|
Скачати 65.42 Kb.
|
№1 Тема уроку: Правління Володимира Великого (980 – 1015 р.р.). Хрещення Русі. Мета: ознайомити з діяльністю князя Володимира, з’ясувати, які реформи він впровадив, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, формувати вміння аналізувати історичні факти і події, сприяти формуванню патріотичної свідомості, шанобливому ставленню до історичного минулого, розвитку почуття гордості за свій народ. Тип уроку: урок вивчення нового матеріалу. Хід уроку. І. Актуалізація опорних знань. №2 1. Вступне слово вчителя: Діти, ми з вами ознайомилися з одним із найдавніших періодів в історії нашої держави і дізналися, що на теренах нашої країни в давнину жили …..які?.... племена. Так, слов’янські, зокрема племена полян, деревлян, кривичів, дреговичів, сіверян, радимичів. 2. Бесіда з учнями за запитаннями.
№3 5. Роздивіться, будь ласка цей малюнок і скажіть, хто, на вашу думку, на ньому зображений? №4 5. А що ви можете сказати про діяльність цієї відомої у всьому світі на той час руської княгині Ольги (Олени)? Причому сказати треба одним висловом, дуже-дуже коротко, одним змістовним словосполученням? Княгиня Ольга – єдина українська жінка-правитель, пам’ятник якій поставили вдячні нащадки №5 №6
3. Висновок вчителя: Так, дійсно, князь Святослав був видатним полководцем та визначним діячем свого часу, що справедливо ввійшов в історію як «Святослав Хоробрий». Вся його діяльність була спрямована на зміцнення Київської Русі, на піднесення її до рівня Візантії. Святослав на відміну від перших князів - Олега та Ігоря – відігравав більш політичну роль у тогочасних міжнародних відносинах Європи та Азії. Він був одним із учасників найважливіших міжнародних подій. До того ж він часто діяв не за власною ініціативою, а аза згодою з іншими державами, беручи таким чином участь у вирішенні завдань європейської і частково азіатської політики. Святославу-завойовнику не вдалося побачити наслідків своєї бурхливої діяльності. Але дальші епохи розвитку Київської держави – епоха Володимира Великого, Ярослава Мудрого, Володимира Мономаха навряд чи були здійснені в їх розмірах, якби Святослав не закінчив об’єднання східнослов’янських земель в одній державі з центром у Києві. ІІ. Вивчення нового матеріалу.
№8 А сьогодні ми з вами продовжимо знайомиство з періодом правління князя Володимира. Його ще називали Володимиром Святим, Володимиром Великим, Володимиром Красним Сонечком. На минулому уроці ми почали знайомство з біографічними даними князя Володимира і говорили про те, яким чином він почав княжити одноосібно в Києві. Тема сьогоднішнього уроку – «Правління Володимира Великого. Хрещення Русі» №9 №10 Мета : ознайомити з діяльністю князя Володимира, з’ясувати, які реформи він впровадив, проаналізувати зовнішню та внутрішню політику, розвивати історичне мислення, формувати вміння аналізувати історичні факти і події, сприяти формуванню патріотичної свідомості, шанобливому ставленню до історичного минулого, розвитку почуття гордості за свій народ. А тепер знову увага на карту. №11 Зверніть увагу, діти, за князювання Володимира держава стала більшою. за рахунок того, що князь переміг поляків і повернув Русі західні руські землі. Тут він заснував нове місто, назвавши його Володимир. (На слайді висвітлюються окремі міста). 2. Колективна робота за завданнями з інтерактивною дошкою. Учитель зачитує фрагмент із історичного джерела. На дошці слайд-таблиця, яку треба заповнити в класі. №12 «У рік 981 пішов Володимир ….. (стор. 111) Висновок: Отже, ми бачимо, що при Володимирі Великому завершився тривалий процес формування території Київської Русі. Спокій і мир на західних і східних кордонах Русі перетворювали її на торговельну державу, де перетиналися сухопутні й водні шляхи із Середньої Азії та Кавказу до Північної Європи. №13 Київська Русь перетворилася на найбільшу європейську державу. Її кордони простяглися від Карпат до Волги, від Балтійського до Чорного і Азовського морів. Держава розквітала, розвивалася, в ній все більше ставало заможних феодалів, які прагнули самостійності і незалежності від влади київського князя. Тому в інтересах зміцнення влади, її централізації необхідно було щось змінювати. Володимир запровадив ряд реформ. №14 Реформи Володимира Великого: адміністративна; військова; оборонна; градобудівна; судова; фінансова; релігійна. Всі реформи і зміни, які запровадив князь Володимир, були дуже важливими для Русі. Але чи не найголовнішою була релігійна, тобто запровадження християнства у державі. Чому найголовнішою? Тому що саме християнство сприяло об’єднувальній політиці київського князя, всі розвинуті держави того часу (Візантія, Німеччина, Болгарія, Чехія, Польща) були вже християнськими.
Біля княжої палати Зеленіє княжий сад, Попід липами густими Стали ідоли уряд. Ідол Волоса, Перука, Ось Сворожич, там Стрибог, А за ними найщедріший Дажбог. Перед кожним – тиха жертва Тліє в полум’ї блідім, І іде, летить у гору, Як молитва, сизий дим.
Хрещення Русі князем Володимиром було не одномоментним актом. Після свого приїзду до Києва Володимир, який до цього правив у далекому Новгороді, а там було найбільш поширене язичництво і бояри відрізнялися волелюбними, самостійницькими поглядами, теж відроджував у Києві язичництво. «Поставив ідолів на горбі над двором теремним: Перуна дерев’яного, а голова його срібна, а вус золотий, і Хорса, Дажбога, і Стрибога, і Сімаргла, і Мокош», - пише Нестор Літописець. Але будучи розумним правителем, Володимир розумів, що язичництво роз’єднує слов’янські племена, а сусідні європейські держави, які вже є християнськими ставляться до Русі без поваги. І тоді князь відправив в усі землі своїх людей, які після повернення доповіли йому: … із руского текста Так Володимир приймає рішення охрестити своїх людей – дружинників, бояр, мешканців Києва, так зерна, посіяні княгинею Ольгою, зійшли пишними колосками у Володимировому серці. №17 Рік хрещення Русі – 988. Запам’ятайте цю дату, діти, і запишіть у зошити. Запис дати хрещення Русі у зошити. Володимир і його дружинники хрестилися у захопленому ними Корсуні (Херсонесі). А згодом наказав охрестити киян у річці Дніпрі, а язичницьких ідолів наказав знищити. №18 Робота з історичним джерелом «Уривок з «Повісті минулих літ»» Висновки: Отже, Володимир Великий був одним із найталановитіших політичних діячів тогочасної Європи. Його внутрішня і зовнішня політика сприяли зміцненню міжнародного авторитету Київської Русі, визнанню її могутності сусідніми державами. Хрещення Русі було кульмінаційним моментом правління Володимира Святого, бо запровадження християнства в Київській Русі мало величезне історичне значення для нашої держави. По-перше, прийняття православної віри сприяло укріпленню державної влади, її централізації. По-друге, зростає міжнародний авторитет Київської Русі, а посвоячення князя Володимира з візантійською династією (Володимир узяв шлюб із сестрою візантійського імператора) свідчило про визнання Русі наймогутнішою християнською державою – Візантією. Вчені-історики про діяльність цієї видатної людини говорять так: №19 «Він є новим Костянтином Великого Риму, що хрестився сам і охрестив людей своїх. Із того справді пішла про нього слава скрізь як про князя «ласкового», прозвали його «Ясним Сонечком». Ввійшовши на київський престол у 980 році і зосередивши у своїх руках неподільну владу, Володимир започаткував нову добу в історії Київської Русі, найголовнішим досягненням якої було впровадження християнства у 988 році.» «Панування Володимира мало дуже велике значення в історії нашого народу. Він правив довго: в Києві просидів 35 літ і мав час допильнувати нових порядків, котрі доводив.№20 Церква визнала його святим за те, що він зробив для християнства. В історії він зветься Великим за велику вагу його правління.» Православна церква вважає святими Велику княгиню Ольгу та Великого князя Володимира. ІІІ. Узагальнення вивченого. ? 1. Назвіть імена перших православних правителів Київської Русі
Домашнє завдання: опрацювати фрагменти історичних джерел з підручника В. Власова «Історія України, 7 кл.», питання 9 стор.67. |
Конспект уроку англійської мови у 8 класі Тема: Англійські традиції та свята Основна частина уроку Check-up Актуалізація опорних знань учнів з вивченої теми |
Тема уроку: Біблійні перекази про Самсона. Мета уроку Актуалізація опорних знань Учні зачитують порівняльні риси характерів героїв біблійних переказів |
Тема: «Історія і фольклор». Цілі Актуалізація опорних знань, повідомлення теми, мети й завдань уроку; мотивація навчальної діяльності |
Актуалізація опорних знань з теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними” До 1 уроку Дані усні вправи можна використовувати для актуалізації опорних знань учнів при вивченні теми „Системи лінійних рівнянь з двома змінними”.... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань ... |
Уроку I. Актуалізація опорних знань Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань Мета. Проаналізувати виконання контрольної роботи, закріпити раніше вивчений матеріал, розвивати творчі й інтелектуальні здібності... |
Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку. Актуалізація... Мета: узагальнити та систематизувати основні теоретичні положення з теми «Чотирикутники», глибше і повніше розкрити найважливіші... |
Уроку І. Актуалізація опорних знань Мета. Продовжити формувати вміння та навички учнів застосовувати основну властивість пропорції до розв'язування задач і вправ |
Уроку. Урок узагальнення і систематизації знань. Хід уроку І. Актуалізація... Мета. Узагальнити й систематизувати знання учнів про розв'язування задач на відсотки усіх видів |