Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень. Мета


Скачати 35.69 Kb.
Назва Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень. Мета
Дата 07.01.2014
Розмір 35.69 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
Тема. Усний твір-роздум про вчинки людей на основі власних спостережень і вражень.

Мета: поновити в пам’яті учнів матеріал про особливості побудови твору-роздуму; вчити складати усне висловлювання на основі власних спостережень, добирати мовні засоби відповідно до стилю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний і мовний аналіз художнього тексту розповідного характеру з елементами роздуму; виховувати порядність, силу волі, відповідальність за свої вчинки, дружелюбність.

Тип уроку: урок розвитку комунікативних умінь.

Обладнання: підручник, таблиця, схема.

Форми і методи роботи: «Знати і вміти», «Мікрофон», колективна робота зі схемою, дослідження тексту, «Мозковий штурм», робота в парі, взаємоаналіз, взаємооцінювання.
Перебіг уроку

І. Організаційний етап

ІІ. Установчо-мотиваційний етап

  1. Заповнення таблиці

Знати Вміти

особливості роздуму визначення роздуму

його побудову відмінності від розповіді та опису
приклади роздуму головні елементи

важливість роздуму визначати ситуації вживання

створювати усні твори-роздуми

ІІІ. Повідомлення теми, мети й завдань уроку

ІV. Актуалізація опорних знань

  1. «Мікрофон»

1. Які типи мовлення є?

2. Що називається роздумом? Його види?

3. Із яких частин він складається?

4. Теза – це…

5. Висновок – це…

6. Які типи мовлення можуть поєднуватися у тексті-роздумі?

2. Робота зі схемою

.



Коментар учителя

Роздум — це висловлювання, мета якого — довести істинність чи хибність якоїсь думки (тези).

Роздум відповідає на питання ЧОМУ?

Роздум буває розгорнутий і стягнений.

Схема будь-якого роздуму така: теза – доказ – висновок.

Тобто завжди початок роздуму – це висунення тези, ідеї, яку потрібно довести. Далі ідуть докази і може бути висновок. Якщо висновок є, це розгорнутий роздум, якщо немає – стислий.

Якщо думка потребує не одного доказу, а кількох, то блок «теза – доказ» повторюється необхідну кількість разів. Висновки можуть бути проміжними, а в кінці – загальний.

Тезу та доказ звичайно поєднують словами ТОМУ ЩО, ЧЕРЕЗ ТЕ ЩО.

Висновок можна приєднувати словами ОТЖЕ, ТАКИМ ЧИНОМ.
V.Основний зміст роботи

1.Колективна робота з підручником. Дослідження тексту

* Вправа 518. Усний переказ, відповіді на питання до тексту

Висновок. Учинок – дія, що складається з таких елементів: мотиву (спонукання, зацікавленості), наміру, мети, власне дії, наслідків, самооцінки людиною власного вчинку та її ставлення до оцінки інших людей.

Поведінка – сукупність учинків людини, здійснюваних нею протягом відносно тривалого періоду.


  • Вправа 519. Підготовка до усного твору:

  • читання текстів, визначення теми й основної думки;

  • оцінювання вчинків героїв «Цей учинок я вважаю…»


2. «Мозковий штурм»

– Який учинок благородний і чому?

– Негідним учинком є…?

– Чи може один учинок змінити життя людини?

3. Колективне складання плану твору-роздуму про вчинки людей

План

1.(Вступ). Який учинок привернув увагу: з ким, де і коли трапилося?

2. (Основна частина). Що саме відбулося?

3. (Висновок). Як я оцінюю цей учинок і чому?

VІ. Самостійне складання учнями усного твору-роздуму

1. Робота в парі

* вибір та обговорення теми (вправа 521);

* добір матеріалу для твору(приклади із літератури, власного досвіду);

*складання плану;

* продумування тексту;

*редагування висловлювання

  1. Виступи учнів із творами

  2. Аналіз прослуханих текстів за схемою:

*чи розкрито тему, основну думку;

* як дібрані приклади;

*чи відповідає твір схемі роздуму;

* наскільки грамотне мовлення

VІІ. Контроль, корекція та оцінювання знань

  1. Взаємоконтроль і взаємоаналіз навчальної діяльності

  2. Коментування таблиці "Знати і вміти" (чи все заплановане вдалося зробити, чи всі завдання уроку виконані)

VІІІ. Підсумковий етап

1. «Мікрофон»

  • На якому етапі уроку найцікавіше працювати?

  • Де ми витратили найбільше часу?

  • Що нам заважало працювати злагоджено?

  • Що треба було зробити інакше?



ІХ. Домашнє завдання

  1. Написати твір-роздум про вчинок товариша.

Схожі:

Тема : Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Усний твір-опис місцевості на основі власних спостережень і вражень в художньому стилі
Тема: Зв’язне мовлення. Усний твір-роздум про вчинок людини на основі власних спостережень
Лю і типу мовлення, аналізувати явища життя, встановлювати причинно-наслідковий зв’язок; розвивати вміння здійснювати змістово-композиційний...
Конспект уроку української мови у 8 класі на тему: «Твір-опис місцевості...
ТЕМА: ПИСЬМОВИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ (ВУЛИЦІ, СЕЛА, МІСТА) НА ОСНОВІ ОСОБИСТИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ І ВРАЖЕНЬ У ХУДОЖНЬОМУ СТИЛІ
ТВІР – ОПИС ПРИМІЩЕННЯ НА ОСНОВІ ВЛАСНИХ СПОСТЕРЕЖЕНЬ
Мета : спрямувати роботу учнів на досконале ознайомлення з елементами сучасного інтер’єру; формувати вміння самостійно збирати та...
Урок засвоєння нових знань
Учні вмітимуть: розрізняти тексти різних типів мовлення; відрізняти роздум від інших типів мовлення; будувати твір-роздум; самостійно...
Урок розвитку зв’язного мовлення. Форма проведення. Складання колективного...
Твір-опис природи на основі особистих вражень у художньому стилі за простим планом
Уроку розвитку зв'язного мовлення, урок-дослідження
Тема. Письмовий твір-роздум (стаття) публіцистичного стилю на морально-етичну тему „У чому щастя людини? (2 уроки)
Тема: "Україна в огні" твір про трагедію українського народу Мета
Мета: Опрацювати вершинний твір О. Довженка; виховувати любов до рідного краю, національну гідність і свідомість; розвивати творчу...
Урок №8 УСНИЙ ТВІР-ОПИС МІСЦЕВОСТІ
Ужгород! Федір любив це місто над Ужем з його вузенькими вулицями, крамницями, готелями, ресторанами
ВИХОВНЕ ЗАНЯТТЯ «СЛОВО ПРО КНИГУ» (УСНИЙ ЖУРНАЛ. ПРОЕКТ. 3 КЛАС)...
Мета: познайомити учнів з історією створення книги, професіями працівників видавництва, розширити уявлення про значення книги для...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка