|
Скачати 70.75 Kb.
|
5-клас Тема: Свердління отворів коловоротом і ручним дрилем Мета уроку. Засвоєння учнями знань: будова і принципи дії коловорота та ручного дриля; формування вмінь користуватись ручним дрилем та коловоротом. Розвивати окомір, точність. Виховувати економне ставлення до матеріалу та любов до праці. Об’єкт навчальної праці: проект кухонної дошки. Обладнання: ручний дриль, коловорот, набір сверл, олівці, циркуль. Тип уроку: комбінований Орієнтовний план проведення уроку І. Організаційна частина (2 хв) ІІ. Актуалізація опорних знань та життєвого досвіду учнів (5 хв) ІІІ. Мотивація навчально-трудової діяльності (2 хв) IV. Повідомлення теми, мети, завдань уроку (2 хв) V. Вивчення нового матеріалу (11 хв) VI. Практична робота (20 хв) VII. Підсумок уроку (3 хв) Хід уроку І. Організаційна частина: - перевірка присутніх; - призначення чергових; - перевірка наявності спецодягу. ІІ. Актуалізація опорних знань ти життєвого досвіду учнів. (методом фронтального опитування, див. дод. 1) ІІІ. Повідомлення теми, мети та завдань уроку Запис на дошці та оголошення теми: «Свердління отворів коловоротом і ручним дрилем», повідомлення навчальних завдань: - знати будову та призначення коловорота; - виконувати операцію свердління; IV. Мотивація навчально-трудової діяльності Пояснення учням, що свердління це досить поширена операція, володіння якою неодмінно знадобиться їм в майбутньому. Наприклад при свердлінні отворів під різні полички, вішалки і т.д. V. Вивчення навчального матеріалу План 1) свердління; 2) свердла; 3) призначення і будова коловорота. 1) Свердління – один із самих поширених способів одержання отворів різанням. Свердління отворів на виробництві, як правило, автоматизований. Поняття про свердління С ![]() Р ![]() ![]() ![]() Правила свердління
Правила безпечної праці під час свердління
2) Ріжучим інструментом при цьому є свердло. З допомогою свердла роблять отвори наскрізні (якщо просвердлено всю товщину матеріалу) і ”глухі” (матеріал просвердлений не наскрізь). Отвори в заготовках деревини просвердлюють центровими, спіральні і ложковими свердлами. Найбільш широко застосовуються спіральні свердла. Ш ![]() Центрове свердло призначене для свердління отворів діаметром від 6 до 50 мм. Градація діаметрів свердла становить 2...5 мм, а довжина різальної частини - 110...250 мм. 3 ![]() Частина свердла, що просвердлює отвір у деревині називається робочою. Робоча частина центрового свердла має вигляд лопатки з вістрям – центром. Під час свердління отворів коловорот треба тримати так, щоб свердло було перпендикулярне до площини деталі. При цьому лівою рукою треба натискувати на упорну головку, а правою обертати коловорот. Отвір спочатку свердлять з одного боку. Коли центр вістря свердла проникне наскрізь, свердління припиняють і повертають виріб на протилежний бік. Потім вставляють центр свердла в отвір і досвердлюють його. Якщо цього не зробити, то свердло при виході з отвору може відколоти частину деревини і отвір буде зіпсовано. Заготовки, в яких просвердлюють отвори, повинні бути добре закріплені у верстаку. Тонкі деталі можна свердлити, затискуючи їх по кілька штук. VI. Практична робота 6.1 Вступний інструктаж На попередньо виготовлених дошках учням необхідно просвердлити отвори. Під час виконання завдання звернути увагу учнів на такі моменти:
частині дошки);
й розмітки самого отвору, можна приступати до свердління. 6.2 Поточний інструктаж
VII. Підсумок уроку Рефлексія (методом «мікрофон»): Учні я зараз вам поставлю запитання , а ви по черзі в кого буде мікрофон (ручка, чи олівець) будете відповідати: «Яких умінь ви набули на сьогоднішньому уроці?», відповідайте швидко й лаконічно, добре досить, а тепер «Що вдалося найкраще зробити на практичній роботі?» Домашнє завдання:
ВИКОРИСТАНА ЛІТЕРАТУРА
Додаток 1 ПРИЙОМИ ПИЛЯННЯ ФАНЕРИ І ДВП ЛОБЗИКОМ 1. Доповніть дане речення. Лобзик призначений для випилювання………………………..контурів деталей. При пилянні фанери та ДВП лобзиком користуються підкладною дошкою і струбциною. Підкладна дошка необхідна для того, щоб …………………………………………………………………................, а струбцина ……………...…….…………………………………………………… 2 ![]() 3. Позначте знаком + малюнок, на якому зображене неправильне кріплення полотна на лобзику. Поясніть свій вибір. … ![]() 4. Доповніть речення. При випилюванні лобзиком спочатку випилюють………. ……………………………………………………………….. контури, а потім - …………………………………………… 5. Розгляньте малюнки та доповніть наведені нижче правила пиляння лобзиком. Д ![]()
не натискувати сильно на …………………………………………………..
|
ТЕМА : Технологічний процес свердління Уміння дотримуватися правил безпечної праці у процесі свердління виробів із фанери |
Тема: Визначення раціональної схеми обробки на вертикально-свердлувальному верстату мод. 2Р135Ф2 Оти: Ознайомитись з технічними характеристиками верстату; Засвоїти сутність та зміст паралельного та послідовного методів обробки... |
Практическая работа №3. Тема: Визначення раціональної схеми обробки... Оти: Ознайомитись з технічними характеристиками верстату; Засвоїти сутність та зміст паралельного та послідовного методів обробки... |
План проведення семінарського заняття з безпеки праці з особовим... ТЕМА: 4 Вимоги безпеки праці принесенні служби, гасінні пожеж, розбиранні будівельних конструкцій і роботі з ручним інструментом... |
План конспект для проведення занять з безпеки праці з особовим складом 1-го караулу СДПЧ-25 ТЕМА: 17. Вимоги БП несені служби, гасінні пожеж, розбирані будівельних конструкцій і роботі з ручним пожежним інструментом |
ПРОГРАМ ДЛЯ ВЕРТИКАЛЬНО-СВЕРДЛУВАЛЬНОГО Мета роботи: ознайомитись з обладнанням, оснащенням та технологічними процесами обробки отворів |
До проекту рішення виконкому Копання могили (ручним способом, опускання труни з тілом померлого в могилу, формування намогильного насипу та одноразове прибирання... |
ТЕМА ПРОГРАМИ: «Основи роботи на ПК.» Тема уроку Тема уроку: «Побудова та форматування таблиць. Створення діаграм. Робота з колонками.» |
УРОКУ ТЕМА ПРОГРАМИ: Технології комп'ютерної обробки інформації ТЕМА УРОКУ: Тема уроку: Створення, завантаження та збереження файлів-документів. Введення, редагування та форматування інформації.... |
Опорні поняття Концептуальний рівень художнього твору (Тематика,... Співзвучна Чи тема основних питань свого часу? Чи пов'язано з темою назву? Кожне явище життя це окрема тема; сукупність тем тематика... |