|
Скачати 0.59 Mb.
|
Продовження . Мета: уміти визначати себе як особистість, ознайомитися з термінологією гендеру, гендерних стереотипів, сформувати уявлення про глибину укорінення та різноманітність гендерних стереотипі, виховувати повагу до іншої особистості. Категорія дітей: 9-11 клас. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. Обладнання: плакат „Наші правила”, „Наші очікування”, папір, маркери, роздатковий матеріал. Хід заняття 1.Вступ. Вітання , повідомлення теми заняття, основних принципів роботи в групі, створення умов мотивації учнів до роботи. 2.Вправа „ Мій образ” Мета: розвивати в учнів навички самопредставлення, визначити особливості кожного, створити доброзичливу комфортну атмосферу. Хід вправи Психолог роздає кожному учаснику аркуш А4, на якому потрібно написати своє ім’я і намалювати власний образ (ним може бути певний символ, предмет – будь-що). Потрібно наголосити, що вміння малювати в даному випадку не важливе. Малюнок можна виконати схематично. 17 Після того як усі учні виконають завдання, психолог пропонує кожному по черзі назвати своє ім’я і представити власний образ. Після презентації малюнки вивішуються на стіні: так створюється „галерея портретів” учнів класу. Запитання для обговорення:
3.Очікування „М’ясорубка” Мета: навчити учнів визначати власні очікування і ставити мету щодо заняття. Хід вправи Психолог роздає кожному учневі стікер, на якому пропонує записати свої очікування від сьогоднішнього заняття, від своєї роботи під час заняття. На виконання цього завдання відводиться одна хвилина. Психолог пропонує по черзі кожному учневі прочитати, що записано на його аркуші паперу. Після того, як всі учні зачитають свої записи, психолог пропонує прикріпити їх на плакат, на якому зображено м’ясорубку . Пропонується помістити свої очікування у верхню частину м’ясорубки, через яку можна буде пропустити свої очікування протягом заняття. Психолог ставить запитання:
4.Правила роботи Мета: налаштувати учнів на продуктивну взаємодію, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки. Хід вправи Психолог зазначає, що правила є важливими у житті людини і суспільства. Правила і закони допомагають регулювати взаємовідносини людей у будь-якій галузі людської діяльності. Для того, щоб наш клас працював продуктивно, добре необхідно прийняти кілька умов співпраці ( правил). Психолог записує на плакаті „Наші правила” ті пропозиції, які приймаються всією групою. Наприклад: - один говорить – усі слухають;
5.Вправа „Риси, якими характеризують чоловіків та жінок” Мета: порівняння та усвідомлення гендерних характеристик жінок і чоловіків. Хід вправи Психолог розділює дошку на 2 половини, одну частину підписує „Риси, що асоціюються з чоловіками”, іншу половину „Риси, що асоціюються з жінками”, також пропонує класу розбитися на 2-і половини 1-м та 2-м номерам. Далі кожна з груп працює над заповненням однієї з колонок. Зразки рис, що асоціюються з чоловіками та жінками:
- Кожна група представляє результати своєї роботи. Далі аналізує, чи співпадає. - Аналізується, чи не має спільних рис в чоловіка та жінки. Пропонується розглянути кожну рису окремо і проаналізувати, чи не може певна риса однієї статі бути притаманною й іншій статі, чи ніхто не знає з свого оточення чоловіка, який має рису, яка асоціюється з жінкою, і жінку, яка має рису, яка асоціюється з чоловіком? - Питання для дискусії: 1. Чому в суспільстві існує розподіл рис характеру на чоловічі та жіночі? 2. Чи відображають такі уявлення дійсну ситуацію? 3. Як можливо змінити суспільну думку? - підвести учнів до висновку, що лише фізіологічні відмінності мають стійку приналежність до статевої групи. Психолог вводить поняття гендеру. Поняття гендеру Гендер ( з англ. gender) - соціальна стать. Соціокультурна категорія і колективні уявлення, за допомогою яких біологічні розходження статей перекладаються на мову соціальної і культурної диференціації. Як соціальна стать гендер означає сукупність поведінкових норм і позицій, які асоціюються з особами жіночої або чоловічої статі в певному суспільстві. Гендер – організована модель соціальних стосунків між жінками та чоловіками, яка не лише характеризує їх міжособистісне спілкування і взаємодію в сімї, але й визначає її соціальні відносини в основних інститутах суспільства ( а також така, що визначається або конструюється ними). 6.Вправа „Факти та стереотипи” Мета: допомогти учням зрозуміти хибність ставлення до інформації „на віру” та показати необхідність її перевірки. В насиченому інформаційному просторі сьогодення іноді важко з’ясувати достовірність інформації. За браком часу мало хто звертається до інших джерел за перевіркою. Іноді інформація сприймається на віру, а часто повторювана інформація сприймається як факт „на віру”. Саме сприйняття інформації „на віру”, „тому, що всі так вважають” чи „це ж загальновідомо!” є причиною виникнення й життєздатності багатьох стереотипів, які „кочують” від покоління до покоління. Психолог роздає учням листки з переліком тверджень і просить зробити помітки навпроти кожного з тверджень літерою Ф – факт, С – стереотип.
Психолог просить учнів порівняти результати роботи в парах. Запитання для обговорення:
Пояснити, що прийняття правильного рішення, щодо твердження часто потребує перевірки, додаткових джерел інформації. Запитати:
Психолог коротко нагадує визначення стереотипу. Стереотип - сукупність спрощених узагальнень про групу індивідуумів, яка дає можливість розподілити членів групи по категоріях і сприймати їх шаблонно, згідно цих очікувань. Таким чином, стереотипи расових, соціальних і гендерних груп ведуть до сприйняття і ставлення до індивідуумів відповідно до необгрунтованих упереджених думок. Стереотип - це узагальнення, при якому риси і характеристики, притаманні частині групи (необов’язково більшій частині), поширюються на всю групу в цілому. Розрізняють расові, національні, гендерні стереотипи. Уся група отримує ватман, і вчитель пропонує на основі визначення стереотипу всій групі обговорити і написати визначення гендерного стереотипу. Потім відбувається презентація результату за допомогою психолога цей результат підводиться до визначення (робота триває 3 хв.) Гендерні стереотипи - набір загальноприйнятих у суспільстві норм і суджень стосовно поведінки, мотивів і потреб жінок і чоловіків, що базуються на уявленнях про чоловіче і жіноче. Гендерні стереотипи закріплюють існуючі гендерні розбіжності і стають перепоною для зміни стану справ у сфері гендерних відносин. Культура кожного суспільства, як і уява соціалізованого в ній індивіда, містить узагальнені уявлення про те, якими є чоловіки й жінки та чим вони повинні займатися; такі узагальнення усталені уявлення стосовно спільнот чоловіків і жінок загалом називають гендерними стереотипами. Психолог називає учням один з поширених гендерних стереотипів Наприклад: чоловік – добувач, жінка – берегиня. А потім пропонує кожному індивідуально прописати можливі ризики від існування такого стереотипу для жінок та для чоловіків. Представлення результатів за бажанням. 7. Підсумок Психолог роздає учням маленькі папірці і пропонує написати на них свої враження та думки відносно сьогоднішнього заняття. На виконання відводиться 1 хвилина. Психолог пропонує по черзі кожному учневі зачитати свої думки та враження від сьогоднішнього заняття. Коли всі учні прочитають свої записи, психолог пропонує прикріпити їх на плакат, де зображена м’ясорубка і прикріплені очікування учнів. Розміщуючи свої папірці в нижню частину м’ясорубки, ми фіксуємо, який результат наших очікувань, що ми отримали за час роботи на занятті – що нами „перемололось” і що залишилось. Мета: формування знань про гендерні особливості взаєморозуміння між чоловіками та жінками, прийняття власної гендерної ідентичності, формування навичок встановлення нових соціальних контактів. Категорія дітей: 9-11 клас. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. Обладнання: плакат „Наші правила”, „Наші очікування”, папір, маркери, роздатковий матеріал, молодіжні журнали, ножиці, клей. Хід заняття 1.Вступ. Вітання , повідомлення теми заняття, основних принципів роботи в групі, створення умов мотивації учнів до роботи. 2.Правила роботи Мета: налаштувати учнів на продуктивну взаємодію, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки. Хід вправи Психолог зазначає, що правила є важливими у житті людини і суспільства. Правила і закони допомагають регулювати взаємовідносини людей у будь-якій галузі людської діяльності. Для того, щоб наш клас працював продуктивно, добре необхідно прийняти кілька умов співпраці ( правил). Психолог записує на плакаті „Наші правила” ті пропозиції, які приймаються всією групою. Наприклад: - один говорить – усі слухають;
3. Очікування „Два береги” Мета: навчити учнів визначати власні очікування і ставити мету щодо заняття. Хід вправи Учні на кольорових папірцях - стіках, вирізаних у формі корабликів, записують свої очікування від заняття та своєї роботи на занятті. Потім психолог пропонує учням познайомити всіх зі своїми очікуваннями – прочитати їх. Після цього учні приклеюють свої „кораблики” на плакаті „Береги”, де зображено два береги – „Берег надій” і „Берег реалізованих сподівань”, а між ними – „Море пошуків”. Учні приклеюють свої стіки ближче до „Берега надій”, вирушаючи у подорож по „Морю пошуків” до „Берега реалізованих сподівань”. Запитання психолога: - Чому ми розмістили свої кораблики біля „Берега надій”? 4. Вправа „Вибери тварину” Мета: вчити бачити в людині позитивне, розвивати якості толерантних взаємин. Хід вправи
Черепаха Мавпа Оса Миша Слон Вовк Кріт Тигр Скунс Синичка Соловей Їжак Орел Дельфін Пацюк Собака Сова Павук Вуж Кажан Мурашка Свиня Окунь Кіт Рак Ластівка Метелик Кобра У переліку мають бути як тварини, з якими пов’язані як позитивні асоціації, так і негативні, які сприймаються негативно, а також „нейтральні”. Тварин у переліку має бути на 1-2 більше ніж учасників.
висловитися усім. Варто використовувати метод „мікрофон”. Запропонуйте розпочинати зі слів „Я вибрав _______. Мені в цій тварині подобається _______.
Для учнів результатом обговорення може бути розуміння того, що ефективність комунікації, взаємин базується на вмінні помічати позитивні риси людини. 5.Інформаційне повідомлення Стать – це одна з основних категорій, за допомогою яких людина сприймає та пізнає світ. З одного боку, стать можна обмежити лише біологією: хромосоми, гормони, вторинні статеві ознаки і т. д. З цього погляду стать людини – це певна сума цих ознак, і більшість людей належать до однієї з двох окремих груп – чоловічої або жіночої. З іншого боку, стать, в сучасних умовах гендер, - це ще і культурний та психологічний термін, що визначає кількість мужності або жіночності в людині. „Гендер” ( gender – рід ) – поняття, що увійшло у вжиток із соціології і визначає соціальну стать людини на відміну від біологічної статі, соціально-рольовий статус, який визначає соціальні можливості кожної статі в освіті. Професійній діяльності, доступу до влади, сімейній ролі та репродуктивній поведінці і є одним з базових вимірів соціальної структури суспільства. В сучасних умовах світової культури еволюціонує контекст стосунків „жінка - чоловік”, змінюються їхні поведінка та інтелект, становище у світі та приватному житті. І це природно, адже вся ідеологічна, організаційна система світового співтовариства і кожного національного суспільства побудована на маскулінних цінностях, на збереженні патріархального status quo як форми чоловічої активності. Сьогодні людство вчиться врівноважувати чоловічі і жіночі риси в кожній особі. Нова епоха в нашій Україні може бути побудована тільки на фундаменті рівностей статей, яка дасть змогу кожній особистості досягти самореалізації і стати рівноправними творцями нашої держави. 6. Вправа „Світ Жінки та світ Чоловіка” Мета: порівняння гендерних характеристик жінок і чоловіків, визначення та осмислення гендерних стереотипів гендерної поведінки чоловіка й жінки. Хід вправи Учні діляться на дві групи: хлопців та дівчат. Із запропонованого переліку виберіть сім положень, які є важливими саме для вашої групи.
Прокоментуйте результати роботи своєї групи. Обґрунтуйте ваш вибір та порівняйте його з вибором іншої групи. Запитання.
Суспільство складається з багатьох „Я”. Кожне „Я” індивідуальне і неповторне, саме цим воно і відмінне від іншого „Я”. Усі люди – різні. Це робить наш світ багатоманітним і цікавим, наші зустрічі та знайомства несподіваними, наше спілкування емоційним і захоплюючим. Суспільство гендерної рівності – це такий стан суспільства, в якому чоловікам і жінкам як рівноправним партнерам надаються рівні можливості для добровільної участі в усіх видах діяльності, де жінки і чоловіки користуються однаковими політичними й економічними, соціальними і культурними правами і свободами, а також виконують однакові обов’язки та несуть однакову відповідальність. 7. Руханка „Гуркіт мотору” Мета: зняття втоми, активізація групи та створення позитивного настрою для подальшої роботи в групі. Хід вправи Психолог пропонує учням по колу назвати своє ім’я і сказати, на якому засобі пересування йому подобається кататись. Після того, як усі назвуть свій улюблений засіб, психолог пропонує уявити себе в автомобілі і „взяти участь в автомобільних перегонах”. Для цього всі встають у коло, уявляють собі, як звучить, гуркоче мотор автомобіля – „Ррррр”. Потрібно спробувати! Тепер один за одним по черзі по колу учні передають це гуркотіння, повертаючи голову до того, кому передають звук. Але в автомобіля є і гальма. Вони звучать так – „Ііііі”. Кожен учасник має одну можливість „загальмувати”, тобто виголосити цей звук. Як тільки це хтось зробить, рух гуркотіння мотору змінюється в протилежному напрямку. Психолог нагадує учням, що це перегони і передавати гуркотіння потрібно якнайшвидше. Психолог пропонує поаплодувати всім учасникам „перегонів” і ставить запитання: від чого залежить, як буде працювати мотор, і від чого залежить, який настрій буде нашої групи? Вправа „Рекламний ролик” Мета: створення позитивного ставлення до особистостей різних типів статево-рольової ідентичності та прийняття власного гендерного типу. Клас ділиться на чотири групи. Їм пропонується створити рекламний ролик, в якому рекламується ремінний чоловік та ремінна жінка, маскулінний чоловік та маскулінна жінка. Однією з умов є призначення на роль головного героя ролика особистість протилежного типу. Після підготовки завдання кожна група презентує свій ролик. ( Маскулінність – сукупність ознак, які відрізняють чоловіка від жінки. Фемінність – це сукупність ознак, які відрізняють жінку від чоловіка.) Обговорення - Які були труднощі при виконанні завдання? Підсумок Психолог проводить бесіду з учнями. Для цього він пропонує учасникам, відповісти на наступні запитання:
Далі психолог пропонує учням залежно від того, наскільки справдилися їхні сподівання та очікування від заняття, переклеїти свої „кораблики” до берега „Реалізованих сподівань” Психолог підсумовує: „Всі ми в житті пливемо морем пізнання. Той берег, якого ми досягли сьогодні, завтра може стати берегом, з якого ми вирушимо в нову подорож до нових знань і нового досвіду”. Мета: ознайомити з термінологією насильства; сформувати навички відповідальної поведінки в ситуаціях соціального тиску, примусу, насильства; виховувати толерантне ставлення до людей, що потерпають від насильства. Категорія дітей: 9-11 клас. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. Обладнання: плакат „Наші правила”, „ ПК”, пам’ятки для учнів, папір, маркери, роздатковий матеріал, молодіжні журнали, ножиці, клей. Хід заняття 1.Привітання. Знайомство Мета: розвивати в учнів навички самопредставлення, створити в групі доброзичливу комфортну атмосферу. Кожен учень називає своє ім’я і придумує ознаку, яка б починалася на першу літеру свого імені. Бажано, щоб епітет підкреслював індивідуальність учасника (наприклад, Максим мудрий, Ольга оригінальна, Таня толерантна). Необхідно слідкувати, щоб ознаки не повторювались. Завдання наступного учасника повторити уже два імені з епітетами потім назвати своє. Наступному – уже три і т. д. Останньому учаснику потрібно буде назвати імена з епітетами всіх учасників кола. 2.Правила роботи Мета: налаштувати учнів на продуктивну взаємодію, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки. Хід вправи Психолог зазначає, що правила є важливими у житті людини і суспільства. Правила і закони допомагають регулювати взаємовідносини людей у будь-якій галузі людської діяльності. Для того, щоб наш клас працював продуктивно, добре необхідно прийняти кілька умов співпраці ( правил). Психолог записує на плакаті „Наші правила” ті пропозиції, які приймаються всією групою. Наприклад: - один говорить – усі слухають;
3.Вступ. Сьогодні ми будемо говорити про речі, складні для обговорення. Можливо, на цю тему ви ні з ким не розмовляли, особливо з дорослими. Мова піде про насильство і про те, як його уникнути. Будьте активними, запитуйте, якщо щось не зрозуміло. 4. Очікування Мета: визначення очікувань учнів. Інструкція: у кожного з вас є стік, на якому ви маєте написати свої очікування від сьогоднішнього заняття , від своєї роботи на даному занятті, зачитати і прикріпити до плакату ( ПК ).
5. Групове обговорення Мета: сприяти усвідомленню учнями ситуацій в яких люди здійснюють насильство. - „Які дії однієї людини стосовно іншої ви вважаєте насильством? Після короткої дискусії підводиться підсумок, психолог дає визначення поняття „насильство”.
Всесвітня організація охорони здоров’я (ВООЗ) визначає насильство як глобальну загрозу здоров’ю. Згідно з соціологічними дослідженнями, проведеними в різних країнах світу, фізичного чи психологічного насильства зазнає кожна 4 жінка та кожен 10 чоловік. Насильство може бути: фізичним – побиття, штовхання та нанесення інших тілесних ушкоджень; психологічним - глузування, подавлення волі, образа, приниження, примус, пліткарство і все, що негативно впливає на емоційний і поведінковий розвиток людини; залякування та погрози; релігійним – примус до участі в релігійних обрядах; духовним - позбавлення людини можливості вчитися та розвиватися; сексуальним – ймовірна або фактична сексуальна експлуатація людини; зневага – ігнорування важливих аспектів турботи про людину, що може призвести до погіршення її здоров’я. Гендерне насильство – це насильство, яке побудоване на використанні сили на основі статі – від словесних образ та погроз до фізичних побоїв та примушення до небажаного сексуального зв’язку . Гендерне насильство існує тільки там, де відсутня гендерна рівність, тобто: рівність у правах і свободах, рівність і обов’язках, рівність у відповідальності, рівність у можливостях та можливостях їх реалізації. Насильство має прояви не тільки у сімейних стосунках, але й у школі, на роботі, на вулиці. Дуже важливо знати про це, щоб не допускати випадків насильства стосовно себе. 6. Гра в парах „Тиск” Мета: розвивати навички аналізу та порівняння, виховувати повагу до думки іншої людини. Психолог пропонує кожній парі взяти стільця. Спершу один з пари стає на стілець, кладе руки на плечі іншому і починає тиснути його до землі, за хвилину вони міняються місцями. У ході гри кожен аналізує свої відчуття, що хочеться сказати, зробити, як повести себе.
7. Вправа „Ситуація” Мета: відпрацювати навички протистояння насильству. Хід вправи Психолог об’єднує учнів у чотири групи (методом: збір розрізних картинок), кожна з яких отримує картку з описом ситуації (додаток 1) з проявом насильства. Учні повинні проаналізувати ситуацію і визначити:
- Як ви думаєте, що відчуває людина, яка опинилася в ситуації насильства? ( образу, біль, неповагу до себе, гнів. Самотність, безпорадність). - Чи повинні ми співчувати таким людям? Ми повинні пам’ятати, будь-хто може опинитися у ситуації насильства. Ніхто від цього не застрахований. Той, хто сьогодні чинить насильство по відношенню до інших, може завтра сам стати жертвою насильства. - Чи можемо ми уникнути небезпеки? Ніхто не застрахований від небезпечної ситуації. У ситуацію насильства може потрапити навіть обачна людина. Але дотримуючись правил безпеки можна зменшити ризик потрапляння в складні ситуації. - Що ми можемо зробити, щоб уникнути небезпеки? 8. Вправа „Пам’ятка” Мета: закріпити навички уникнення насильства. Хід вправи Психолог роздає кожному учневі завчасно підготовлені пам’ятки, після ознайомлення зі змістом яких відбувається обговорення в загальному колі. Необхідно обговорити кожне твердження пам’ятки. Можна ставити запитання, які підтримують дискусію: „Це дійсно так?”, „Ви з цим згодні?” тощо. Додаток 1б
- Якщо ж трапилося так, що ви чи ваші друзі, знайомі потрапили у складну життєву ситуацію, потерпаєте від тривалого, неодноразового насильства, пам’ятайте: завжди є шляхи звільнення. Але народна мудрість говорить: один в полі не воїн. Завжди є люди, до яких можна звернутися за допомогою. Перелік установ, куди можна звернутися:
9.Підсумок Психолог роздає кожному учневі стік і звертає їх увагу на очікування, написані на початку заняття. Всім пропонується протягом 3 хвилин відповісти на підсумкові запитання.
Мета: підвищити рівень поінформованості та усвідомлення проблеми торгівлі людьми, розвивати вміння критично оцінювати та аналізувати отриману інформацію, сформувати відповідальне ставлення до себе. Категорія дітей: 9-11 клас. Форма проведення: заняття з елементами тренінгу. Обладнання: плакат „Наші правила”, „ ПК”, пам’ятки для учнів, папір, маркери, роздатковий матеріал, молодіжні журнали, ножиці, клей. Хід заняття 1.Привітання. Знайомство Мета: розвивати в учнів навички самопредставлення, створити в групі доброзичливу комфортну атмосферу. Психолог пропонує кожному учневі по колу зробити рекламу самому собі. Це має бути лаконічна фраза, одне речення, в якій можна сказати всім своє ім’я та щось про себе, що, на їх думку, варто сказати, а всім – знати. Після того, як у всіх буде можливість себе прорекламувати, вправа закінчується аплодисментами. 2.Правила роботи Мета: налаштувати учнів на продуктивну взаємодію, формувати відповідальне ставлення до власної поведінки. Хід вправи Психолог зазначає, що правила є важливими у житті людини і суспільства. Правила і закони допомагають регулювати взаємовідносини людей у будь-якій галузі людської діяльності. Для того, щоб наш клас працював продуктивно, добре необхідно прийняти кілька умов співпраці ( правил). Психолог записує на плакаті „Наші правила” ті пропозиції, які приймаються всією групою. Наприклад: - один говорить – усі слухають;
3. Очікування „Пісочний годинник” Мета: визначення очікувань учнів. Психолог роздає кожному з учнів по клейкому папірцю. Далі нагадує тему заняття і пропонує сформулювати та записати на стіках власні очікування щодо їх роботи під час заняття, взаємодії групи тренінгового заняття взагалі. Час на виконання – 1 хвилина. Психолог пропонує: „Перший, хто бажає, може зачитувати свої очікування. А ми, починаючи від нього, по колу, всі зробимо те ж саме”. Після того, як всі очікування зачитано, психолог запрошує всіх підійти до плакату „Наші очікування”, на якому намальовано пісочний годинник, та закріпити свої стікери у його верхній частині. По завершенні психолог ставить запитання:
4. Інформаційне повідомлення „Торгівля людьми” Мета: дати визначення поняття „торгівля людьми”, надати інформацію про наслідки торгівлі людьми. Одним із видів порушення прав жінок і чоловіків є торгівля людьми. Торгівля людьми - це кримінальний бізнес, який розвивається надзвичайно швидко і за рівнем прибутків поступається лише торгівлі зброєю чи наркотиками. Кожного року в світі майже два мільйони жінок і дітей стають об’єктами купівлі або продажу. Здійснюється це все різними організаціями через запрошення на роботу як в Україні, так і за кордоном. Це можуть бути різні фірми, що надають послуги з працевлаштування, фірми шоу-бізнесу, туристичні агентства, міжнародні шлюбні агентства, агентства моделей та інші. Міжнародне визначення поняття „торгівля людьми” згідно з Протоколом з попередження торгівлі людьми від 04.02.2004.
Торгівля людьми – це злочин. Кримінальний кодекс України ( стаття – 149-1) передбачає покарання: позбавлення волі на строк терміном від 3 до 8 років, та до 25 років, якщо дії були вчинені до неповнолітніх ( стаття 149—2). Причини торгівлі людьми Причини торгівлі людьми можна поділити на дві групи: зовнішні ( не залежать від людини) та внутрішні ( пов’язані з особистістю людини, її мотивами тощо). Зовнішні причини Внутрішні причини
людьми - Нерозуміння між
подорожування по світу - Самотність та інше. Що ж за звичай відбувається з людьми, котрі стали жертвами цього злочинного бізнесу? На місці запропонованої роботи їх, як правило, чекає:
Наслідки такої „роботи за кордоном” можуть бути дуже серйозними. Людина важко переносить здійснене над нею насильство. Страждає психіка, загострюються психічні захворювання та з’являються нові. Дуже часто відбувається зараження ВІЛ, ІПСШ, вагітність. Причиною психічного дискомфорту може стати також осуд оточення. Відомі випадки, коли жінкам вдавалося повернутися на батьківщину, де на них чекав осуд. 5. Руханка Мета: активізувати увагу учнів і підготувати їх до подальшої роботи. Хід гри Кожен учень отримує ¼ частину картинки. Завдання: за допомогою міміки і жестів віднайти свою і скласти цілу картину, презентувати так, що інші учні відгадали що зображено на картинці. Таким чином утворюється три групи. 6. Вправа „Ситуації” Мета: сприяти усвідомленню ризику щодо сумнівних пропозицій розвивати вміння критично оцінювати та аналізувати отриману інформацію. Хід вправи Кожна з підгруп отримує картку із описом ситуації (додаток 2)і завданням: протягом 10 хвилин уважно прочитати та обговорити ситуацію. Після цього відбувається обговорення в загальному колі. Запитання для обговорення:
( довіра знайомим, погано поінформовані щодо найму на роботу за кордоном, не порадилися з близькими людьми, не були поінформовані про можливу небезпеку такої роботи).
Висновок: Якщо людина вирішила влаштуватися на роботу за кордоном через фірму, необхідно знати всі деталі, а не покладатися на випадок. Про те, що потрібно знати, щоб не потрапити в халепу, переглянемо фільм „Станція призначення – життя”. 7.Керований перегляд фільму „Станція призначення – ЖИТТЯ”. Навчальний відеофільм з протидії торгівлі людьми „Станція призначення – Життя” створений Всеукраїнською громадською організацією „Жіночий консорціум України” за фінансової підтримки Представництва Міжнародної організації з міграції в Україні. Пропонується керований перегляд фільму із попередньо поставленими запитаннями. Запитання:
Обговорення фільму. 8. Підсумок Запитання групі
Семінар-практикум для вчителів |
Урок засвоєння нових знань Людовіка XIV; розвивати в учнів уміння працювати з текстовими джерелами інформації, аналізувати матеріал, уміти виділяти головне... |
Лабораторна робота № Мета роботи Мета роботи: навчитися визначати карбонатну твердість води та ознайомитися з методами її усунення |
Вірний світогляд – основа здоров’я та благополуччя людини Броварській середній школі №7. Вчителі прийшли, на мою думку, до вірного висновку – головне, це сформувати у випускника вірний світогляд.... |
Уроку Вміти: привітатися; прощатися; представити себе / друга / подругу / батьків; називати когось / щось; запитувати / повідомляти про... |
Пізнай себе, пізнай свою природу – і ти пізнаєш Істину Мета: розвиток дитини як особистості, розкриття її позитивних здібностей, знань про особистість, спілкування, взаєморозуміння та... |
Особистість є складною системою, яка здатна до саморозвитку й самовдосконалення Особистість є складною системою, яка здатна до саморозвитку й самовдосконалення. Особистістю одночасно і народжуються, і стають.... |
Тема: Контроль і ревізія використання трудових ресурсів та ФОП Мета роботи: Навчитись проводити ревізію капітальних вкладень, визначати результати ревізії, визначати розмір необґрунтовано пред’явлених... |
ЯК ЧИННИК ВИБОРУ ЗДОРОВОГО СПОСОБУ ЖИТТЯ Проблема дослідження способу життя має величезне практичне значення, адже саме особистість, що обрала для себе здоровий спосіб життя,... |
1. А. Іноді даю можливість іншим взяти на себе відповідальність за... Томаса, яке складається з 60 суджень, згрупованих у 30 пар, щоб визначити, до якого типу належить особистість, ступінь її конфліктності.... |
УРОК №43 Тема уроку Виробити вміння: визначати вид події (випадкова, вірогідна, неможлива); визначати за формулою ймовірність простої події, а також... |