ПЛАН роботи Одеського обласного інституту удосконалення вчителів


Скачати 1.41 Mb.
Назва ПЛАН роботи Одеського обласного інституту удосконалення вчителів
Сторінка 1/10
Дата 29.02.2016
Розмір 1.41 Mb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10
ДЕПАРТАМЕНТ ОСВІТИ І НАУКИ
ОДЕСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ОДЕСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ УДОСКОНАЛЕННЯ ВЧИТЕЛІВ

ПЛАН

роботи Одеського обласного інституту

удосконалення вчителів

на 2015 рік


ОДЕСА –2014 р.

«Затверджую»
Директор Одеського обласного
інституту удосконалення вчителів
Кавалеров В.А
26 грудня 2014 р.



ПЛАН

роботи Одеського обласного інституту

удосконалення вчителів

на 2015 рік

Схвалено

рішенням вченої

ради інституту

Протокол № 5

Від 26 грудня 2014 р.

Робота Одеського обласного інституту удосконалення вчителів у 2014 році була спрямована на реалізацію освітньої політики, визначеної Національною доктриною розвитку освіти України у ХХІ столітті, Указом Президента України «Про невідкладні заходи щодо забезпечення функціонування та розвитку освіти в Україні», Програмою діяльності Кабінету Міністрів України «Назустріч людям», державною та регіональною програмами «Вчитель», комплексною програмою «Освіта Одещини на 2011 – 2014 роки» та сприяла подальшому розвитку змісту і форм післядипломної освіти. У цьому напрямку здійснювалась науково-методична, експериментально-дослідна та організаційна робота інституту з педагогічними кадрами і учнями загальноосвітніх навчальних закладів.

Підвищення кваліфікації педагогічних працівників області здійснювалося за програмами, розробленими інститутом згідно з рекомендаціями Академії педагогічних наук України. Програми курсів спрямовані на подальший розвиток змісту та форм післядипломної освіти, впровадження державних освітніх програм.

За 2014 рік всіма формами підвищення кваліфікації було охоплено 7238 педагогічних працівників.

У тому числі:

  • очна форма ( 24 дні) – 3354 вчителя;

  • двотижневі курси (14 днів) - 1583 вчителя;

  • виїзні курси – 407 вчителів;

  • стажування -255 вчителів;

  • постійно діючі курси – 27 вчителів;

  • дистанційні – 496 вчителів;

  • очно - заочні – 372 вчителя;

  • «Сходинки до інформатики» - 204 вчителя;

  • модульні курси «Природознавства» - 18 вчителів.

Додаткові курси:

  • предмети не за фахом – 334 вчителя;

  • «INTEL@Навчання для майбутнього» - 148 вчителів;

  • ВІЛ – інфекція – 40 вчителів;

На виконання наказу про затвердження навчального навантаження педагогічними працівниками інституту у січні 2014 року були оформлені та затверджені на засіданні кафедр індивідуальні плани роботи викладачів. Аналіз виконання індивідуальних планів показав, що в цілому навчальне навантаження, методична, наукова та організаційна робота, заплановані співробітниками інституту, виконані.

Відповідно до змісту нових Державних стандартів дошкільної та загальної середньої освіти, вимог програм профільного навчання у середній школі та зовнішнього незалежного оцінювання проведено удосконалення навчальних планів курсової перепідготовки вчителів за 24-денною (очною) формою навчання, розроблено та опрацьовано навчальні плани підвищення кваліфікації вчителів за дистанційною формою навчання, удосконалена методика проведення педагогічної практики.

До навчальних планів та програм підвищення кваліфікації були внесені питання щодо професійного розвитку педагогічних працівників на основі андрагогічного підходу. Крім того, протягом року були розроблені та апробовані анкети для визначення фахового рівня вчителів та проведення моніторингового дослідження професійної діяльності педагогічних працівників.

Враховуючи спрямування освіти на подальшу гуманізацію та демократизацію, викладачі курсів у 2014 році, як і в попередні роки, велику увагу приділили практичному спрямуванню курсового навчання: формуванню умінь учителів організовувати роботу в групах, визначенню блоків завдань для інтерактивного навчання стосовно конкретних тем програми, умінню створити графічні та малюнкові організатори навчальної інформації, проводити дидактичні, ділові, рольові та ситуативні ігри тощо.

Протягом року продовжували працювати проблемні курси з актуальних питань методики та педагогіки: «Використання інноваційних технологій в процесі викладання основ наук», «Застосування особистісно орієнтованих технологій викладання основ наук» та інші. Протягом 2014 року було проведено 193 семінари, в яких взяли участь 5178 педагогічних працівників. Більшість семінарів проходили за участю провідних спеціалістів Центрального інституту підвищення кваліфікації працівників освіти, Національного педагогічного університету ім. М.П.Драгоманова, Одеського національного університету ім. І.І. Мечникова, Південноукраїнського національного педагогічного університету ім. К.Д. Ушинського.

Науково-дослідна робота Одеського обласного інституту удосконалення вчителів здійснювалась згідно з планом, погодженим з Центральним інститутом післядипломної педагогічної освіти АПН України. Вона була спрямована на наукове і методичне забезпечення системи післядипломної педагогічної освіти, підвищення кваліфікації педагогічних кадрів.

У 2014 році Одеським обласним інститутом удосконалення вчителів на засіданнях Вченої ради були розглянуті наступні питання:

  • Про стан соціально-психологічного супроводу навчально-виховного процесу в закладах освіти, що впроваджують інклюзивне навчання, та спільну роботу центру практичної психології, НМЛ соціального захисту дітей та корекційної освіти з науково-методичного супроводу навчання дітей з особливими потребами

  • Про хід виконання завдань, визначених колегією Департаменту освіти і науки (серпень 2013р.), щодо науково-методичного супроводу впровадження нових державних стандартів початкової та базової середньої освіти

  • Про хід виконання рішення Вченої ради (лютий 2013 р.) щодо впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в роботу методичних служб області та науково-методичних підрозділів інституту (в порядку контролю)

  • Про виконання рішення Вченої ради (вересень 2011 р.) з питання «Формування екологічного мислення суб’єктів навчання через розвиток надпредметних компетенцій» (в порядку контролю)

  • Про стан науково-методичного супроводу атестації педагогічних кадрів області

  • Про організаційно-методичний супровід виконання завдань Програми патріотичного виховання учнівської молоді та заходів з проведення Естафети Перемоги на 2013-2015 роки

  • Про стан та перспективи розвитку науково-дослідної роботи кафедри викладання природничо-математичних наук

  • Про стан впровадження курсу «Сходинки до інформатики» в навчальних закладах області (в порядку контролю виконання рішення Вченої ради (лютий 2013 р.)

  • Розбудова обласної мережі шкіл сприяння здоров’я в контексті взаємодії кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти та районних і міських методичних служб (з досвіду роботи Котовського РМК).

  • Про хід впровадження ІІ етапу автоматизованої інформаційної системи реєстрації дітей дошкільного віку та концепцію розбудови автоматизованої системи «Шкільна бібліотека»

  • Про стан роботи з організації підвищення кваліфікації педагогічних кадрів за дистанційною формою навчання та дотримання вимог, затверджених наказом Міністерства освіти і науки України від 30.10.2013 р., № 1518.

  • Про підсумки моніторингу якості загальної середньої освіти в Одеській області

  • Про результати проведення ЗНО в Одеській області в 2014 році та подальше вдосконалення змісту і форм взаємодії методичних служб з регіональним центром оцінювання якості освіти

  • Про хід впровадження Національного проекту «Відкритий світ» в загальноосвітніх навчальних закладах області.

  • Про виконання завдань комплексної програми розвитку освіти Одещини на 2011-2014 роки

  • Про підсумки діяльності колективу інституту в 2014 році та головні завдання на 2015 рік

  • Про затвердження плану роботи інституту та навчального навантаження викладачів на 2015 рік

На засіданнях Методичної ради були розглянуті такі питання:

  • Про стан впровадження курсу «Сходинки до інформатики» в навчальних закладах області

  • Впровадження в загальноосвітніх навчальних закладах області програми «Основні орієнтири виховання учнів 1-11 класів: досвід та виклики»

  • Про науково – методичний супровід та роль районних, міських МК,ООІУВ в організації і проведенні І та ІІ туру конкурсу «Учитель року – 2015»

  • Про діяльність експериментального майданчика на базі Одеської спеціалізованої школи І-ІІІ ступеня № 94 "Освітні ресурси та технологічний тренінг"

  • Про результати вивчення стану та результативності методичної роботи рай (міськ) МК (центру) Комінтернівського та Болградського районів

  • Про реалізацію обласного проекту «Школа лідерства»

  • Особливості викладання курсів «Математика», «Біологія» та «Географія» у 6 класі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти

  • Науково-методичний супровід викладання предмета «Основи здоров'я»

  • Про напрями та шляхи модернізації системи підвищення кваліфікації керівників шкіл

Загальна науково-дослідна тема інституту у 2014 році - «Науково-концептуальні засади стратегії та технології підвищення професійної культури та компетентності педагогічних працівників».

Кафедра методики викладання природничо-математичних дисциплін працювала над науково – дослідною проблемою: «Модернізація науково-методичного супроводу діяльності вчителів природничо-математичних дисциплін» за такими напрямками:

  • удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів природознавства, біології, екології, фізики, астрономії, хімії відповідно до основного напрямку роботи ООІУВ та наукової проблеми кафедри;

  • науково-методичний супровід викладання пропедевтичного курсу «Природознавство» у 5 класі, курсу «Біологія» у 6 класі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

  • науково-методичний супровід впровадження профільного навчання для старшої школи з біології, фізики, хімії;

  • впровадження та удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів, які додатково до основного фаху викладають природничі дисципліни;

  • вивчення перспективного педагогічного досвіду, впровадження у педагогічну практику діяльнісного підходу щодо формування компетентностей суб’єктів навчально-виховного процесу;

  • реалізація принципу наступності у формуванні природничо-наукової компетентності учнів початкової та середньої школи;

  • варіативний підхід до вибору методів впровадження стандартів географічної та економічної освіти в практику викладання в ЗНЗ та їх науково-методичний супровід;

  • науково-методичний супровід викладання пропедевтичного курсу «Природознавство» у 5 класі, курсу «Географія» у 6 класі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

  • форми спільної діяльності з методичними службами районів щодо формування особистості свідомого громадянина у загальноосвітніх навчальних закладах засобами географічної та економічної освіти;

  • система роботи з обдарованими дітьми через різні види інтелектуальних змагань з географії та економіки;

  • впровадження передового педагогічного досвіду вчителів області в ході КПК;

  • моніторинг впливу соціокультурної складової краєзнавчого принципу навчання географії на розвиток компетенцій школярів.

  • шляхи формування та розвитку спеціально-професійних компетенцій вчителів математики у курсовий та міжкурсовий період;

  • науково-методичний супровід викладання математики у 5-6 класах відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти;

  • форми організації навчання у старшій школі та системи контролю знань;

  • впровадження профільних програм та розробка методичних рекомендацій щодо роботи в класах з різними профілями;

  • забезпечення наступності у навчанні математики на різних ланках середньої загальної освіти та вищих навчальних закладах; організація та проведення науково-практичної конференції спільно з кафедрою математики та методики її навчання ПУНПУ ім. К.Д. Ушинського;

  • моніторинг якості викладання математики в середній та старшій школі.

  • впровадження навчання на засадах розвитку життєвих навичок у навчально-виховний процес освітніх закладів області;

  • забезпечення науково-методичного супроводу педагогічних працівників області щодо викладання курсу «Основи здоров’я»;

  • забезпечення методичної допомоги при створенні кабінетів з предмету «Основи здоров’я» у кожному навчальному закладі області.

  • науково-методичний супровід діяльності опорних шкіл області.


Кафедра методики викладання мов та літератур у 2014 році працювала над науково – дослідною проблемою «Розвиток ключових компетентностей вчителя-словесника і учня в умовах системних змін в освітній галузі України і особливостей етнокультурного регіонального освітнього середовища».

Основні напрямки роботи кафедри у 2014 році.

  • підвищення кваліфікації вчителів-філологів загальноосвітніх навчальних закладів на рівні, що відповідає кваліфікаційним характеристикам та світовим стандартам;

  • оновлення освітньо-професійних програм та розроблення навчально-методичного забезпечення курсів підвищення кваліфікації вчителів-словесників відповідно до діючих рекомендацій, досягнень педагогічної та психологічної науки і практики, враховуючи зміни у системі освіти;

  • здійснення науково-дослідної діяльності з розвитку філологічної освіти, розроблення освітніх моделей та систем, експериментальна робота щодо їх апробації;

  • поширення інновацій у сфері педагогічних досліджень та їх впровадження у навчання іноземних мов, мов та літератур національних меншин, викладання літератур;

  • забезпечення науково-методичного та координаційного супроводу проектно-дослідної роботи вчителів іноземних мов, мов та літератур національних меншин, світової літератури;

  • вивчення, узагальнення і розповсюдження перспективного педагогічного досвіду вчителів іноземних мов, мов і літератур національних меншин;

  • сприяння збереженню мережі шкіл з навчанням та вивченням мов і літератур національних меншин відповідно до Комплексної програми «Освіта Одещини»;

  • науково-методичний супровід впровадження нових Державних стандартів початкової, базової і повної середньої освіти (галузь «Мови і літератури»);

  • навчально-методичне забезпечення навчально-виховного процесу з мов і літератур національних меншин відповідно до Комплексної програми «Освіта Одещини», вимог МОН України;

  • сприяння розвитку філологічно обдарованих учнів;

  • координація діяльності методичних служб щодо забезпечення підвищення кваліфікації вчителів у міжкурсовий період, розв’язання актуальних завдань мовної і літературної освіти;

  • налагодження співпраці з міжнародними організаціями, громадськими установами та культурними закладами з підвищення професійної культури вчителя, розвитку і популяризації іноземних мов, мов, літератур та культур національних меншин.


Науково-дослідна проблема кафедри психолого-педагогічної та суспільно-гуманітарної освіти на 2014 рік була «Загальнокультурна та психолого-педагогічна компетентність як передумова професійної конкурентоспроможності педагога».

Протягом 2014 року кафедра працювала за слідуючими напрямками:

науково-дослідна та експериментальна робота;

науково-методична робота;

навчальна робота;

організаційна діяльність;

робота з учнями;

партнерство;

видавнича діяльність.

Завдання, що сприяли реалізації визначених напрямків:

  • наступність у розвитку дітей дошкільного та молодшого шкільного віку;

  • ефективне використання інформаційно-комунікаційних технологій вчителями та учнями початкової школи;

  • особистісно зорієнтований та компетентнісний підхід до вивчення навчальних предметів інваріантної складової Базового навчального плану початкової школи та Базового компонента розвитку дитини дошкільного віку;

  • розвиток інноваційно-творчої діяльності початкової школи та дошкільних навчальних закладів щодо організації роботи, спрямованої на розвиток здібностей дітей дошкільного віку та молодшого шкільного віку;

  • фізичний та духовний розвиток дитини;

  • варіативність методичних технологій, організація навчання на різних рівнях складності, збереження та розвиток фізичного, морального і духовного здоров’я молодших школярів та дошкільників;

  • формування зв’язного мовлення у дітей дошкільного віку та мовленнєвої культури у молодших школярів;

  • рецензування навчально-методичних посібників, науково-методичних рекомендацій, програм факультативів, спецкурсів;

  • дослідження ефективності курсової перепідготовки;

  • організація науково-методичних досліджень з проблем вивчення і викладання світової, вітчизняної та регіональної історії, етики, правознавства, громадянської освіти;

  • подальше вдосконалення курсової та міжкурсової підготовки вчителів, які викладають суспільствознавчі дисципліни, на основі демократизації, гуманізації, індивідуалізації навчання;

  • здійснення експертної оцінки та апробації підручників, авторських програм, навчально-методичних посібників;

  • науково-методичний супровід викладання дисциплін суспільствознавчого циклу;

  • впровадження прогресивних педагогічних ідей, підходів, технологій, набутків науки, перспективного досвіду;

  • формування та розвиток менеджерських компетенцій та лідерських якостей методиста та вчителя суспільствознавчих дисциплін;

  • підвищення педагогічної майстерності слухачів курсів підвищення кваліфікації;

  • координація методичної роботи та вдосконалення фахової компетентності педагогічних працівників з освітніх галузей «Естетична культура», «Мистецтво», «Здоров’я і фізична культура», «Технології», педагогів позашкільних закладів освіти у відповідності до освітніх завдань;

  • розробка, апробація та впровадження модулів, інноваційних психолого-педагогічних технологій в навчальний процес під час підвищення кваліфікації кадрів (інтерактивні форми роботи, метод проектів, творчі майстерні, тренінги, тощо);

  • формування вмінь у слухачів курсів використовувати та впроваджувати новітні освітні педагогічні технології в практичній діяльності;

  • методичне забезпечення курсів «Художня культура» та «Технології» для загальноосвітніх навчальних закладів;

  • надання організаційно-консультативної та методичної допомоги методичним службам області, загальноосвітнім навчальним закладам, позашкільним навчальним закладам ( за їх запитами та необхідністю);

  • впровадження сучасних освітніх систем та технологій, технологій педагогічної взаємодії в системі гуманітарної освіти;

  • втілення в життя положень Концепції художньо – естетичного виховання учнів у загальноосвітніх та позашкільних навчальних закладах ;

  • профілізації загальноосвітніх закладів;

  • вивчення, узагальнення та впровадження перспективного педагогічного досвіду;

  • науково-методичний супровід вивчення та викладання предметів «Захист Вітчизни», музики, фізкультури, трудового навчання та технології, образотворчого мистецтва, роботи позашкільних закладів освіти;

  • здійснення експертної оцінки та рецензування підручників, авторських програм, методичних розробок;

  • сприяння розвитку інноваційного потенціалу творчих педагогів Одещини, їх творчої діяльності;

  • здійснення науково-методичної роботи з методистами РМК (ММК) з виховної роботи, заступниками директорів з виховної роботи, класними керівниками, педагогами – організаторами, вихователями ГПД, районними (міськими) координаторами Шкіл сприяння здоров’ю, відповідальними за впровадження здоров’язбережних технологій у навчальних закладах, районними (міським) координаторами виховних програм.


Кафедра освітніх інформаційно – комунікаційних технологій працювала над науково-дослідною проблемою «Організація безперервного фахового розвитку педагогів на основі сучасних інформаційно-комунікаційних технологій» за такими напрямками:

  • удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів інформатики та вчителів початкової школи, які викладатимуть інформатику відповідно до основного напрямку роботи ООІУВ та наукової проблеми кафедри та лабораторії;

  • методичний супровід впровадження нових держстандартів освіти, удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів, які додатково до основного фаху викладають інформатику;

  • вивчення перспективного педагогічного досвіду, впровадження у педагогічну практику технологій творчої продуктивної діяльності суб’єктів навчання;

  • вивчення та аналіз навчально-виховного процесу на основі моніторингового підходу у досягненні якості викладання інформатики;

  • система методичного супроводу та впровадження державних, національних та міжнародних проектів в ЗНЗ області;

  • надання методичної допомоги РМК області щодо впровадження системи неперервної освіти та ознайомлення з сучасними вимогами щодо рівнів компетентності вчителя –предметника;

  • навчально-методичне забезпечення дистанційного підвищення кваліфікації вчителів області з використанням мережі Інтернет;

  • моніторинг стану комп’ютеризації ЗНЗ Одеської області (постійне оновлення бази даних за 53 позиціями);

  • систематичний моніторинг навчально-виховного процесу, рівня знань, умінь і навичок учнів у навчальних закладах, їх навчальних досягнень і вихованості, а також професійного рівня педагогічних працівників.


Кафедра менеджменту і розвитку освіти у 2014 році продовжила роботу з реалізації науково-методичної теми «Напрямки і шляхи забезпечення управління системним розвитком навчального закладу на засадах педагогічного менеджменту».

Діяльність кафедри було спрямовано на реалізацію основних напрямків:

  • координація діяльності та надання науково-методичних консультацій районним (міським) методичним службам області;

  • координація діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів щодо впровадження Державних стандартів нового покоління;

  • упровадження сучасних форм взаємодії НМЛ кафедри з рай (міськ) МК (центрами) та ЗНЗ в організації науково-методичної, дослідно-експериментальної роботи та вивчення, узагальнення і розповсюдження передового педагогічного досвіду;

  • забезпечення неперервної управлінської, педагогічної освіти у міжкурсовий період для керівників освітніх закладів, шкіл-інтернатів; проведення науково-практичних конференцій, семінарів, тренінгів та інших форм методичної роботи;

  • запровадження інноваційних підходів для підвищення ефективності курсової перепідготовки педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами;

  • співробітництво з державними установами, громадськими організаціями, товариствами, видавництвами у реалізації регіональних та міжнародних освітніх програм і проектів, спрямованих на впровадження в освітній процес інновацій вітчизняного та міжнародного рівня;

  • науково - методичний супровід моніторингу методичної та управлінської діяльності в закладах освіти та методичних установах;

  • удосконалення науково-методичної роботи з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів відповідно до регіональних освітніх потреб, планів та програм;

  • організація науково-методичних досліджень з проблем змісту освіти та управління ними;

  • пропагування набутків педагогічної науки та управлінського досвіду через курси, семінари, консультації та інші форми;

  • активізація та розвиток творчої, науково-дослідної, експериментально-пошукової, інноваційної діяльності керівників закладів освіти області;

  • забезпечення належного методичного супроводу впровадження змін у навчально-виховний процес загальноосвітнього навчального закладу;

  • створення і забезпечення можливостей для реалізації різноманітних освітніх моделей навчальних закладів різних типів і форм власності, різноманітних форм та засобів отримання освіти;

  • удосконалення науково-методичної роботи з керівниками загальноосвітніх навчальних закладів, методистами відповідно до регіональних освітніх потреб;

  • організація науково-методичних досліджень з проблем змісту освіти, управління та методичної роботи;

  • сприяння використанню ІКТ в управлінській діяльності керівників загальноосвітніх навчальних закладів;

  • розповсюдження досягнень передового досвіду в управлінській практиці та методичній роботі через консультації, курси, семінари, друковану продукцію;

  • модернізація структури, змісту і організації курсів підвищення кваліфікації керівників ЗНЗ на засадах компетентнісного підходу;

  • продовження науково-методичного супроводу організації профільного навчання учнів та створення і розвитку освітніх округів;

  • реалізація інноваційного компоненту в освіті регіону: стимулювання , пропаганда, науково - методичний супровід та координація інноваційної діяльності;

  • експериментальна та науково-дослідна робота у загальноосвітньому навчальному закладі: організація, супровід та координація;

  • формування інноваційного педагогічного середовища та забезпечення випереджального характеру підвищення кваліфікації педагогічних працівників відповідно до вимог сучасної школи;

  • підвищення інноваційної культури педагогічних працівників, їх готовності до інноваційної діяльності;

  • сприяння використанню інноваційних форм та методів навчання на основі інформаційно – комунікаційних технологій;

  • координування впровадження інноваційних педагогічних технологій у роботу ЗНЗ для якісного забезпечення навчально-виховного процесу;

  • експертиза, апробація, пропаганда, впровадження інноваційних педагогічних технологій та перспективного новаторського досвіду;

  • створення та постійне оновлення банку даних інноваційної діяльності навчальних закладів області;

  • сприяння реалізації науково-педагогічного потенціалу освітнього закладу за допомогою включення педагогів у науково-дослідницьку, дослідно-експериментальну діяльність з актуальних проблем освітнього закладу як цілісної, інтегрованої освітньої системи;

  • координація діяльності експериментальних навчальних закладів області, контроль за дотриманням ними вимог Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності та Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад;

  • організація вивчення, узагальнення, розповсюдження та впровадження передового педагогічного досвіду;

  • вивчення стану та надання методичної допомоги, рекомендацій, консультацій з питань інноваційної діяльності та роботи експериментальних навчальних закладів;

  • створення системи взаємодії методичних служб області щодо обміну інноваційними ідеями та перспективним педагогічним досвідом;

  • інтегрування регіональної системи освіти у європейський та міжнародний простір;

  • удосконалення науково-методичної роботи з керівниками та педагогічними працівниками інтернатних закладів відповідно до регіональних освітніх потреб, планів та програм;

  • організація науково-методичних досліджень з проблем соціального захисту вихованців інтернатних закладів та впровадження інклюзивного навчання дітей з особливими освітніми потребами у загальноосвітніх навчальних закладах;

  • активізація та розвиток творчої науково-дослідної, експериментально-пошукової інноваційної діяльності керівників закладів освіти області з питань запровадження інтегрованого та інклюзивного навчання у загальноосвітніх навчальних закладах;

  • методичний супровід моніторингу, експертизи спроможності інтернатних закладів здійснювати освітню діяльність та забезпечувати захист прав та інтересів вихованців;

  • запровадження інноваційних підходів для підвищення ефективності курсової перепідготовки педагогічних працівників, які працюють з дітьми з особливими освітніми потребами;

  • використання апробованих матеріалів «Індексу інклюзії» як інструменту самооцінки закладів освіти для подальшого розвитку інклюзивної практики;

  • сприяння розширенню практики інклюзивного навчання;

  • постійна співпраця з консультативними центрами супроводу інклюзивного навчання;

  • забезпечення підвищення професійності педагогічних працівників закладів соціальної реабілітації;

  • сприяння розвитку наукової організації праці адміністрації інтернатного закладу;

  • забезпечення методичного супроводу професійної соціалізації дітей з розумовою відсталістю;

  • забезпечення науково-методичного супроводу інклюзивного навчання та спеціальної освіти;

  • сприяння процесу координації, контролю та керівництва правової освіти в інтернатному закладі.


Одеський обласний центр практичної психології і соціальної роботи працював за такими напрямками:

  • координація роботи психологічних служб системи освіти на обласному рівні;

  • організація міжвідомчої та міжсекторальної взаємодії психологічної служби з іншими суб’єктами, які діють в інтересах дитини;

  • спрямування організаційної та методичної діяльності центрів (кабінетів) практичної психології і соціальної роботи на виконання державних, регіональних програм;

  • методичний супровід професійної діяльності фахівців психологічної служби;

  • моніторинг ефективності діяльності психологічної служби області;

  • формування професійної компетентності та організація підвищення кваліфікації спеціалістів психологічної служби;

  • організаційна та інформаційно-методична підтримка молодих фахівців психологічної служби;

  • управління якістю психологічних послуг в системі освіти.

Завдання діяльності психологічної служби системи освіти області:

  • забезпечення умов для формування й розвитку фізично й психічно здорової та психологічно благополучної особистості;

  • забезпечення соціально-психологічного супроводу адаптації першокласників в умовах введення нового Державного стандарту початкової освіти;

  • забезпечення соціально-психологічного супроводу дітей з особливими потребами в умовах введення інклюзивного навчання;

  • забезпечення соціального захисту дітей та молоді;

  • профілактика агресивних, насильницьких форм поведінки;

  • профілактика суїцидальних настроїв дітей та молоді;

  • профілактика ВІЛ/СНІДу;

  • формування знань та навичок щодо здорового способу життя;

  • розвиток психологічної компетентності батьків та педагогів.


Науково-методичний центр української мови та літератури, українознавства продовжував роботу над проблемою «Реалізація нового змісту мовно-літературної освіти в сучасному освітньому просторі відповідно до нового Державного стандарту базової і повної загальної середньої освіти» за слідуючими напрямками:

  • удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів української мови і літератури в умовах реформування системи освіти, інноваційних технологій  та очно-дистанційного навчання;

  • забезпечення навчально-методичного супроводу  впровадження профільного навчання для старшої школи з української мови та літератури за новими програмами 2011 року;

  • продовження роботи щодо впровадження дистанційного навчання в систему підвищення кваліфікації вчителів української мови і літератури;

  • впровадження та удосконалення змісту та методики підвищення кваліфікації вчителів, які додатково до основного фаху викладають українську мову та літературу;

  • вивчення перспективного педагогічного досвіду та впровадження сучасних форм організації навчання української мови та літератури у педагогічну практику діяльнісного підходу щодо формування компетентностей суб’єктів навчально-виховного процесу;

  • сприяння піднесенню творчого потенціалу вчителів та учнів Одеської області, розвитку обдарованості, самостійної, творчої діяльності;

  • створення електронної бази програмного забезпечення курсу української мови і літератури в системі компетентнісно орієнтованого навчання;

  • форми спільної діяльності з методичними службами районів;

  • реалізація принципу наступності у формуванні мовної компетентності учнів початкової та середньої школи;

  • вивчення та аналіз навчально-виховного процесу на основі моніторингового підходу у досягненні якості мовно-літературної освіти.


Центр організаційно-інформаційного забезпечення працював над темою «Методичний супровід педагогічної діяльності вчителів з обдарованими учнями».

Основними напрямками роботи центру були:

  • надання допомоги районним (міським) методичним кабінетам області у підготовці до шкільних, районних олімпіад;

  • забезпечення системності у роботі з обдарованою молоддю;

  • удосконалення змісту роботи з обдарованими учнями;

  • здійснення координації діяльності, організації методичного забезпечення, а також узагальнення досвіду роботи загальноосвітніх навчальних закладів з обдарованими дітьми;

  • організація підготовки обдарованих учнів до участі в олімпіадах, конкурсах, у тому числі міжнародних;

  • організація масових форм роботи з педагогічними працівниками і учнями: конференцій, семінарів, олімпіад, турнірів тощо.

У 2014 році ООІУВ продовжив свою діяльність на основі сформованої мотиваційної потреби керівників навчальних закладів та вчителів області, яка відповідає їхнім професійним запитам, вимогам часу та суспільства, а також завданням Комплексної програми «Освіта Одещини» на 2011 – 2014 роки.

Науково-методична робота, що проводиться як основний компонент системи підвищення кваліфікації, передбачала вирішення таких завдань:

  • інформування про результати наукових досліджень і перспективний педагогічний досвід в галузі менеджменту, педагогіки, психології;

  • ознайомлення керівників освітніх закладів, педагогічних працівників із практичним застосуванням інноваційних форм і методів управління, методичної та навчально-виховної роботи;

  • надання дієвої допомоги керівникам, педагогам загальноосвітніх навчальних закладів в удосконаленні їх управлінської, методичної і професійної підготовки та опануванні перспективним педагогічним досвідом;

  • координація діяльності експериментальних навчальних закладів області, контроль за дотриманням ними вимог Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності та Положення про експериментальний загальноосвітній навчальний заклад;

  • сприяння реалізації науково-педагогічного потенціалу освітнього закладу за допомогою залучення педагогів до науково-дослідної, дослідно-експериментальної діяльності з актуальних проблем освітнього закладу як цілісної, інтегрованої освітньої системи.

Проведений у 2014 році аналіз діяльності рай (міськ) МК (центрів) області щодо виконання ними вимог Типового положення про атестацію педагогічних працівників показав, що з різних об’єктивних та суб’єктивних причин директори та заступники директорів з НВР освітніх закладів області недостатньо охоплені курсами підвищення кваліфікації. Об’єктивні причини – відсутність достатнього фінансування, плинність кадрів. Суб’єктивні причини – відсутності постійного контролю, недостатнє використання ефективних технологій в організації системи підвищення кваліфікації з керівними та педагогічними кадрами з боку районних (міських) відділів (управлінь) освіти та рай (міськ) МК (центрів); низька внутрішня мотивація значної кількості керівників закладів освіти області.

В рамках даних проектів проводились спостереження, моніторинг, за результатами яких можна стверджувати, що система управління освітніми закладами і методичні служби області функціонують достатньо стабільно, керуються українським законодавством та дотримуються загальних тенденцій розвитку освітньої галузі. Залишається незмінною тенденція збереження мережі загальноосвітніх закладів області, забезпечення їх соціальної і територіальної доступності для населення.

Методична мережа області характеризується наявністю методичних кабінетів у кожному адміністративному районі і місті, середньому навчальному закладі. Функціонують як районні, так і шкільні МК (МО). При рай (міськ) МК(центрах) і в середніх навчальних закладах діють методичні ради. Вивчені матеріали діяльності методичних рад дозволяють визначити зміст та напрямки цієї діяльності. Вся діяльність спрямована на багатогранне вивчення науково-методичних проблем, посилення взаємодії адміністрації освітнього закладу з педагогічним колективом з різних питань освітнього процесу. Аналіз кадрового складу методичних кабінетів свідчить про їх високий професіональний потенціал: вища освіта методистів, достатньо великий стаж роботи в галузі освіти і в рай(міськ) МК, практично всі працівники володіють ІКТ. Однак, залишається тенденція плинності методичного складу рай (міськ) МК(центрів).

Методична робота з керівниками освітніх закладів і педагогічними кадрами області здійснюється як на внутрішкільному рівні (практична реалізація), так і у зовнішній системі, через методичні служби міського, районного і обласного рівнів (обмін досвідом, теоретичні основи методик і технологій та інш.), що знаходить відображення в системі планування методичної роботи в кожному місті і районі області.

На допомогу методичним кабінетам протягом року були підготовлені :

  • методичні рекомендації щодо вивчення української мови та літератури в загальноосвітніх навчальних закладах у 2014/2015 навчальному році, варіанти календарно-тематичних планів з української мови та літератури для 10 класу (профіль – українська філологія);

  • завдання для проведення районних (міських) та обласних учнівських олімпіад, інтелектуальних змагань для учнів сільських шкіл (8-10 класи); Міжнародних конкурсів з української мови імені Петра Яцика для учнів 3-11 класів; мовно-літературного конкурсу учнівської та студентської молоді імені Тараса Шевченка (учні 5-11 класів);

  • пропозиції до плану заходів щодо відзначення річниць з дня народження видатних постатей України, ювілейних дат українських письменників.

Кафедра в 2014 році здійснювала керівництво роботою методичних служба області за напрямами, орієнтованими на підвищення професійного рівня педагогічних кадрів в міжкурсовий і міжатестаційний періоди.

Керівництво та координування діяльності районних(міських)МК(центрів)
  1   2   3   4   5   6   7   8   9   10

Схожі:

ШЛЯХИ УДОСКОНАЛЕННЯ ВИХОВНОГО ПРОЦЕСУ
О. В. Крутенко, завідувач лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту
До питання організації в закладах освіти роботи з протидії торгівлі людьми
Автор-упорядник видання Тетяна Войцях – методист обласного центру практичної психології і соціальної роботи Черкаського обласного...
БІБЛІОТЕКА ЧЕРКАСЬКОГО ОБЛАСНОГО ІНСТИТУТУ ПІСЛЯДИПЛОМ
Маяцька Л. Ф., провідний бібліотекар Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників Черкаської обласної...
Методичні рекомендації до використання сучасної української хiмiчної...
Схвалено вченою радою Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагічних працівників
4. Уроки вчителів, які по-особливому пройнялися творчістю Великого Кобзаря
Месевря О.І., завідувач лабораторії гуманітарних дисциплін Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників...
Завідувач лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
...
Методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
В. С. Кудін, методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
...
Методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
...
Методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту...
В. С. Кудін, методист лабораторії виховної роботи Черкаського обласного інституту післядипломної освіти педагогічних працівників
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка