|
Скачати 89.6 Kb.
|
Літературно-музична композиція Тема: "Прапор вільної держави" Клас:9. Виховний захід побудований на використанні творчої спадщини В.Сухомлинського "Є на світі Україна!" «Вихованець стає громадянином тільки тоді, коли він живе долею Вітчизни». (В.Сухомлинський ) Мета: - розвивати у школярів прагнення бути свідомим громадянином, патріотом; - сформувати і поглибити поняття про "громадянство"; - виховувати любов до рідної землі. Обладнання:карта України,стенд із cимволами України, Конституція України, стіл, застелений вишитою скатертиною,ваза з гілкою калини та колоски. Не грудка,а земля з народом є! (С.Пушик). Хід уроку: I.Організаційний момент. II.Мотивація з навчальної діяльності. Учитель:Історія нашого народу налічує тисячоліття. Українці,як і інші народи,пройшли довгий шлях у своєму розвитку. Найбільш вагома подія в житті українського народу-це 24 серпня 1991 р.- день проголошення незалежності нашої держави. А 28 червня 1996 р. сталася ще одна відома подія-прийняли основний закон країни-Конституцію України.Ст.20 проголошує:"Державними символами України є Державний Прапор України ,Державний Герб і Державний Гімн України. Отже,саме про прапор вільної держави ми сьогодні і поговоримо. III.Систематизація та узагальнення навчальної діяльності. 1-ий учень: Про утвердження нашої державності і самостійності свідчить те,що ми маємо синьо-жовтий прапор з давніх давен. Державними барвами української держави є синій і жовтий кольори. Чисте небо - символ миру (синій),пшеничне поле-символ достатку(жовтий). Синьо - жовте сполучення на прапорі України - одне з найдавніших. Походить воно від герба Галицько-Волинського князівства-золотого лева на синьому полі. Наш прапор уособлює пшеничний степ під голубим небом. Він втілює віковічні прагнення українського народу до миру. 2-ий учень: Слов янські племена обожнювали свої знамена і вірили,що у воєнний час вони святіші від ідолів. Їх возили разом зі зброєю,перед боєм ставили перед воїнами,щоб кожен міг бачити. Прапороносцями призначали визначних богатирів,які постійно тримали прапор над полем бою,пильно охороняли його. Значення прапору надавали дуже важливе:якщо він стояв нерухомо,воїни знали-битва проходить успішно,а якщо він падав і ніхто його не піднімав-це означало поразку. 3-ий учень: Вже скільки закривавлених століть Тебе,Вкраїно,імені лишали... То ж,встаньмо,браття,в цю гарячу мить: Внесіть прапор вільної держави! 4-ий учень: Степів таврійських і карпатських гір З’ єднався колір cиній і жовтавий! Гей,недругам усім наперекір- Взнесіте прапор вільної держави! 5-ий учень: Ганьбив наш прапор зловорожий гнів? Його полотна в попелі лежали... Але він знов, як день новий розцвів: Внесіте прапор вільної держави! 6-ий учень: Повірмо в те,що в нас вже не забрати, І долучаймось до добра і слави. Хай будуть з нами Правда і Господь- Внесіте прапор вільної держави. Вчитель:Ми,українці,повинні пишатися тим,що наша Україна ніколи не поневолювала наші народи,не вела загарбницькі війни,а лише захищала себе від сусідніх країн. Українці завжди були нацією з власною мовою,культурою та історичними традиціями. 7-ий учень:Молись,дитино,за Україну, Що нам безсмертне життя дає. А по молитві ставай до читу, Ставай до праці,дитя моє. Молитва небо здіймає вгору, Заводить сонце в душі алмаз, А праця творить землі опору Та від скорботи рятує нас. Молись,дитино,щоб не вернуло московське рабство,як темна лжа, А по молитві пильнуй,щоб дуло Твоєї зброї не жерла ржа. Молитва щира-то з Богом згода, То криця духу,а не руки, А чиста зброя-твоя свобода, Твоя будучність на всі віки.(Д.Павличко) Учитель:Шлях України до незалежності був важкий і тернистий.Важко назвати країну,яка пережила те,що пережила Україна за декілька віків поневолення з 1240 до 1991.І ось,24 серпня 1991р.здобула волю і незалежність. Перед усім світом постала держава з давньою славною історією,оригінальною духовною культурою, зі своїми символами, мовою, чесними, працьовитими, миролюбними людьми-українським народом. Епіграфом нашої зуcтрічі стали слова відомого прикарпатського поета Степана Пушика(вказує на дошку): "Є на світі Україна!" Не грудка,а земля з народом є!" 8 учень:Люблю тебе, Вітчизно,мила Україно, Бо щастя жити ти мені дала. Для мене ти одна і рідна,і єдина, Я все зроблю,щоб ти завжди цвіла. Я-твій громадянин,я прагну підростати, Тягнусь пагінчиком до сонця і тепла, Моя свята і рідна,Україно мати, Я все зроблю,щоб ти завжди цвіла. Учитель:Діти!Україна вступила у третє тисячоліття як цивілізована і багата країна. Великі і складні завдання покладають сьогодні на кожного громадянина. Громадяни України - це ви і я,це люди,які постійно живуть в Україні,є патріотами своєї Вітчизни,готові захищати її територію, працювати в ім’я її розвитку. Якісно нову державу як захисника інтересів громадян можуть створити якісно нові громадяни. Бо людина не може змінювати світ у позитивному плані,якщо не змінить себе,свою свідомість,якщо не стане людянішою,відповідальнішою. Діти!А що ж треба зробити,щоб відчути себе громадянином своєї держави? (Приблизні відповіді дітей: - добре вчитися,щоб у майбутньому оволодіти спеціальністю і приносити користь своїй країні; - любити природу,берегти і примножувати її багатства; - берегти історичні і духовні пам’ ятки свого народу,не руйнувати ,а вивчати історію крани; - вивчати рідну мову,бо це державна мова України; - знати традиції свого народу; - Поважати державні символи України). Учитель: Є в історії нашої України сторінки,які і досі викликають неоднозначну реакцію як істориків,політиків,так і громадян. Це борці за національну незалежність України - воїни Української Повстанської Армії,створеної у жовтні 1942 р.,яка є однією з найтрагічніших сторінок в історії народу України. 9-ий учень: Зродились ми великої години З пожеж війни і з полум’я вогнів. Кормив нас гнів і злість на ворогів. І ось ми йдем у бою життєвому- Тверді,міцні,незламні,мов гранат. Бо плач не дав свободу ще нікому, А хто борець-той здобує світ. Доволі нам руїни і незгоди- Не сміє брат на брата йти у бій, Під синьо-жовтим прапором свободи З’єднаєм весь великий нарід свій. Учитель:Від розуміння і любові кожного з нас залежатиме,яким буде майбутнє України. Незалежність України дає можливість кожному з нас стати громадянином. Сьогодні ми бачимо великі перетворення що відбуваються в нашій країні. В и уже сьогодні повинні подумати про свою майбутню професію,щоб принести користь країні. Яким же буде завтрашній день нашої держави?Це залежить від вас,чи будете ви гідними називати себе українцями. 10-ий учень: Не розчаровуйсь в Україні. Немає єдності у нас, То наша головна провина За весь неволі довгий час. 11-ий учень:Не розчаровуйсь в Україні, А розумій її печаль. Що робиш ти для неї нині- У себе спершу запитай. 12-ий учень:Не розчаровуйсь в Україні. Вона свята,а грішні-ми. В її недолі часто винні. Її ж бо дочки і сини. 13-ий учень:Не розчаровуйсь в Україні, Ідеї волі певним будь, Бо тільки той є справжнім сином, Хто вміє неньки біль збагнуть. 14-ий учень:Не розчаровуйсь в Україні, Вір,що мине важка пора, Розквітне пишний цвіт калини В садах достатку і добра. IV.Підсумок уроку Учитель:На сьогоднішньому уроці ми з вами ознайомилися з історією прапора України. Отже, завдання кожного з нас,громадянина України - знати, поважати символи своєї Батьківщини. Пишатися тим,що маємо свою державу,свою землю,свою мову, свої традиції і свої символи-герб,прапор і гімн. І тільки той буде називатися справжнім патріотом, хто своїми вчинками, поведінкою, працею, знаннями і вміннями зміцнюватиме її могутність. Література: 1.Конституція України,-К.,1996,-ст.20. 2.Середюк Г.М.П педагогічний пошук класного керівника. - Тернопіль,2005.,-с.10-17,37. |
Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх... Тема: Україна незалежна держава. Символи держави: герб, прапор, гімн; їх значення. Київ столиця України |
Тема: Твоя країна -Україна. Символи держави Мета: Розширити знання про рідну країну Обладнання: карта України, карта світу, державні символи (Гімн, Герб, Прапор); ілюстрації народних символів; пучок калини |
ПРОГРАМИ ДЛЯ ЗАГАЛЬНООСВІТНІХ НАВЧАЛЬНИХ ЗАКЛАДІВ ЗАГАЛЬНООСВІТНЬОГО, ПРИРОДНИЧО-МАТЕМАТИЧНОГО Саме таким товаром, потрібним людині, виробництву і державі, стали економічні знання. Економічна освіта і культура є невід'ємною... |
Тема: Основи теорії держави Терміни: суспільство, суспільно-економічна формація, політика, влада, держава, суверенітет, функції держави, механізм держави, державний... |
Тема. КУЛЬТУРА ГАЛИЦЬКО –ВОЛИНСЬКОІ ДЕРЖАВИ Мета. Розглянути культуру Галицько-Волинської держави на основі фактичного матеріалу і додаткових джерел; розкрити особливості розвитку... |
Тема: Леся Українка “ Давня казка”. Ідея вільної творчості, вільнолюбства людини Мета: засвоїти зміст твору; продовжити формувати вміння роботи з текстом; вчити грамотно |
МЕТОДИЧНІ РЕКОМЕНДАЦІЇ ДЛЯ ПРОВЕДЕННЯ СЕМІНАРСЬКИХ ЗАНЯТЬ Тема Загальна... Характерні особливості зародження та розвитку держави та права Стародавнього Сходу |
Г лава держави Глава держави Держави — це конституційний орган і одночасно вища посадова особа держави, яка посідає формально найвище місце в системі органів... |
Головне призначення держави полягає в тому, що вона надає організованості... Це загальне призначення держави конкретизується в її багатоманітних функціях як основних напрямах діяльності держави, її впливу на... |
1. Поняття, предмет і методи теорії держави та права 9 Тема Походження держави та права 11 П.І., Стрельник О. Л., Гончаров А. В. Навчально-методичні матеріали з курсу “Теорія держави та права” для студентів та курсантів... |