1. Асоціативно-образна мова (площина, об’єм) 8 год


Скачати 403.07 Kb.
Назва 1. Асоціативно-образна мова (площина, об’єм) 8 год
Сторінка 1/4
Дата 12.11.2013
Розмір 403.07 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
  1   2   3   4
«ПОГОДЖЕНО»

заступник директора

з навчально-виховної роботи

_____________________________

"______" _________________ 2012р.





на 2012/2013 навчальний рік

І семестр

вчителя ЗОШ І-ІІІ ст._________________

_____________________________________



Календарне планування розроблене згідно діючої програми з образотворчого мистецтва для учнів 5-7-х класів, яка затверджена Міністерством освіти і науки України - за редакцією Е. Бєлкіної (Художньо-естетичний цикл. Програми для загальноосвітніх навчальних закладів 5-11 класи. К.:Перун Ірпінь, 2005.); програми з художньої культури автор Л.Масол

та з урахуванням методичних рекомендацій, що розміщенні в Інформаційному збірнику МОН № 19-20, 2012 рік

5 клас - Образотворче мистецтво

ХУДОЖНІЙ ОБРАЗ (35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр

Розділ І. Мова образотворчого мистецтва (16 год.)

Тема 1. Асоціативно-образна мова (площина, об’єм) 8 год.

уроку

Дата проведення

Навчальні завдання та тема уроку

Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.




Мова образотворчого мистецтва. Види образотворчого мистецтва. Графіка. Живопис. Скульптура. ДПМ. Творча робота за уявою.

Сприйняття мистецтва. Виражальні можливості ліній, їх вплив на емоційний стан людини. Матеріал: олівці, фломастери, акварель.

2.




Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Крапка, лінія, штрих, фактура. Тема практичного завдання: «Лагідна та зла рослини».

Створення малюнку з використання виразних ліній, крапок, штрихів, плям (на вибір учня). Матеріал: простий олівець, фломастер

3.




Графіка як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби графічної мови. Основні правила композиції. Пляма. Силует. Ритм ліній і плям.Створення силуетної композиції «Натюрморт».

Відтворення настрою за допомогою використання групи ахроматичних кольорів. Матеріал: гуаш, акварель, туш.

4.




Живопис як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби виразності живопису: колір, мазок, пляма, тонова розмивка. Колір та його властивості (хроматичний, ахроматичний, утворення кольорів). Практичне завдання: створення композиції: «Люблю я осінні квіти»

Вправи різними прийомами накладання фарб акварелі та гуаші (мазки, розтяжка кольору «по вологому», «по сухому»).

5.




Живопис як вид образотворчого мистецтва. Основні засоби живопису. Композиція у живописі. Кольорові асоціації (сум – радість, спокій - напруження) на основі сприймання музичних та літературних творів, стану природи. Практичне завдання: «Радість і сум в природі» або «Вже сумно вечір колір свій міняє».

Вправи з одним кольором, гра з насиченістю кольору. Техніка виконання монотипія або робота гуашшю чи аквареллю (змішана техніка).

6.




Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Основні виражальні засоби скульптури: об’єм, пластика форми, фактура. Композиція у скульптурі. Види скульптури: рельєф, барельєф, горельєф, контррельєф, кругла скульптура. Практичне завдання: «Пори року».

Вправи на створення об’ємної пластики. Практичне завдання створення рельєфної композиції, робота в групах. Матеріал: пластилін.

7.




ДПМ. Засоби виразності декоративного мистецтва: орнамент, декоративна форма, стилізація. Практичне завдання: створення орнаменту або орнаментованої закладки для книжки.

Вправи на створення елемента орнаменту. Техніка виконання практичного завдання: витинанка.

8.




ДПМ. Композиція у ДПМ: цілісність форми і декору; орнаментальна композиція (стрічкова, сітчаста); декоративна композиція (симетрія, асиметрія, рівновага). Творче завдання: «Свято осені».

Колективна творча робота. Матеріал: кольоровий папір, клей, ножиці.

Тема 2. Асоціативно-образна форма 8 год.

9.




Графіка та засоби виразності. Пляма, силует, контур. Виявлення характеру форм, використання графіки у створенні асоціативних образів. Практичне завдання: «Дерева - силуети».

Вправи на створення плям-силуетів дерев. Техніка: гратографія, силуетна графіка (чорним по білому і навпаки). Матеріал: гуаш, туш, акварель, гелеві ручки.

10.




Композиція у графіці: штрихова композиція (буква, слово); буквиця, декор літери, буква-образ, слово-образ. Творче практичне завдання: написати ім’я або ініціали у вигляді монограми.

Вправи з написання однієї літери різними інструментами та матеріалами (буква-образ).

11.




Живопис та засоби виразності: Колір і форма; кольоровий контраст, різні відтінки одного кольору. Творче завдання: створення двох робіт з однакових форм але різних кольорів (засобами контрасту, нюансу).

Вправи на створення споріднених та доповнюючи кольорів. Матеріал: гуаш, акварель, аплікація.

12.




Композиція у живописі: пейзажний жанр (марина): мінлива форма і колір (небо, хмари); композиційний центр. Творче завдання створення краєвиду з хмарами: «Хмари над морем», «У горах», «У долині».

Вправи різними техніками з утворення хмаринок. Техніка та матеріали: акварель, штампування поролоном, монотипія, олівці, фарби.

13




Засоби виразності скульптури: монументальна скульптура малих форм, дрібна пластика. Практичне творче завдання: «Пустотливі ведмежата» або «Герої казки «Колобок».

Створення образів, які уособлюють поняття добра і зла. Матеріали: пластилін, солоне тісто.

14.




Засоби виразності ДПМ: символи, знаки в орнаментах; декоративна форма (стилізація, колір і символ); символіка «Дерево життя» в ДПМ. Творче завдання створення композиції «Зимова квітка».

Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

15.




Декоративна композиція: у крузі, квадраті, прямокутнику; сюжетно-декоративна композиція; цілісність композиції (гармонійне поєднання декору, форми, кольору). Творче завдання: «Райські птахи» або «Новорічне свято»

Вправи на створення елемента орнаменту для композиції в крузі, квадраті на вибір. Творче завдання (колективна робота) створення декоративної композиції.

16.




Продовження роботи над темою. Декоративна композиція: «Райські птахи» або «Новорічне свято»

Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

17.




Урок узагальнення. Асоціативно-образна форма в образотворчому мистецтві.

Творча робота за уявою.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу. Техніка виконання творчої роботи за вибором.





6 клас - Образотворче мистецтво

ДУХОВНИЙ ТА ПРЕДМЕТНИЙ СВІТ ЛЮДИНИ

(35 год., 1 год. на тиждень)

І семестр

Розділ І. Форма в образотворчому мистецтві (14 год.)

Тема 1. Форма (площина, конструкція, об’єм) 8 год.

уроку

Дата проведення

Навчальні завдання та тема уроку

Орієнтовні тематичні вправи та завдання, техніка виконання практичних завдань

1.




Види образотворчого мистецтва. Форма в образотворчому мистецтві. Поняття «форма». Геометрична подібність зображення природних форм, предметів (овочі, фрукти). Силует. Творча робота за уявою.

Сприйняття мистецтва. Виражальні можливості форми, її вплив на емоційний стан людини. Вправи на елементарну побудову природних форм, в основі яких лежить геометрична подібність зображення (овочі, фрукти). Матеріал: олівці, фломастери, акварель.

2.




Засоби виявлення об’ємно-пластичних якостей форми. Лінійна перспектива. Практичне завдання: зображення куба, циліндра з урахуванням перспективних скорочень.

Створення геометричних форм з використання перспективи. Матеріал: простий олівець.

3.




Зображення на площині. Побудова складних за формою предметів шляхом вичленення в їх будові простих геометричних форм (різні за формою глечики, вази тощо). Силуетне рішення. Створення натюрморту із об’ємних речей.

Вправи на спрощення природних форм та їх аналіз. Матеріал: простий олівець.

4.




Прикладна діяльність. Відтворення тональних співвідношень в декоративній композиції. Локальний колір та форма у декоративному вирішені натюрморту (колорит, холодна гамма, колірна гамма). Декоративний натюрморт.

Вправи з одним кольором, гра з насиченістю кольору.

Матеріал для виконання: гуаш, акварель.

5.




Прикладна діяльність. Відтворення тональних співвідношень в декоративній композиції (колорит, тепла гамма, колірна гармонія). Творча робота: "Гілка дерева з плодами та листям" або «Дивне дерево»(як себе прикрашають дерева).

Вправи з одним кольором, гра з насиченістю кольору.

Матеріал для виконання: гуаш, акварель.

6.




Скульптура як вид образотворчого мистецтва. Виявлення форми пластичними засобами рельєфу (фактура, випуклий чи заглиблений візерунок). Творче завдання рельєфна композиція: «Свято врожаю»

Вправи на створення рельєфних форм. Практичне завдання створення рельєфної композиції. Робота в групах. Матеріал: пластилін.

7.




Прикладна діяльність. Стилізоване рішення мотивів різних за формою дерев у підсумковій декоративній композиції "Ліс моєї фантазії".

Вправи на створення рельєфних форм. Практичне завдання створення рельєфної композиції. Колективна робота. Матеріал: пластилін.

8.




Сприйняття мистецтва. Урок узагальнення: «Що ж таке форма?»

Бесіда. Робота в групах.

Тема 2. Світлотінь 6 год.

9.




Зображення на площині. Розвиток просторової уяви учнів та відтворення об’єму форми. Графіка та засоби виявлення об’ємної форми, фактури, матеріалу предмета (лінія, штрих, світлотінь, тінь, що падає). Практичне завдання: геометричний натюрморт.

Виконання вправ на побудову об’ємних геометричних тіл (куб, циліндр), які розміщені на різному рівні відносно лінії горизонту (вище, нижче, по середині). Матеріал: простий олівець.

10.




Виявлення зумовленого кольору куба (білий куб у різному кольоровому оточені). Етюди з натури. Техніка виконання:грийзайль.

Вправи з відтворення впливу оточуючого кольорового середовища на предмет білого кольору (куля) в трьох варіантах колірного середовища (жовто-синього, жовто-червоного, синьо-червоного). Матеріал: акварель.

11.




Засоби живопису виявлення об’єму. Вплив світла на колір у пейзажному живописі. Практична робота: «І місто все стоїть заледеніле» або «Зима – чаруюча пора».

Вправи різними техніками, що утворюють фактуру природніх форм. Техніка та матеріали: акварель, штампування поролоном, монотипія, олівці, фарби.

12.




Засоби живопису виявлення настрою. Колірний та тоновий стан. «Мій настрій у пейзажі». Робота у кольорі з використанням техніки крап кування та мішана техніка.

Вправи на гру кольору. Зображувальні форми, що передають настрій у природі. Матеріали: акварель, гуаш, гелеві ручки.

13




Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота "Карнавальна маска".

Техніка виконання та матеріал: аплікація, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

14.




Сприйняття мистецтва. Відтворення святкового настрою. Підсумкова творча робота "Карнавальна маска".

Техніка виконання та матеріал: аплікація, паперопластика, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

15.




Сприйняття мистецтва. Продовження роботи над творчою роботою "Карнавальна маска".

Техніка виконання та матеріал: аплікація, паперопластика, витинанка, кольоровий папір, клей, ножиці, картон.

16.




Урок узагальнення. Світлотінь.

Творча робота за уявою.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу.

17.




Урок узагальнення. Світлотінь.

Творча робота за уявою.

Вправи на закріплення вивченого матеріалу.
  1   2   3   4

Схожі:

Тернопільський міський центр з нарахування і виплати допомог
Режим роботи: з 00 год до 17. 15 год., п’ятниця з 00 год до 16. 00 год. Обідня перерва з 13. 00 год до 14. 00 год
Згідно з вимогами ISO 9001
...
Уроку
Поглиблене вивчення : 3 год на тиждень. 1 семестр – 48 год. 2 семестр – 57 год. Усього 105 год
ПРОГРАМА З ГЕОМЕТРИ ДЛЯ 7 КЛАСУ (54 год. І семестр 16 год, 1 год...
Геометричні фігури. Точка, пряма, відрізок, промінь, кут та їх влас­тивості. Вимірювання відрізків і кутів. Бісект­риса кута. Відстань...
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку
Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди
КАЛЕНДАРНО-ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН (2 год на тиждень, усього 70 год, резервний час 8 год) Номер уроку
Найпростіші задачі на побудову перерізів куба, прямокутного паралелепіпеда, піраміди
Урок №117 Тема. Координатна площина
Мета: сформувати уявлення учнів про зміст понять «координатна площина», «координатні осі», «координати точки (абсциса та ордината...
Урок в 6 класі Тема. Координатна площина
Мета: сформувати поняття «координатна площина», «координати точки на площині», «абсциса і ордината точки», виробляти вміння визначати...
УРОК №10 Тема. Площина. Пряма. Промінь
«площина», «пряма», «промінь» як про уявні (абстрактні) поняття математики, які, крім цього, допомагають формувати уявлення учнів...
RETRO 2010 02 — 06. 07. Crimea, Ukraine
Народна мова – на противагу літературній, жива мова народних мас, відома в усному вживанні, як розмовна мова чи як мова фольклорних...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка