|
Скачати 71.96 Kb.
|
ВІДКРИТИЙ УРОК З ГЕОГРАФІЇ СТЕП 8 КЛАС ЛЕЖЕНКО Т.В. Тема: Степова зона Мета: охарактеризувати географічне положення, межі та розмір степової зони, підкреслити головні риси природних умов та ландшафтної структури, формувати розуміння цілісності та комплексності розвитку природи, поглибити знання учнів про природу свого краю, виховувати культуру спілкування, самостійності, бережливе ставлення до природи, розвивати навички роботи з додатковими джерелами знань, виховувати пізнавальний інтерес до вивчення географії. Тип уроку: комбінований. Обладнання: карта фізико-географічного районування України, атласи. Хід уроку I. Організаційний момент. Вчитель: «Якщо бажаєш бути щасливим - будь ним» - стверджував знаменитий Козьма Прутков. Як ви розумієте ці слова? Вірно, настрій людини залежить від неї самої. Так давайте посміхнемось один одному і почнемо урок у гарному настрої. II. Актуалізація опорних знань і вмінь.
III. Мотивація навчальної діяльності. Вчитель: 1. Наша область розташована в степовій ф.г. зоні. А які асоціації пов'язані у вас із словом «степ», підберіть слова, які пов'язані з компонентами природи степу. 2. Доведіть, що степ - це не тільки безмежжя краси, а й своєрідний природний комплекс. 3. Отже, тема нашого уроку: «Зона степу» (записати в зошити). 4. Що ви хотіли б узнати про цю зону? Для чого потрібна ця інформація? (Варіанти відповідей). 5. Ось ми разом з вами і назвали мету сьогоднішнього уроку: Докладно познайомитися з компонентами степової зони України, визначити її Географічне положення, щоб цінувати й берегти природні скарби своєї країни, рідного краю. Епіграфом нашого уроку стануть слова Григорія Сковороди: «Пізнай свій край, себе, свій рід, свій народ, свою землю - і ти побачиш свій шлях у житті» (слова написані на дошці). IV. Вивчення нового матеріалу. Вчитель: Отже, наше завдання - науково дослідити природний комплекс Степу. Сьогодні у нас працюватимуть групи науковців: «Географи» «Кліматологи» «Гідрологи» «Ґрунтознавці» «Біологи» На ігровий стіл ставиться відповідна табличка. Кожна команда обирає собі спікера. Розподіляються обов'язки. 1. Завдання для командира «Географів». Заповнити контурну карту. 1. Ширина степової зони: А) на заході; Б) на сході.
Висновок: За результатами своїх досліджень маркером на аркуші паперу команда пише стислий висновок і прикріплює на дошці до схеми. Зона степу На Пд. - Сх. Переважають низовини, виділяється Донецький кряж і Придніпровська височина. 2. Завдання для команди «Кліматологів». Використовуючи карту «Клімат», розв'язати тест. 1. Тип клімату степової зони: А). помірно континентальний; Б). субтропічний середземноморський; В). помірний різко континентальний. 2. Континентальність зростає: А). з півдня на північ; Б). Із заходу на схід; В). з північного заходу на південний схід. 3. Коефіцієнт зволоження складає: А). 0,3-0,7; Б). 0,8 -1; В). понад 1. 4. Пересічна температура липня і січня складає: А). +20... +24°С А). -6... 0°С; Б). +16... +18°С; Б). -2... -4°С; В). +36°С. В). 0... +2°С. 5. Річна кількість опадів складає: А). 350-355 мм; Б). 600 - 700 мм; В). 1100-1300 мм. Висновок. (кріпиться до схеми на дошці). 3. Завдання для команди «Гідрологів». Заповніть схему. Води степу
Висновок. (кріпиться до схеми на дошці). Прийом «Здивую всіх» Учень, який заздалегідь підготувався, розповідає цікаву інформацію про солоні озера степу.
Використовуючи карту, знайти пари та з'єднати їх.
Звіт керівника наукової експедиції, ґрунтознавця по вивченню ґрунтів своєї місцевості. Висновок. (кріпиться до схеми на дошці). 5. Завдання для команди «Біологів». Заповніть таблицю.
Висновок. (кріпиться до схеми на дошці). 6. Вчитель. Наша характеристика степу буде не повною, якщо ми не згадаємо про екологічні проблеми степу. Степова зона найбільш освоєна в сільськогосподарському відношенні. Орні землі займають понад 75% її території. І тому, одним з найважливіших завдань в нашій зоні являється створення «еталонів природи» - заповідних територій, де б зберігалися найбільш типові природні комплекси. У степовій зоні зосереджена найбільша кількість заповідних територій. Серед них біосферні природні заповідники: Асканія - Нова, Чорноморський, Дунайський, природні заповідники: Луганський, Український степовий, Дніпровсько - Орільський, Єланецький Степ, національні природні парки, пам'ятки природи. Давайте послухаємо про філію Луганського заповідника Стрільцівський степ. 7. Вчитель. (під музику «Пори року» представляє учнівські міні-проекти). Неможливо описати лише словами красу українського степу. Степ надихає композиторів, поетів, художників. Не лишились осторонь і наші 8-ми класники. Подивіться якими барвами переливаються пори року в степу: весна гуляє квітом, яскраве сонячне літо, осінь в жовтих кольорах, а ось земля вкрита теплою пухкою ковдрою. Луганський степ! Широке поле. І там у димі заводськім Не розлюблю тебе ніколи Навіть у серці ти моїм. Вчитель. А зараз давайте подивимось невеликий кінофільм про наш Шульгинський степ. V. Підсумок уроку
|
Урок з природознавства і народознавства (6 клас) «Екосистеми своєї... Розробка інтегрованого уроку «Екосистеми своєї місцевості: ліс, степ, водойма. Охорона екосистем» |
Інтегрований предметний тиждень історії та географії Мета проведення: популяризувати краєзнавчу роботу серед молоді; викликати інтерес учнів до історії та географії рідного краю; показати... |
Уроки систематизації та узагальнення знань з географії Тематика творчих робіт для слухачів курсів підвищення кваліфікації вчителів географії |
Роль географії у формуванні візитної карти країни Мета: ознайомитися з новими напрямками досліджень сучасної географії та встановити їх значення для розвитку суспільства |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №4 Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького... |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ Уроки географії у 7 класі по темі Випуск №5 Пропонований методичний посібник продовжує серію «Майстер-клас», у якій узагальнена педагогічна практика вчителів географії Вінницького... |
Інтегрований урок з української літератури та географії в 6-му класі Мета: узагальнити і систематизувати знання учнів, набуті у процесі вивчення теми «Гідросфера» |
Урок з географії та інформатики 10 кл. Тема Тема. Географія світових природних ресурсів, раціональне і нераціональне природокористування |
Урок з географії та інформатики 10 кл. Тема Тема. Географія світових природних ресурсів, раціональне і нераціональне природокористування |
Урок економічної і соціальної географії України, 9клас Особливістю кольорових металів є те, що вони мають унікальні якості. Це обумовлює їх широке використання в точному машинобудуванні,... |