|
Скачати 81.71 Kb.
|
О.І. Денисенко, методист Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної ради ГОЛОВНІ ЗАВДАННЯ ІНКЛЮЗИВНОГО НАВЧАННЯ Інклюзивне (інтегроване) навчання в дошкільних навчальних закладах вимагає створення спеціальних умов, які забезпечуватимуть виконання корекційно-розвиткового та навчально-виховного процесів дітей з особливими потребами. Інклюзивне (інтегроване) навчання та виховання може бути організоване для наступних категорій дітей:
Головною метою інклюзивного (інтегрованого) навчання є реалізація права дітей з особливостями психофізичного розвитку на отримання освіти у відповідності з їх можливостями і здібностями за місцем проживання, їх соціальна адаптація та інтеграція в суспільство, підвищенні ролі сім’ї у вихованні і розвитку своєї дитини. Головними завданнями інклюзивного (інтегрованого) навчання та виховання дітей в дошкільних навчальних закладах є забезпечення обов’язкової дошкільної освіти дітей старшого дошкільного віку (Закон України "Про дошкільну освіту" (2628-14 ) (Відомості Верховної Ради України, 2001 р., N 49, ст. 259) та Закон України від 06.07.2010 № 2442-VI Про внесення змін до законодавчих актів з питань загальної середньої та дошкільної освіти щодо організації навчально-виховного процесу) у відповідності з програмовими вимогами до навчання дошкільників з вадами психофізичного розвитку. Розвиток потенційних можливостей дітей з особливостями психофізичного розвитку в спільній діяльності із здоровими однолітками:
Організація освітнього процесу в умовах інклюзивного (інтегрованого) навчання і виховання обумовлює створення в дошкільних навчальних закладах наступних спеціальних умов: 1.Створення корекційно-розвиткового, предметно-просторового та соціального середовища, яке забезпечить стимулювання емоційного, сенсорного, моторного і когнітивного розвитку дітей з особливостями психофізичного розвитку у відповідності до їх потреб. 2.Створення адекватного до можливостей дітей з особливостями психофізичного розвитку навчального середовища, що досягається забезпеченням дошкільних навчальних закладів відповідними навчально-розвитковими виданнями, іграшками, іграми, комп’ютерною технікою, аудіо-відео апаратурою, індивідуальними засобами навчання, необхідними дидактичними засобами. 3.Організація соціальної взаємодії здорових дітей та дітей з особливостями психофізичного розвитку, направленої на гармонізацію дитячих взаємовідносин. 4.Надання корекційно-педагогічної допомоги дітям з особливостями психофізичного розвитку, направленої на виправлення або подолання фізичних та (або) психічних порушень. 5.Підготовка та створення позитивної мотивації сліпих дітей до навчання на основі рельєфно-крапкової системи Брайля, навчання слабозорих з використанням рельєфних малюнків, навчальних посібників виданих збільшеним шрифтом, з використанням тифлотехнічних засобів і спеціального обладнання. 6. Навчання глухих і слабочуючих дітей з використанням звукопідсилюючої апаратури, технічних засобів, які забезпечують передачу навчального матеріалу на візуальній основі. 7.Створення безбар’єрного середовища для навчання дітей з порушеннями психофізичного розвитку. 8.Наявність кабінету вчителя-дефектолога з належним змістовим наповненням. Комплектування групи з інклюзивною формою навчання і виховання відбувається за заявою батьків (законних представників) на основі висновку ПМПК. Рішення про утворення груп з інклюзивним навчанням приймається керівником дошкільного навчального закладу з урахуванням освітніх запитів населення за умови наявності необхідної матеріально-технічної та методичної бази, відповідних педагогічних кадрів і приміщень, що відповідають санітарно-гігієнічним вимогам, за погодженням з відповідним органом управління освітою. В силу того, що на даний момент в Україні відсутня нормативно-правова база щодо інклюзивного навчання в ДНЗ, при відкритті груп з інклюзивною формою навчання рекомендуємо дотримуватись:
Учасниками навчально-виховного процесу є педагогічні працівники (вчителі-дефектологи, вихователі, практичні психологи, музичні керівники, реабілітологи), помічники вихователя та інші працівники дошкільного навчального закладу, діти та їх законні представники.Взаємовідносини учасників навчального процесу повинні будуватись на принципах демократизації і гуманізації навчання та виховання. Педагогічні працівники дошкільного навчального закладу повинні мати відповідну професіонально-педагогічну підготовку. Помічники вихователя та інші робітники закладу надають допомогу в організації корекційно-розвиткового та навчально-виховного процесу. В рамках виконання функціональних обов’язків вчитель-дефектолог:
В рамках виконання функціональних обов’язків вихователь групи з інклюзивним (інтегрованим) навчанням та вихованням:
В рамках виконання функціональних обов’язків практичний психолог:
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
|
РОБОТА З ДОШКІЛЬНИКАМИ, ЩО МАЮТЬ ОСОБЛИВОСТІ ПСИХОФІЗИЧНОГО РОЗВИТКУ,... В статті піднімається проблема освіти дітей дошкільного віку, що мають особливості психофізичного розвитку; акцентується увага на... |
ЗАТВЕРДЖЕНО Поряд із здоровими дітьми живуть, ростуть, виховуються діти з особливостями фізичного або розумового розвитку. Вони, як і всі громадяни... |
Закон включає положення, які передбачають забезпечення необхідною... Ключові слова: спеціальна освіта, діти з порушеннями психофізичного розвитку, незрячі учні, корекційна освіта, спеціальні школи |
ТВОРЧА ОСОБИСТІСТЬ ПЕДАГОГА ЯК ПЕРЕДУМОВА РОЗВИТКУ ТВОРЧИХ МОЖЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ В.І. Андреев, Т. С. Альтшуллер, В. А. Канвалик, Н. В. Кузьміна, В. А. Моляко та ін.) та на практиці в працях (Ш. О. Амонашвілі, А.... |
Сучасні спеціальні класи при загальноосвітньому навчальному закладі... Ної парадигми — "єдине суспільство, яке включає людей з різноманітними проблемами". Сучасною світовою тенденцією є прагнення до соціального... |
Соціально-психологічна реабілітація дітей з порушеннями психофізичного... Однією з найтривожніших відмітних ознак нинішньої демографічної ситуації в країні є стрімке зростання кількості наймолодших громадян,... |
Рольова гра «Суд над вірусними гепатитами» Мета Підвищення рівня розвитку компетентностей школярів, що сприяють збереженню і зміцненню їх власного здоров’я. Стимулювання розвитку... |
Основні напрямки щодо покращення роботи з обдарованими дітьми Також особливого особливого значення набуває наукове та методичне забезпечення, створення належних умов для самоактуаліазції та самореалізації... |
Оцінка ефекту освітньо-виховного заходу з проблем Формування валеологічної свідомості, бережливого і дбайливого ставлення до своєї особистості, власного здоровя як найвищої цінності... |
РЕАЛІЗАЦІЯ РІВНИХ ПРАВ І МОЖЛИВОСТЕЙ ДІТЕЙ-ІНВАЛІДІВ В УМОВАХ РОЗВИТКУ СУЧАСНОГО ДОШКІЛЛЯ |