АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ
до проекту рішення Кременчуцької міської ради
«Про затвердження Правил благоустрою території міста Кременчука»
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати.
З метою дотримання громадського порядку в місті, забезпечення в ньому чистоти та належного санітарного стану, торгівлі, додержання тиші в громадських місцях та житлових зонах у місті запроваджуються Правила благоустрою м.Кременчука. Правила благоустрою території міста Кременчука (далі – Правила) є нормативно-правовим актом, яким установлюється порядок благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою міста Кременчука, регулюються права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті.
Правила спрямовані на створення умов, сприятливих для життєдіяльності людини, і є обов’язковими для виконання на території міста виконавчими органами місцевого самоврядування, об'єднаннями громадян, підприємствами, установами, організаціями незалежно від форм власності і підпорядкування, їх керівниками, працівниками та громадянами.
Цілі державного регулювання.
Ці правила регулюють правовідносини учасників щодо додержання органами державної влади, органами місцевого самоврядування, фізичними і юридичними особами законодавства України в сфері благоустрою, використання об’єктів благоустрою м.Кременчука відповідно до їх функціонального призначення для забезпечення сприятливих умов життєдіяльності людини на засадах їх раціонального використання та охорони з урахуванням вимог цих Правил, місцевих правил забудови, інших вимог, передбачених законодавством України.
Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення
визначених цілей.
Перша альтернатива – неприйняття рішення Кременчуцької міської ради «Про затвердження Правил благоустрою м.Кременчука» буде призводити до збільшення випадків порушення норм чинного законодавства у сфері благоустрою, використання не за цільовим призначенням об’єктів благоустрою тощо.
Така альтернатива є неприйнятною.
Друга альтернатива – прийняття рішення Кременчуцької міської ради «Про затвердження Правил благоустрою м.Кременчука» стимулюватиме та зобов’язуватиме суб’єктів господарювання дотримуватися вимог законодавства України в сфері благоустрою, сприятиме охороні та раціональному використанню об’єктів благоустрою, своєчасному оформленню (переоформленню) дозвільних документів.
4. Механізм та заходи, що пропонуються для
розв’язання проблеми.
Вирішення проблеми, зазначеної у п.1 цього Аналізу, повинно здійснюватися шляхом прийняття Кременчуцькою міською радою рішення «Про затвердження Правил благоустрою м.Кременчука» з дотриманням вимог законодавства України в сфері благоустрою.
Розробка рішення Кременчуцької міської ради «Про затвердження Правил благоустрою м.Кременчука» здійснюється за принципами:
а) законності;
б) принципів регуляторної політики;
в) гласності (відкритості та загальнодоступності);
г) колегіальності;
д) урахування пропозицій органів державної влади, органів місцевого самоврядування та інших зацікавлених та компетентних осіб;
е) урахування практичного досвіду роботи по вирішенню питань у сфері благоустрою;
є) економічної та юридичної обґрунтованості.
Ступінь ефективності запропонованого виду правового регулювання є достатньо високим, що обумовлюється характером засобу вирішення проблеми.
Самоврядний контроль за дотриманням правил благоустрою здійснюється шляхом:
- проведення перевірок (обстежень закріплених територій);
- розгляду документації із благоустрою, пов'язаної з виконанням будівельних та господарських робіт;
- відстеження своєчасного оформлення (переоформлення) документів та дозволів на виконання робіт з благоустрою.
Результати перевірки оформляються актом перевірки, який складається в довільній формі у двох примірниках. При проведенні спільних перевірок з державними органами контролю копія акта надається цим органам.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта.
Документ направлений на стимулювання суб’єктів господарювання до більш чіткого виконання умов чинного законодавства та сприятиме більш швидкому досягненню цілей регулювання.
6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта. Аналіз вигод та втрат.
Запропонований проект рішення Кременчуцької міської ради не потребує додаткових фінансових витрат на його впровадження з боку громадян та суб’єктів господарювання.
Сфери та види впливу регулювання.
Сфери впливу
|
Вид впливу
|
Інтереси громадян
|
1.Визначення конкретних вимог до кожного члена територіальної громади з питань дотримання чистоти та належного санітарного стану, торгівлі, додержання тиші в громадських місцях та житлових зонах на території міста.
2.Створення умов для реалізації прав громадян у сфері благоустрою міста.
|
Інтереси суб’єктів господарювання
|
1. Встановлення правил та вимог з питань забезпечення в місті чистоти та належного санітарного стану, торгівлі, додержання тиші в громадських місцях та житлових зонах.
2.Отримання змоги в забезпеченні регулювання прав та обов'язків учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста.
3. Створення умов для будівництва нових об’єктів та реалізації проектів благоустрою при введенні в експлуатацію об’єктів підприємництва
|
Інтереси міської громади
|
1.Покращення санітарного та екологічного стану та благоустрою міста в цілому; покращення роботи комунальних служб міста в утриманні об'єктів благоустрою міста, зменшення видатків на їх утримання з міського бюджету, що дозволить вивільнити кошти для інших проблем міста.
|
Інтереси держави
|
1.Забезпечення дотримання вимог законодавства України у сфері благоустрою.
|
Вигоди
|
Втрати
|
Сфера інтересів держави
|
1.Встановлюється порядок благоустрою та утримання територій об'єктів благоустрою міста Кременчука, регулюються права та обов'язки учасників правовідносин у сфері благоустрою території міста, визначається комплекс заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті відповідно до вимог законодавства України.
|
Утримання апарату контролю за дотриманням Правил благоустрою, проведення рейдів перевірки.
|
Сфера інтересів суб’єктів господарювання
|
1.Забезпечення регулювання прав та обов'язків учасників правовідносин - суб'єктів господарювання у сфері благоустрою території міста, визначення комплексу заходів, необхідних для забезпечення чистоти і порядку у місті.
|
Час, затрачений на
вивчення регуляторного акта.
2.Матеріальні затрати, пов'язані з виконанням цих Правил при здійсненні господарської діяльності.
|
Сфера інтересів громадян
|
1.Покращення санітарного стану території міста та навколишнього природного середовища.
2.Створення умов для реалізації прав громадян.
|
Час, затрачений на
вивчення регуляторного акта.
2.Оплата послуг суб'єктів господарювання, які забезпечують благоустрій території міста.
|
Негативні результати впровадження рішення не вбачаються.
7. Обґрунтування строку чинності регуляторного акта.
Строк чинності регуляторного акту обумовлений чинністю існуючої правової бази та може бути переглянутий при її зміні.
8. Показники результативності регуляторного акта.
Показники результативності дії рішення Кременчуцької міської ради:
а) кількість скарг щодо порушень благоустрою в місті;
б) кількість складених протоколів на порушників правил;
в) кількість складених приписів;
г) кількість позовів до суду з питань порушення благоустрою;
д) рівень інформованості суб’єктів господарювання.
У відповідності до ч.5 ст.12 Закону України «Про засади державної регуляторної політики у сфері господарської діяльності» рівень інформованості суб’єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень рішення визначається кількістю осіб, що:
- ознайомляться із зазначеним рішенням в офіційних засобах масової інформації та в мережі Інтернет на офіційній веб-сторінці Кременчуцької міської ради (http://www.kremen.mvk.pl.ua);
- отримають регуляторний акт за запитами до органів місцевого самоврядування;
- отримають регуляторний акт або інформацію щодо основних його положень іншими шляхами.
9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження
результативності регуляторного акта.
1. Згідно з процедурою, передбаченою чинним законодавством, буде проведено базове відстеження до вступу в дію даного рішення, повторне через рік та періодичне через три роки з моменту закінчення заходів з повторного відстеження.
№
п/п
|
Захід
|
Відповідальні за виконання
|
1.
|
Аналіз даних відділів з благоустрою та екології виконкомів районних рад та управління житлово-комунального господарства по показниках результативності цього регуляторного акта.
|
Управління житлово-комунального господарства Кременчуцької міської ради
|
Заступник міського голови М.М.Порицький
Розробник С.Г.Хоменя
|