Програма «Іноземні мови» 2-12, 5-12 класи. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів. Міністерство освіти і науки України. Київ: Ірпінь, 2005.
Підручник Карп’юк О.Д. Англійська мова: Підручник для 3 класу. К.: Навч. книга, 2003. – 160 с.: іл.
№
|
Підтеми
|
№
|
Граматика
|
Фонетика
|
Лексика
|
Читання
|
Мовлення
|
Письмо
|
Домашнє завдання
|
I СЕМЕСТР
|
Тема 1: ВІДПОЧИНОК І ДОЗВІЛЛЯ (11 годин)
|
1
|
Знайомство, привітання
|
1
|
|
[b], [d], [g], [l], [k], [v], [m],]
|
What’s your name? My name is….How old are you? І am…I am glad to see you, (too). He\
|
|
What’s your name? I am glad to see you. Hi! He\ She is my friend.
|
|
Ex. 1-2, p. 3.
Повторити назви шкільних речей
|
2
|
Шкільні речі, кольори
|
1
|
Прийменники місця in, inside, on, above, at, under
|
[n], [r], [t], [s], [p], [v], [w], [z
|
Eraser, schoolbag, basket, flower, desk, table, chair, classroom, bookcase. blackboard
|
|
What is this& This is a desk\blsckbord.
The pen is inside the bag
|
This is a window\door\ceiling\wall\floor. Where is…?
|
Ex. 1, p. 6
Повторити назви частин тіла
|
3
|
Частини тіла
|
1
|
Скорочені форми
I am= I’m
|
[w], [t]. What’s your name?
|
Head, right, left, shoulder. Mouth, cheeks, chin.
|
P. 5
|
|
|
Повторити слова, що описують погоду
|
4
|
Відпочинок влітку
|
1
|
Питальні речення з дієсловами to be.
|
ck -[ k ]
wh - [ w ]
|
Summer, hot weather, seaside, summer camp, swim in the river
|
P. 11
|
It is summer in the picture. Summer holidays are long.
|
|
Вивчити нові ЛО Ex. 4, p. 11
|
5
|
Країни Європи
|
1
|
Числівники one-ten
|
i -[ I: ], [ ai ]
e -[ I: ], [ e ]
|
This is Paula. She is from Italy.
Where are you from?
|
P. 13, Ex. 2
|
I am from Ukraine
|
I am from Ukraine/ And where are you from?
|
Вивчити нові ЛО. Читати Ex. 1, p. 12
|
6
|
Ігри та улюблені заняття
|
1
|
Числівники 11-19
|
[ :] – meet
|
Swim, run, climb, fly,jump, dance,read,sing,write,play games, spell words, draw
|
P. 18, ex. 1
|
Can you dance?
Yes, I can\ No, I can’t
|
I like to ….
Let’s ….
|
Ex. 3, p. 19
|
7
|
Літній табір відпочинкy
|
1
|
Граматичний тест
|
y -[ j ], [ ai]
u -[ ju: ], [ ]
|
Forest, swimming pool, sport-ground, rooms for boys\girls
|
P.
|
How are you? I am fine?
|
|
Ex. 3, p. 21
|
8
|
Спортивні ігри
|
1
|
|
ey, ay- [ei]
oy - [oi]
|
Football, volleyball, tennis, cricket
|
P. 23, ex. 2
|
I like to play …..
My favourite sports is …..
|
What is your favourite sport?
|
Ex. 7, p. 24 вивчити вiрш
|
9
|
Хоббі
|
1
|
I have got…
|
th - [ ] this
[ O ] thanks
|
To play chess, to fly a kite, paint, music, ride a bike
|
P. 27
|
|
I like watching cartoons. I don’t like painting.
|
Ex. 4, p. 26
|
10
|
Друг за листуванням
|
|
Вказівні займенники
This – here, that - there
|
[ ] This is Nick.
|
Letter, penfriend.
|
Р. 28, ех. 4
|
I’ve got a penfriend. His name is… He is… His hobby is…
|
Ex. 6, p. 28
|
Ex. 2, p. 29
|
11
|
Підсумковий урок за темою
«Відпочинок і дозвілля»
|
1
|
|
о - [ ], [ ]
а -[ ], [ ]
|
Ex. 1, p. 30
|
|
Ex. 4, p. 30
|
Ex. 3, p. 30
|
Ex. 3, p. 29
Повторити слова з теми.
|
Тема 2: Я, МОЯ РОДИНА І ДРУЗІ (8 годин)
|
12
|
Родина. Корекційна робота
|
1
|
|
Присвійні займенники my, his, her, our
|
ar, are - [ a: ], or, oor - [ o:] ir, er - [ :]
|
Parents, wife, husband, aunt, uncle, cousin, daughter, son
|
P.32
|
Ex. 4, p. 32
|
|
Намалювати малюнок родини.
|
13
|
У дідуся і бабусі
|
1
|
|
|
[ ] - sh
Shy, show
|
Sweet heart, meet, grandparents
|
Ex.39
|
Ex. 1, p. 38
|
Ex. 2, p. 39
|
Розказати про склад родини
|
14
|
Іграшки
|
1
|
|
|
[t ] – ch
Chair, chocolate
|
Robot, drum, car, plane
|
Ex.35
|
I have a robot, drum, car, plane in my toy-box
|
Where is your toy box? It is under the table
|
Ex. 3, p. 36
|
15
|
Будинок, квартира
|
1
|
|
Стверджувальні та заперечні речення з дієсловом to be: It is a… It is not a
|
air, eir -[е ]
ea -[ i:]
|
Living-room, bad-room, kitchen, bathroom, bedroom
|
Ex.41
|
The kitchen is on the right. The bathroom is on the left
|
Ex. 2, p.41
|
Намалювати план свого будинку
|
16
|
Кімната. Меблі
|
1
|
|
Модальне дієслово can
|
|
Sofa, floor, carpet, armchair.
|
Ex.42
|
Where is the sofa? It is near the wall
|
What can Kate do in her room? She can…
|
Вивчити нові ЛО
Ex. 1, p. 42
|
17
|
Ферма. Свійські тварини
|
1
|
|
Утворення множини іменників ( -s)
|
ow - [ au]
cow
|
Hen, chick, duck, goat, pig, goose, cow
|
Text ‘On Granpa’s Farm’
|
Can you count eggs?
|
These are horses.
Those are ducks
|
Вивчити нові ЛО
Ex. 1, p. 42
|
18
|
Тварини
|
1
|
|
|
|
Noises, copy, watch
|
Ex.48
|
Ex. 1, p. 48
|
Walk, climb, hop, run
|
Ex. 3, p. 48 вірш вивчити
|
19
|
Підсумковий урок за темою «Я, моя родина і друзі»
|
1
|
|
|
|
|
|
Ex. 1, p. 49
|
Ex. 2, p. 49
|
Ex. 4, p. 50 читати, перекладати
Повторити слова з теми.
|
Тема 3: ШКОЛА, ШКІЛЬНЕ ЖИТТЯ (8 годин)
|
20
|
Школа. Шкільне життя
|
1
|
|
Скорочені форми
I have got= I’vе got
|
Sunday
[s ndi]
|
Sunday, Monday Tuesday Wednesday Thursday Friday, Saturday
|
P. 52
|
We’ve got 5 lessons on Monday
|
Ex. 4, p. 52
|
Ex. 5, p. 52
|
|
21
|
Дні тижня. Навчальні предмети
|
1
|
|
I like – I don’t like
He likes – he doesn’t like
|
|
Timetable, subjects, lessons
|
Р. 53
|
On Monday we have got Maths, English, Art, Reading, Sport
|
Ex. 3, p. 52
|
Ex. 4, p. 53
|
22
|
Дні тижня. Улюблені предмети
|
1
|
|
|
|
Music, Art, Sport, Maths, English
|
Ex. 1, p. 55
|
What day is it today? It’s Tuesday
|
Ex. 3, p. 53
|
Ex. 4, p. 56
|
23
|
Навчальні предмети
|
1
|
|
|
|
Reading, Writing, Ukrainian
|
Ex. 5, p. 56
|
What is you favourite day?
|
Ex. 3, p. 56
|
Ex. 2, p. 49
|
24
|
Урок англійської мови
|
1
|
|
|
|
|
|
|
|
Ex. 4, p. 62
|
25
|
Час. Годинник. Розпорядок дня.
|
1
|
|
|
[ɪə]- eir,
[ɛə] - hair
|
|
Ex. 6, p. 66
|
I get up at… I have breakfast at…. I go to school at….
|
Ex. 2, p. 65
|
Ex. 4, p. 64
|
26
|
Час. Годинник.
|
1
|
|
Модальнні дієслова must, may, could
|
|
Yes, sure.
Yes, please.
Yes, you may
|
Ex. 1, p. 67
|
Can I help you? May I come in? Could you give me your pen?
|
Ex. 4, p. 68
|
Ex. 3, p. 68
|
27
|
Підсумковий урок за темою «Школа»
|
1
|
|
|
[u:] – oo
[u] – oor, our
|
|
Ex. 1, p.69
|
Sorry, you can’t
|
Ex. 2, p.69
|
Ex. 5, p. 70
|
|
Тема 4: ЛЮДИНА (8 год)
|
28
|
Корекційний урок. Різдво в Англії.
|
1
|
|
Вказівні займенники this-these
|
|
Christmas, New Year Tree,
Santa Claus, presents
|
Техт «Christmas in Britain»
|
Christmas, I wish you a merry Christmas, presents
|
|
Підготувати слова до диктанту
|
|
29
|
Професії. Одяг
Аудіювання. Читання
|
1
|
|
|
[i:] - ea
|
Businessman, doctor, singer, waitress, waiter, secretary, teacher, seller
|
Ex. 1, p. 71
|
What’s his job?
He is a driver
|
Ex. 2, p.72
|
Ex. 4, p.72
|
30
|
Зима. Зимовий одяг
Письмо.Говоріння.
|
1
|
|
Дієслово to be у тепереш. часі is\are
|
|
A pair of skates, ski, skate, put on, a scarf, a cap, a pair of skis, a jacket, a mitten, boots
|
Ex. 4, p. 82
|
She is wearing her raincoat. She has red boots on her foot. She has got an umbrella
|
Ex. 3, p. 82
|
Ex. 5, p. 83
|
31
|
Герої мультфільмів
|
1
|
|
Present Continuous Tense
|
[ǽ] – a
[əu] - ow
|
Cartoon, Mickey Mouse, Winnie-the-Pooh, Alice in Wonderland, Mermaid
|
Ex. 3, p. 92
|
I am watching my favourite cartoon. He is reading
|
Ex. 4, p. 90
|
Ex. 4, p. 93
|
32
|
Ляльки. Одяг
|
1
|
|
|
[o:] - or
|
Black shoes, brown trousers, black shoes
|
Ex. 1, p. 86
|
What is this? Does zebra have a tail?
|
Ex. 4, p. 87
|
Ex. 3, p. 87
|
33
|
Робота та дозвілля
|
1
|
|
|
[k] - ck
|
Secretary, school show, clown
|
Ex. 1, p. 78
|
Ex. 3, p. 79
|
Ex. 4, p. 80
|
Ex. 5, p. 80
|
34
|
Урок у школі
|
|
|
|
|
Old-young, thin-fat, beautiful-ugly, tall-short, good-bad, strong-week
|
Ex. 3, p. 95
|
Ex. 2, p. 94
|
Ex. 7, p. 97
|
Ex. 4, p. 95
|
35
|
Підсумковий урок за темою
«Людина»
|
1
|
|
|
|
|
Ex. 4, p. 97
|
Ex. 1, p. 96
|
Ex. 3, p. 96
|
Ex. 6, p. 97
|
|