. І здається, що вони хочуть щось сказати вам, щось дуже важливе. Раптом ви починаєте розуміти їх мову…

Ти молодий, завзятий, кмітливий.

Ти сповнений сил та енергії.

У тебе багато мрій, бажань, задумів і планів на майбутнє. Щодня ти пізнаєш життя, відкриваєш світу себе.

Ти хочеш усе осягнути, все зрозуміти і щоб тебе зрозуміли.

Ти прагнеш усе спробувати, випробувати себе і свої сили, ствердитись як людина й особистість, усього досягти.

И рухаєшся вперед, наближаючи власне майбутнє.

Ти мрієш про успіх, кохання і щастя, ти молодий, усе життя для тебе - попереду .

***

Уже сьогодні ти тримаєш у власних руках своє майбутнє. І лише ти сам відповідальний за нього. Вже від тебе сьогоднішнього і від твоїх сьогоденних рішень залежить, яким будеш ти – завтрашній і ти – майбутній.

Вперед! На пошуки чарівного ключа, що називається здоров’ям!

Візьми з собою знання, які сьогодні отримав, та поради, які зараз почув. Вони допоможуть тобі прийняти правильне рішення, подолати труднощі, якими сповнене «життєве море».

Будь наполегливим та впевненим у своєму успіху!

Хай щастить тобі на шляху до власного здоров'я!
Відкрийте очі. Так – це був сон. Але прислухайтесь до цього сну.

Я вам бажаю здоров'я, успіхів, достойного вибору життєвого шляху.

На цьому наш урок закінчено. Я бажаю вам завжди пам'ятати його і це допоможе у вашому житті.


Схожі:

Це речовини, які викликають отруєння усього організму людини або...
Токсичні речовини (отрути) це такі речовини, що проникають в організм, вступають у з’єднання з його тканинами і вже в невеликих кількостях...
Тема. Шкідливий вплив куріння на здоров’я людини
Мета: продовжити формувати поняття про шкідливі звички, поглибити знання учнів про негативний вплив паління та його наслідки; розвивати...
Виховна година на тему
Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть»
«Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:...
План-конспект виховної години на тему: «Цигарки повільна смерть»
«Цигарки – повільна смерть» Мета: довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини. Форма проведення:...
Вчитель біології вищої категорії, старший вчитель
Мета: розширити знання учнів про негативний вплив алкоголю на організм людини; розкрити багатогранність лиха та нещасть, які завдає...
ТЕМА: ВИЗНАЧЕННЯ РІВНЯ МЕТЕОЧУТЛИВОСТІ ЛЮДИНИ
Визначити рівень патогенності погоди та її подразнювальну дію, оцінити комплексний вплив погодно-метеорологічних факторів на організм...
ТРЕНІНГ «Негативний вплив алкоголю на організм підлітка»
Мета: підвищити рівень поінформованості підлітків щодо проблем, пов’язаних із вживанням алкоголю, виробити і розвинути навички, що...
37. «Відверта розмова» факультативний курс для учнів 7-8 класів
Разом з тим, рівень поінформованості про шкідливі наслідки вживання алкоголю на організм людини у підлітків є досить низьким
Реферат на тему: «Соціально-економічна оцінка умов праці»
Усунути негативний вплив, тобто забезпечити нешкідливі та сприятливі умови праці, можна, виключаючи на робочих місцях шкідливі виробничі...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка