|
Скачати 132.28 Kb.
|
Л.Є. Бегеза, завідуюча обласним центром практичної психології і соціальної роботи при Черкаському обласному інституті післядипломної освіти педагогічних працівників. Критерії оцінювання діяльності спеціаліста психологічної служби Протягом останніх років у закладах освіти все більш активно розвивають свою діяльність психологічні служби. Це пояснюється великою необхідністю знань про закономірності психічного й особистісного розвитку дітей і підлітків, необхідністю організації чіткої, продуманої системи вивчення психічного розвитку вихованців, їхніх інтересів, здібностей, індивідуальних особливостей, професійних схильностей, що забезпечує індивідуальний підхід у навчанні і вихованні підростаючого покоління, створює сприятливий психологічний клімат для творчого розвитку і навчання дітей. У зв’язку з тим, що у методистів регіональних психологічних служб та керівників навчальних закладів виникає багато запитань щодо діяльності практичних психологів і соціальних педагогів, надаємо певні рекомендації. Свою діяльність практичні психологи і соціальні педагоги області організовують відповідно до “Стратегії розвитку психологічної служби системи освіти України”(наказ від 17.09.04 № 734), листа Міністерства освіти і науки України № 1/9-454 від 30.06.06 “Про особливості діяльності психологічної служби системи освіти України у 2006-2007 навчальному році” та “Програми розвитку психологічної служби у закладах освіти Черкаської області до 2008 року” (наказ Головного управління освіти і науки облдержадміністрації від 28.12.04. № 5/6-3). Практичні психологи і соціальні педагоги приймають участь у розробці і впровадженні заходів навчальних закладів, спрямованих на реалізацію державних (регіональних, місцевих) програм щодо фізичного і психічного здоров’я дітей і учнів. Спеціалісти психологічної служби беруть участь у виховній роботі навчального закладу, а саме:
Для успішного виконання своїх професійних обов’язків практичним психологам і соціальним педагогам необхідно розвивати організаційно-професійні уміння та творчість, поповнювати знання методів практичної професійної діяльності та знання психології людських відносин у професійній діяльності, а ще постійно працювати над самоосвітою в спеціальній професійній сфері. Розглядаючи питання професійно необхідних якостей спеціаліста психологічної служби, важливо понад усе наголосити на розвиткові успішності його професійної діяльності, яка залежить від формування і розвитку особистісних якостей спеціаліста. Науковцями розроблена концепція формування особистості педагогічного працівника, який окрім необхідних знань, практичних умінь та навичок, має професійно значущі особистісні якості. Ми виділяємо такі особистісні якості, як:
Таким чином, розвиток особистісних і професійних якостей, здатність до постійного особистісного зростання, висока психологічна культура, професійна рефлексія (постійний аналіз, осмислення власних дій та висловлювань, самоспостереження, здатність вести постійний внутрішній діалог) буде сприяти створенню індивідуального стилю діяльності практичного психолога і соціального педагога. Для вивчення та аналізу роботи спеціаліста психологічної служби працівниками обласного центру практичної психології і соціальної роботи були розроблені критерії оцінки діяльності практичного психолога і соціального педагога навчального закладу (Додаток № 1). Дана схема допоможе практичним психологам і соціальним педагогам виявити наявність (відсутність) необхідних наказів і листів Міністерства освіти і науки України, Головного управління освіти і науки облдержадміністрації, спланувати річний план роботи, враховуючи тип навчального закладу та основні завдання психологічної служби області, організувати взаємодію усіх учасників навчально-виховного процесу, а також структурувати роботу в алгоритм діяльності. Додаток № 1 Схема вивчення діяльності спеціаліста психологічної служби Критерії оцінювання: 0 – відсутність компоненту, що вивчається (незадовільно) 1 – присутній, але недостатньо реалізований компонент, що вивчається (задовільно) 2 – компонент реалізований, але має безсистемний характер (добре) 3 - компонент реалізований, достатня системність і результативність (відмінно) Аналіз діяльності практичних психологів (соціальних педагогів) закладів освіти
Використана література:
|
До питання організації в закладах освіти роботи з протидії торгівлі людьми Автор-упорядник видання Тетяна Войцях – методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного... |
СИЛА АРГУМЕНТІВ ЧИ АРГУМЕНТ СИЛИ? Обласним центром практичної психології та соціальної роботи в листопаді 2008 року було проведено опитування серед учнів, педагогів... |
УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ ЧЕРНІВЕЦЬКОЇ МІСЬКОЇ РАДИ ЦЕНТР ПРАКТИЧНОЇ ПСИХОЛОГІЇ... Головною ланкою в процесі освоєння знань молодшими школярами є рівень розвитку їх пізнавальної сфери, і особливо таких психічних... |
Актуальні питання запобігання дитячій жорстокості Тетяна Войцях, методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної... |
Про забезпечення фахівцями та пріоритетні напрями діяльності психологічної... Одеським обласним центром практичної психології і соціальної роботи ООІУВ було опрацьовано інформації про стан розвитку психологічної... |
"Запровадження 12-річної загальної середньої освіти в Україні: проблеми... Л. В. Жеребньова, завідувач обласного центру практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної... |
5. Методичні рекомендації щодо удосконалення психологічного супроводу... Романовська Д. Д., завідувач науково-методичного центру практичної психології та соціальної роботи Інституту післядипломної педагогічної... |
ВІДДІЛ ОСВІТИ ГОРОДИЩЕНСЬКОЇ РАЙДЕРЖАДМІНІСТРАЦІЇ ГОРОДИЩЕНСЬКИЙ... Рекомендовано до друку вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників (протокол №2 від... |
Проект Світового банку «Рівний доступ до якісної освіти в Україні» О. В. Волошенко – завідувач кафедри психології Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників, кандидат... |
Була представлена спеціалістами Головного управління освіти і науки,... Безпечний та професійний освітній простір як актуальне завдання психологічної служби області |