|
Скачати 62.93 Kb.
|
Тема. Поетичні картини осені Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту творів Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь», «Соловейко застудився», « Шипшина важко віддає плоди» Осіння стежина 1. Прочитай і запиши речення, що ти чуєш на осінній стежині? ____________________________________________________________________ 2. Впорядкуй. Яким реченням описано початок літа ________; кінець______________ ? 1.Літо відлетіло вдалину на пташиних крилах. 2.Літо купається в сизих травах. 3.Щедрим сонечком зігріте по землі ступає літо 4.День за днем в'яне і згасає пишне літо. 3. Прочитай уважно вірш Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь». Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш вірш? Як ти розумієш вислови: серпень випустив серп, осінь... погубила у небі журавлині ключі? Який настрій викликають ці рядки? Визнач у якому темпі та з якою силою голосу потрібно їх читати? 4. Веселий художник. Яку картину тобі удалося уявити за словами? Серпень –жнивець, урожайний, спекотний, має вуса колоскові, йде з грибами і багряними листками. Яким ти уявляєш серпень за описом Л. Костенко? Задощило. Захлюпало. Серпень випустив серп. Цвіркуни й перепілочки припинили концерт. (Л. Костенко?) Як ти розумієш вислови: серпень випустив серп? 6. Прочитай. Допиши речення. Осінь золотая тихо-ніжно ходить; доцвітав вересневий ранок; небо синє чисте, гуляли високі і спокійні хмари; жовтіли верби; падали листочки буро-золотаві; дзвеніло кришталевим дзвоном повітря. Це буває _______________________ (на початку, в середині, в кінці осені). 7. Прочитай швидко слова. Визнач в них спільну буквену частину. Гуляли жовтіли дзвеніли доцвітали Спробуй уявити ту осінню днину, коли: ранок доцвітав, хмари гуляли, повітря дзвеніло. Що ще сказано про повітря? Вслухайся в звучання слів — дзвеніло кришталевим дзвоном. Уяви протилежне — задощило, захлюпало. Що чуєш? 8. Якою ти уявляєш осінь за описом? Осінь — золотоволоса красуня, з чорними очима і рудими віями. Вона носить яскраві сукні і плете вінки з жовтого листя. (Т. Кравченко) Із букв слова «золотоволоса» склади нові слова і запиши їх. _______________________________________________________ . 9. Прочитай, як змальована осінь. Підкресли "слова-барви". Ішла осінь чорноброва. (Т. Коломієць) Осінь жовтокоса на баскім коні. (В. Сосюра) Жовтогаряча осінь. (І. Цюпа) В далечінь холодну без жалю за літом синьоока осінь їде навмання. (В. Сосюра) Їде осінь на рябому коні. Рябі в осені дні. То сизая хмара низько нависне, то яснеє сонечко весело зблисне. (В. Пепа) Скільки барв кругом розлито: пурпур, охра, зелень, просинь. Край наш, писанка неначе,— треба тільки вміти бачить! (Сергій Сухомлинський) 10. Прочитай і зверни увагу, як по-різному описано осінь, ліс, вітер, які слова вжито, щоб передати різні стани природи. Висне небо синє, синє, та не те; світить, та не гріє сонце золоте. Оголилось поле од серпа й коси; ніде приліпитись крапельці роси. Темная діброва стихла і мовчить; листя пожовтіле з дерева летить. Хоч би де замріла квіточка одна; тільки й червоніє що горобина. (Яків Щоголів) 11. Якими барвами доповнилась палітра осені? Плачуть хмари сиві. Знов прийшла на землю осінь, розпустила сиві коси. (Є. Гуцало) Задощило,захлюпало… Де ж ти, літо, поділось? Куди подалось? Осінь, ось вона, осінь! Осінь, ось вона, ось. (Л. Костенко?) 12. Яким ти уявляєш осінній дощик? А ось таким побачила дощик Ліна Костенко. Дощик, дощик, ти вже злива! Прочитай здивовано. Плаче груша, плаче слива. Соловейко застудився. А тепер лежить під пледом, п'є гарячий чай із медом. ( Ліна Костенко) З чого видно, що поетеса сприймає природу як живу істоту? 13. Який настрій навіюють наступні рядки? Тужливо курличуть журавлі; осінь сміється колючою мжичкою. Що тебе особливо вразило в описаній картині? 14. Чи доводилось тобі бачити таку картину? Пролетіли знову гуси над долиною, над туманом сивовусим, над калиною. Пролетіли сумовито над озимкою. Понесли на крилах літо невидимкою. (М. Сигнаївський) Птахи летять в небесних озерах. Килим, витканий із птиць, летить над полем. *** Осінь брами свої замикала вночі, погубила у небі журавлині ключі. (Л. Костенко) Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш ці рядки із віршів? Як ти розумієш вислови: погубила у небі журавлині ключі? Який настрій викликають ці рядки? У якому темпі та з якою силою голосу потрібно їх читати? 15. Якими словами ти хочеш описати відліт птахів? ______________________________________________________________ . 16. Прочитай вдумливо. Шипшина важко віддає плоди. О, підожди, людино, будь ласкава, не всі, не всі, хоч ягідку облиш! Одна пташина так мене просила! Я ж тут для всіх, а не для тебе лиш. І просто осінь, щоб була красива. (Ліна Костенко) Прочитай швидко. Шипшина – віддає, хапає, кричить. Чому так схвильовано, слізно шипшина звертається до людини? Чи погоджуєтесь ви з думкою, що природа потрібна людям не лише для користі, а й для краси? У яких рядках висловлено цю думку? З яким почуттям їх треба читати? 17. Намалюй осінь за поданими описами і своїм уявленням. *** Красива осінь вишиває клени червоним, жовтим, срібним, золотим. (Л. Костенко) *** Стоїть берізонька, як в іскрах золотих. *** Осінь погубила у небі журавлині ключі. (Л. Костенко) |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т ема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору |
Тема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів Важко сонечку пробиватися промінням крізь хмари. Волохаті, неначе брудні, нависають над землею |
Основа: біблійна історія → сюжетна канва + багатий матеріал для повчань Найрозповсюдженіший тип: тема визначається якимось релігійним святом: загальновідома тема, що живе у свідомості кожного християнина... |
ПРОГРАМА для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим... Вона є важливим чинником формування духовного світу особистості, її морально-естетичного розвитку |
Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу до розділу «Світ фантазії, мудрості» Посібник містить тестові завдання, які допоможуть вчителям оцінити навчальні досягнення учнів, перевірити знання текстів, розвинути... |
ЗАВДАННЯ ОЗНАЙОМЛЕННЯ ДОШКІЛЬНИКІВ З ПРИРОДОЮ Сучасна методика ознайомлення дошкільників з природою вважає природу важливим фактором всебічного розвитку, а тому процес ознайомлення... |
Матеріал до виступу на батьківських зборах Сім‘я в доступних межах і формах здійснює завдання розумового, морального, естетичного і фізичного виховання, дбає про її гармонійний... |