1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання


Скачати 145.27 Kb.
Назва 1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Дата 05.04.2013
Розмір 145.27 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи


АНАЛІЗ

регуляторного впливу проекту рішення виконавчого комітету Бердянської міської ради „Про затвердження Порядку проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках у м.Бердянськ”


1. Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання


Питання щодо проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках залишається на сьогодні актуальним та потребує проведення додаткових заходів щодо його урегулювання. Діючими нормами законодавства не передбачено механізму переобладнання нежитлових та допоміжних приміщень. Аналіз діючого порядку показав, що до виконавчого комітету Бердянської ради продовжують звертатись власники будинків та мешканці гуртожитків з питаннями переобладнання і перепланування нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень у гуртожитках які не можуть на теперішній час оформити документи з даних питань, вирішити питання реалізації своїх житлових прав та оформлення вже виконаних робіт з переобладнання і перепланування. Таким чином, визначена проблема справляє негативний вплив на органи місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання, членів територіальної громади міста – споживачів послуг. Це має негативний вплив на вирішення однієї з соціальних проблем щодо можливостей мешканців гуртожитків приватизувати займані приміщення та можливостей розпорядження майном власниками будинків.

Відповідно до чинного законодавства та з допомогою ринкових засобів, як переконання, домовленості, роз’яснення дана проблема не вирішується. Ситуація залишається без змін, тому не може бути розв’язана за допомогою ринкових механізмів, а потребує регулювання. У зв’язку з цим, виникла необхідність розроблення порядку проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках у новій редакції, як альтернативний варіант вирішення проблеми. Проблема, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання – це недопущення погіршення технічного стану будинків, цілісності і зовнішнього вигляду фасадів будинків, забезпечення дотримання державних будівельних норм, стандартів та правил замовниками робіт з переобладнання і перепланування. Порядок проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках сприяє створенню умов та можливостей для мешканців гуртожитків, фізичних та юридичних осіб.

Впровадження даного регулювання є доцільним у зв’язку з тим, що інших альтернатив розв’язання існуючої проблеми не існує. Даний регуляторний акт спрямований на досягнення чітко визначеної мети – розроблення уніфікованих правил переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках, механізму надання дозволу на переобладнання і перепланування, розроблення єдиних чітких правил надання дозволу на переобладнання і перепланування даних приміщень.

Проект регуляторного акта розроблений згідно з Житловим кодексом Української РСР, Законами України „Про місцеве самоврядування в Україні”, „Про забезпечення реалізації житлових прав мешканців гуртожитків”, Постановами Кабінету Міністрів України від 24.01.2006 № 45 „Про затвердження Правил утримання жилих будинків та прибудинкових територій”, від 24.01.2006 № 45 „Про внесення змін до Постанови Кабінету Міністрів України від 08.10.1992 №572 „Про механізм впровадження Закону України „Про приватизацію державного житлового фонду”.

Даний проект впливає на такі основні групи, а саме: органи місцевого самоврядування, суб’єктів господарювання та фізичних осіб - членів територіальної громади міста.
2. Цілі державного регулювання

Проект регуляторного акта спрямований на розв’язання проблеми, визначеної в попередньому розділі аналізу регуляторного акта в цілому, основними цілями його прийняття є:

- затвердити порядок проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках з метою поліпшення експлуатаційних якостей будівель та умов проживання мешканців гуртожитків, забезпечення реалізації їх житлових прав;

- встановити просту та чітку послідовність дій щодо отримання дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування;

- визначити перелік обмежень, які не допускаються під час виконання робіт з переобладнання і перепланування;

- визначити перелік документів, необхідних для отримання дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування;

- визначити перелік підстав для відмови в наданні дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування.

3. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення визначених цілей

Під час розробки проекту регуляторного акта було розглянуто такі альтернативні способи досягнення визначених цілей:

  1. Залишення існуючої на даний момент ситуації без змін.

У разі залишення ситуації без змін лише буде заглиблювати існуючу проблему і жодним шляхом не сприятиме її вирішенню.

При вирішенні проблемних питань, пов’язаних з переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках в залежності від наявної контрольно-перевірочної та судової практики місцева влада буде позбавлена можливості здійснювати контроль за недопущення погіршення технічного стану будинків, недопущення погіршення цілісності і зовнішнього вигляду фасадів будинків, дотриманням державних будівельних

норм, стандартів та правил замовниками робіт з переобладнання і перепланування.

На підставі вищевикладеного можна дійти висновку, що від такої альтернативи необхідно відмовитися, оскільки це може погіршувати соціальну напругу серед членів територіальної громади та не дає можливості мешканцям гуртожитків реалізувати свої житлові права.

Оцінка способу: негативно впливає на імідж влади; не забезпечує права та можливості щодо розпорядження майном власників будинків, приватизації кімнат мешканцями гуртожитків, погіршує технічний стан будинків, цілісність і зовнішній вигляд фасадів будинків, не забезпечує дотримання державних будівельних норм, стандартів та правил замовниками робіт з переобладнання і перепланування

Причини відмови: потрібний невизначений час для вирішення питання на законодавчому рівні.

2. Прийняття виконавчим комітетом Бердянської міської ради проекту рішення „Про затвердження Порядку проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках у м.Бердянськ”.

У разі затвердження Порядку проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках у м.Бердянськ можливе досягнення поставлених цілей.

Основними перевагами обраного способу регулювання є:

  • проста та чітка послідовності дій щодо отримання дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування;

  • виключний перелік обмежень, які не допускаються під час виконання робіт з переобладнання і перепланування;

  • виключний перелік документів необхідних для отримання дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування;

  • виключний перелік підстав для відмови в наданні дозволу на виконання робіт з переобладнання і перепланування.

Отже з цього випливає, що запровадження такої альтернати є доцільним.

Оцінка вибраного способу: забезпечує досягнення цілей; повністю сприяє вирішенню проблеми; забезпечує впорядкування проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста.

Аргументи щодо переваги обраного способу: відповідає вимогам чинного законодавства; забезпечує принципи державної регуляторної політики;

досягнення мети можливо в коротший термін, з урахуванням особливостей ситуації, яка склалася.
4. Механізми та заходи, які пропонуються для розв’язання проблеми

Проект регуляторного акта забезпечує прозорий процес просування суспільних інтересів, їх взаємне балансування, встановлення та контроль за виконанням прозорих і справедливих правил поведінки для учасників, обмеження прямого втручання в ринкову систему чіткими та зрозумілими критеріями тощо. З метою реалізації мети пропонується наступні способи:

- покладення на управління містобудування та архітектури виконавчого комітету Бердянської міської ради обов’язків щодо ефективної організації оформлення дозволів стосовно переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста Бердянська;

- запропонувати власникам будинків та мешканцям гуртожитків однаково прозорі можливості щодо оформлення документів з переобладнання і перепланування приміщень.

Механізм дії запропонованого регуляторного акта спрямований на безпосереднє розв’язання визначеної проблеми, а саме:

- зменшення соціальної напруги серед мешканців гуртожитків;

- забезпечення впорядкування проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста.

Організаційні заходи для впровадження регулювання

- розробка проекту регуляторного акта „Про затвердження Порядку проведення переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках у м.Бердянськ” відповідно до цілей державного регулювання;

- затвердження проекту регуляторного акта на засіданні виконавчого комітету Бердянської міської ради;

- оприлюднення даного регуляторного акта у засобах масової інформації.

Таким чином, дія цього нового регуляторного акта дасть змогу за певний час відпрацювати механізми упорядкування переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках, надання дозволу органу місцевого самоврядування на переобладнання і перепланування приміщень.

Запропонований вихід із ситуації, що склалася, відповідає принципам державної регуляторної політики, а саме: доцільності, адекватності, ефективності, збалансованості, передбачуваності, принципу прозорості та врахування громадської думки.
5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акта
Вплив зовнішніх факторів на дію регуляторного акта

На дію цього регуляторного акта вплив зовнішніх факторів виключений, за винятком, випадку змін законодавства України у сфері регулювання цього питання.

Оцінка можливості впровадження та виконання вимог регуляторного акта

Даний регуляторний акт мотивує фізичних осіб та суб’єктів господарювання виконувати встановлені вимоги щодо переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста Бердянська. Без виконання вказаних в регуляторному акті вимог мешканці міста, суб’єкти господарювання не зможуть в повній мірі розпоряджуватися майном, мешканці гуртожитків приватизувати займані приміщення.

Крім того, мотивами є простота виконання вимог, встановлених актом. Поставлені цілі досягаються при виконанні вимог регуляторного акта з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування. Досягнення суб’єктами господарювання встановлених цілей шляхом виконання регуляторного акта приносить вигоди, які виправдовують необхідні найменші затрати.

Завдяки даному регуляторному акту підвищується інформованість мешканців міста, встановлюються чіткі процедурні умови, зменшуються потенційні втрати міського бюджету внаслідок погіршення технічного стану будинків, цілісності і зовнішнього вигляду фасадів будинків, не дотриманням державних будівельних норм, стандартів та правил замовниками робіт з переобладнання і перепланування, унеможливлюється затягування питань, пов’язаних з переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста.

Впровадження вимог такого регуляторного акта органами місцевого самоврядування не потребує додаткових витрат з місцевого бюджету, оскільки здійснюватиметься в межах наданих повноважень. Для фізичних осіб та суб’єктів господарювання на початковому етапі впровадження цього регуляторного акта потребує проходження процедури оформлення документів та виготовлення проектної документації.

Державний нагляд та контроль за додержанням вимог акта

Державний нагляд та контроль за виконанням вимог акта здійснює виконавчий комітет Бердянської міської ради протягом дії регуляторного акта.

6. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта

Аналіз вигод та витрат


ВИТРАТИ

ВИГОДИ

1

2

Органи місцевого самоврядування

Процедура розробки регуляторного акта (витрати робочого часу спеціалістів пов’язані з підготовкою регуляторного акта)


Вирішення соціальних проблем.

-

Зростання авторитету органу місцевого самоврядування.

-

Зменшення числа скарг мешканців міста та суб’єктів господарювання.

Суб’єкти господарювання

Сплата вартості оформлення документів та виготовлення проектної документації

Забезпечення єдиного порядку та прозорості процедури надання дозволу на переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста.

-

Створення умов для реалізації прав власників будинків.

Громадяни міста

Сплата вартості оформлення документів та виготовлення проектної документації

Забезпечення єдиного порядку та прозорості процедури надання дозволу на переобладнання і перепланування житлових та нежитлових приміщень у житлових будинках, нежитлових та допоміжних приміщень, житлових кімнат у гуртожитках на території міста.

-

Створення умов для реалізації прав власників будинків.

-

Реалізація житлових прав мешканців гуртожитків.


В результаті досягнення визначених цілей буде отримано загальний позитивний ефект від запровадження даного регуляторного акта. У результаті проведено аналізу щодо визначення витрат та вигод, можна зробити їх оцінювання. Вигод від впровадження регуляторного акта більше, ніж витрат. Витрат більше в таких сферах, як „суб’єкти господарювання”, вигод більше у сферах „суб’єкти господарювання”, „органи місцевого самоврядування” та „громадяни міста”. Досягнення запропонованих регуляторним актом цілей є можливим з найменшими витратами для суб’єктів господарювання, громадян та органів місцевого самоврядування.
7. Обґрунтування строку дії регуляторного акта

Термін дії регуляторного акта необмежений у зв’язку з можливістю внесення до нього змін, доповнень та його відміни у разі зміни чинного законодавства, інших непередбачених випадках.
8. Показники результативності регуляторного акта

Виходячи з цілей державного регулювання, для відстеження результативності цього регуляторного акта обрано такі показники:

Статистичні показники:

- розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта;

- кількість фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання, на яких поширюється дія акта;

- розмір коштів і часу, що витрачаються фізичними особами та/або суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта;

- поінформованості фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання з основних положень акта;

- процентне співвідношення кількості приватизованих кімнат гуртожитків порівняно з минулими роками;

- кількість скарг фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання.
Для визначення ступеня досягнення очікуваних результатів та цілей регулювання слід застосувати прогнозні показники результативності.
Прогнозні значення статистичних показників:


Назва показника

на 2013 рік

на 2014 рік

на 2015 рік

Розмір надходжень до державного та місцевого бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта

-

-

-

Розмір коштів і час, що витрачаються фізичними особами та/або суб’єктами господарювання пов’язаними з виконанням вимог акта (на 1 чол.)

1500грн/

12год

-

-

Кількість фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання, на яких поширюватиметься дія акта

100%

100%

100%

Кількість приватизованих кімнат гуртожитків

-

-

-

Рівень поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта

100 %

100 %

100 %

Кількість скарг фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання

-

-

-


Надходження до державного та місцевого бюджетів і державних цільових фондів, пов’язаних з дією акта, не передбачається у зв’язку з тим, що згідно з діючим законодавством оформлення документів в органах місцевого самоврядування безкоштовне.

9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження результативності регуляторного акта
Базове відстеження результативності здійснюватиметься до дати набрання чинності цього регуляторного акта. Повторне відстеження планується здійснити через рік після набуття чинності регуляторним актом.

З огляду на показники результативності, визначені у попередньому розділі АРВ, відстеження результативності цього регуляторного акта буде здійснюватися статистичним методом.

У рамках статистичного методу відстеження буде проведено аналіз показників, що визначені у попередньому розділі регуляторного акта.

При проведенні відстеження результативності даного регуляторного акта будуть використовуватися офіційні статистичні дані.




Захід

Відповідальний

за виконання

1

Збір інформації щодо кількості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб, на яких поширюється дія акта

Управління містобудування та архітектури міськвиконкому

2

Відстеження розміру коштів і часу, що витрачаються суб'єктами господарювання та/або фізичними особами, пов'язаними з виконанням вимог акта

Управління містобудування та архітектури міськвиконкому

3

Відстеження рівня поінформованості суб'єктів господарювання та/або фізичних осіб з основних положень акта.

Управління містобудування та архітектури

міськвиконкому

4

Кількість приватизованих кімнат гуртожитків

Управління житлового господарства міськвиконкому

5

Кількість скарг фізичних осіб та/або суб’єктів господарювання

Управління містобудування та архітектури міськвиконкому


Заступник міського голови С.В. Матвєєв

Начальник управління

містобудування та архітектури,

головний архітектор міста М.М. Немно


Схожі:

1 . Визначення   та  аналіз  проблеми,  яку  пропонується розв’язати...
«Про затвердження Правил утримання домашніх та інших тварин і поводження з ними  у м. Нікополі»
«Про встановлення  тарифів на послуги з перевезення пасажирів у міському...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому міської...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу запровадження проекту рішення виконкому...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення міської ради Про затвердження...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ проекту рішення виконавчого комітету Нікопольської міської ради
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
АНАЛІЗ РЕГУЛЯТОРНОГО ВПЛИВУ до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Аналіз регуляторного впливу проекту Закону України «Про внесення...
Визначення та аналіз проблеми, яку пропонується розв’язати шляхом державного регулювання господарських відносин
Аналіз регуляторного впливу рішення Нікопольської міської ради «Про...
Визначення та аналіз проблеми, яку передбачається розв’язати шляхом державного регулювання
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка