|
Скачати 31.93 Kb.
|
УРОК 5 Тема: Практична робота №2: "Розв'язування задач з екології." Мета: Закріпити поняття про біоценоз, біогеоценоз, екосистему, ланцюг живлення; розглянути типи взаємозв’язків організмів у біогеоценозах та перетворення в них в них; розвивати уміння логічно мислити, робити висновки та узагальнення, уміння розв’язувати задачі з екології; виховувати екологічний світогляд. Тип уроку: урок використання знань, умінь і навиків Обладнання: комп’ютер, проектор, презентація вчителя «Біогеоценоз» Хід уроку І. Організаційний момент ІІ. Перевірка домашнього завдання ВЧИТЕЛЬ. Використання вчительської презентації «Біоценоз» з пустими схемами. Учні заповнюють їх в зошитах і озвучують, потім перевірка з використанням заповнених схем. ІІІ. Повідомлення теми і мети. ІV. Мотивація навчальної діяльності. Сьогодні на уроці ми научимось застосовувати знання про трофічні ланцюги і піраміди, правило екологічної піраміди, характеристику популяцій розв’язувати задачі з екології. V. Загальний інструктаж, усвідомлення учнями алгоритму дій. Користуючись правилом екологічної піраміди визначити, яка площа (в га) біоценозу може прогодувати одну особину останньої ланки в ланцюгу живлення: - планктон-риба-тюлень (300 кг); - планктон-нехижі риби-щука (10 кг); Суха біомаса планктону з 1кв.м становить 600 г за рік. Із вказаної у дужках маси 60% становить вода. 1). Визначаємо суху масу тюленя: 300 кг --- 100% х кг ---- 40% х = 120 кг 2). На підставі правила екологічної піраміди визначаємо, скільки потрібно планктону: 120 кг тюлень 1200 кг риба 12000 кг планктон 3). Визначаємо площу даного біоценозу, якщо відомо, що суха біомаса планктону з 1 кв.м становить 600 г. Отже, 1 кв.м ----0,6 кг х кв.м ---- 1200 кг х = 20000 кв.м = 2 га Відповідь: необхідно 2 га планктону. VІ.Самостійне виконання учнями завдань під контролем і за допомогою вчителя. 3. Розв’яжемо наступні задачі. Задача №1. Яка маса рослин необхідна для існування лисиці масою 15кг, з яких 65% - вода? Задача №2. Яка площа необхідна для існування дельфіна масою 340кг, з яких 75% - вода, якщо продуктивність біоценозу 1м2 моря 400г сухої біомаси за рік? Задача №3. Яка площа здатна прогодувати пару сов масою по 1,5кг кожна, з яких 70% - вода, якщо продуктивність біоценозу 300г сухої біомаси з 1м2 за рік? Задача №4. Сарана відклала 80000яєць, вижило личинок першого віку 24000, другого віку 12000, третього віку 6000, дорослих особин 1200. визначте коефіцієнт виживаності кожної вікової групи і загальний коефіцієнт виживаності. Задача №5. У одному з мисливських господарств у природу випустили 4000 фазанів. Єгері встановили, що 400 фазанів потрапили у кігті яструбів, 800 з’їли лисиці, 200 – бродячі собаки, а 2400 фазанів застрелили мисливці. Яка імовірність у фазана вижити? VІ. Звіт про виконану роботу. Узагальнення і систематизація результатів роботи. VІІ. Підсумки уроку VІІ. Домашнє завдання. Підготуватися до заліку Вправа № 1 Скільки потрібно фітопланктону, щоб у Чорному морі виріс дельфін білобочка масою 300 кг. Вправа № 2 Скласти ланцюг живлення, користуючись правилом екологічної піраміди, визначити, скільки га лугів потрібно, щоб прохарчувати людину масою 58 кг (із них 66% становить вода). Суха біомаса трави з 2 кв.м становить 200 г на рік. |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
О сновн і напрямк и роботи практичн их психолог ів у 2012/2013 н р Закону України «Про освіту» та нової редакції Положення про психологічну службу системи освіти України, затвердженого наказом Міністерства... |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени» |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |