Програма інформаційно-психологічного тренінгу Конструктивне й безконфліктне спілкування


Скачати 69.61 Kb.
Назва Програма інформаційно-психологічного тренінгу Конструктивне й безконфліктне спілкування
Дата 28.03.2013
Розмір 69.61 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Психологія > Документи



Відділ освіти

Рокитнянської районної державної адміністрації

Районний методичний кабінет

Ольшаницька загальноосвітня школа 1-111 ступенів
І.А.Пахаленко


Програма

інформаційно-психологічного тренінгу


Конструктивне й безконфліктне спілкування

2008

Пояснювальна записка
У жорстких умовах ринкової економіки сучасна школа повинна розвиватися, забезпечувати належні умови для ефективного навчально-виховного процесу. Самотужки вижити складно, тому необхідно звертатись до спонсорів, створювати асоціації батьківських громад й залучати їх до процесів управління школою, через дієвий батьківський комітет, та Раду школи. Загальна оцінка діяльності представників асоціацій батьківських громад багато в чому визначається й їх навичками побудови конструктивного й безконфліктного спілкування.

Інформаційно-психологічний тренінг ”Конструктивне й безконфліктне спілкування” сприяє якісному оволодінню навичками спілкування й підвищенню ефективності діяльності.



Мета програми:

формування навичок конструктивної взаємодії

Основні завдання:

  • здобуття необхідних знань психології побудови ділових відносин;

  • Освоєння принципів ділової етики.

Досягнення мети можливе при навчанні теоретичних основ психології спілкування проведенні тренінгів і ділових ігор.
Програма розроблена на 17 годин, розрахована на роботу з асоціаціями батьківських громад та педагогами для користування психологами та соціальними педагогами.

Структура програми


  1. Службовий діловий етикет ( лекції,2 год)

Ділова гра ( практичне заняття,2 год)


  1. Психологічні особливості спілкування ( лекції 4год)

Тренінг комунікативних навичок ( практичне заняття, 4 год)


  1. Конфлікти і шляхи їх подолання (лекції 3 год)

    • Тренінг безконфліктного спілкування) практичне заняття, 2 год).


Навчально-тематичний план

програми „ Конструктивне й безконфліктне спілкування”




п/п

Назва теми

Кількість годин

1.

1.1

1.2

1.3
2.

2.1

2.2
2.3
2.4

2.5
3.

3.1
3.2
3.3
3.4

Службовий і діловий етикет

Ділова етика. Вимоги до зовнішнього вигляду, манер, одягу. Вітання, представлення, візитки. Норми поведінки.

Мовний етикет.

Ділова гра.
Психологічні особливості спілкування

Розпізнавання психологічних особливостей людей.

Прийоми здобування прихильності. Механізм залучення до себе людей.

Прийоми ефективного слухання. Умови підвищення ефективності слухання.

Бар’єри у спілкуванні.

Комунікативність навичок. Тренінг.
Конфлікти і шляхи їх подолання.

Конфлікти. Причини, власна позиція в конфліктах. Стиль поведінки

Типи конфліктних особистостей. Способи взаємодії в конфліктах

Прийоми звільнення від роздратування і гніву в конфліктних ситуаціях.

Тренінг безконфліктного спілкування.
Усього

1

1

2
1
1
1

1

4
1
1
1

1
2
17



Зміст програми
1. Службовий і діловий етикет.

1.1 Ділова етика. Принципи ділової етики. Вимоги до зовнішнього вигляду, манер, одягу. Вітання, представлення, візитки, норми поведінки.

Необхідні знання: що таке ділова етика, якими принципами має керуватися людина в галузі ділових відносин, як потрібно вдягатися у формальній обстановці; правила поведінки в момент вітання, представлення, прощання; обов'язки чоловіків стосовно жінок.

Необхідні вміння: навички поведінки в момент вітання, представлення, прощання.

1.2 Мовний етикет. Загальна культура спілкування. Стилі спілкування.

Необхідні знання; словесні формули, якими слід користуватися в ділових ситуаціях: при зустрічі відвідувачів, запрошенні. бесіді; мовні звороти, що пом'якшують змушені відмови; оптимальний варіант контакту.

Необхідні вміння: користуватися стандартними мовними зворотами ввічливості, уживати їх відповідно до обстановки, знаходити оптимальний рівень контакту з людьми.

2. Психологічні особливості спілкування.

2.1. Розпізнавання психологічних особливостей людей за мовою, мімікою і жестами.

Необхідні знання: мімічне вираження емоцій, жестові сигнали, характеристика голосу, їх значення, просторові домагання людини їх роль у спілкуванні.

Необхідні вміння: розпізнавати за мімічними реакціями стан людини, інтерепрентувати жестову поведінку людини.

2.2. Прийоми здобуття прихильності. Механізм залучення до себе людей.

Необхідні знання: прийоми розташування до себе людей: „ім’я власне”, „дзеркало відносин”, „золоті слова”, „особисте життя”, „терплячий слухач”, загальний психологічний механізм впливу цих прийомів; як виробити в собі щире доброзичливе ставлення до людей.

Необхідні вміння: користуватися прийомами здобуття прихильності, говорити людям приємні слова.

2.3. Прийоми ефективного слухання. Активне й пасивне слухання. Умови підвищення ефективності слухання.

Необхідні знання: розбіжності між активним і пасивним слуханням; умови застосування різних видів слухання; прийоми активного слухання, з’ясування, відображення, перефразовування, резюмування; значення візуального контакту при слуханні, значення міжособистісної дистанції. Відповідальності вербальних і невербальних сигналів під час слухання.

Необхідні вміння: використовувати практично прийоми активного і пасивного слухання відповідно до конкретних умов бесіди, використовувати ключові фрази під час утворення, перефразовування, резюмування й відображення почуттів.

2.4. Бар’єри у спілкуванні. Бар’єр уникання, авторитетності, нерозуміння. Подолання бар’єрів у спілкуванні.

Необхідні знання: як виникають бар’єри у спілкуванні: чому уникання, нерозуміння є перешкодою у спілкуванні; як переробити виниклі бар’єри.

Необхідні уміння: аналізувати власну поведінку під час виникнення нерозуміння і знаходити причину.

2.5. Тренінг.

3. Конфлікти і їх подолання.

3.1. Конфліктні стани. Причини конфліктів, вибір стилю поведінки в конфліктних ситуаціях.

Необхідні знання: причини конфліктів, типи конфліктів; варіанти результатів в конфліктних ситуаціях: загладжування кутів, відхід од проблеми, компроміс, конфронтація, співпраця.

Необхідні вміння: аналізувати конфліктну ситуацію та обирати стиль поведінки відповідно до обставин.

3.2. Типи конфліктних особистостей. Способи взаємодії з конфліктними людьми.

Необхідні знання: типи конфліктних особистостей, способи взаємодії з ними.

Необхідні вміння: аналізувати поведінку людини в конфліктній ситуації та обирати оптимальний спосіб взаємодій з конфліктними людьми.

3.3. Прийом звільнення від роздратування і гніву в конфліктних ситуаціях.

Необхідні знання: способи саморегуляції власного стану за допомогою уяви, активних дій, спілкування.

Необхідні вміння: використовувати прийоми саморегулювання.

3.4. Тренінг.

Література


  1. Горелов И.Н. Умеете ли вы общаться.-М.: Просвещение, 1991.

  2. Безпальча Р. Шляхи мирного розвязання конфліктів у школі.-Тернопіль, 2001.

  3. Коваль Л.Г. Звєрєв І.Д. Соціальна педагогіка і соціальна робота: Навч. посібник, -К.: ІЗМН, 1997.

  4. Сприяння просвітницькій роботі „рівний-рівному” серед молоді України щодо здорового способу життя. Модуль „Спілкуємось та діємо”: Навч. посібник.-К., 2002

  5. Ефремцева С.А. Тренинг общения. Ин-т психологии АПН Украины, -К, 1996

  6. Туріщева Л.В. Психологія управління. Харків : Основа, 2005

  7. Сіроштан С. Уроки спілкування/ Психолог №2-3, 2006

  8. Антоненко І. Усе про конфлікти/ Психолог №44, 2007




Схожі:

Т ренінг з батьками «Ефективне спілкування батьків з дітьми»
Мета тренінгу: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування...
Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації
Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо
ЛЕКЦІЯ ТЕМА 3
Вітчизняна психологічна наука має давні традиції щодо дослідження категорії «спілкування» та виявлення її специфічно-психологічного...
Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю Пояснювальна записка
Дана програма розроблена відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання...
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового...
Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с
КОНСПЕКТ СЕМІНАРУ тренінгу «Збереження психологічного здоров’я педагогів...
...
Мультимедійний супровід заняття. Листи А4, ручки, стікери, роздатковий...
Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах особистісно-орієнтованого...
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і...
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с
Програма психологічного моніторингу стану навчально-виховного процесу...
Якщо уявити школу в вигляді особистості, то психологічний моніторинг може розглядатись як актуальна життєва потреба цієї особистості....
ПЛАН СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ. ФУНКЦІЯ СПІЛКУВАННЯ. ВИДИ,ТИПИ І...
Важливо зазначити, що сфера людського спілкування включає комунікацію, яка останнім часом постає важливим предметом досліджень. Багато...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка