|
Скачати 31.37 Kb.
|
Розвиток правової культури учнів - процес довготривалий і нелегкий, тому слід починати його ще в початковій школі та продовжувати в середній і старшій. Бо саме школа дає можливість виховувати правову культуру в учнів, розвивати в них правову інтелігентність і шляхетність. Цьому процесу сприяють проведення Всеукраїнських тижнів права, тематичних години спілкування, конкурси на правову тематику. Як правило, правові турніри та конкурси проводять серед старшокласників, тобто тоді, коли учні вивчають Основи правознавства на уроках. Але правовиховна робота здійснюється з перших днів перебування дитини у школі. Долучати до проведення заходів з морально-етичного та правового виховання можна учнів середньої школи, бо саме це дає можливість зацікавити школярів у вивченні правових норм і практичному їх застосуванні. Тому я пропоную проводити правові турніри серед учнів 5-6 класів. ТУРНІР ЮНИХ ПРАВОЗНАВЦІВ (5 – 6 класи) Мета: з’ясувати знання учнів із правил поведінки в школі та за її межами, звернути увагу на правопорушення казкових героїв та через казку навчити дітей дотримуватись правил поведінки в житті, розвивати творчі здібності учнів; виховувати законослухняних громадян України. Обладнання: назва, виставка літератури з правових знань, малюнки „Ти – людини, отже маєш права”; столи та стільці та команд, на столах – назви команд, стіл та стільці для журі, аркуші паперу для журі, музичне оформлення; завдання для команд, картки з назвами мультфільмів ХІД ТУРНІРУ Організаційний момент: глядачі займають місця в залі, команди займають місця за столами, журі займає свої місця. Ведучий: Добрий день, друзі! Сьогодні ми з вами зібрались в цьому залі на незвичайний турнір – турнір юних знавців права. Хоча ви ще діти і навчаєтесь лише в 6 класі, а з основами правознавства будете знайомитись лише через 2 роки, незважаючи на це, ви всі - маленькі громадяни Української держави. А тому, як і дорослі, маєте права та свої обов’язки. І сьогодні ми з’ясуємо, як ви знаєте свої права, і чи дотримуєтесь правил поведінки в школі, на вулиці або дома. Змагатися в турнірі будуть команди 6 класів. Представлення команд (назва). Ведучий: Оцінювати результати турніру будуть судді Представлення журі І тур – „Дотримуйся правил поведінки завжди!”
Кожна команда по черзі називає правило поведінки (1 правило – 1 бал). ІІ тур – „Казкові правопорушники” Ведучий: Людей, що порушують правила поведінки, заважають спокою людей, зазіхають на чуже майно, скоюють шкідливі дії або злочини, називають правопорушниками. Є вони і серед казкових героїв. Ви читали казки, дивились мультфільми, і знаєте, що в багатьох з них є негативні герої, які намагаються зробити шкоду. Тому наступний тур ми назвали „Казкові правопорушники”. Капітани команд витягують картки з назвами мультфільмів. (Мультфільми „Ну, постривай!”, „Чебурашка і Крокодил Гена”, „Снігова королева”, „Пригоди Буратіно”, «Маша і ведмідь») Завдання: Пригадати та назвати правила, які порушують казкові герої (1 правопорушення – 1 бал) Поки журі підводить підсумки за 2 тури, конкурс глядачів. Для глядачів: Назвати казки, де герої порушують правила поведінки. ІІІ тур – Домашнє завдання: „Я – людина, отже маю права.” Кожна команда заздалегідь підготувала малюнок, на якому зображено одне з прав дитини. Завдання: захистити малюнок (вірш, пісня, сценка, розповідь, танок тощо). (Оцінювання: малюнок – 3 бали, захист – 3 бали) ІV тур – „Показуха” Завдання: кожна команда по черзі показує якесь правопорушення, інша команда повинна вгадати, яке саме правопорушення було показане. (Оцінювання: показане правопорушення – 3 бали, відгадане -3 бали) Ведучий надає слово голові журі, який підводить підсумки турніру, нагороджує учасників команд. Ведучий: Закінчився наш турнір. Напевно, для когось з вас він став дуже важливим, бо надав можливість замислитись над своєю поведінкою і завчасно виправитись. Бажаємо всім бути законослухняними, поважати одне одного і пам’ятати, що всі ми – люди, і прагнемо бути здоровими та щасливими. |
Список психологічного та соціально-педагогічного інструментарію Упорядковано Це зустріч з новим світом – загадковим, бажаним і водночас дуже непростим. Адже саме в початковій школі дитина вперше стане суб’єктом... |
РОЗВИТОК ТВОРЧИХ ЗДІБНОСТЕЙ УЧНІВ НА УРОКАХ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ ТА ЛІТЕРАТУРИ Аналізуючи зміст та форми організації навчального процесу в школі, слід відзначити підвищені вимоги до знань учнів, вияву та розвитку... |
Державна підсумкова атестація в початковій школі у 2012 році. ДПА 4 клас У 2011/2012 навчальному році у початковій школі державній підсумковій атестації підлягають результати навчальної діяльності учнів... |
РОЗВИТОК ДУХОВНО–ТВОРЧОЇ Му пріоритетним завданням навчання в початковій школі на сучасному етапі повинно бути не лише сформувати в учнів певну суму знань,... |
Проблеми формування правової свідомості та правової культури в українському суспільстві Дії верховенства правового закону в суспільстві. Слід зауважити, що наукове мислення та наукова правосвідомість у взаємодії із... |
"Закордонне українство: сучасний стан та перспективи співпраці".... Пл. Св. Юра 5, Львів 79000, Україна, тел./факс: +380 (322) 2615962 e-mail |
«Впровадження проектної технології на уроках інформатики в старшій школі.» Мета: познайомити учасників «круглого столу» з особливостями впровадження проектних технологій в старшій школі, перспективами їх... |
На уроках української мови У процесі вивчення української мови в початковій школі здійснюється початкова мовна освіта молодших школярів, їх розумовий і мовленнєвий... |
Інструктивно-методичні рекомендації щодо вивчення шкільних дисциплін... ... |
Формування інформаційно-комунікаційної компетентності учнів та вчителів-предметників... Формуючи процес навчання вчителів-предметників інформаційно-комунікаційних технологій (ІКТ) через інформаційно-комунікаційну компетентність... |