|
Скачати 2.15 Mb.
|
Міністерство освіти і науки, молоді та спорту України Глухівський національний педагогічний університет імені Олександра Довженка КОМПЛЕКТ НАВЧАЛЬНИХ ПРОГРАМ курсів за вибором з освітньої галузі "Технологія" для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів НАВЧАЛЬНІ ПРОГРАМИ Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України Глухів 2011 УДК 37.091.27:377 ББК 30.6+74.263 К-63 Друкується відповідно до рішення Вченої ради Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка. Протокол №7 від 31 травня 2011 року. Рекомендовано Міністерством освіти і науки, молоді та спорту України для використання у загальноосвітніх навчальних закладах (лист №1.4/18Г 384 від 20.06.2011р. ) Авторський колектив: Воїтелєва Г.О., доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка; Ігнатенко Г.В., доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка; Білевич С. В., доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічний університет ім. О. Довженка; Хоруженко Т.А. – старший викладач кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка; Грудіна Н.М., учитель вищої категорії Глухівської ЗОШ І-ІІІ ступенів №6; Терещенко І.І., учитель трудового навчання Глухівської спеціалізованої школи-інтернату І-ІІІ ступенів ім. М.І. Жужоми; Рекун Л.М., учитель трудового навчання Глухівської ЗОШ І - ІІ ступенів №4; Борисенко Н.А., аспірантка кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету ім. О. Довженка Рецензенти: Приходько Л.І., методист відділу освіти Глухівської міської ради; Зайцева О.М., кандидат педагогічних наук, доцент; Решетняк В.Ф., кандидат педагогічних наук, доцент; Харламенко В.Б., кандидат педагогічних наук, доцент; Коломієць М.Б., кандидат педагогічних наук, старший викладач Воїтелєва Г.О. К-63 Комплект навчальних програм курсів за вибором з освітньої галузі "Технологія" для учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів: навчальні програми / Г.О.Воїтелева, Г.В.Ігнатенко, С.В.Білевіч та ін.; за ред. Воїтелєвої Г.О. – Навчальні програми комплекту розраховані на учнів 8-9 класів загальноосвітніх навчальних закладів і можуть використовуватися у класах з поділом на групи хлопців та дівчат і без поділу. Головним спрямуванням програм є ознайомлення учнів з традиційними і сучасним видами обробки різних матеріалів, різноманітними видами діяльності, що сприяє свідомому вибору напряму профільного навчання та майбутньої професійної діяльності. Змістове наповнення програм підібрано з урахуванням наступності з трудовим навчанням 5-8 кл., технологіями 10-11 кл., технологічним напрямом профільного навчання та передбачає залучення учнів до проектно-технологічної діяльності. УДК 37.091.27:377 ББК 30.6+74.263 МОДУЛЬНЕ ОРИГАМІ 8 клас Автори: Грудіна Ніна Михайлівна – учитель вищої категорії загальноосвітньої школи І-ІІІ ступенів №6, м. Глухів, Сумська обл. Борисенко Надія Анатоліївна – аспірантка кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів , Сумська обл. Пояснювальна записка Оригамі – назва найдавнішого японського мистецтва складання різних фігур із паперу. Під час вивчення курсу «Модульне оригамі» учні мають ознайомитися з відомими творами декоративно-ужиткового мистецтва різних країн та епох, виготовити власні вироби. Зміст курсу базується на знаннях і уміннях, що учні отримали в початковій школі, зокрема, виготовлення об’ємних фігур із аркуша паперу шляхом його згинання. Техніка модульного оригамі відрізняється від традиційного тим, що вироби складаються не з одного листа паперу, а з багатьох однакових частин – модулів. Отже, відбувається розширення знань учнів про дану техніку, розвиваються відповідні уміння та прийоми роботи з папером. Для виготовлення виробів за технікою модульного оригамі потрібні недорогі та доступні матеріали – папір, клей ПВА та нескладні пристосування – канцелярський ніж, лезо, лінійка, олівець. Курс за вибором доступний для класів, що не поділяються на групи хлопців і дівчат. Мета курсу: здійснення допрофільної підготовки, оволодіння учнями технікою модульного оригамі, усебічний розвиток особистості школярів, конструкторська підготовка. Завдання курсу:
Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Техніка оригамі розвиває увагу, логічне й образне мислення (учень роздивляється зразок, аналізує його структуру, прийоми виконання, моделює предмет), художні та естетичні смаки. Розширює уявлення школярів про навколишній світ, географічні та етнографічні аспекти орнаментики, про поняття «трикутник», «квадрат», «коло», «циліндр» тощо. Відбувається розвиток дрібної моторики пальців рук, мускулатури кисті руки, окоміру, гостроти зору, що, на нашу думку, є важливим для майбутньої професійної діяльності. У процесі оволодіння даною технікою створюються умови для використання міжпредметних зв’язків, зокрема, з історією, народознавством, образотворчим мистецтвом, кресленням, математикою. Змістом програми передбачено ознайомлення учнів зі світом професій, таких як: дизайнер, конструктор, художник, що сприятиме свідомому вибору профілю навчання у старшій школі та майбутньої професійної діяльності. Засвоєнню матеріалу даної програми сприятимуть різні форми роботи: теоретичні, практичні заняття, лабораторні роботи, дослідження, організація виставок, екскурсій, конкурсів. Вироби, виготовлені учнями під час вивчення курсу за вибором, мають бути придатними до практичного застосування. Виготовлення виробів технікою модульного оригамі реалізується через проектно-технологічну діяльність. Учні мають виконати творчий проект та захистити його. Можливими формами захисту творчого проекту можуть бути презентації, виставки-продажі, ярмарки. Під час виконання робіт необхідно приділяти увагу правилам безпечної праці з колючими й ріжучими інструментами, правильно організовувати робоче місце, дотримуватися санітарно-гігієнічних вимог. Рекомендації щодо роботи з програмою. Розподіл годин у навчальній програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни щодо розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність викладення навчального матеріалу. Учитель має право вирішувати, який вид виробу обрати для виготовлення. ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН
ПРОГРАМА
Орієнтовний перелік об’єктів праці Птахи (лебідь, качка, півник, голуб, пташеня), тварини (ведмідь, заєць, кіт, собака), рослини (тюльпан, нарцис, пролісок, ялина), споруди (будинок, альтанка, вежі, фортеці), машини (літаки, потяги), іграшки (казкові персонажі, фігурки). Інструменти та пристосування Канцелярський ніж, лезо, лінійка, олівець. Матеріали Папір двосторонній, журнальний, папір для заміток (стікери), офісний папір для оригамі, кольоровий двосторонній папір для дитячої творчості, клей ПВА. Література
Інтернет-ресурси 1. Оригами. Поделки из бумаги своими руками: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://all-origami.ru/ 2. Страна мастеров. Популярные мастер-классы в технике Оригами модульное: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://stranamasterov.ru/taxonomy/term/15 3. СветНик. Новогодние поделки из модульного оригами: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://samodelki.com.ua/node/1556 4. Алина. Модульное оригами. Схемы сборки: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://iz-bumagi.com/modulnoe-origami 5. Оригами в Украине. Сайт про древнее искусство складывания фигурок из бумаги: [Электронный ресурс]. – Режим доступа: http://origami.in.ua/ ТЕХНОЛОГІЯ ВИГОТОВЛЕННЯ ВІНКА ІЗ ШТУЧНИХ КВІТІВ 8 клас Автор: Воїтелєва Галина Олександрівна – доцент кафедри педагогіки і методики технологічної освіти Глухівського національного педагогічного університету імені Олександра Довженка, м. Глухів, Сумська обл. Пояснювальна записка Програма курсу за вибором «Технологія виготовлення вінка із штучних квітів» розроблена відповідно до державних стандартів освітньої галузі «Технологія» з урахуванням базової підготовки, яку учні отримують на заняттях трудового навчання у 5-7 класах. Квіти як прикрасу на Україні почали використовувати дуже давно. Ними оздоблювали оселю, розмальовували ворота та ставні в українських хатах. Одним із елементів українського вбрання дівчини є вінок. Вінок – сплетені в коло листя, квіти. Український вінок – найкраща оздоба голови дівчини. У плетінні вінків українські дівчата досягали не меншого мистецтва, ніж у вишиванні, ткацтві та мереживі. Залежно від індивідуальних уподобань дівчата так комбінували барви й форми квітів у вінку, що він ставав мистецьким твором і підкреслював красу дівочого обличчя. До різних свят дівчата плели різні вінки. Український вінок – це своєрідний оберіг. У вінок вплітали різноманітні квіти, в одному вінку їх могло бути до 12 різних видів. Кожна квітка