1.2. Структура залікового кредиту
Найменування розділів, тем
|
Всього
|
Лекцій
|
Семінарів
|
Самост. робота
|
Модуль 1
|
|
|
|
|
Семестр – Х
|
54
|
16
|
14
|
24
|
Змістовий модуль 1.1. Професійна етика як навчальна дисципліна і як засіб регулювання професійної діяльності
|
7
|
1
|
1
|
3
|
Змістовий модуль 1.2. Проблеми морально-етичного регулювання професійної діяльності в умовах ринкових відносин
|
12
|
1
|
1
|
6
|
Змістовий модуль 1.3. Професіоналізація суб’єкта праці в аспекті моральності і моралі
|
7
|
1
|
1
|
3
|
Змістовий модуль 1.4. Організаційна культура та організаційна етика
|
7
|
1
|
1
|
3
|
Змістовий модуль 1.5. Управлінська етика
|
7
|
1
|
1
|
3
|
Змістовий модуль 1.6. Етика бізнесу і підприємництва
|
7
|
1
|
1
|
3
|
Змістовий модуль 1.7. Імідж професіонала і організації у контексті професійної етики
|
7
|
|
2
|
3
|
Всього:
|
54
|
16
|
14
|
24
|
1.3. Зміст навчальної дисципліни за організаційними формами занять
1.3.2. Теми і перелік питань винесених на практичні заняття, теми рефератів та списки рекомендованої літератури
Тема № 1. Предмет професійної етики
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Місце і роль етики в сучасному суспільстві.
Предмет професійної етики та його специфіка.
Професійна мораль.
Тематика рефератів, виступів
Розвиток професійної етики в історичному контексті.
Моральна свідомість особистості професіонала.
Професійна взаємодія як сфера впливу професійної етики.
Список рекомендованої літератури:
Бех І.Д. Духовні цінності в розвитку особистості // Педагогіка і психологія. – 1997. - № 4. – С. 124 – 129.
Ботавина Р.М. Этика менеджмента: Учебник. – М., 2001.
Золотухина-Аболина Е.В. Современная этика: истоки и проблемы: Учеб. для вузов. – Ростов н/Дону, 1998.
Лозниця В.С. Психологія менеджменту: Навч. посібник. – К., 1997.
Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию: Пер. с англ. – М., 1999.
Малахов В. А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. – К.: , 1996.
Палеха Ю.І. Ділова етика: Навч. посібник. – К., 2001.
Попов Л.А. Десять лекций по этике: Учеб. пособие для студ. высш. учеб. заведений. – М., 2001.
Психологія праці та професійної підготовки особистості: Навч. посібник / За ред.П.С. Перепелиці, В.В. Рибалки. – Хмельницький, 2001.
Психологія професійної діяльності і спілкування / За ред. Л.Е. Орбан-Лембрик, Д.М. Гриджука. – К., 1997.
Федоренко Е.Г. Профессиональная этика. – К., 1983.
Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування. – К., 2003.
Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента: Науч.-практ. пособие. – К., 1994.Тема № 2.
Тема № 2. Проблеми морально-етичного регулювання професійної діяльності у ринкових умовах
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Праця, професія, спеціальність.
Ринкові відносини та їх специфіка.
Моральні регулятиви професійно-трудової діяльності.
Тематика рефератів, виступів
Взаємодія як засіб організації професійно-трудової діяльності.
Економічна поведінка суб’єктів праці.
Професійна і функціональна надійність суб’єктів праці.
Список рекомендованої літератури:
Автономов В.С. Предпринимательская функция в экономической системе / Отв. ред. В.И. Кузнецов. – М., 1990.
Ботавина Р.М. Этика менеджмента: Учебник. – М., 2001.
Герет Т.М., Клоноскі Р.Дж. Етика бізнесу. – К.: Основи, 1999.
Глущенко Е.В. и др. Основы предпринимательства: Учеб. пособие / Е.В. Глущенко, А.И. Капцов, Ю.В. Тихонравов. – М., 1996.
Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К., 1999.
Льюис Р. Д. Деловые культуры в международном бизнесе. От столкновения к взаимопониманию: Пер. с англ. – М., 1999.
Мак-Дональд Д. Игра называется бизнес. – М., 1979.
Малахов В. “Экономический человек” и рациональность экономической деятельности (обзор зарубежных исследований) // Психологический журнал. – 1990. – Т. 11. - № 6. – С. 38 – 46.
Палеха Ю.І. Ділова етика: Навч. посібник. – К., 2001.
Позняков В.П. Новая социальная группа: признаки, мотивы действий, трудности становления // Человек и труд. – 1992. - № 4-5. – С. 14 –17.
Шумейкер П. Модель ожидаемой полезности: разновидности, подходы, результаты и пределы возможностей // THESIS: Риск, неопределенность, случайность. – 1994. – Вып. 5. – С. 29 – 80.
Тема № 3. Професіоналізація суб’єкта праці в аспекті моральності і моралі
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Професіоналізація суб'єкта праці.
Моральна відповідальність перед суспільством.
Етика професійного зростання.
Тематика рефератів, виступів
Професіоналізм як моральна проблема.
Основні етапи побудови професійної кар’єри.
Позитивний і негативний професіогенез.
Література:
Бех І.Д. Духовні цінності в розвитку особистості // Педагогіка і психологія. – 1997. – № 4. – С. 124 – 129.
Бех І. Моральність особистості у психологічному ракурсі // Ділова і соціальна думка. – 1994. – № 3-4. – С. 172 – 185.
Ботавина Р.М. Этика менеджмента: Учебник. – М., 2001.
Грехнев В.С. Культура педагогического общения. – М., 1990.
Зязюн І.А. Краса педагогічної дії. – К., 1990.
Малахов В. А. Етика: Курс лекцій: Навч. посібник. – К.: , 1996.
Модель И.М., Модель Б.С. Профессиональная культура предпринимателя // Социологические исследования. –1997. - № 10. – С. 10 – 15.
Палеха Ю.І. Ділова етика: Навч. посібник. – К., 2001.
Психологія праці та професійної підготовки особистості: Навч. посібник / За ред. П.С. Перепелиці, В.В. Рибалки. – Хмельницький, 2001.
Пищулин Н.П. Воспитывать, формировать духовность учащихся // Педагогика толерантности. – 2002. - № 3 (21). – С. 92 – 102.
Психологія професійної діяльності і спілкування / За ред. Л.Е. Орбан-Лембрик, Д.М. Гриджука. – К., 1997.
Самоукина Н.В. Психология и педагогика профессиональной деятельности. – М., 1999.
Сопронюк В.З. Производственная мораль. – Луцк, 1995.
Федоренко Е.Г. Профессиональная этика. – К., 1983.
Фонарев А.Р. Формы становления личности в процессе ее профессионализации // Вопросы психологии. – 1997. - № 2. – С. 88 – 93.
Тема 4. Організаційна культура і організаційна етика
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Організаційна культура.
Моральні вимоги до діяльності організації.
Організаційний конфлікт.
Тематика рефератів, виступів
Організаційні цінності як основа формування організаційної культури.
Моральні проблеми зовнішньої адаптації та внутрішньої інтеграції організації.
Моральний клімат організації.
Моральні проблеми формування іміджу організації.
Моральні проблеми рекламної діяльності організації.
Література:
Бандурка А.М. и др. Конфликтология. – Х., 1997.
Бекешкіна І.Є. Конфліктологічний підхід до сучасної ситуації в Україні. – К., 1994.
Гришина Н.В. Опыт построения социально-психологической типологии производственных конфликтов // Психология – производству и воспитанию. Л., 1977.
Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К., 1999.
Дмитриев А. и др. Введение в общую теорию конфликтов. – М., 1997.
Буткевич Т.В. Конфліктологія з основами психології управління. – К.: Центр навчальної літератури, 2005.
Зигерт В., Ланг Л. Руководить без конфликтов. – М., 1990.
Ішмуратов А.Т. Конфлікт і згода. – К., 1996.
Конфликты в коллективах и пути их преодоления / Сост. Т.И. Сытько. – Л., 1991.
Курбатов О. и др. Как успешно вести переговоры. – Ростов н/Дону, 1997.
Мастенбрук У. Управление конфликтными ситуациями и развитие организации. – М., 1996.
Небоженко В.С. Соціальна напруженість і конфлікти в українському суспільстві. – К., 1994.
Палеха Ю.І. Ключі до успіху, або Організаційна та управлінська культури: Навч. посібник. – 2-ге вид., доп. – К., 2002.
Тимошенко И.И., Соснин А.С. Менеджер организации. – К., 2000.
Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування: Навч. посібник. – 3-тє вид., стер. – К., 2003.
Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента: Как делать карьеру. Как строить организацию. – К., 1994.
Тема 5. Управлінська етика
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Поняття «управління», «управлінська діяльність.
Моральні норми в управлінській діяльності.
Культура управління.
Етика управлінського рішення.
Тематика рефератів, виступів
Морально-етичне обличчя керівника.
Моральні аспекти підбору управлінської команди.
Слухи та плітки в організації, їх подолання.
Моральні вимоги до управління людськими спільнотами.
Література:
Бандурка А.М., Бочарова С.П., Землянская Е.В. Психология управления. – Х., 1998.
Герет Т.М., Клоноскі Р.Дж. Етика бізнесу. – К., 1999.
Головаха Е.И., Панина Н.В. Психология человеческого взаимопонимания. – К., 2002.
Грані педагогічної майстерності / З.В. Черуха, С.Н. Якимчук, К.С. Маслій та ін. – Рівне, 2003.
Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К., 1999.
Доронина М.С. Культура спілкування ділових людей. – К., 1997.
Лозниця В.С. Психологія менеджменту: Навч. посібник. – К., 1997.
Орбан-Лембрик Л.Е. Психологія управління: Посібник. – К., 2003.
Палеха Ю.І. Ділова етика. – К., 2000.
Палеха Ю.І. Ключі до успіху, або Організаційна та управлінська культури. – К., 2002.
Палеха Ю.І., Кудін В.О. Культура управління та підприємництва. – К., 1998.
Роджерс Ф. ІВМ. Взгляд изнутри. Человек, фирма, маркетинг: Пер. с англ. – М., 1990.
Таканаяги Сатору. Японская система управления трудовыми ресурсами: как работают японские предприятия. – М., 1989.
Федоренко Е.Г. Профессиональная этика. – К., 1983.
Чмут Т.К., Чайка Г.Л. Етика ділового спілкування. – К., 2003.
Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента. – К., 1994.
Тема 6. Етика бізнесу
Перелік питань, винесених на семінарське заняття
Бізнес і підприємництво.
Моральні регулятиви підприємницької діяльності.
Моральні проблеми підприємництва.
Тематика рефератів, виступів
Конкуренція як моральна проблема.
Моральна відповідальність підприємця за якість товарів і послуг.
Моральна відповідальність підприємця за безпеку діяльності.
Ціна та ціноутворення як морально-етична проблема.
Література:
Агеев А.И. Предпринимательство: Проблемы собственности и культуры. – М., 1991.
Герет Т., Клоноскі Р. Етика бізнесу. – К., 1999.
Данчева О.В., Швалб Ю.М. Практична психологія в економіці та бізнесі. – К., 1999.
Деловой этикет. – 2-е изд., перераб. и доп. – К., 2001.
Зомбарт В. Буржуа: Этюды по истории духовного развития современного экономического человека. – М., 1994.
Кубрак О.В. Етика ділового спілкування: навч. посібник з етикету. – Суми, 2001.
Мастенбрук У. Управление конфликтными ситуациями и развитие организации. – М., 1996.
Палеха Ю.І. Ділова етика. – К., 2000.
Психология и этика делового общения / Под ред. В.Н. Лавриненко. – М., 1997.
Роджерс Ф. ІВМ. Взгляд изнутри. Человек, фирма, маркетинг: Пер. с англ. – М., 1990.
Рютингер Р. Культура предпринимательства. – М., 1992.
Такаянаги Сатору. Японская система управления трудовыми ресурсами: как работают японские предприятия. – М., 1987.
Холопова Т.И., Лебедева М.М. Протокол и этикет для деловых людей. – М., 1995.
Щекин Г.В. Практическая психология менеджмента. Как делать картеру. Как строить организацию. Науч.-практич. пособие – К., 1994.
Ягер Д. Деловой этикет: как выжить и преуспеть в мире бизнеса. – М., 1994.
Тема 7. Імідж професіонала і організації в контексті професійної етики
Перелік питань, які виносяться на семінарське заняття
Поняття іміджу.
Імідж професіонала.
Імідж організації.
Тематика рефератів, повідомлень
Реклама та рекламна діяльність у контексті професійної етики.
Механізми створення іміджу та моральна сутність.
Public relations як шлях формування іміджу.
Література:
Баркеро Кабреро Х.Д. Связи с общественностью в мире финансов. – М., 1996.
Батра Р. Рекламный менеджмент / Раджив Батра, Д.Д. Майерс, Д.М. Аакер. – К., 1999.
Блажнов Е.А. Паблик рилейшнз. – М., 1994.
Браун Л. Имидж – путь к успеху. – СПб., 1996.
Викентьев И.Л. Приемы рекламы и public relations. – СПб., 1995.
Дейвис Ф. Ваш абсолютный имидж. Книга для политиков и бизнесменов, мужчин и женщин. – М., 1997.
Джеймс Дж. Эффективный самомаркетинг. Искусство создания положительного образа. – М., 1998.
Джей Э. Эффективная презентация. – М., 1998.
Джи Б. Имидж фирмы. – СПб., 2000.
Доти Д. Паблисити и паблик рилейшнз. – М., 1996.
Зверинцев Коммуникационный менеджмент. Рабочая книга PR. – СПб., 1997.
Королько В.Г. Основи паблік рілейшнз. – К., 1997.
Почепцов Г.Г. Имиджелогия: теория и практика. – К., 2000.
Почепцов Г.Г. Профессия: имиджмейкер. – К., 1995.
Почепцов Г.Г. Имиджелогия. – К.; М., 2001.
Спиллейн М. Создайте свой имидж. Руководство для мужчин. – М., 1996.
Спиллейн М. Создайте свой имидж. Руководство для женщин. – М., 1996.
Уєллс У и др. Реклама: теория и практика: Учебник. – Спб., 1999.
Шепель В.М. Имиджелогия. – М., 1996.
Перелік питань і завдань, винесених на самостійну роботу студентів
Ефективність оволодіння навчального матеріалу, рівень його розуміння значною мірою залежить від самостійного опрацювання додаткових літературних джерел, які доповнюють зміст навчальної дисципліни. Рівень навчальних знань студента, його компетенція визначають сформованість умінь і навичок професійної діяльності у галузі соціальної роботи. Тому з курсу «Професійна етика» вибрані завдання для самостійного опрацювання. Опрацьований матеріал потрібно представити у вигляді реферату, звіту, проекту, сценарію (залежно від змісту завдання). Результати самостійної роботи перевіряються на колоквіумах.
Тема 1. Професійна етика як навчальна дисципліна і як засіб регулювання професійної діяльності
Проблема 1. Історичний розвиток професійної етики і професійної моралі
Професійна етика в античному суспільстві.
Особливості становлення професійної етики в античну добу.
Зародження етики індивідуалізму.
Наглядово-командна система як основа професійних відносин у буржуазному суспільстві.
Проблема моральної регуляції професійних відносин сучасності.
Завдання:
Вивчити питання розвитку професійної етики на різних етапах історичного розвитку суспільства.
Охарактеризувати основні етапи розвитку професійної етики.
Дати відповіді на контрольні і проблемні питання.
Теми рефератів:
Історичні витоки професійної етики.
Ділове спілкування і науково-технічний прогрес.
Філософські засади ділового спілкування.
Література:
Андреева Г.М. Социальная психология. – М., 1980.
Етика ділового спілкування: Курс лекцій / Т.К.Чмут, Г.Л.Чайка, М.П.Лукашевич, І.Б.Осечинська. – К., 1999.
Курочкін О.В. Громадський побут і звичаєвість // Культура і побут населення України: Навч. посібник / В.І.Наулко, Л.Ф.Артюх, В.Ф.Горленко та ін. – 2-е вид., доп. та перероб. – К., 1993. – С.150-175.
Малахов В.А. Етика: Курс лекцій. – К., 1996.
Парыгин Б.Д. Основы социально-психологической теории. – М., 1971.
Чайка Г.Л., Чмут Т.К. Культура общения. – К., 1991.
Чмут Т.К. Культура спілкування. – Хмельницький, 1996.
|