Учнівське самоврядування у контексті викликів ХХІ століття


Скачати 51.66 Kb.
Назва Учнівське самоврядування у контексті викликів ХХІ століття
Дата 11.04.2013
Розмір 51.66 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Спорт > Документи

Учнівське самоврядування

у контексті викликів ХХІ століття



На сучасному етапі розвитку суспільства особливої актуальності набуває проблема виховання соціально активної, творчої, компетентної особистості, яка, на відміну від людини-виконавця. самостійно генерує нові ідеї, приймає нестандартні рішення. Нові реалії вимагають від молодої людини динамізму, гнучкості поведінки, адаптуватися до видозмін соціальних ролей, вміти поєднувати особисті й корпоративні інтереси.

Відомий дослідник М.Фуллан із цього приводу зазначає: «Громадяни як індивідуально, так і колективно у контексті динамічних, глобальних змін повинні бути здатними упродовж всього життя здійснювати зміни, а не просто реагувати на них».

Масштаб викликів ХХІ століття зумовлює потребу в особистості, яка здатна здійснювати зміни, вирішувати як щоденні, так і масштабні завдання, що мають забезпечити не лише виживання, але і прогрес нації. Адже молодь це органічний суб’єкт економічного, політичного та культурного життя суспільства. Труднощі, з якими вона стикається у процесі свого входження в соціум, засвоєння норм суспільної поведінки часто зумовлюються невідповідністю потреб та сподівань молодих людей реальним викликам суспільства. Одним зі шляхів вирішення цих суперечностей є створення умов і можливостей для самореалізації молоді, здійснення власного внеску у процес розвитку суспільства творчою працею, залучення молоді до участі у процес прийняття рішень. Аналіз сучасних тенденцій молодіжної політики країн світу засвідчує, що в ній домінують орієнтири на підвищення соціальної активності молодіжної громади за рахунок посилення активності окремих особистостей. Сьогодення потребує людей, яким властиві ініціативність, самостійність думки, здатність до здійснення свідомого соціального вибору, розвинене почуття власної гідності, творча активність. здатність до особистісного самовдосконалення, оскільки саме такі люди можуть брати участь у подальшій розбудові суспільства.

Здатність і готовність виступити в ролі активного і свідомого члена суспільства може бути розвинута в особистості, яка буде відповідальною за вирішення будь- якої проблемної ситуації, особливо на рівні прийняття рішень.

Проблема виховання такої особистості – це проблема підготовки людини, що відповідає вимогам ХХІ століття. Чим більше таких людей у суспільстві, тим життєздатнішою є держава.

На виконання Указу Президента України від 4 липня 2005 року №1013/2005 “Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні” Головним управлінням освіти і науки облдержадміністрації забезпечується розвиток демократичних засад у закладах освіти, складовою яких є учнівське і студентське самоврядування, залучення в установленому порядку дітей та молоді до участі у вирішенні питань місцевого значення. Важливу роль у підготовці таких людей відіграє учнівське самоврядування. Адже досвід, набутий у щоденних ситуаціях навчального закладу, буде потім перенесений на інші ситуації дорослого життя Основними структурами учнівського самоврядування в закладах освіти є учнівський комітет, шкільна республіка, учнівський парламент, шкільна, дитяча рада. Самоврядування – це школа колективної дії, створення таких життєвих ситуацій, в яких виявляються, виробляються , відточуються кращі якості особистості. Учнівське самоврядування містить значний життєвотворчий потенціал.

Діяльність учнівського самоврядування навчальних закладів області спрямована на підвищення якості навчання, зміцнення свідомої дисципліни, реалізацію вимог режиму роботи школи, організацію позакласної виховної роботи, на розвиток ініціативи та творчої самодіяльності учнів, реалізацію їхніх прав і обов’язків. Турботою органів учнівського самоврядування є також робота щодо збереження шкільного майна, благоустрій території та навчальних кабінетів, робота загонів милосердя, екологічних постів, контроль за дотриманням санітарно-гігієнічних вимог.

На виконання тристоронньої Угоди між Головним управлінням освіти і науки облдержадміністрації, обласною батьківською радою і обласною Лігою старшокласників, підписаної 28 грудня 2006 року, щорічно складається відповідний план спільних дій, проходять обласні конференції Ліги старшокласників, батьківської Ради і представників органів управління освітою.

Під час цих зустрічей обговорюються надзвичайно важливі питання, які хвилюють в першу чергу дітей, їхніх батьків, вчительську громаду.

Другий рік поспіль десять кращих лідерів учнівського самоврядування із десяти регіонів області беруть участь у роботі Всеукраїнського тематичного навчально-оздоровчого збору лідерів учнівського самоврядування загальноосвітніх навчальних закладів, який проходить у МДЦ “Артек”.

Протягом 2007 року обласна Ліга старшокласників здійснила 4 соціальних проекти. Активісти учнівського самоврядування працювали над проектами: « Репортаж присвячений Міжнародному дню рідної мови», «Спорт для всіх», «Квіти біля школи», «Волонтер».

За підсумками проведеної роботи відповідно до рейтингу журі визнало найкращою роботу органів учнівського самоврядування Тальнівського району, міста Ватутіного, міста Канева.

Згідно рішення конференції обласної Ліги старшокласників, яка відбулася 24 січня 2008 року протягом нинішнього року активісти учнівського самоврядування продовжують роботу за даними проектами.

На виконання спільного наказу Головного управління освіти і науки облдержадміністрації та Черкаського обласного центру фізичного здоров’я населення “Спорт для всіх” від 10.12.2007 №645/93 “Про участь активістів районних (міських) органів учнівського самоврядування, молодіжних громадських організацій у V обласному фестивалі “Спорт для всіх” з січня по квітень 2008 року активісти регіональних осередків органів учнівського самоврядування області здійснювали проект “Спорт для всіх”, спрямований на активізацію фізкультурно-оздоровчої діяльності за місцем проживання, пропаганду здорового способу життя засобами фізичної культури і спорту, формування у молоді потреб рухової активності та позитивної мотивації на здоровий спосіб життя, залучення до регулярних занять фізичною культурою і спортом.

Звіти про результати проектної діяльності старшокласників були подані до оргкомітету обласного Фестивалю.

Відповідно до рішення журі кращими роботами визнані такі:

  1. В’язівська ЗОШ І-ІІІ ступенів Городищенської районної ради.

  2. Телепинська ЗОШ І-ІІІ ступенів Кам’янської районної ради.

  3. Канівська загальноосвітня школа-інтернат І-ІІІ ступенів Черкаської обласної ради.

  4. Навчально-виховний комплекс “Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 – колегіум” м.Сміли.

  5. Ватутінська ЗОШ І-ІІІ ступенів №5.

  6. Дубіївська загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів Черкаської районної ради.

  7. Мельниківська ЗОШ І-ІІІ ступенів Канівської районної ради.

  8. Актив учнівського самоврядування Чигиринського району.

Програма фінальних змагань, які відбулися 24-25 травня 2008 року, була наступною:

1 день

1.Захист-презентація проектів “Фізкультурно- оздоровча робота у позаурочний час у навчальному закладі, за місцем проживання, місцях відпочинку” (до 7 хвилин).

  1. Виступи агітбригад команд-учасниць з теми щодо популяризації здорового способу життя (до 10 хвилин).

2 день

Спортивні випробування, які не потребують особливих спортивних вмінь і навичок (орієнтовно):

  • підтягування на високій перекладині (хлопці), піднімання тулуба з положення лежачи (дівчата);

  • метання набивного м’яча від грудей на дальність;

  • дартс;

  • кидок м’яча в баскетбольну корзину;

  • стрибки через скакалку;

  • зустрічна естафета (8 х 50 м);

  • кегельбан;

  • стрибок у довжину з місця;

  • перетягування канату.

У запеклій боротьбі перемогу вибороли активісти учнівського самоврядування м.Ватутіне, друге місце за активістами з Черкаського району, третіми стали активісти учнівського самоврядування Чигиринського району. Переможці нагороджені Грамотами обласного Центру фізичного здоров’я населення «Спорт для всіх», медалями та подарунками.

Схожі:

Учнівське самоврядування у контексті викликів ХХІ століття
Король В. М., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки вищої школи ЧНУ ім. Б. Хмельницького
ХХІ століття – століття проектної педагогіки
В. О. Сухомлинського в школі №223 м. Києва на семінарі заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему „Актуальні проблеми...
Дунаєвська Н. В. Застосування інноваційних ІКТ у професійному навчанні...
ХХІ століття, а й сама освіта ХХІ століття неможлива без комп'ютерних засобів в епоху інформаційного розвитку суспільства, широкого...
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни Історія української літератури...
Мета курсу. Дати студентам наукові знання історії, особливостей розвитку новітньої української літератури, починаючи з 20-х років...
«Світова економіка ХХІ століття: цикли та кризи» ДО 20-річчя Дніпропетровського...
Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського
О.І. Месевря, завідувач лабораторії
Всупереч судженню про «кліповість» свідомості людини ХХІ століття хочемо розповісти про результати участі школярів області в інтелектуальних...
ІІІ. Організація навчально-виховного процесу
Кочубей І. М., директор школи), піклувальна рада (Майстренко І. В.), методична рада (Павликова Н. В., заступник директора), учнівське...
Інтерактивні форми організації методичного супроводу процесу вдосконалення...
ХХІ століття називають «століттям освіти», «століттям гуманітарного мислення», «століттям творчої особистості»
Обласний конкурс на кращу методичну розробку серед працівників позашкільних закладів
...
Комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 гімназія»
Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) підкреслює, що освіта ХХІ століття це освіта для людини, її стрижень розвиваюча...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка