|
Скачати 69.61 Kb.
|
Відділ освіти Рокитнянської районної державної адміністрації Районний методичний кабінет Ольшаницька загальноосвітня школа 1-111 ступенів І.А.Пахаленко Програма інформаційно-психологічного тренінгу Конструктивне й безконфліктне спілкування 2008 Пояснювальна записка У жорстких умовах ринкової економіки сучасна школа повинна розвиватися, забезпечувати належні умови для ефективного навчально-виховного процесу. Самотужки вижити складно, тому необхідно звертатись до спонсорів, створювати асоціації батьківських громад й залучати їх до процесів управління школою, через дієвий батьківський комітет, та Раду школи. Загальна оцінка діяльності представників асоціацій батьківських громад багато в чому визначається й їх навичками побудови конструктивного й безконфліктного спілкування. Інформаційно-психологічний тренінг ”Конструктивне й безконфліктне спілкування” сприяє якісному оволодінню навичками спілкування й підвищенню ефективності діяльності. Мета програми: формування навичок конструктивної взаємодії Основні завдання:
Досягнення мети можливе при навчанні теоретичних основ психології спілкування проведенні тренінгів і ділових ігор. Програма розроблена на 17 годин, розрахована на роботу з асоціаціями батьківських громад та педагогами для користування психологами та соціальними педагогами. Структура програми
Ділова гра ( практичне заняття,2 год)
Тренінг комунікативних навичок ( практичне заняття, 4 год)
Навчально-тематичний план програми „ Конструктивне й безконфліктне спілкування”
Зміст програми 1. Службовий і діловий етикет. 1.1 Ділова етика. Принципи ділової етики. Вимоги до зовнішнього вигляду, манер, одягу. Вітання, представлення, візитки, норми поведінки. Необхідні знання: що таке ділова етика, якими принципами має керуватися людина в галузі ділових відносин, як потрібно вдягатися у формальній обстановці; правила поведінки в момент вітання, представлення, прощання; обов'язки чоловіків стосовно жінок. Необхідні вміння: навички поведінки в момент вітання, представлення, прощання. 1.2 Мовний етикет. Загальна культура спілкування. Стилі спілкування. Необхідні знання; словесні формули, якими слід користуватися в ділових ситуаціях: при зустрічі відвідувачів, запрошенні. бесіді; мовні звороти, що пом'якшують змушені відмови; оптимальний варіант контакту. Необхідні вміння: користуватися стандартними мовними зворотами ввічливості, уживати їх відповідно до обстановки, знаходити оптимальний рівень контакту з людьми. 2. Психологічні особливості спілкування. 2.1. Розпізнавання психологічних особливостей людей за мовою, мімікою і жестами. Необхідні знання: мімічне вираження емоцій, жестові сигнали, характеристика голосу, їх значення, просторові домагання людини їх роль у спілкуванні. Необхідні вміння: розпізнавати за мімічними реакціями стан людини, інтерепрентувати жестову поведінку людини. 2.2. Прийоми здобуття прихильності. Механізм залучення до себе людей. Необхідні знання: прийоми розташування до себе людей: „ім’я власне”, „дзеркало відносин”, „золоті слова”, „особисте життя”, „терплячий слухач”, загальний психологічний механізм впливу цих прийомів; як виробити в собі щире доброзичливе ставлення до людей. Необхідні вміння: користуватися прийомами здобуття прихильності, говорити людям приємні слова. 2.3. Прийоми ефективного слухання. Активне й пасивне слухання. Умови підвищення ефективності слухання. Необхідні знання: розбіжності між активним і пасивним слуханням; умови застосування різних видів слухання; прийоми активного слухання, з’ясування, відображення, перефразовування, резюмування; значення візуального контакту при слуханні, значення міжособистісної дистанції. Відповідальності вербальних і невербальних сигналів під час слухання. Необхідні вміння: використовувати практично прийоми активного і пасивного слухання відповідно до конкретних умов бесіди, використовувати ключові фрази під час утворення, перефразовування, резюмування й відображення почуттів. 2.4. Бар’єри у спілкуванні. Бар’єр уникання, авторитетності, нерозуміння. Подолання бар’єрів у спілкуванні. Необхідні знання: як виникають бар’єри у спілкуванні: чому уникання, нерозуміння є перешкодою у спілкуванні; як переробити виниклі бар’єри. Необхідні уміння: аналізувати власну поведінку під час виникнення нерозуміння і знаходити причину. 2.5. Тренінг. 3. Конфлікти і їх подолання. 3.1. Конфліктні стани. Причини конфліктів, вибір стилю поведінки в конфліктних ситуаціях. Необхідні знання: причини конфліктів, типи конфліктів; варіанти результатів в конфліктних ситуаціях: загладжування кутів, відхід од проблеми, компроміс, конфронтація, співпраця. Необхідні вміння: аналізувати конфліктну ситуацію та обирати стиль поведінки відповідно до обставин. 3.2. Типи конфліктних особистостей. Способи взаємодії з конфліктними людьми. Необхідні знання: типи конфліктних особистостей, способи взаємодії з ними. Необхідні вміння: аналізувати поведінку людини в конфліктній ситуації та обирати оптимальний спосіб взаємодій з конфліктними людьми. 3.3. Прийом звільнення від роздратування і гніву в конфліктних ситуаціях. Необхідні знання: способи саморегуляції власного стану за допомогою уяви, активних дій, спілкування. Необхідні вміння: використовувати прийоми саморегулювання. 3.4. Тренінг. Література
|
Т ренінг з батьками «Ефективне спілкування батьків з дітьми» Мета тренінгу: сприяти становленню батьківської компетентності шляхом усвідомлення і осмислення механізмів діалогічного спілкування... |
Введення групи до теми тренінгу та надання необхідної інформації Далі дається План-графік роботи під час тренінгу: час проведення тренінгу, перерви тощо |
ЛЕКЦІЯ ТЕМА 3 Вітчизняна психологічна наука має давні традиції щодо дослідження категорії «спілкування» та виявлення її специфічно-психологічного... |
Навчальна програма для 10-11 класів інформаційно-технологічного профілю Пояснювальна записка Дана програма розроблена відповідно до Типового навчального плану загальноосвітніх навчальних закладів з українською мовою навчання... |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Поняття ділового... Абрамович С. Д., Чікарьова М. Ю. Мовленнєва комунікація: Підручник. – К.: Центр навчальної літератури. – 472 с |
КОНСПЕКТ СЕМІНАРУ тренінгу «Збереження психологічного здоров’я педагогів... ... |
Мультимедійний супровід заняття. Листи А4, ручки, стікери, роздатковий... Психолого-педагогічні аспекти взаємодії вчителя й учнів у спільній пошуково-пізнавальній діяльності в умовах особистісно-орієнтованого... |
План Спілкування і комунікація. Функції спілкування. Види, типи і... Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики : підручник. – ВЦ «Академія», 2004. – 344 с |
Програма психологічного моніторингу стану навчально-виховного процесу... Якщо уявити школу в вигляді особистості, то психологічний моніторинг може розглядатись як актуальна життєва потреба цієї особистості.... |
ПЛАН СПІЛКУВАННЯ І КОМУНІКАЦІЯ. ФУНКЦІЯ СПІЛКУВАННЯ. ВИДИ,ТИПИ І... Важливо зазначити, що сфера людського спілкування включає комунікацію, яка останнім часом постає важливим предметом досліджень. Багато... |