|
Скачати 83.87 Kb.
|
УРОК ТЕМА. СВІТ ПРИРОДИ Морські глибини Мета: продовжувати ознайомлювати учнів із жанрами образотворчого мистецтва; закріплювати знання про анімалізм та засоби передавання характерних форм риб; закріплювати розуміння поняття «композиція»; навчати спостерігати за красою навколишнього світу; дотримуватися в зображенні пропорцій, розмірів; формувати образне, логічне, просторове мислення; розвивати комбінаторні здібності, навички та вміння передавати рухи риб;ознайомити дітей з різними типами складання паперу та з технікою орігамі;навчити поєднувати живу природу і навчальні предмети, у яких вона безпосередньо присутня; продовжувати формувати в дітей уміння аналізувати природну форму; навчати міркувати; розвивати окомір, дрібну моторику руки; виховувати в учнів естетичне сприйняття навколишнього світу, стимулювати розвиток допитливості. Обладнання: навчальні плакати («Схема послідовності малювання мешканців моря», «Схема послідовності складання моделей рибок» та ін.); навчальні роботи з методичного фонду; матеріали для демонстрації послідовності й техніки виконання роботи. Матеріали та інструменти: простий олівець; гумка; папір для орігамі; ножиці; лінійка; маркер або інші матеріали за вибором учнів. Основні поняття: «природне середовище», «техніка орігамі». Тип: комбінований урок ХІД УРОКУ 1. Організаційний момент Оголошення теми та завдання уроку. 2. Актуалізація опорних знань і вмінь Учитель проводить опитування у формі вільної бесіди з метою виявлення знань учнів про анімалізм як жанр образотворчого мистецтва. 3. Вивчення нового матеріалу Організація сприйняття творів мистецтва Слово вчителя образотворчого мистецтва (перегляд зображення підводного світу та його мешканців на мультимедійному пристрої) Твори анімалістичного жанру закликають берегти та вивчати світ тварин, природу. Щира любов до тварин та природи допомагає людині залишатися людиною. Створення правдивих зображень тварин потребує ретельного вивчення їхнього життя, зовнішності, поведінки, характеру, будови та пропорцій тіла, а також середовища мешкання — тобто того місця, де мешкає та чи інша тварина. Усі живі організми, які населяють нашу планету, ідеально пристосовані до свого місця існування. Кожен із них у процесі еволюції виробив безліч механізмів, що дозволяють максимально використовувати переваги і недоліки природного середовища. (Учитель пропонує учням назвати особливості будови тіл птахів, риб, звірів, що вони їх виробили у процесі пристосування до навколишнього середовища.) Природне середовище — природа, що розглядається щодо організмів, які існують у ній. Природне середовище — сукупність чинників, природних і змінених унаслідок діяльності людського суспільства, таких, що впливають на людину й інші організми. Природне середовище — частина навколишнього середовища; природна складова місця існування та виробничої діяльності людства. Природне середовище відрізняється від решти складових навколишнього середовища властивістю самопідтримки та саморегуляції без втручання людини. 4. Закріплення вивченого матеріалу Пояснення вчителя біології та двох учнів про будову та зовнішній вигляд риб Вода — місце, де мешкають риби. Її колір, щільність, глибина, населеність визначили округлу, витягнуту, загострену спереду та стиснуту з боків форму тіла риб. Особливості будови тіла риби залежать також від розмірів основних її частин — голови, тулуба, хвоста. Голова риби схожа на ромб. Очі розташовані по боках, попереду від них — ніздрі, трохи нижче — рот. Тулуб з'єднаний із головою. Шиї в риб немає, тому вони не можуть повертати голову, а вимушені обертатися всім тілом. Тулуб має овальну форму та є дуже гнучким. Поверхня тулуба вкрита лускою. Овал тулуба плавно завершується гнучким хвостом із трикутним плавником, який посилює рухи тіла. У риб немає ані рук, ані ніг. Функції цих частин тіла виконують плавники. Вони прискорюють рух риб та допомагають їм маневрувати у воді. Протягом тривалого історичного розвитку в різноманітних умовах риби набули найдивовижніших форм. Життя в певній водоймі (море, озеро, річка), у поверхневих шарах води, в її товщі чи на великих глибинах, серед рослинності або у воді, позбавленій рослин, серед підводного каміння, коралових заростей вплинуло на форму їх тіла. (Учитель розповідає про будову тіла морських риб, використовуючи запропоновану схему, або пропонує учням описати їх, спираючись на схематичні малюнки.) 5. Творче завдання Слово вчителя образотворчого мистецтва На попередніх уроках ми з вами вивчали вид пейзажу, основним об'єктом зображення якого є море. Він називається «марина» із французького «морський». Як самостійний жанр живопису марина виникла у 18 ст. в Європі. Її розквіт пов'язаний із творчістю голландських художників - мариністів Я.Порселліса, С. де Влігера, Х. Сегерса, В. ван де Вельде та інших. У їхніх творах виразно й правдиво зображена морська стихія, яка вже не слугувала фоном для інших сюжетів. Серед великих мариністів є й мешканець Феодосії - Іван Костянтинович Айвазовський. Найвідоміші його картини: «Дев'ятий вал», «Чорне море» та ін. Ще ми з вами малювали мешканців морських глибин. Для цього ми використовували фарби, кольорові олівці, фломастери, маркери, простий олівець. А сьогодні ми спробуємо створити морських мешканців в об'ємній формі. Ми з вами будемо працювати в техніці орігамі. Орігамі (від японського орі – «складати», камі – «папір») – мистецтво складання паперу. Метою цього мистецтва є створення витворів шляхом використання схеми геометричних згинів і складок. Термін орігамі відноситься до всіх типів складання паперу, а не тільки японських зразків. В орігамі використовуються небагато різних згинів, але вони можуть бути скомбіновані багатьма засобами й створювати дуже складні фігури. Зазвичай фігури орігамі складають без розрізів з квадратного аркушу паперу, сторони якого можуть бути різних розмірів. Інколи фігури складають не з квадратного аркушу, а з прямокутного, круглого, трикутного чи з інших неквадратних аркушів паперу. Пояснення до творчого завдання Для роботи використовують аркуш паперу формату А4 – білий або кольоровий. Листок паперу складають навпіл від себе, а по діагональним лініям – до себе. На заготовці вирізають хвіст і плавники, а потім наносять основні деталі: малюнком або аплікацією роблять очі і луску. В залежності від форми листка і способів оздоблення отримують різні варіанти риб. Маленькі рибки полюбляють плавати зграйками біля поверхні, а великі — ближче до дна. Учні діляться на три групи і самостійно виконують творчі завдання. Слово вчителя світової літератури та кількох учнів по темі «Велич науки і знань у творах Ж.Верна» Роман Жуля Верна "20000 льє під водою "(1870 р.) входить у знамениту серію творів письменника під назвою "Незвичайні подорожі". Вже у 1870 році письменник геніально передбачив винахід підводного човна та водолазних скафандрів. Сюжет роману надзвичайно захоплюючий. Головний герой роману - капітан Немо (лат. Nemo - ніхто)персонаж романтичний і таємничий. Нічого невідомо ні про його особу, ні про минуле. Відомо лише то, що, розірвавши всі зв'язки з суспільством, він створив підводний човен "Наутілус" і, набравши команду вірних матросів, досліджує морські глибини. Люди в ті часи сприймали корабель, як невідому тварину, отож відправили судно, щоб уполювати його. Після загибелі цього судна вчений іхтіолог Аронакс, його слуга Котель та китобій Нед Ленд опиняються на борту "Наутілуса" і здійснюють разом з ним навколосвітню подорож, пройшовши 20000 льє під водою. Перед мандрівниками відкривається безмежно багатий та різноманітний підводний світ. Морські глибини відкривають їм таємницю затопленого материка Атлантида, незлічені скарби затонувших кораблів, коралові рифи, запаси морських перлів, але основну увагу мандрівники приділяють дослідженню флори та фауни підводного світу. (перегляд епізоду із художнього фільму "20000 льє під водою"на мультимедійному пристрої) Виставка книг Ж.Верна (демонстрація книг, ілюстрацій), виступ учнів "Бібліотекарі" розповідають про зміст книг Ж Верна: 1.Першою книгою, яка принесла письменникові славу, був роман "П'ять тижнів на повітряній кулі"(1863). Головний герой - сміливий дослідник доктор Фергюссон організував експедицію на повітряній кулі, зробленій за його проектом. Роман відкрив серію творів Ж.Верна під назвою "Незвичайні подорожі". 2."Подорож до центра Землі"(1864) належить до жанру фантастики. Герої твору переживають нелегкі переживання, бачать минуле нашої планети та її читачів. 3.Роман "Із землі на місяць"(1865) та "Навколо Місяця"(1870) описують космічну подорож в артилерійському снаряді, випущеному з гармати. 4.Найзнаменитіший роман Ж.Верна - "Діти капітана Гранта"(1868). Щоб урятувати свого батька, його дітям та екіпажеві судна потрібно розгадати загадку: географічні дані на записці, що розмита водою, не дають однозначної відповіді про місцезнаходження капітана Гранта. 5.Відомі й улюблені багатьма романи "20 тисяч льє під водою"(1870) й "Таємничий острів"(1875). Героєві першого твору, капітанові Немо, щоб залишити несправедливий і жорстокий світ, довелося збудувати човен під назвою"Наутілус". 6.Дуже популярний роман "П'ятнадцятирічний капітан"(1878) - цікава й повчальна книга. Юнак, який не має достатнього досвіду мореплавця, стає капітаном, і з гідністю виходить переможцем з усіх складних і небезпечних ситуацій, у які потрапляє він та екіпаж його судна "Пілігрим". 6. Підбиття підсумків Обговорення учнівських робіт (перегляд зображення підводного світу та його мешканців на мультимедійному пристрої) Після завершення роботи відбувається обговорення учнівських робіт. Коментар Під час уроку учні мають демонструвати фантазію, навички передавання пропорцій тіла риб, уміння втілювати свій композиційний задум, самостійно обирати матеріали та інструменти для його реалізації. 7. Домашнє завдання Придумайте розповідь про мешканців світу моря. Запишіть її та виконайте до неї ілюстрації. 8. Завершення уроку |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени» |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |