Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу до розділу «Світ фантазії, мудрості»


Скачати 104.81 Kb.
Назва Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу до розділу «Світ фантазії, мудрості»
Дата 10.02.2014
Розмір 104.81 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
І.Богунова


Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу

до розділу

«Світ фантазії, мудрості»


Кривий Ріг

2013

І.Богунова- вчитель вищої категорії

Тестові завдання з української літератури за курс 5 класу до розділу «Світ фантазії, мудрості»

Посібник містить тестові завдання, які допоможуть вчителям оцінити навчальні досягнення учнів, перевірити знання текстів, розвинути творчі здібності, формувати вміння у п’ятикласників працювати з тестовими завданнями.

ЗМІСТ

Міфи і легенди українців
Народні казки

«Про правду і кривду»

«Мудра дівчина»

Літературні казки

І.Франко «Фарбований Лис»

В.Королів-Старий «Потерчата»

Іван Липа «Близнята»

Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»


Загадки. Прислів’я. Приказки.

Леонід Глібов. Віршовані загадки.

Розділ «Світ фантазії , мудрості»
Міфи і легенди українців
Тестові завдання

  1. Міф – це…

а) цікава, пригодницька історія ;

б)оповідання про Богів;

в) первісні уявлення давніх людей про Всесвіт, явища природи, історію, тощо
2.Як Берегиня врятувала першу на Землі хатину ?

а) Скористалася надприродними чарами;

б) скористалася допомогою Сварога і його синів;

в) все було заворожене білою красою.
3.Чому пес живе коло людини ?

а) Тому що одному було дуже страшно;

б) тому що йому про це сказав Лев;

в) тому що знайшов друга і товариша, який його захистив.
4. В іменах персонажів яких легенд використовуються назви кольорів?

А) «Берегиня»;

б) «Неопалима Купина»;

в) «Про дощ».
5. Що переважає в українських міфах і легендах ?

а) Краса;

б) мудрість;

в) потворність.
6. Якою уявляла себе людина серед сил природи?

А) Повноправним господарем ;

б) залежною від різних сил природи;

в) невід’ємною частиною світу.
7. Які були стосунки давніх українців з Богами, силами природи?

А) Вони їх намагалися перемогти і знищити;

б) вони їх намагалися задобрити і вшановувати ;

в) вони їм всіляко догоджали.


8. В яких Богів вірили наші предки ?

а) Зевс і Посейдон ;

б) Геркулес і Гефест;

в) Дажбог і Сварог.
9. Яка легенда пов’язана з Кривим Рогом?

А) «Неопалима Купина»;

б) «Рудана»;

в) «Лісова панна».
10. Продовж речення .

Легенда це ……
11. Назви легенди про походження назви міста Кривий Ріг
12. Як в давнину пояснювали походження назви Зоряного возу?
Народні казки
«Про правду і кривду»
Тестові завдання


  1. Як розпочинається казка…

а) Жили колись-то два брати : один багатий , а другий – бідний…

б) Було в одного царя три сини…

в) Жили одна жінка ….


  1. Про що посперечалися дядько і небіж…

а) як в світі краще жити – правдою чи неправдою;

б) як краще торгувати;

в) кому дістанеться спадок .


  1. Хто розсудив дядька і небіжа…

а) король ;

б) чорти;

в) чоловік, пан, піп.


  1. Як небіж опинився в лісі ?

а) Бо дуже треба були дрова;

б) пішов на полювання;

в) тяжко було жити, задумав повіситися.


  1. Що з ним сталося ?

а) почув розмову чортів;

б) впав з дерева;

в) напав хижий звір.
6.Про що думав чоловік почувши розмову чортів?

А) Щоб його не помітили чорти;

б) що можливо й правда, що казали чорти, і вгачу греблю;

в) щоб скоріш піти додому.
7.Як небіж загатив греблю?

А) Зрубав три дерева і поклав їх навхрест;

б) скористався допомогою дядька;

в) попросив допомоги у чортів.
8. Як поставився небіж-король до свого дядька ?

а) Вигнав з міста;

б) наказав посадити до в’язниці;

в) щедро нагородив.
9. Чому дядько вирішив теж піти до лісу ?

а) Тому що був дуже жадібний;

б) шукати чарівне дерево;

в) любив гуляти в лісі.
10. До якої групи казок належить казка «Про правду і кривду»?

а) Казки про тварин;

б) соціально-побутові казки;

в) фантастичні казки.
11. Яке магічне число використовується в казках?

А) 3;

б) 10;

в) 25.
12. Яка основна думка казки?

А) Розповідь про небіжа і дядька;

б) звеличення доброти і прощення;

в) змалювання правди і кривди.
«Мудра дівчина»
Дайте повну відповідь на питання

  1. Яку будову має казка?

  2. Чому виникла суперечка між братами?

  3. До кого вони пішли вирішувати суперечку?

  4. Яку пан загадав першу загадку?

  5. Що у світі ситніше, прудкіше і миліше над усе?

  6. Чому дівчину називали мудрою?

  7. Хто є творцем народних казок?



Літературні казки
І.Франко «Фарбований Лис»
Тестові завдання


  1. Хто є автором казки «Фарбований Лис»

а) Тарас Шевченко;

б) Іван Липа;

в) Іван Франко


  1. Куди Лис вирішив іти на полювання?

А) в ліс;

б) до курятника;

в) до міста.


  1. Лис стрибнув у діжу, яка стояла у дворі де жив …

а) бондар;

б) стельмах;

в) маляр.
4. Кого першого зустрів Лис Микита, повернувшись до лісу?

А) Вовчика-Братика;

б) Ведмедя;

в) Кабана.
5.Хто , зі слів Лиса Микити, виліпив його з небесної глини?

А) Цар звірів;

б) Святий Миколай;

в) Дід Мороз.


  1. Лис Микита спочатку був добрим царем, бо …

а) не треба було самому ходити на лови ;

б) не хотів ображати звірів;

в) не хотів, щоб його впізнали.


  1. Як Лис Микита назвав себе ?

а) Цар звірів;

б) Самий Мудрий Лис;

в) Звір Осмомисов.


  1. Чому Лис Микита не виходив в дощ на вулицю і не чухався в присутності інших звірів?

А) Боявся вогкості і мав гарні манери;

б) щоб не видати себе;

в) був забобонним.


  1. Скільки царював Лис Микита?

А) один місяць;

б) один рік;

в) покине випала вся шерсть.


  1. Хор звірів заспівав йому…

а) соло;

б) араторію;

в) кантату.


  1. Як звірі зрозуміли, що Лис їх ошукав?

А) пішов дощ і фарба змилась;

б) його пізнав хтось із друзів;

в) він не витримав і «задзявкотів по лисячому».


  1. Яка головна думка казки?

А) Засудження нечесності , користолюбства, хитрування.

Б) Розповідь про пригоди Лиса.

В) Страждання Лиса, який упав до діжи з фарбою.

В.Королів-Старий «Потерчата»
Тестові завдання


  1. Події казки розгортаються …

а) вдень;

б) вночі;

в) ввечері.


  1. Хто чекав Оверка вдома , крім жінки?

А) Діти;

б) мати;

в) Домовик.


  1. Де пішов Оверко…

а) допомогти кумові в сусідньому селі;

б) відвідати батьків в іншому селі;

в) пішов до сусіднього села на Храм.


  1. За що любив Домовик старого господаря?

А) За те, що той приносив йому дарунки;

б) за те, що той був веселий і говіркий;

в) за те , що він його господар.


  1. Про що подумав Домовик, коли чекав господаря?

А) Що той заблукав у лісі;

б) чи не впав він часом у болото;

в) що той напевно запізнюється і скоро буде.


  1. Чому Потерчата розсвітили свої каганці?

А) Щоб було світліше;

б) заманити його до болота;

в) показати справжній шлях через болото.


  1. Які відчуття передає даний вислів : «Дяк все стояв, мов стовп, не рухаючись з міста».

А) Переляк;

б) здивування;

в) захват.


  1. Як домовик врятував Оверка з болота ?

а) Привів допомогу;

б) перетворився на стару вербу;

в) показав правильну дорогу через болото .


  1. Як звали дружину Оверка?

А) Анастасія;

б) Євпраксія;

в) Марія.


  1. Напишіть міні-твір «Що було б коли б ти зустрів Потерчат або домовика?»



Іван Липа «Близнята»
Дати розгорнуті відповіді.

  1. Поясни, які сенс дарунків Долі кожному з синів-близнят?

  2. Як використали дарунки Долі хлопці?

  3. Якої вдачі були близнюки?

  4. З яким із творів світової літератури можна порівняти цей твір?

  5. Скласти твір-роздум «Як би ти використав дарунок Долі?»



Василь Симоненко «Цар Плаксій та Лоскотон»
Тестові завдання


  1. Де народився Василь Симоненко?

А) В селі Романівна на Житомирщині;

б) у Києві;

в) у селі Біївці на Полтавщині;


  1. Коли поет почав складати вірші ?

а) До школи;

б) студентом;

в) у шкільні роки.


  1. Скільки прожив Василь Симоненко?

А) 38 років;

б) 28 років;

в) 48 років.


  1. Як називалася країна , де жив цар Плаксій?

А) Добромир;

б) Плаксолий;

в) Сльозолий.


  1. У кого були три дочки і три плаксивих сини?

А) У дядька Лоскотна;

б) у царя Плаксія;

в) капітана Макаки.


  1. Цар любив :

а) коли плачуть діти;

б) як б’ються діти;

в) коли діти роблять добрі справи.
7.За що цар Плаксій не любив Лоскотуна?

А) За сльози;

б) довгий ніс;

в) за сміх.


  1. Хто хотів упіймати дядька Лоскотна?

А) Капітан Макака;

б) Нудота;

в) Плакота.


  1. Макака одружився з…

а) Нудотою;

б) Вай – Вай;

в) Плакотою.


  1. Хто прийшов на допомогу Лоскотону?

А) Плаксуни;

б) батраки і робітники;

в) капітан Макака.


  1. Хто розвалив поганській трон?

А) Вай- Вай;

б) Вовчик-Братик;

в) Лоскотон

Дати розгорнуті відповіді.

  1. Якою мовою написаний цей твір?

  2. Що таке рима?

  3. Що таке ритм?

  4. Чим відрізняється віршована мова від прозової?


Загадки. Прислів’я. Приказки.

Леонід Глібов. Віршовані загадки.
Тестові завдання


  1. Хто автор цих рядків?

Здається, байка просто бреше,

А насправді – ясну правду чеше.

А) І. Франку;

б) Л.Глібов;

в) В.Симоненко.


  1. Як в дитинстві називали Л.Глібова?

а) Льолин-Королик ;

б) Льолин-Болик;

в) Льолик-Квітчастий королик.


  1. Перші твори письменник писав …

а) українською мовою;

б) російською мовою;

в) польською мовою.


  1. Після прочитання яких книг Л.Глібов заговорив рідною мовою?

А) «Кобзар» Т.Шевченка;

б) «Приказки» Є.Глібова;

в) «Фарбований Лис» І.Франка


  1. Після закінчення ліцею письменник працював…

а) учителем історії та географії;

б) бібліотекарем;

в) канцеляристом.


  1. Л.Глібов став безробітним, бо:

а) циркуляром Валуєва було заборонено друкувати українською мовою;

б) не хотів писати рідною мовою;

в) писав лише російською мовою.


  1. Після циркуляра Валуєва збірку «Байки Л.Глібова» …

а) спалили;

б) передрукували;

в) віддали до бібліотек.



  1. Л.Глібов як учитель виховував у своїх учнів :

а) страх перед навчанням;

б) свідоме ставлення до навчання ;

в) байдуже ставлення до уроків.


  1. Що ми називаємо акровіршем?

  2. Що таке загадка? Наведіть приклад.

  3. На які групи можна поділити загадки.

  4. Продовжити речення : «Алегорія – це…

  5. Запишіть назви квітів, які були на квітковому весіллі.

  6. Що таке прислів’я. Наведіть приклади.

  7. Що таке приказка. Наведіть приклади.


ЛІТЕРАТУРА


  1. Навчальна програма для загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання ( 12-річна школа). Українська література. 5-12 класи.

  2. Білоус Д. За Україну молюся.-К.:Веселка,2000.

  3. Дмитреко М. Прислів’я і приказки.-К.: Народознавство, 2000.

  4. Новий тлумачний словник української мови : В 4т./В.Яременко, О.Сліпушко.-К.: Аконіт,1999.

  5. Шабельникова Л.П. Українська література. Підручник для 5 класу.-К.: Грамота, 2005.

  6. Шабельникова Л.П. Українська література. Книга для додаткового читання у 5 класі.-К.: Грамота, 2005.

Схожі:

Тестові завдання до розділу
Які функції в організмі людини виконують вітаміни, мінеральні речовини і вода? Поміркуй і з’єднай стрілками
З української літератури для 8 класу
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували...
З української літератури для 9 класу
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували...
З української літератури для 9 класу
Програма для загальноосвітніх навчальних закладів (класів) з поглибленим вивченням української літератури. 8-9 класи / Програму підготували...
Завдання асоціативного характеру як спосіб розвитку творчої діяльності...
Завдання асоціативного характеру як спосіб розвитку творчої діяльності учня на уроці української літератури
Урок літератури рідного краю\ ДОВЖЕНКО Н. Г учитель української мови та літератури НВК «Олімп»
МЕТА: допомогти учням ввійти в багатогранний світ поезії Галини Анатоліївни Могильницької
З української літератури для учнів 7-го класу
Даний збірник матеріалів дозволить доповнити підручник «Української мови та літератури» Слоньовської О., як для класів з українською...
Тема 1 Особливості української ментальності
Предмет, завдання, об’єкт, основні проблеми, що вивчає курс «Історія української культури»
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної...
Вкажіть спеціалізовану міжнародну організацію, що займається продовольчою проблемою у світі
Департамент освіти і науки, молоді та спорту Чернівецької обласної...
Якщо в пункті А місцевий час взимку відстає від київського поясного часу на 32 хвилини, то географічна довгота пункту А складає
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка