|
Скачати 76.67 Kb.
|
Виховний захід на тему: „Мати – берегиня роду” Мета: вшанування жінок матерів, дорогих трудівниць, берегинь домашнього вогнища; виховання любові до найріднішої людини на світі, піклування про неї, її старість; вчити учнів бути чемними, шанувати батьків, допомагати їм, любити і завжди пам’ятати місце, де народилися, рідну оселю, свій народ, рідну мову і неньку Україну; формувати в дітей почуття обов’язку перед батьками, своїм народом, своєю Батьківщиною. Обладнання: грамзапис пісень про матір, репродукції картин Сімоне Маршіні „Мадонна”, Леонардо да Вінчі „Мадонна з немовлям”, твори учнів про маму, виставка учнівських малюнків (портрети своїх мам), вислови поетів, письменників. І. Вступне слово вчителя. Як чудово, що в Україні стало доброю традицією відзначати в другу неділю травня день Матері, берегині сім’ї, духовної опори роду. Вона береже звичаї своїх попередниць, встановлює власні родинні традиції, творить неписане законодавство стосунків у своїй маленькій державі, ім.’я якій – родина. До матері прислухаються, її поважають. Де вона в пошані, там лад і спокій. Споконвічні закони народної моралі українців возвели жінку на п’єдестал і водночас поклали на неї найвищу відповідальність за родину, рід, народ, його незнищенність. Учень: Щасливий, хто рідну матір має, Хоч зморшки вкрили вже чоло, На світ спокійно споглядає, Не знає, що то в світі зло. Для матері ти все дитина, Хоч ти розрісся, наче дуб, Вона піклується тобою, Хоч в тебе сивіє вже чуб... Ти все для матері дитина, Ти ціль життя її і зміст, Вона тобі вінки сплітає, Для тебе досягає звізд... Вона все дбає, пам’ятає, Готовить тисячі утіх, Вона, як янгел-хоронитель Змете з дороги зло і гріх... Учитель: Мати – найрідніша і найближча кожному з нас людина. Від неї ми одержуємо життя. Вона вчить людських правил, збагачує наш розум, вкладає у наші вуста добрі слова. Образ матері опоетизований у віршах, оспіваний в музичних творах, прославлений в казках і легендах. Перше слово, яке дитина вимовляє це слово „мама”. Мама – наша берегиня. 1-й учень: Є немало мам на світі, Мами добрі, мами світлі. Та одна є наймиліша Хто така? Скажу вам я – Рідна матінка моя. 2-й учень: Можна все на світі зробити: Перетворити зиму на літо, Можна моря й океани здолати, Гору найвищу штурмом узяти, Можна пройти крізь пустелі і хащі. Тільки без мами не можна нізащо. Бо найдорожче стоїть за словами - В світі усе починається з мами. 1-й учень: І коли згрубіла ваша мова, Їй здобудьте ласку із грудей, Бережіть її від злого слова, Бо найглибші рани від дітей. Учень: Ми підготували інсценізацію вірша І.Вієру „Мамо, чому?” для Вас Син: Чому у тебе у косі ясна Забіліла раптом сивина? Мати: Од любові, од тривог, надій: Ти ж один у мене, сину мій. Син: А в бабусі голова біліш – То ж мене бабуся любить більш? Мати: У неї діти – доньки і сини – Додають, сердешній, сивини. Син: Чом же тітка сива, як зима? В неї ж діток не було й нема? Мати: Так, синочку, біла геть вона, Бо нудьгує цілий вік одна. Учень: Я прокидаюсь рано – і рано, хоч ще не встаю, Тільки спросоння погляну, бачу матусю свою. Ходить по хаті навшпиньки, щоб не збудити мене. Мати – то сонечко рідне, сонечко ясне, земне. Учитель: У народі кажуть, що найсвятіша любов материнська. Послухайте легенди І.Паньківа „Легенда про матерів” та В.Сухомлинського „Материнська любов - найсвятіша” (учні розповідають) Тому допомагайте мамам, бережіть їх. Щоб не було таких синків, як у вірші А.Костецького „Домашній твір”. Вітько – бідак, страждає так, аж здригає ногами! Він за столом, він пише твір„Я помагаю мамі”. Старанно олівець гризе та супить брови грізно, але нічого – хоч умри! – до голови не лізе. Та ось тихесенько зайшла в його кімнату мама:
Ідея! – вигукнув синок, а мамі: „Ну й морока! Сама іди! Я твір пишу. Роблю важкі уроки.” І мама вийшла, а Вітько швиденько пише в зошит: „Я в магазин завжди ходжу, коли мене попросять”. Хвилин за десять мама знов: з’являється у дверях: „Вітюнь, картопельки начисть. А я зварю вечерю”.
Виходить мама, а синок писати знов сідає, „Я мамі сам варю обід, сніданок і вечерю...!” Радіє син: „Не твір, а люкс! Оцінка буде гарна!” І геть не думає про те, що він радіє марно! Учитель: Надамо слово мамам. (виступають мами) Учитель: Діти отримали завдання, готуючись до цього заходу написати твір „За що я люблю свою маму”, намалювати ваші портрети. Я відчула, що всі діти дуже люблять мам, пишаються вами і хочуть наслідувати вас. Ось послухайте уривки дитячих творів (зачитуємо кілька кращих уривків з дитячих творів). Подивіться на свої портрети (демонструються малюнки) Учитель: Прислів’я і приказки начебто написаний звіт правил, якими людина може користуватися в повсякденному житті. Увійшли в прислів’я образи матері і дітей.
Учні називають („Шануй батька і неньку, буде тобі скрізь гладенько”. „Нема того краму, щоб купити маму” „Матері ні купити, ні заслужити” „Мати одною рукою б’є, а другою - гладить” „Нема цвіту білішого, як цвіт на калині, нема в світі ріднішого, як мати дитині” та інші) Учитель: Кожна мати вчить свою дитину любити рідний край – місце, де народився, вчить любити рідну хату. Учень: Не скупіться на теплі слова, У світі так мало тепла, Лиш від рідної хати Та від лагідних рук мама й тата Учень: Коли зміцнюють крила, щоб літати, Не забувай про рідну матір Та встигни добре слово їй сказати, Допоки ти живеш у рідній хаті. (пісня „Смерекова хата”) Учитель: Великий педагог К.Ушинський писав: „Важко передати словами те, що особливо світле, коли ми згадуємо теплоту рідного сімейного гнізда. До глибокої старості залишаються у нас якісь задушевні зв’язки з тією сім’єю, з якої ми вийшли” Учень: Одна Батьківщина і двох не буває, Місця, де родилися, завжди святі. Хто рідну оселю свою забуває, Той долі не знайде в житті. Чи можна забути ту пісню, що мати Співала малому, коли засинав? Чи можна забути ту стежку до хати, Що босим колись протоптав? Учитель: Від часів Шевченка і до наших днів українські поети складають величальну пісню матері. Важко назвати у сучасній літературі поета, який би не звертався до цієї теми. Найніжніші слова знаходять сини для матерів. (Учні читають поезії А.Малишка „Пісня про рушник”, Д.Павличка „Два кольори”, „Чорнобривці” М Сингаївського „Пісня про матір” Б.О.Олійник) звучать також ці пісні Учень: Василь Симоненко по-своєму оспівує величний образ матері, який переростає в образ України. „Можна вибрать друга і по духу брата, Та не можна рідну матір вибирати. Можна все на світі вибирати, сину, Вибрати не можна тільки Батьківщину” Тож будьмо гідні святої материнської любові. Учитель: „Берегти матір – означає піклування про чистоту джерела, з якого ти пив з першого свого подиху й питимеш до останньої миті свого життя: ти живеш людиною і дивишся в очі інших людей як людина лише оскільки, оскільки ти назавжди залишаєшся сином своєї матері” (В.Сухомлинський) „Три біди у людини – смерть, старість і погані діти – говорить українська народна мудрість. Старість – неминуча, смерть – невблаганна, перед нею не можна зачинити двері, а від поганих дітей можна дім зберегти, як від вогню. І це залежить не тільки від батьків, а й від самих дітей. Тож завжди намагайтеся бути слухняними і вихованими, турбуйтеся про своїх мам і не завдавайте їм прикрощів. Тому що мати – це наша берегиня. Учень: Мати піде, в серці лишить рану – Всохне корінь твій і верховіть. Заклинаю: бережіть маму! Діти світу, матір бережіть! Учениця: Ми любим вас, кохані мами Ми вам бажаємо здоров’ячка багато, Ми хочемо, щоб завжди ви раділи, І щоб в житті ніколи не хворіли. Учень: Хоч часом ми буваємо нечемні, І дуже ви хвилюєтесь за нас, Але у серці знаємо, напевно Ми більше радуємо вас. Учениця: Хай Бог охороняє вас від злого, Хай світить сонце і колосяться жита, Щоб були ви щасливі і здорові На многії і благії літа всі виконують пісню „Многії літа” О мамо! Мелодіями молодієш... Надійно торкатись до твого плеча Вже стільки ти вдіяла... Скільки ще вдієш! Ти гідна пісень, І пісні – звучать! |
Уроки сталого розвитку Позакласний виховний захід на тему «Вода джерело життя» Позакласний виховний захід на тему «Вода – джерело життя». 6 клас Преображенської ЗОШ І –ІІІ ступенів |
Виховний захід на тему: „Життя без насильства” Учасники Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій |
Виховний захід на тему: «Ставимо п’єсу!» На сцені збирається гурт хлопців та дівчат, з-за сцени чутно голоси та крики. На возі виїжджає Солопій Черевик з дружиною |
Виховний захід на тему Україна – країна смутку і краси, радості й печалі, розкішний вінок із рути й барвінку, над якими світять яскраві зорі, це історія... |
Виховний захід на тему: «Подорож океаном комп’ютерних знань» Етап планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань, завдань для заходу, місця і часу проведення |
Виховний захід на тему: «До мови доторкнемось серцем» Підготувала:... ... |
Тема: "Прапор вільної держави" Виховний захід побудований на використанні творчої спадщини В. Сухомлинського "Є на світі Україна!" |
Вклонімося і мертвим, і живим. Мета Виховний захід, присвячений Дню визволення Запорізького краю від німецько-фашистських загарбників! |
Комбінаторика нашого життя Виховний захід з математики за темою «Комбінаторика». Спрямований на пропаганду ролі вчителя |
«Тютюнокуріння – ворог здоров’я!» Виховний захід для підлітків, присвячений всесвітньому дню відмови від тютюнокуріння |