|
Скачати 115.14 Kb.
|
Виховний захід «Подорож країною Закону та Права» Мораль і право. Право і закон- Рушійні сили для життя людини. А їх знання надасть нам вірний тон І розвиток держави– України. Регулювати світ людських стосунків, Впровадити державницький процес- Усе в правознавстві міститься в рахунку: Розумно й чесно твориться прогрес. Щоб забезпечить молодим майбутнє, Свідомо накопичуєм знання. Все, що вивчимо- стане незабутнім, Конкретно хочем жить, не навмання. Доброго дня, любі друзі! Раді бачити і вітати всіх присутніх у цьому залі. Сьогодні ми будемо зачаровані священною аурою неповторної богині Феміди- покровительки правосуддя та справедливості і запрошуємо помандрувати з нами країною Закону і Права. У свій час знаменитий юрист Стародавнього Риму Ульпіан, висловив чудову думку: «Знання права заслуговує найбільшої поваги». Саме сьогодні наші юні правознавці покажуть свої вміння і знання права. На нашій сцені виступатимуть ті, хто через декілька років, можливо, стане на стражі закону. Майбутні юристи, судді, прокурори, адвокати. Та просто законопослушні громадяни. Тому зараз на сцену я запрошую зайняти своє місце команду 10 класу ... А я запрошую команду правознавців 11 класу ... Учасникам команд доведеться пройти нелегкий і насичений різними перешкодами шлях до перемоги. Для подолання цих бар’єрів вам знадобиться не тільки знання з правознавства, а й ваше вміння злагоджено діяти в команді, швидкість, наполегливість і кмітливість. На вас чекають складні випробування, здоровий дух суперництва й радість відкриття. Але перш, ніж вийти на лінію «старт» і розпочати забіг, давайте познайомимось із членами суддівської колегії, які будуть стежити за усіма вашими кроками і справедливо визначать переможця. Вітайте! ... Представлення журі. Сьогоднішня боротьба має бути запеклою. Тому спочатку пропоную визначити, яка команда буде розпочинати першою. Ось вам і завдання: Процитуйте третій рядок Гімну України. Отож, гру розпочинатиме команда… А ми переходимо до першого конкурсу– «Представлення команд». Максимальна оцінка за який- 5 балів. Згідно жеребкування право виступити першою має команда ... Виступ команд Команди показали нам, що будуть впевнено крокувати до перемоги. А ми надаємо слово журі для оголошення результатів за перший конкурс. Другий конкурс– «Бліц- турнір». За його умовами командам ставиться запитання. Та команда, яка першою надасть правильну відповідь, отримує 1 бал. 1. Здатність особи своїми діями здійснювати права та обов’язки. (Дієздатність) 2. Гімназія, школа – юридична чи фізична особа? (Юридична). 3. Адміністративне правопорушення – проступок чи злочин? (Проступок). 4. Соціальні відносини, що регулюються нормами права. (Правовідносини). 5. Здатність особи, групи людей, держави нав’язувати свою волю іншим людям. (Влада) 6. У разі завдання матеріальних збитків настає відповідальність… (матеріальна). 7. Кожна людина від народження є фізичною чи юридичною особою? (Фізичною) 8. Особливо небезпечний вид правопорушення? (Злочин) 9. Як називається основний міжнародний документ про права дитини? (Конвенція про права дитини) 10. Вчинення правопорушення у стані сп’яніння пом’якшує чи обтяжує вину? (обтяжує). 11. Апатрид- особа без громадянства чи з подвійним громадянством? (Без громадянства) 12. Назвіть мінімальний вік, з якого настає кримінальна відповідальність. (14) 13. Мінімальний вік вступу до шлюбу жінок в Україні. (17 років) 14. Як називаються особи, яким не встановилося 18 років? (Неповнолітні або діти) 15. Чи можна в шлюбі мати роздільне майно. (Так) 16. Мінімальний вік вступу до шлюбу жінок в Україні. (17 років) 17. До якого органу треба звертатися при порушенні прав людини? (Суд) 18. Скільки існує черг спадкоємців за законом? (П’ять) 19. Використання якої праці забороняється законом? (Примусової) 20. Як називаються особи, які подали заяву про реєстрацію шлюбу? (Наречені) Слово журі Наступний конкурс називається «Знайди правове рішення». Так, цей конкурс непростий! Щоб допомогу юридичну, Не голослівну, а практичну у ситуації скрутній надати, Гравці повинні пригадати закони і на базі їх прийняти рішення, яке потрібно ще й обґрунтувати. Уявіть, що ваша мрія здійснилася і ви вже юристи. Зараз до вас прийдуть громадяни, щоб отримати правову допомогу. Вам необхідно надати юридичну консультацію з певного юридичного факту. Повна правильна відповідь за кожну ситуацію – 5 балів. І команда. 1. Жінка в магазині втратила свідомість і упавши, розбила вітрину. Адміністрація магазину вимагає від жінки відшкодування збитків. Консультація для жінки: немає вини - правопорушення не скоєне. 2. Громадянин К. їхав на власній машині з роботи додому. Його зупинила група людей і попросили відвезти до лікарні пораненого хлопця. Він відмовився, бо дуже поспішав. Друзі пораненого відібрали в нього машину і повезли хлопця до лікарні. Громадянин К. звернувся в міліцію про викрадання автомобіля. Консультація для громадянина: крайня необхідність, можливе відшкодування вартості бензину. 3. Громадянин Д. дав у борг своєму товаришеві 2000 гривень, який пообіцяв повернути гроші через місяць. Проте у визначений час товариш не з’явився. Після нагадування про борг він відмовився повернути гроші. Консультація для громадянина Д.: треба звернутися до суду. Проте, якщо не була оформлена відповідна розписка і немає свідків угоди, повернути борг майже неможливо. ІІ команда 1. Робітник проспав на роботу і запізнився на зміну на 3 години і 5 хвилин. Він попросив вибачення у бригадира, проте його звільнили з роботи. Консультація для робітника: прогул (більше 3 годин)– підстава для звільнення. 2. 17-літній юнак влаштувався на роботу . Ніяких пільг на роботі він не отримав. Консультація для юнака: адміністрація не права: робочий тиждень – 36 годин, відпустка – календарний місяць, заборона нічних змін, додаткової роботи, шкідливого виробництва. 3. Після смерті громадянина В. у нього залишилось майно на 10 000 гривень. Про своє бажання отримати це майно заявили 12-ти річна донька померлого, 83-ти річна мати і брат померлого (40 років). Консультація для брата: він не отримає спадщину, бо є спадкоємці першої черги – неповнолітня донька і стара мати. Поки команди розв’язують завдання, ми пропонуємо завітати в гості до Феміди. Феміда— давньогрецька богиня права і законного порядку; в пантеоне божеств Феміда- це титаніда, дочка Урана й Геї, друга законна дружина Зевса. Була порадницею Зевса і наглядала за тим, щоб ні люди, ні боги не порушували законів. Жертовники Феміди ставили в місцях, де відбувалися народні зібрання, щоб вона своєю присутністю вносила в наради дух добра й справедливості. Її називали рятівницею і покровителькою пригноблених, бо вона нарівні з Зевсом стежила, щоб не кривдили людей бідних і тих, які потребують допомоги. У багатьох грецьких містах їй будували храми, часто поблизу храмів Геї або Деметри. Зображували її суворою жінкою із зав'язаними очима (символ неупередженості), з терезами й рогом Амальтеї або мечем у руках. Розглянемо більш детально символізм атрибутів богині правосуддя Феміди. Терези- давній символ міри і справедливості. На терезах правосуддя зважуются добро і зло, провина і невиновність. Строгість та справедливість правосуддя передбачають і точне зважування діянь. В давніх міфологіях володарі загробного світу зважували добрі і злі поступки людей, і посмертна їх доля залежала від того, яка чаша переважить. Терези знаходятся в лівій руці богині - лівий бік тіла вважається відчутнішим. Меч- символ духовної сили; в руках Феміди він символ возмездия. Меч тримається лезом вверх, що вказує на «волю небес», вищу справедливість, а також на постійну готовність його використання. Меч богині – всесторонньо гострый, оскільки закон не тільки карає, але і попереджає. Рука, що його тримає- права: це сторона дії, символ сили, "праведного діла". Пов’язка на очах богині символізує безпристрасність. Суддя не дивиться на саму людину, на її матеріальне становище чи соціальний статус, а лише бере до уваги факти та докази, вислуховуючи обидві сторони. Правосуддя не вбачає різниці між людьми, воно всліпу чинить судочинство. Мантія- вишуканий ритуальний одяг, призначений для здійснення в ньому визначної церемонії, дійства, в даному випадку правосуддя. Переодягання покликане забезпечити духовний перехід у відповідний ритуалу стан. Одяг повинен відповідати характеру дійства, тому так важливо для судді одягатися в мантію, залишаючи цивільне вбрання для світських справ. Виступ команд Наступний конкурс називається «Юридичний семафор». Команди отримують картки з написами: перша– види юридичної відповідальності, друга команда– назви правоохоронних органів) і повинні після оголошення ситуації, підняти картку, яка її характеризує. Кожна правильна відповідь – 1 бал. І команда Встановити види юридичної відповідальності. 1. Продаж наркотичних засобів - … (кримінальна) 2. Пошкодження столи в школі - …(матеріальна) 3. Несплата комунальних послуг - …(адміністративна) 4. Пошкодження бібліотечної книги - …(матеріальна) 5. Запізнення на урок - …(дисциплінарна) 6. Безквітковий проїзд у транспорті - …(адміністративна) 7. Невчасна поставка молокопродуктів у магазин - …(цивільно-правова) 8. Поява на роботі у нетверезому стані –… (дисциплінарна) 9. Крадіжка державного майна - …(кримінальна) ІІ команда Куди звернутися? 1. Ви почули у сусідньому будинку постріли, крики (До міліції) 2. Вашого родича звинувачують у злочині (До адвокатури) 3. Ваш знайомий був викликаний як свідок злочину і з ним грубо поводились (До прокуратури) 4. Ви стали свідком ДТП (До міліції) 5. Ви знайшли у себе на городі невідомий металевий предмет, схожий на снаряд. (До міліції). 6. Вашого друга затримали працівники міліції і, як він стверджує, побили (До прокуратури) 7. Прийшовши додому, ви виявили, що двері вашого будинку зламані (До міліції) 8. Ваші батьки укладають угоду і хочуть перевірити її законність (До адвокатури) 9. Вашого брата звільнили з роботи, а він це вважає незаконним і хоче отримати консультацію (До адвокатури) Слово для журі: результати 3 і 4 конкурсів. 5-й конкурс– «Знаєш- відповідаєш» або «далі». Тут знадобиться ваша увага, швидкість реакції та глибина знань. Хто більше, хто швидше, Хто краще, вірніше Дасть відповідь на запитання, Той гідно, той плідно Навчався, - це видно, І виграє четверте змагання ! Умови конкурсу: кожен учасник одної, потім другої команди по черзі повинен дати правильну відповідь на теоретичні питання з курсу «Основи правознавства». Коли відповіді немає, учасник говорить «далі», тим самим передаючи хід наступному учаснику. А правильну відповідь на це запитання дає ведучий. Команди отримають по 18 запитань. Кожна правильна відповідь оцінюється одним балом. І ще одна умова- час на роздуми не більше 5 секунд. І команда:
ІІ команда
Слово журі. Прислухаймося до поради Смайсла: «Щоб зробити із людей хорших громадян, їм треба дати можливість проявити свої права і виконувати обов’язки громадян”. Ми оголошуємо шостий конкурс- «Творчий спринт». За його умовами команди мають представити «Декларацію прав і обов’язків учня Висоцької школи», яку вони підготували вдома. (Команди зачитують свої «Декларації»). Слово журі. Наступний, і вже останній конкурс «Слідство ведуть знавці». Уявіть, що ваші команди- це групи слідчих, які шукають докази у певній справі. Від своїх колег із сусіднього району ви отримали телеграму з прізвищем злочинця. Та складність ситуації полягає в тому, що ці телеграми закодовані. Ваше завдання в наступному конкурсі полягає в тому, що вам необхідно розшифрувати текст та прочитати прізвище злочинця. Яка команда зробить це швидше і правильно- та і буде переможцем. Розшифруйте прізвисько злочинця
8 2 4 2 6 6 (Шелест) Слово надаємо журі для оголошення результатів конкурсу та визначення переможця гри. Ось завершилось наше свято, Де кожен показати зміг Як здатен він перемагати, І як багато треба знати, Щоб «Правовий Олімп» здолати. Ура тому, хто переміг! Дякуємо за увагу! |
Виховний захід на тему: «Подорож океаном комп’ютерних знань» Етап планування виховного заходу. На даному етапі йде підбір питань, завдань для заходу, місця і часу проведення |
Уроки сталого розвитку Позакласний виховний захід на тему «Вода джерело життя» Позакласний виховний захід на тему «Вода – джерело життя». 6 клас Преображенської ЗОШ І –ІІІ ступенів |
ТЕМА. Подорож країною Олімпійської Веселки Матеріали та інвентар: гімнастичні лави, скакалки, баскетбольні м’ячі,свисток; кольорові олівці, фломастери, маркери, серветки для... |
Навчально-виховний захід брейн-ринг “ Підліток і право ” Мета Мета: узагальнити та поглибити знання учнів з правознавства, розвивати навички роботи в групах; застосовувати набуті знання в конкретних... |
Тема: "Прапор вільної держави" Виховний захід побудований на використанні творчої спадщини В. Сухомлинського "Є на світі Україна!" |
Конспект уроку підготувала Вінцковська Валентина Петрівна, учитель... Діти, ми продовжуємо подорож країною Морфологія. Сьогодні в нас у гостях ще один її мешканець. А хто він, ви здогадаєтеся, коли розгадаєте... |
Виховний захід на тему Україну; формувати в дітей почуття обов’язку перед батьками, своїм народом, своєю Батьківщиною |
Вклонімося і мертвим, і живим. Мета Виховний захід, присвячений Дню визволення Запорізького краю від німецько-фашистських загарбників! |
Виховний захід на тему: „Життя без насильства” Учасники Форма роботи: групова, бесіда з елементами тренінгу з використанням інноваційних технологій |
Комбінаторика нашого життя Виховний захід з математики за темою «Комбінаторика». Спрямований на пропаганду ролі вчителя |