Уроку. І. Актуалізація опорних знань


Скачати 65.42 Kb.
Назва Уроку. І. Актуалізація опорних знань
Дата 14.12.2013
Розмір 65.42 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Право > Урок
1 Тема уроку: Правління Володимира Великого (980 – 1015 р.р.).

Хрещення Русі.

Мета: ознайомити з діяльністю князя Володимира, з’ясувати, які реформи він впровадив, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, формувати вміння аналізувати історичні факти і події, сприяти формуванню патріотичної свідомості, шанобливому ставленню до історичного минулого, розвитку почуття гордості за свій народ.

Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу.

Хід уроку.

І. Актуалізація опорних знань. №2

1. Вступне слово вчителя:

Діти, ми з вами ознайомилися з одним із найдавніших періодів в історії нашої держави і дізналися, що на теренах нашої країни в давнину жили …..які?.... племена. Так, слов’янські, зокрема племена полян, деревлян, кривичів, дреговичів, сіверян, радимичів.

2. Бесіда з учнями за запитаннями.

  1. Скажіть, будь ласка, що вам відомо про заняття давніх слов’ян?

  2. Хто із князів прагнув об’єднати слов’янські племена і з якою метою?

  3. Так що було характерним для правління перших київських князів Олега та Ігоря? (Войовничі походи і об’єднання слов’янських племен)

  4. Яка держава була утворена в результаті об’єднання слов’янських племен?

3 5. Роздивіться, будь ласка цей малюнок і скажіть, хто, на вашу думку, на ньому зображений?

4 5. А що ви можете сказати про діяльність цієї відомої у всьому світі на той час руської княгині Ольги (Олени)? Причому сказати треба одним висловом, дуже-дуже коротко, одним змістовним словосполученням?

Княгиня Ольга – єдина українська жінка-правитель, пам’ятник якій поставили вдячні нащадки №5

6

  1. Впізнайте, будь ласка, за описом історичну особу: «Князь, який усі роки свого правління провів у походах і битвах. Завжди попереджав ворогів:»Іду на ви». Історик Грушевський назвав його «запорожцем на престолі». №7

3. Висновок вчителя:

Так, дійсно, князь Святослав був видатним полководцем та визначним діячем свого часу, що справедливо ввійшов в історію як «Святослав Хоробрий». Вся його діяльність була спрямована на зміцнення Київської Русі, на піднесення її до рівня Візантії. Святослав на відміну від перших князів - Олега та Ігоря – відігравав більш політичну роль у тогочасних міжнародних відносинах Європи та Азії. Він був одним із учасників найважливіших міжнародних подій. До того ж він часто діяв не за власною ініціативою, а аза згодою з іншими державами, беручи таким чином участь у вирішенні завдань європейської і частково азіатської політики. Святославу-завойовнику не вдалося побачити наслідків своєї бурхливої діяльності. Але дальші епохи розвитку Київської держави – епоха Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха навряд чи були здійснені в їх розмірах, якби Святослав не закінчив об’єднання східнослов’янських земель в одній державі з центром у Києві.

ІІ. Вивчення нового матеріалу.

  1. Розповідь вчителя.

8 А сьогодні ми з вами продовжимо знайомиство з періодом правління князя Володимира. Його ще називали Володимиром Святим, Володимиром Великим, Володимиром Красним Сонечком. На минулому уроці ми почали знайомство з біографічними даними князя Володимира і говорили про те, яким чином він почав княжити одноосібно в Києві.

Тема сьогоднішнього уроку – «Правління Володимира Великого. Хрещення Русі»

9

10 Мета : ознайомити з діяльністю князя Володимира, з’ясувати, які реформи він впровадив, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, формувати вміння аналізувати історичні факти і події, сприяти формуванню патріотичної свідомості, шанобливому ставленню до історичного минулого, розвитку почуття гордості за свій народ.

А тепер знову увага на карту. №11

Зверніть увагу, діти, за князювання Володимира держава стала більшою. за рахунок того, що князь переміг поляків і повернув Русі західні руські землі. Тут він заснував нове місто, назвавши його Володимир. (На слайді висвітлюються окремі міста).

2. Колективна робота за завданнями з інтерактивною дошкою.

Учитель зачитує фрагмент із історичного джерела. На дошці слайд-таблиця, яку треба заповнити в класі. 12

«У рік 981 пішов Володимир ….. (стор. 111)
Висновок: Отже, ми бачимо, що при Володимирі Великому завершився тривалий процес формування території Київської Русі. Спокій і мир на західних і східних кордонах Русі перетворювали її на торговельну державу, де перетиналися сухопутні й водні шляхи із Середньої Азії та Кавказу до Північної Європи.

13 Київська Русь перетворилася на найбільшу європейську державу. Її кордони простяглися від Карпат до Волги, від Балтійського до Чорного і Азовського морів. Держава розквітала, розвивалася, в ній все більше ставало заможних феодалів, які прагнули самостійності і незалежності від влади київського князя. Тому в інтересах зміцнення влади, її централізації необхідно було щось змінювати. Володимир запровадив ряд реформ. №14

Реформи Володимира Великого:

адміністративна;

військова;

оборонна;

градобудівна;

судова;

фінансова;

релігійна.

Всі реформи і зміни, які запровадив князь Володимир, були дуже важливими для Русі. Але чи не найголовнішою була релігійна, тобто запровадження християнства у державі. Чому найголовнішою? Тому що саме християнство сприяло об’єднувальній політиці київського князя, всі розвинуті держави того часу (Візантія, Німеччина, Болгарія, Чехія, Польща) були вже християнськими.

  1. Колективна робота за завданням. (Прослухати і визначити, про що йдеться.)

Біля княжої палати

Зеленіє княжий сад,

Попід липами густими

Стали ідоли уряд.

Ідол Волоса, Перука,

Ось Сворожич, там Стрибог,

А за ними найщедріший Дажбог.

Перед кожним – тиха жертва

Тліє в полум’ї блідім,

І іде, летить у гору,

Як молитва, сизий дим.

  1. Репродуктивна бесіда за запитаннями.

  1. А) Про що йдеться у вірші?

  2. Як називалася дохристиянська релігія русичів?

  3. А хто перший із київських правителів хрестився? (Ольга) №15 Яке ім’я вона отримала після хрещення в Константинополі візантійським імператором? №16

  4. Розповідь учителя

Хрещення Русі князем Володимиром було не одномоментним актом. Після свого приїзду до Києва Володимир, який до цього правив у далекому Новгороді, а там було найбільш поширене язичництво і бояри відрізнялися волелюбними, самостійницькими поглядами, теж відроджував у Києві язичництво. «Поставив ідолів на горбі над двором теремним: Перуна дерев’яного, а голова його срібна, а вус золотий, і Хорса, Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла, і Мокош», - пише Нестор Літописець. Але будучи розумним правителем, Володимир розумів, що язичництво роз’єднує слов’янські племена, а сусідні європейські держави, які вже є християнськими ставляться до Русі без поваги. І тоді князь відправив в усі землі своїх людей, які після повернення доповіли йому: … із руского текста

Так Володимир приймає рішення охрестити своїх людей – дружинників, бояр, мешканців Києва, так зерна, посіяні княгинею Ольгою, зійшли пишними колосками у Володимировому серці. №17

Рік хрещення Русі – 988. Запам’ятайте цю дату, діти, і запишіть у зошити.

Запис дати хрещення Русі у зошити.

Володимир і його дружинники хрестилися у захопленому ними Корсуні (Херсонесі). А згодом наказав охрестити киян у річці Дніпрі, а язичницьких ідолів наказав знищити.

18 Робота з історичним джерелом «Уривок з «Повісті минулих літ»»

Висновки: Отже, Володимир Великий був одним із найталановитіших політичних діячів тогочасної Європи. Його внутрішня і зовнішня політика сприяли зміцненню міжнародного авторитету Київської Русі, визнанню її могутності сусідніми державами. Хрещення Русі було кульмінаційним моментом правління Володимира Святого, бо запровадження християнства в Київській Русі мало величезне історичне значення для нашої держави. По-перше, прийняття православної віри сприяло укріпленню державної влади, її централізації. По-друге, зростає міжнародний авторитет Київської Русі, а посвоячення князя Володимира з візантійською династією (Володимир узяв шлюб із сестрою візантійського імператора) свідчило про визнання Русі наймогутнішою християнською державою – Візантією. Вчені-історики про діяльність цієї видатної людини говорять так: №19 «Він є новим Костянтином Великого Риму, що хрестився сам і охрестив людей своїх. Із того справді пішла про нього слава скрізь як про князя «ласкового», прозвали його «Ясним Сонечком». Ввійшовши на київський престол у 980 році і зосередивши у своїх руках неподільну владу, Володимир започаткував нову добу в історії Київської Русі, найголовнішим досягненням якої було впровадження християнства у 988 році.»

«Панування Володимира мало дуже велике значення в історії нашого народу. Він правив довго: в Києві просидів 35 літ і мав час допильнувати нових порядків, котрі доводив.№20 Церква визнала його святим за те, що він зробив для християнства. В історії він зветься Великим за велику вагу його правління.» Православна церква вважає святими Велику княгиню Ольгу та Великого князя Володимира.

ІІІ. Узагальнення вивченого.

? 1. Назвіть імена перших православних правителів Київської Русі

  1. Що означають поняття: «реформа», «язичництво», «багатобожжя»?

  2. Назвіть дату хрещення Русі?

  3. Хто охрестив Русь?

  4. Як ви розумієте, в чому історичне значення цієї події?

Домашнє завдання: опрацювати фрагменти історичних джерел з підручника

В. Власова «Історія України, 7 кл.», питання 9 стор.67.




Схожі:

Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята
Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми
Тема уроку: Біблійні перекази про Самсона. Мета уроку
Актуалізація опорних знань Учні зачитують порівняльні риси характерів героїв біблійних переказів
Тема: «Історія і фольклор». Цілі
Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності
Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку
Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”....
Уроку І. Актуалізація опорних знань
...
Уроку I. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності...
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація...
Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші...
Уроку І. Актуалізація опорних знань
Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну влас­тивість пропорції до розв'язування задач і вправ
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація...
Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсо­тки усіх видів
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка