Українська література
Календарне планування для 6 класу складено відповідно до Програми для загальноосвітніх навчальних закладів: Українська література. 5-12 класи/ Р.В.Мовчан, Н.В.Левчик та ін..; Керівник проекту М.Г.Жулинський; за заг.ред. Р.В.Мовчан. - К.; Ірпінь: Перун, 2005.
Підручник
Фронтальні види контрольних робіт
Форми контролю
|
І семестр
|
ІІ семестр
|
Контрольні роботи у формі:
|
3
|
3
|
Контрольного твору
|
1
|
1
|
Виконання інших завдань( тестів, відповідей на запитання тощо)
|
2
|
2
|
РЗМ
|
2(у+п)
|
2(у+п)
|
ПЧ
|
2
|
2
|
ВЧ
|
|
|
ЛРК
|
1
|
1
|
Контрольний класний твір
Контрольний домашній твір
|
1
-
|
-
-
|
І семестр
№ уроку
|
Зміст програмового матеріалу
|
|
|
ТЕМА 1. Вступ (1г).
|
|
|
Книжка в житті людини.
|
|
|
ТЕМА 2.1. (10г).Загадково прекрасна і славна давнина України.
|
|
|
Календарно-обрядові пісні, їх різновиди.
|
|
|
Пісні літнього циклу: «У ржі на межі», «Ой біжить, біжить мала дівчина» та інші
|
|
|
Пісні зимового циклу: «Ой хто, хто Миколая любить», колядки, щедрівки
|
|
|
Пісні весняного циклу: «Ой весна, весна – днем красна», «Ой кувала зозуленька»
|
|
|
Народні колискові пісні: «Ой ти, коте, коточок», «Ой ну , люлі, дитя, спать» Нап.2 пісні (на вибір)
|
|
|
Пісні літературного походження. «Ще не вмерла Україна» П.Чубинського та М.Вербицького. Т.Л.: пісня, гімн Нап.
|
|
|
Легенда про дівчину-Україну «Молитва» О.Кониського. Нап.
«На долині туман» В.Діденка – пісня, що стала народною.
|
|
|
Стрілецькі пісні, їх стверджувальний пафос. С.Чарнецький та Г.Трух, «Ой у лузі червона калина похилилася». Нап. Б.Лепкий «Гей, видно село»
|
|
|
РЗМ (п) Письмовий твір «Улюблена пісня нашої родини»
|
|
|
Контрольна робота № 1 Тестування
|
|
|
ТЕМА 2.2. (9г). Загадково прекрасна і славна давнина України.
|
|
|
М.Вороний. «Євшан-зілля». Коротко про письменника. Історична основа поеми.
|
|
|
Поема «Євшан-зілля». Зміст, головна думка, образи твору.
|
|
|
Т.Шевченко. Автобіографічні відомості. «Тече вода в синє море…» Нап.
|
|
|
Т.Шевченко. «Іван Підкова». Героїчний пафос твору
|
|
|
«Тарасова ніч». Специфіка ліричних і ліро-епічних творів. Т.Л. Ліричний та ліро-епічний твір, строфа.
|
|
|
УВЧ № 1Декламування напам’ять творів Т.Шевченка
|
|
|
Леся Українка.»Мрії», «Як дитиною бувало…».Нап. Неповторний світ дитинства в цих поезіях.
|
|
|
Леся Українка. «Тиша морська».Життєрадісний погляд на світ сильної духом дівчини
|
|
|
ПЧ №1 Невмируща поезія Лесі Українки
|
|
|
Контрольна робота № 2 Тестування
|
|
|
В.Винниченко.Розповідь про письменника. «Федько-халамидник». . Художня розповідь про дивовижного хлопчика Федька, його життя і пригоди, стосунки з однолітками.
|
|
|
Федько як особистість
|
|
|
РЗМ (У) Усний переказ епізодів оповідання «Федько=халамид ник»
|
|
|
С.Черкасенко «Маленький горбань» - твір про красу і незахищеність людської душі.
|
|
|
Павлик – душевно красивий і щедрий хлопчика.
|
|
|
ПЧ№2 Б.Грінченко «Грицько»
|
|
|
Контрольна робота №3 Контрольний класний твір « Яку людину можна назвати красивою»
|
|
|
ЛРК Навчальна практика Бібліотечна година «Письменники рідного краю»
|
|
|
Підсумковий урок
|
|
|
С.Чернілевський. «Теплота родинного інтиму», «Забула внучка в баби черевички
|
|
|
О.Довженко - видатний український кінорежисер і письменник. Ав тобіографічний характер твору «Зачарована Десна».
|
|
|
Чарівний світ дитинства в «Зачарованій Десні», враження малого Сашка
|
|
|
РЗМ № 3 (усно)Усний твір-характеристика головного героя
|
|
|
Ліна Костенко. Коротка розповідь про письменницю. «Дощ полив», «Пісенька про космічного гостя».
|
|
|
Ліна Костенко «Кольорові миші». Ідея зіткнення неповторності й буденності
|
|
|
Євген Гуцало. «Олень Август». Ідея неординарного погляду на світ.
|
|
|
Ірина Жиленко. «Жар-птиця», «Підкова», «Гном у буфеті». Поетичні роздуми про дружбу, доброту, красу, про людське щастя і шляхи до нього, про те, що може врятувати сучасний світ.
|
|
|
Ігор Калинець. «Писанки», «Дивосвіт» (фрагменти). І.Калинець – один із талановитих українських поетів, що пише для дітей. цікавий епізод з його життя. Своєрідність форми його поезій.
|
|
|
Ігор Калинець. «Хлопчик-Фігурка, який задоволений собою».
|
|
|
ПЧ І. Калинець. Поезії для дітей
|
|
|
Емма Андієвська. «Казка про яян». Прихований повчальний зміст твору.. Т.Л. Притча.
|
|
|
Емма Андієвська. «Казка про яян». «Я» і зовнішній світ, «Я» та інші люди.
|
|
|
Контрольна робота № 4 Тестування
|
|
|
Всеволод Нестайко – відомий у світі український дитячий письменник. «Тореадори з Васюківки» (фрагменти). Т.Л. Повість, пригодницький твір.
|
|
|
Всеволод Нестайко. «Тореадори з Васюківки». Мрія і дійсність у творі
|
|
|
Робота над змістом повісті. Поведінка героїв твору, їхні вчинки.
|
|
|
ВЧ Читання найцікавіших епізодів повісті
|
|
|
ПЧ В.Нестайко. «Імпічмент»
|
|
|
В.Близнець. Коротко про митця. «Звук павутинки». Романтичність, ліричність – невід’ємні риси української літератури. Неповторний світ дитинства – старт у майбутнє доросле життя.
|
|
|
Дивовижність і краса світі, вміння відкрити його для себе (образ звуку павутинки).
|
|
|
Образ допитливого і здібного хлопчика Льоньки, його мрії й фантазії. Т.Л. Підтекст (прихований зміст).
|
|
|
Значення у творі образу вченого Адама, його трагічної історії.
|
|
|
Ярослав Стельмах. «Митькозавр із Юрківки, або Химера лісового озера» (фрагменти). Таємничі, веселі та незвичайні події в повісті, передані образним словом.
|
|
|
Допитливість, винахідливість, кмітливість хлопчиків – головних героїв.
|
|
|
Характеристика образів Сергія і Митька, їхньої поведінки у складній ситуації. Т.Л. Повість, пригодницький твір, кульмінація.
|
|
|
Контрольна робота № 5 Письмовий твір « Краса рідної землі» ( за вивченими творами)
|
|
|
Гумористичне і сатиричне зображення. Жанрова різноманітність гумористичних творів. велика роль гумору в житті українців.
|
|
|
Л.Глібов. «Муха і бджола». «Щука», «Жаба і Віл». Нап. «Щука»
|
|
|
С.Руданський. «Пан та Іван в дорозі», «Добре торгувалось», «Гуменний». «Запорожці у короля»
|
|
|
С.Васильченко. «У темряві», «Свекор»
|
|
|
С.Олійник. «Ля-ля-ля», «Чудо в черевику». Нап. на вибір
|
|
|
ЛРК Гумористичні твори письменників Хмельниччини
|
|
|
П.Глазовий. «Тарас Бульба в Києві», «Найважча роль», «Заморські гості». Нап. на вибір
|
|
|
РЗМ № 4 Відгук на самостійно прочитаний художній твір українського письменника
|
|
|
Контрольна робота № 6 Літературний диктант
|
|
|
Узагальнення і систематизація вивченого. Брейн-ринг за творами українських письменників
|
|
|
Підсумковий урок
|
|
|
|
|
|
|
|
7 клас
Українська література
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів
Українська література 5-12 класи
Київ «Перун», Ірпінь,2005
І семестр ІІ семестр
Контрольні роботи 3 3
Контрольний твір 1 1
Зв’язне мовлення (у) 2 2
(п) 2 2
Позакласне читання 2 2
Виразне читання 2 2
Література рідного краю 2 2
№ уроку
|
Зміст навчального матеріалу
|
Дата
|
|
ТЕМА 1. (1г) Вступ
|
|
1
|
Художній твір як явище мистецтва, новий ірреальний світ, створений письменником. Його особливість і значення. Функції мистецтва.
|
|
|
|
ТЕМА 2. (6г). Із пісенних скарбів
|
|
2
|
Суспільно-побутові пісні. «Ой на горі женці жнуть», «Стоїть явір...», «Гомін, гомін по діброві», «Ой у степу криниченька».
|
|
|
3
|
Жанрове-тематичне розмаїття пісень (козацькі, чумацькі, кріпацькі, солдатські, бурлацькі, заробітчанські тощо). Трагічний і героїчний пафос козацьких і чумацьких пісень.
|
|
|
4
|
Коломийки. Особливість жанру і його життєвість. Побудова, ритм коломийок, Життєствердний, гумористичний пафос. ТЛ: коломийки, пафос твору.
|
|
|
5
|
ЛРК Народні пісні Хмельниччини.
|
|
6
|
УВЧ Конкурс на кращого читця та виконавця української народної пісні.
|
|
|
7
|
УРЗМ (п).. Письмовий твір «Невмируще джерело»
|
|
|
8
|
Контрольна робота №1.(Тестування)
|
|
|
9
|
ТЕМА 2.1.(13г ). Про далекі минулі часи
Іван Франко. Короткі відомості про митця і його багатогранну творчість. "Захар Беркут". Зміст та історична основа повісті.
|
|
|
10
|
Змалювання героїчної боротьби русичів проти монголо-татарських нападників. Романтичне та реалістичне у творі.
|
|
|
11
|
Патріотичний мотив твору, його зв’язок із розгортанням сюжету. Характеристика образів Максима, Мирослави. Максим та Мирослава – сміливі, мужні люди.
|
|
|
12
|
УРЗМ(у)Урок-роздум.Проблема вибору людини у вирішальній ситуації. Характеристика образів Захара Беркута, Тугара Вовка.
|
|
|
13
14
|
Художні засоби та особливості мови повісті. Роль діалектизмів у творі. ТЛ: історична повість, сюжет.
УРЗМ (п) Контрольний твір на одну із тем «Сила народу в єдності», «Повість «Захар Беркут» і сучасна Україна».
|
|
|
15
|
Тарас Шевченко. Повторення життєпису поета. "Мені тринадцятий минало". Зміна емоційного стану незахищеної дитячої душі у великому і складному світі.
|
|
|
16
|
Тарас Шевченко. "Тополя". Романтична ідея незнищенності справжнього кохання, краси, вірності. ТЛ: балада, романтичний пейзаж, мотив у художньому творі, прийом контрасту, метаморфози, ідея.
|
|
|
17
|
УВЧ Тарас Шевченко. "Заповіт" - твір, що єднає минуле, теперішнє і майбутнє. Історія його написання. Ідея єднання з рідною землею. Мрія про щасливе майбутнє свого народу, віра в нього.
|
|
|
18
|
Андрій Чайковський. Коротко про митця. "За сестрою". Відтворення історичних подій з позицій гуманізму. Напружений динамічний сюжет героїко-романтичної повісті.
|
|
|
19
|
Благородство, відповідальність, мужність, вірність, життєлюбство запорозьких козаків. Характеристика козаків-запорожців.
|
|
|
20
|
Використання фольклорних мотивів, засобів (зокрема прийому гіперболізації) у творі. ТЛ: героїко-романтична повість, романтичний герой , композиція.
|
|
|
21
|
УПЧ А. Чайковський "Сагайдачний".
|
|
|
22
|
Контрольна робота №2. (розгорнуті відповіді на запитання)
|
|
|
|
ТЕМА 2.1.( 11г). Про далекі минулі часи
|
|
23
|
Михайло Стельмах. Автобіографічна повість про дитинство "Гуси-лебеді летять".
|
|
|
24
|
Єдність світу природи і світу дитячої душі ( у вчинках, поведінці, роздумах, переживаннях).
|
|
|
25
|
Звичаї, традиції українців. Символ образу гусей-лебедів. ТЛ: символ.
|
|
|
26
|
Образ чутливого до краси хлопчика Михайлика, сприйняття ним дорослого світу. ТЛ: автобіографічний твір.
|
|
|
|
Характеристика інших образів повісті (діда, батьків, подружки Люби). Роль художніх засобів та елементів фольклору у творі.
|
|
|
27
28
29
30
31
|
УРЗМ (у) Складання прозового етюду
УПЧ М.Стельмах «Щедрий вечір»
ЛРК Письменники Хмельниччини про природу рідного краю
Контрольна робота №3 (тестування)
Підсумковий урок
|
|
|
32
|
Григір Тютюнник. Цікавий епізод з дитинства письменника.
|
|
|
33
34
35
|
Г.Тютюнник."Климко". Воєнне дитинство у повісті.
Особисте життя автора і сюжет твору.
Ідея самопожертви. Характеристика образу Климка.
|
|
|
36
|
Морально-етичні уроки доброти, чуйності, турботи про рідних. Художні особливості твору (мова персонажів, художня деталь). ТЛ: художня деталь.
|
|
|
37
|
УРЗМ(у)Переказування найбільш вражаючих епізодів повісті (з аргументуванням свого вибору), висловлення власних роздумів про значення доброти і чуйності в людському житті.
|
|
|
|
ТЕМА 4. (15г)."Ти знаєш, що ти людина?".
|
|
38
|
Олекса Стороженко. Короткі відомості про автора, його гумористичні твори.
|
|
|
39
|
"Скарб". Морально-етичні проблеми оповідання.
|
|
|
40
|
Гумористичне, викривальне зображення головного героя. Скарб – узагальнений образ щастя. Повчальний характер оповідання. ТЛ: поглиблення поняття про гумор (засоби гумористичного зображення).
|
|
|
41
|
УПЧ Богдан Лепкий. "Цвіт щастя". Прагнення кожної людини бути щасливою, істинні та фальшиві цінності по дорозі до щастя. "Мишка (Казка для дітей: для малих і великих)". Трагічна і комічна ситуації, їхня роль у розкритті головної думки, моралі.
|
|
|
42
|
Контрольна робота №4
|
|
|
43
|
Ліна Костенко. Коротко про письменницю. "Чайка на крижині".
|
|
|
44
|
Ліна Костенко. "Крила". Розгорнута притча-метафора про глибоке духовне наповнення людини – її "крилатість", що проявляється індивідуально. Духовне багатство – найбільший скарб у житті. ТЛ: диптих.
|
|
|
45
|
УРЗМ (п). Усний міні-твір "Істинні та фальшиві цінності в житті".
|
|
|
46
47
|
Борис Харчук. Розповідь про письменника.
"Планетник". Казкове й реалістичне в повісті-притчі, час теперішній і минулий в ній.
|
|
|
48
|
Роздуми про сенс людського життя, моральний вибір кожної людини.
|
|
|
49
|
Добро і зло в повісті, у сучасному світі і в людині. ТЛ: повість-притча.
|
|
|
50
|
Євген Гуцало. "Сім’я дикої качки". Розповідь про письменника та його твори. Твір про людину і світ крізь призму морально-етичних проблем.
|
|
|
51
|
Людська доброта і жорстокість, милосердя і справжня турбота про природу.
|
|
|
52
|
УРЗМ (у). Висловлення власної версії подальшого розвитку подій твору Є.Гуцала "Сім’я дикої качки".
|
|
|
53
|
Любов Пономаренко. "Гер переможений". Наскрізний гуманістичний пафос новели. Художні засоби його втілення(деталь, поєднання різних часових площин тощо). ТЛ: новела.
|
|
|
54
|
Тематична контрольна робота №5.(розгорнуті відповіді на запитання)
|
|
|
|
ТЕМА 4.1 (14г). Ми - українці
|
|
55
|
В.Симоненко – "лицар на білому коні" в українській літературі. "Лебеді материнства".
|
|
|
56
|
В.Симоненко. «Лебеді материнства»
|
|
|
49
|
УВЧ В.Симоненко. «Ти знаєш, що ти – людина?» Громадянські, патріотичні мотиви лірики.
|
|
|
50
|
В.Симоненко. "Перехожий», «Гей, нові Колумби й Магеллани». Загальнолюдські цінності та ідеї.
|
|
|
51
|
А.Малишко. Відомий український поет і його пісні, що стали народними. " Пісня про рушник", «Стежина».
|
|
|
52
|
А.Малишко. "Стежина" ("Чому, сказати, й сам не знаю..."). Патріотичні почуття, найвищі духовні цінності в них.
|
|
|
53
|
УВЧ А.Малишко. "Вогник".Художні засоби донесення до читача ідей патріотизму, гуманізму, історичної пам’яті. Ліризм поезій А.Малишка.
|
|
|
54
|
УРЗМ Контрольний твір.
|
|
|
55
|
Анатолій Дімаров. "Блакитна дитина". Автобіографічна повість.
|
|
|
56
|
Динамічний сюжет, прозорість та іронічність оповіді, морально-етична проблематика твору.
|
|
|
57
|
Доброта і любов. розуміння, взаємопідтримка в українській родині.
|
|
|
58
|
Внутрішня гідність і повага до людей – риси характеру юного героя, стимули його поведінки.
|
|
|
59
|
Зв’язне мовлення (п). Переказ найцікавіших пригод героя-підлітка з аргументуванням свого зацікавлення.
|
|
|
60
|
|
|
|
|
ТЕМА 4.2. (10г). Ми - українці
|
|
61
|
Василь Голобородько. Самобутня постать поета в українській літературі. "Наша мова".
|
|
|
62
|
Василь Голобородько. "Ми йдемо"... "З дитинства: Дощ" ("Я вплетений..."). . "Лелека" (фрагмент
|
|
|
63
|
УПЧ
|
|
|
64
|
|
|
|
65
|
Леонід Кисельов. Доля молодого поета. "Стати б хоч на менти лічені..." "Земля така гаряча". Наскрізний гуманістичний пафос його віршів. Ідея оптимізму, життєствердження.
|
|
|
66
|
Леонід Кисельов. Патріотичний мотив вірша "Додому". "Катерина". вселюдське і національне значення образу української Мадонни.
|
|
|
67
|
ЛРК
|
|
|
68
|
ЛРК Ознайомлення з письменниками-земляками, їхніми творами.
|
|
|
69
|
Тематична контрольна робота №6.
|
|
|
70
|
Урок-підсумок. Бесіди про твори, що вивчалися упродовж року й викликали найбільшу зацікавленість.
|
|
|
|