у вінку є символом. Мета курсу: забезпечення допрофільного прикладного навчання, сприяння учням у виборі напряму профільного навчання у старшій школі. Знання й уміння, що учні набувають на заняттях даного курсу, пов’язані з формуванням уявлення про професії типу «людина – художній образ». Завдання курсу: - відродження українських національних традицій; - формування початкових знань та вмінь із технології виготовлення штучних квітів з текстильних матеріалів, послідовності плетіння вінка як форми поєднання квітів; - поглиблення знань про особливості кольорових сполучень та вмінь створення виробів, що відповідають законам кольорової гармонії. В основу програми курсу за вибором «Технологія виготовлення вінка з штучних квітів» покладено проектно-технологічний підхід. У процесі вивчення навчального матеріалу програми курсу за вибором в учнів поглиблюються знання про сутність проектно-технологічної діяльності, удосконалюються уміння з проектування нових виробів. Учні повинні знати:
Учні повинні вміти:
Програма розрахована на 35 годин. Навчальний матеріал згруповано за темами, для засвоєння кожної з них передбачено вивчення теоретичного матеріалу та виконання практичних робіт. Навчально-виховні завдання на заняттях вирішуються головним чином у процесі практичного навчання. У цілому на практичне навчання відводиться не менше 75% загального навчального часу, на теоретичне - 25%. Зміст теоретичних відомостей відповідає характеру практичних робіт. Пропонується використовувати інструкційні карти, малюнки, схеми, у тому числі й розроблені учнями. Результативність роботи визначається проведенням захисту творчого проекту. Рекомендації щодо роботи з навчальною програмою. Розподіл годин у навчальній програмі орієнтовний. Учитель може вносити зміни до розподілу годин, відведених програмою на вивчення окремих тем, змінювати послідовність вивчених питань. Дослідження можна проводити з використанням архівних матеріалів краєзнавчих музеїв, бібліотек, системи Internet. Отримані знання, уміння можуть бути поглиблені учнями у 10 -11 кл. на заняттях профільного навчання «Основи дизайну» у розділі «Дизайн костюму» та «Дизайн середовища»; варіативного модуля «Технологія виготовлення штучних квітів» навчальної програми «Технології. 10-11 класи». Згідно з даною програмою на вивчення предмету відводиться 1 година на тиждень у 8-му класі. |
Перелік навчальних програм для факультативних занять і спецкурсів з біології Збірник навчальних програм для допрофільної підготовки та профільного навчання. Курси за вибором |
Про хід реалізації та перспективи впровадження обласних моніторингових програм Вченою радою ОІППО розглянуто і схвалено ряд галузевих програм експериментальних моніторингових досліджень у навчальних закладах... |
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ НАКА З Про затвердження навчальних програм для загальноосвітніх навчальних закладів ІІ ступеня |
Комплекс навчальних програм сімейного виховання для 8 9 класів (9,... Сімейні цінності: комплекс навчальних програм сімейного виховання (9, 17, 35, 70 годин) [для 8 – 9 класів] / [О. В. Мельник (кер... |
Про хід впровадження та результати обласних програм моніторингу якості... Шегеди А. Ф. щодо ходу впровадження та результатів обласних програм моніторингу якості освіти дошкільних і загальноосвітніх навчальних... |
Програмно-нормативні засади навчання фізики в загальноосвітніх навчальних закладів Их навчальних планів загальноосвітніх навчальних закладів, які визначено в листах Міністерства освіти і науки від 05. 03. 10 №1/9-143... |
Дотримування державних вимог Протягом лютого — квітня 2005/06 н р та жовтня — листопада 2006/07 н р вивчався стан викладання етики, дотримання державних вимог... |
ЗАГАЛЬНІ МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ЩОДО ОРГАНІЗАЦІЇ НАВЧАЛЬНО-ВИХОВНОГО... Адже, саме з 1 вересня в основній школі розпочнеться поступове впровадження нового Державного стандарту базової та повної загальної... |
Створення консольних програм Консольна програма не має інтерфейсу користувача. Такі програми використовуються для розробки системних програм, автоматизованих... |
ТЕМА: Операційні системи Windows. Робота з вікнами програм та діалоговими вікнами МЕТА: засвоїти основні методи роботи з типовими вікнами програм та діалоговими вікнами; набути навички переміщення вікон, зміни розміру... |