|
Скачати 52.03 Kb.
|
ХХІ століття – століття проектної педагогіки Рекомендаційний бібліографічний список Укладачі: Г.Семендяєва, Т.Сахарова Державна науково-педагогічна бібліотека ім. В.О.Сухомлинського в школі №223 м.Києва на семінарі заступників директорів з навчально-виховної роботи на тему „Актуальні проблеми науково-методичного забезпечення освітнього процесу” презентувала книжкову виставку на тему „ХХІ століття – століття проектної педагогіки”. Література, запропонована на виставці, відображає надзвичайно актуальну педагогічну технологію – метод проектів. У сучасних умовах модернізації освітньої системи, що визначені в Національній доктрині розвитку освіти, передбачено впровадження особистісно зорієнтованого підходу до навчання. Найбільш поширеним із педагогічних технологій став метод проектів. В основі цього методу лежить розвиток пізнавальних, творчих навичок учнів, умінь самостійно конструювати свої знання, орієнтуватися в інформаційному просторі, критично мислити. Метод проектів зорієнтований на самостійну діяльність учнів – індивідуальну, парну, групову. Сподіваємося, що література, презентована на книжковій виставці, допоможе освітянам підвищити педагогічну майстерність, надасть дієву допомогу при розробці проектів, дозволить вдало використати набутий досвід як в Україні, так і за кордоном. І розділ. Метод проектів та його історичні уроки Башинська Т. Проектувальна діяльність – основа взаємодії вчителя та учнів Історія методу проектів /Т.Башинська //Дайджест пед. ідей та технологій. Шк.-парк. – 2003. – №3. – С.49-52. Вульфсон Б. Джон Дьюи: Педагогіка прагматизма /Б.Вульфсон //Лидеры образования. – 2004. – №3. – С.12-16. Коваленко В. Вплив ідей Д.Дьюї на українську школу й педагогіку 1920-1930 років /В.Коваленко //Шлях освіти. – 1997. – №4. – С.51-55. Сидоренко А.С. Метод проектов: история и практика применения //Завуч для админ. шк. – 2003. – №6. – С.96-111. ІІ розділ. Сутність методу проектів Гаджиев Г.М. Сущность проектно-преобразовательной деятельности учащихся /Г.М.Гаджиев, М.М.Абдуразаков //Наука и шк. – 2003. – №6. – С.53-55. Веденеева Т.Е. Проектная технология как условие корреляции урочной и внеурочной деятельности учащихся /Т.Е.Веденеева, М.И.Войнова //Дидакт. – 2003. – №3. – С.50-55. Клименко А.В. Проектная деятельность учащихся /А.В.Клименко, О.А.Подкоязина //Дайджест пед. ідей та технологій. Шк.-парк. – 2003. – №4. – С.45-49. Коршунова Н.Л. Проекты и прожекты в педагогике /Н.Л.Коршунова //Педагогика. – 2003. – №5. – С.39. Питт Дж. Что это такое и как мы это делаем: [Метод проектов] /Дж. Питт //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.26-27. Полат Е. Что такое проект /Полат Е., Петров А., Бухаркина М., Моисеева М. //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.10-17. ІІІ розділ. Метод проектів як педагогічна технологія Бершадский М.Е. Дидактические и психологические основания образовательной технологии. – М.: Пед. поиск, 2003. – 256 с. Душеина Т.В. Проектная методика на уроках иностранного языка /Т.В.Душеина //Иностр. языки в шк. – 2003. – №5. – С.38-41. Евстифеева О. Метод проектов – среда, в которой даже «неудачники» обретают силу и уверенность /О.Евстифеева, Н.Кучменко //Директор шк. Україна. – 2003. – №6. – С.76-81. Жуковский И. Проект – гарант совместных действий /И.Жуковский //Учитель. – 2003. – №3. – С.60-64. Жуковський І. Проектний метод у діяльності навчальних закладів Франції /І.Жуковський //Шлях освіти. – 2003. – №2. – С.24-27. Иванова Н.В.Возможности и специфика применения проектного метода в начальной школе /Н.В.Иванова //Нач. шк. – 2004. – №2. – С.96-101. Левчук Л. Проектное обучение и российская школа /Левчук Л., Жинжило В. //Лучшие страницы пед. прессы. – 2001. – №6. – С.44-49. Ломакина О.Е. Проектирование в образовании: необходимость и реальность /О.Е.Ломакина //Шк. технологии. – 2003. – №4. – С.86-93. Осмоловская И. Школьные проекты: деятельность, направленная на обогащение знаний и духовного мира учащихся /И.Осмоловская //Директор шк. Україна. – 2003. – №9/10. – С.30-34. Павлова М. Проектный подход в обучении технологии: (из опыта английской школы) /М.Павлова, Дж. Питт //Шк. и производство. – 2003. – №2. – С.11-14. Переверзев Л. Проектный подход и требования к учителю /Л.Переверзев //Дайджест пед. ідей та технологій. Шк.-парк. – 2003. – №2. – С.26-28. Русских Г.А. Технология проектного обучения /Г.А.Русских //Биология в шк. – 2003. – №3. – С.21-31. Селевко Г.К. Современные образовательные технологии: Учеб. пособие. – М.: Народное образование, 1998. – 256 с. Сиротенко Г.О. Сучасний урок: інтерактивні технології навчання. – Х.: Видав. гр. „Основа”, 2003. – 80 с. – (Серія „Бібліотека журналу „Управління школою”; Вип.10). Трофимова Т.Г. Проектное обучение глазами учеников /Т.Г.Трофимова //Информатика и образование. – 2003. – №6. – С.46-47. Щербо И. Горосок вперед, или Второе пришествие метода проектов /И.Щербо //Директор шк. Україна. – 2003. – №5/6. – С.3-11. Эпштейн М. Метод проектов в школе ХХ века //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.21-23. IV розділ. Управління освітніми проектами Афанасьев В. Проектирование педтехнологий /В.Афанасьев //Лучшие страницы пед. прессы. – 2002. – №1. – С.35-39. Гаджиев Г.М. Учебно-технологический комплекс подготовки школьников к проектно-преобразовательной деятельности /Г.М.Гаджиев //Наука и шк. – 2003. – №3. – С.25-28. Жуковский И.В. Особенности работы учебного заведения в проектном режиме /И.В.Жуковский //Лучшие страницы пед. прессы. – 2002. – №2. – С.28-33. Мармаза О.І. Проектний підхід до управління навчальним закладом. – Х.: Видав. гр. «Основа», 2003. – 80 с. – (Серія «Б-ка журналу «Управління шк.»; Вип. 12). Пугачева Н. Проектирование инновационной деятельности образовательного учреждения /Н.Пугачева //Лучшие страницы пед. прессы. – 2004. – №1. – С.29-32. Таран З. Трансформація ролі педагога в управлінні творчими та практико-орієнтованими проектами //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.18-20. Шагеева Ф. Проектирование образовательных технологий /Ф.Шагеева, В.Иванов //Высшее образование в России. – 2004. – №2.. – С.169-172. V розділ. Проектна педагогіка і національна школа Адреси діючих проектів: математика, природничі науки, екологія //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.37-43. Башинська Т. Проектувальна діяльність – основа взаємодії вчителя та учнів /Т.Башинська //Почат. шк. – 2003. – №6. – С.58-59; №7. – С.59-62. Белявцева Т. Застосування методу проектів при формуванні пізнавальної активності учнів /Белявцева Т., Лобас Т. //Відкритий урок. – 2004. – №5/6. – С.24-25. Доненко О. Створюємо колективний проект /О.Доненко //Завуч (ШС). – 2004. – №2. – С.15-17. Зерна педагогічної інновації: Хрестоматія /Укладачі: Л.В.Буркова, Н.Ф.Федорова. – К.: Київська правда, 2001. – 120 с. Зоц В. Впроваджуються проективні технології /В.Зоц //Завуч. – 2004. – №6. – С.2-3. Коберник О. Проективна педагогіка і національна школа /О.Коберник //Шлях освіти. – 2000. – №1. – С.7-9. Логвін В. Метод проектів у контексті сучасної освіти /В.Логвін //Завуч (ШС). – 2003. – №2. – С.12-14. Метод проектів: традиції, перспективи, життєві результати: Практико-зорієнтований збірник /Кер. авт. колективу – директор ліцею міжнародних відносин №51 С.М.Шевцова; Наук. кер. і ред. – канд. істор. наук І.Г.Єрмаков. – К.: Вид. „Департамент”, 2003. – 500 с. Освітні технології: Навч.-метод. посіб. /О.М.Пехота, А.З.Кіктенко, О.М.Любарська та ін.; За заг. ред. О.М. Пехоти. – К.: А.С.К., 2002. – 255 с. Сіптарова С.В. З досвіду застосування методу проектів /С.В.Сіптарова //Всесвітня л-ра в середніх навч. закладах України. – 2004. – №1.– С.4-5. Скиба К.Ф. Метод проектів: вивчаємо слово і світ /К.Ф.Скиба //Вивчаємо українську мову та л-ру. – 2004. – Берез.(№7). – С.8. |
Дунаєвська Н. В. Застосування інноваційних ІКТ у професійному навчанні... ХХІ століття, а й сама освіта ХХІ століття неможлива без комп'ютерних засобів в епоху інформаційного розвитку суспільства, широкого... |
Учнівське самоврядування у контексті викликів ХХІ століття Король В. М., кандидат педагогічних наук, доцент кафедри педагогіки вищої школи ЧНУ ім. Б. Хмельницького |
РОБОЧА НАВЧАЛЬНА ПРОГРАМА з дисципліни Історія української літератури... Мета курсу. Дати студентам наукові знання історії, особливостей розвитку новітньої української літератури, починаючи з 20-х років... |
О.І. Месевря, завідувач лабораторії Всупереч судженню про «кліповість» свідомості людини ХХІ століття хочемо розповісти про результати участі школярів області в інтелектуальних... |
«Світова економіка ХХІ століття: цикли та кризи» ДО 20-річчя Дніпропетровського... Донецький національний університет економіки і торгівлі імені Михайла Туган-Барановського |
Учнівське самоврядування у контексті викликів ХХІ століття Нові реалії вимагають від молодої людини динамізму, гнучкості поведінки, адаптуватися до видозмін соціальних ролей, вміти поєднувати... |
Інтерактивні форми організації методичного супроводу процесу вдосконалення... ХХІ століття називають «століттям освіти», «століттям гуманітарного мислення», «століттям творчої особистості» |
Обласний конкурс на кращу методичну розробку серед працівників позашкільних закладів ... |
ЄВРОПЕЙСЬКЕ МИСТЕЦТВО ПЕРШОЇ ПОЛОВИНИ ХІХ СТОЛІТТЯ Якщо взяти основні країни Францію, Англію, Германію, Росію, США то протягом всього періоду від Великої Французької революції і до... |
Комплекс «Загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів №3 гімназія» Концепція загальної середньої освіти (12-річна школа) підкреслює, що освіта ХХІ століття це освіта для людини, її стрижень розвиваюча... |