Тема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів


Скачати 76.08 Kb.
НазваТема. Людина серед природи Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Дата16.03.2013
Розмір76.08 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Туризм > Документи
Тема.

Людина серед природи
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів,

художньої виразності, емоційного ставлення до змісту творів

О. Олеся «Довго хмарами небо покрите було»,

Н. Забілої «Журавлик»


  1. Пробіжи по Загадковій стежині.

Прочитай і запиши, хто завітав на урок?

________________________________ .





  1. Цікава мандрівка в пори року

Ти друже не сумуй, зі мною помандруй.

Земля така прекрасна в різні пори року!
Прочитай вдумливо, допиши слова відгадки.

Впиши слова відгадки таким кольором, який на твою думку, передає стан природи.




Весела, гарна й кучерява Вона збирає полуниці

біжить, сміється, сіє трави, і стиглі вишні у садку.

усе пробуджує від сну, І, світлом сонячним залита,

і всі комашки, всі рослини слідкує, щоб усе-росло...

вітають дівчинку ________ . її тепер вже кличуть — _________


Турбот і справ у неї досить, Вже зникла дівчина колишня,

в роботі їй не заважай: і молодиці вже нема.,.

це працьовита й щедра __________ І тільки бродить в білій тиші

збирає добрий урожай. бабуся лагідна —_________ .
Які картини виникають у твоїй пам’яті під час читання цих рядків?

Скільки картин ти уявив?





  1. Прочитай рядки, думаючи, уявляючи, порівнюючи.

Березень пливе швидкими потоками.

Під снігом дзвінко дзюркотить вода.

З гір біжить, шумить потік.

Струмок, співаючи веснянку, по тихій вулиці побіг.

Струмки дзвенять, мов сміх.

Як тануть сніги?

Допиши, вибравши потрібні слова.

Вода: біжить, _________________________________________________

______________________________________________________________ .

Які порівняння використані?

Струмки, мов________________________________________________________

_____________________________________________________________ .


  1. Чи доводилось тобі спостерігати за струмком?

Вслухайся в звучання слів: дзюркотить, дзвенить, шумить.

Чи не здається тобі, що струмок поруч із тобою?

Ти чуєш шум талої води?

Якими кольором багата весна, коли тануть сніги?

  1. Прочитай і порівняй опис струмків.

Струмки, як хлоп'ята, з підстрибом біжать у долину.

***

І в струмки обертаються білі сніги,

І туркочуть, як голуби сиві. (О. Олесь)


7. Прочитай, підкресли ті слова, якими автори передають своє милування весною.

У зеленому намисті, синьоока, чарівна.

(Г. Донець)

Блакитними очима дивиться мені в очі весна.

(Є. Гуцало)

Курличуть в небі журавлі.

Соловей рида від щастя.

(В. Сосюра)

Квітують вишні білі.

Квіти шлють солодкий аромат.

Бджоли, як радісні дзвіночки, гудуть серед віття.

Вмилася травиця дощиком дрібним.

Вітерець прозорокрилий.

(А. Костецький)
8. Прочитай і порівняй опис хмар.

Важко сонечку пробиватися промінням крізь хмари. Волохаті, неначе брудні, нависають над землею.

(О. Коптленко)

Як крізь хмари летючі

Гляне сонце блискуче,

Усміхнеться в привіті,

Розіллється в блакиті.

(О. Олесь)
9. Прочитай вірш О. Олеся «Довго хмарами небо покрите було...».

Як ти думаєш, про яку пору року йдеться у вірші?

Чому зрадів поет? Які картини постали перед ним?


Продовж рядки .

Поет радів теплу, блакиті, ______________________________________________________________________________________________________________________________________.
Відшукай слова, порівняння, які передають ставлення автора до природи як до живої істоти?

Які почуття передано у вірші?

З якою інтонацією треба читати останнє речення?

Коли глядь — уже сонця ясного нема,

небо ж хмарами сизими вкрито.
10. Спробуй відчути, якими барвами, звуками, запахами багата весна.

За описами і власним уявлення намалюй зеленокосу весну з блакитними очима, що несе на журавлиних крилах і тепло, і розкоші, і квіти.
11. Спробуй правильно «роздати» весняні дарунки.

Вони записані в порушеній послідовності.

ВЕСНЯНІ ДАРУНКИ

Полям — по жмені ластовиння, Лісам — сніги поталі, Птахам — перші ніжні квіти. Дітям — рідні гнізда, Мамам — траву і листя.

(А. Костецький)

Запиши вірш «Весняні дарунки». Прочитай його виразно.
12. Прослідкуй, як швидко весна переходить у літо.

Відшукай ці рядки у вірші О. Олеся «Довго хмарами небо покрите було...».

13 . Прочитай мовчки вірш Наталі Забілої «Журавлик»
Знайди опис місця, де діти знайшли журавлика.

Чи доводилось тобі бувати на болоті? Заплющ очі, спробуй відчути запахи на болоті.

28. Знайди опис зовнішнього вигляду птаха.

Який темп та інтонацію ти добереш, читаючи як діти доглядали за пташкою?
13. Прочитай вірш Н. Забілої «Журавлик».

Знайди ті строфи, де описано, як з’явилась осінь.



Тільки осінь раптом вдарила,

хмари в небі попливли,

потяглися попід хмарами

в край далекий журавлі.


Що передають вислови: осінь раптом вдарила;

хмари в небі попливли,

потяглися ... журавлі?

В осені з'являється ще одна фарба? Яка? І недалеко вже до того дня, як сяде осінь жовтокоса на чорногривого коня.

(В. Сосюра)

Йдуть, і йдуть, і йдуть дощі.

Стали чорними кущі,

і дерева чорні стали.

(М. Познанська)
Допиши речення.

де осінь на _________________ коні, осінь жовтокоса на ____________________ коні.

14. Прочитай. На вибір інтонації вказують слова, що передають настрій.

Плачуть хмари сиві, вітер плаче, вітер виє.

Плаче осінь, ллється туга, над полями крізь тумани дрібний дощик сипле, б'є.

Ідуть дощі... Пливе у сірій безвісті нудьга... Стиха хлипає сум.

Яке слово в останньому реченні передає плач?

Ми його промовляємо і чуємо плач.

15. Який ще колір має осінь у своїй палітрі?

Над лугом вранці тумани пливуть, як гуси сиві.

(М. Познанська)

З чим порівнюються осінні тумани? Від якого слова віє спокоєм? Запиши його.

Допиши відповідь.

Небо дихає заморозками, осінь йде в далечінь холодну, свистить пронизливий вітер, _____________________________________________

16. Прочитай. Прислухайся, чи не "холодить" від цих слів.

Щулиться трава; понагострювали шпичаки бур'яни; нашорошилось і зрідка тремтить листя.

Спробуй замінити слова так, щоб їх характер змінився на протилежний:

щулиться —

понагострювали —

тремтить —

Уяви, що трава, бур'янець, листя зустрілись із теплим лагідним сонцем. Запиши свої речення.

________________________________________________________________________________________________________________________________ .
17. Прочитай. Прислухайся до себе.

Небо гучніє жалібним квилінням запізнілих гусячих зграй.

(За Г. Тютюнником)

Які почуття викликають виділені слова? Пригадай рядки з таким настроєм. Допиши.

Журавлі курличуть, ___________________________________________
18. Який темп та інтонацію ти добереш, читаючи звернення дітей до пташки?

Прощавай, лети , журавлику!

Повернись весною здалека!

Повернись до нас журавлику!

Н. Забілої «Журавлик»

Схожі:

Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Тема. У золото вбралася земля Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Т ема. Вчимося розуміти природу Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Т е м а. Людинасередприроди Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів, художньої виразності, емоційного ставлення до змісту твору
Тема. П оетичн і картиниосен і Завдання для розвитку естетичного сприймання текстів
Прочитай уважно вірш Ліни Костенко «Вже брами літа замикає осінь». Які картини постають у твоїй уяві, коли читаєш вірш?
Розвивати iнтepec молодших підлітків до математики; пропагувати здоровий...
«Людина — найвищий продукт земної природи, але для того, щоби дістати втixy від скарбів природи, людина має бути здоровою, сильною...
Уроках хімії. Тема: Повітря та його склад. Забруднення атмосфери
Розкрити взаємозв'язок хімії, людини, природи. Показати, що головною причиною забруднення природи є людина. Виховати думку, що знання...
ТЕМА. Читання
Навчати учнів бачити, відчувати створені словами образи природи, використовувати засоби виразності під час читання текстів: міміку,...
«Людина хазяїн чи друг природи? » за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Тема: «Людина хазяїн чи друг природи?» за творами Є. Гуцало «Лось» та В. Бровченка «Два хлопчики»
Тема. Удосконалення навичок читання текстів.( К. Перелісна «Весна») Мета
К. Перелісної «Весна», активізувати пізнавальну діяльність учнів, розвивати мовлення, логічне мислення, пам’ять, виховувати любов...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка