|
Скачати 31.38 Kb.
|
Системне дослідження статусу учнів 3(7)-А , 3(7)-Б класів за сукупністю психолого-педагогічних вимог(підсумкова робота творчої групи з проблеми психолого-педагогічного супроводу навчання учнів) Склад творчої групи: Гусєва Олена Володимирівна, заступник директора з методичної роботи гімназії Ленінського району Дніпропетровська; Василенко Алла Іванівна, практичний психолог гімназії Ленінського району Дніпропетровська Мета дослідження: розробка моделі психолого-педагогічного супроводу учня в педагогічно збагаченому освітньому середовищі Завдання дослідження: дослідити відповідність учнів середнього підліткового віку у системі психолого-педагогічних вимог до статуту учнів Практичне значення: на основі одержаних результатів: - вивчити вплив експериментальної роботи на розвиток учнів; - виявити зростання показників у розвитку учнів у навчанні, поведінці та спілкуванні; - надати практичну допомогу учням, педагогам та батьком з метою корекції. В дослідженні приймали участь 22 учня 3(7)-А класу та 20 учнів 3(7)-Б класу Методи дослідження : - спостереження; - співбесіди з учнями; - застосування методики «Система психолого-педагогічних вимог до складу статусу учня», М.Р. Бітянової. Дослідження статусу учнів проводилось за такими параметрами : 1.Пізнавальна сфера. 1.1. Довільність психічних процесів 1. Високий рівень активності, самостійності в навчальній діяльності 2.Самостійна організація діяльності 3.Прийняття цілей,що задані вчителем 4. Концентрація та підтримка уваги на навчальному завданні 5. Визначення важливості та послідовності цілей в рамках навчальної та позанавчальної ситуації 1.2 Розвиток мислення Володіння прийомами понятійного мислення, здатність до встановлення ПНЗ 1.3 Сформованість найважливіших навчальних дій. 1.Орієнтація на всю систему навчальних вимог 2.Навички логiчних операцій 3.Систематизація знань 1.4 Розвиток мовлення 1.Розуміння змісту понять 2.Використання мови як інструменту мислення 3.Грамотність та словарний запас усної мови 1.5 Розвиток тонкої моторики 1.Ясність письма 2.Акуратність оформлення письмових робіт 3.Здатність до різноманітної ручної праці 1.6 Розумова працездатність і темп навчальної діяльності 1. Навчальна активність протягом всього уроку 2.Адаптація до навчального навантаження 3.Здатність працювати в темпі із класом 2. Особливості поведінки та спілкування учнів 2.1 Взаємодія із однолітками 1.Установлення дружніх стосунків 2.Готовність до колективних форм діяльності 3.Уміння самостійно розв`язувати конфлікти 4.Здатність до глибоким емоційним симпатіям (дружби) 2.2 Взаємодія із педагогами 1.Установленя адекватних рольових відносин із педагогами 2.Виявленя поваги до вчителя 3.Схильність до міжособистісних відносин із педагогами 2.3 Дотримування соціальних та етичних норм Прийняття та дотримуваня класних та шкільних соціальних та етичниих норм 2.4 Поведінкова саморегуляція 1.Довільна регуляція поведінки та природної рухливої активності 2.Стримування мимовільних емоцій та бажань 3.Здатність до відповідальної поведінки 4.Моральна саморегуляція поведінки 2.5 Активність і незалежність Активність і самостійність у пізнавальній та соціальній діяльності 3. Особливості мотиваційної сфери 3.1 Наявність і характер навчальної мотивації 1.Перевага "складних" завдань 2.Орієнтація на оволодіння способами навчання 3.Інтерес до закономірностей, принципів 4.Наявність мотиву до самонавчання 3.2 Стійкість емоційного стану(рівень тривожності) 1.Відсутність протиріч між вимогами педагогів і батьків 2.Відсутність протиріч між вимогами дорослих і можливостями дитини 4. Особливості системи ставлення учня до світу та до самого себе 4.1 Відносини із однолітками 1.Емоційно-позитивне сприйняття дитиною системи своїх відносин із однолітками 2. Орієнтація на думку однолітків 4.2 Відносини із педагогами Емоційно-позитивне сприйняття дитиною системи своїх відносин із педагогами 4.3 Ставлення до значимої діяльності 1.Емоційно-позитивне сприйняття школи і навчання 2.Розуміння смислу навчання для себе 4.4 Ставлення до себе 1.Позитивна "Я-концепція" 2.Стійка адекватна самооцінка |
ДИСКУРСИВНІ АСПЕКТИ ПСИХОЛОГО-ПЕДАГОГІЧНИХ УМОВ САМОРЕАЛІЗАЦІЇ ОБДАРОВАНИХ УЧНІВ У даній статті автором порушується проблема створення під час навчально-виховного процесу психолого-педагогічних умов для самореалізації... |
Дотримування державних вимог Протягом лютого — квітня 2005/06 н р та жовтня — листопада 2006/07 н р вивчався стан викладання етики, дотримання державних вимог... |
Моніторингові дослідження якості природничо-математичної освіти 8-класників Центром тестових технологій були проведені моніторингові дослідження якості початкової освіти учнів 4-х класів та навчальних досягнень... |
Про відділ педагогічних технологій неперервної професійної освіти АПН України звітувався на Президії АПН України про результати комплексного дослідження „Психолого-педагогічні основи особистісного... |
Правила призначення покарання за сукупністю злочинів та сукупністю вироків Зміст Висновок |
Модель професійної компетентності «Правил поведінки», «Єдиних педагогічних вимог», роботу учкому, об’єднань, гуртків, організацію роботи з батьками та класах, організацію... |
Поетичний вечір для учнів 10 -11 класів Поглибити знання учнів 10 -11 класів про синтез поетичного і музичного мистецтва |
Сценарій шкільного математичного вечора для учнів 5-9 класів Підготовка до вечора починається з формування команд. Складаємо команди з п’яти учнів 8-9 класів у виборі учасників команди беруть... |
Питальник аналізу стану моніторингового дослідження Забезпечення психолого-педагогічного супроводу впровадження Базової програми розвитку дитини дошкільного віку «Я у Світі» |
Тема: Превентивні та ситуаційні норми: експертиза, ліцензування, сертифікація Розглянути поняття «експертиза» та завдання експертизи з дослідження причин та наслідків порушень вимог безпеки життєдіяльності та... |