|
Скачати 43.68 Kb.
|
Конспект уроку підготувала Вінцковська Валентина Петрівна, учитель Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Тема Займенник. Особові займенники Мета: повторити вивчене в початкових класах про займенник як частину мови, його граматичні ознаки, вдосконалювати вміння знаходити займенники у тексті, правильно застосовувати їх у власних висловлюваннях, розвивати комунікативну компетенцію учнів, їх творчі здібності, виховувати почуття патріотизму, повагу до родини. Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого. Обладнання: підручник, ребус, кросворд, таблиця. Хід уроку І. Організаційна частина уроку. І. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності. Слово вчителя - Діти, ми продовжуємо подорож країною Морфологія. Сьогодні в нас у гостях ще один її мешканець. А хто він, ви здогадаєтеся, коли розгадаєте ребус. - То хто ж наш гість? ( Займенник) ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого. 1. Бесіда: - Замість слів яких частин мови вживаються займенники? - Наведіть приклади займенників. - Яка роль займенника у мовленні? 2. Кросворд «Які займенники?» (Робота в парі) Прочитайте прислів’я. Замість крапок вставте пропущені займенники. У вертикальному рядку прочитаєте, які займенники ми будемо повторювати. 1. Ми з …, як риба з водою. 2. Будемо гостити то у …, то у тебе. 3. Та мова мила, якою мати говорила, якою … колискової співала. 4 .Спочатку ти мене підвези, тоді я на … поїду. 5. Комусь ніяково, а … однаково. 6. Як ви нам, так і ми … . 7. Ти йому про діло, а … про козу білу.
- Назвіть особові займенники. - Чому особові займенники так називають? 3. Відгадати загадки. - Які два особові займенники псують шляхи? (я-ми) - Які два особові займенники допомагають пташці змайструвати гніздо? (ви-ти) -Які три особові займенники допоможуть забрудненим рукам? (ви-ми-ти) 4. Робота з таблицею. - Уважно роздивіться таблицю. Згадайте про граматичні категорії особових займенників.
- За чим змінюються особові займенники? 5. Вправа 38. 6.Вибірковий диктант. Послухайте вірш Д Чередниченка «Ми –є» , випишіть особові займенники. Визначте особу та число кожного з них. Ми – є. Ми – будемо. Не віриш, доню? Запитай у пісні, Вона тобі усе розкаже. Як вона жила. Як вижила. Як крила розпрямляє. І йде між люди знову, І їх підводить На рівні ноги… Чуєш! Як лунає пісня! Ми – є. Ми – будемо. Будь певна, доню! 7. Пояснювальний диктант Перепишіть речення. Займенники, що в дужках, поставте в потрібній формі. Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з (вона). Рідна мова в рідній школі! Що бринить (ми) чарівніш? Не одцурайсь, мій сину, мови, у (ти) іншої нема. 8. Редагування тексту. Прочитати текст та відредагувати його. Родовідна пам’ять Пам’ять про своїх пращурів – не забаганка і тим паче не данина моді. Пам’ять про своїх пращурів (вона) – природна потреба триматися свого родоводу, оберігаючи в такий спосіб сімейні реліквії і традиції та передаючи їх у спадок наступним поколінням. Деякі люди цуралися чи нехтували історичною пам’яттю. Тоді цих людей (їх) зневажливо називали: «Людьми без роду-племені». - Які недоліки ви помітили у тексті? (Повторення словосполучень «пам’ять про своїх пращурів» та слова «люди»). - Виправте їх за допомогою займенників та прочитайте вже оновлений текст. Який із текстів сприймається краще? Чому? - Яка роль займенників у реченні? (Займенники зв’язують речення між собою, допомагають уникнути повторів). - Чому слід уникати повторів? (Якщо людина уникає повторів, правильно використовує займенники, то це свідчить про культуру мовлення людини: правильність, точність, чистоту мови). - Яка головна думка тексту? (Пам’ятати свій родовід, своїх пращурів). - Так , щоб ми не були людьми без роду-племені необхідно пам’ятати про своїх предків, бо, як кажуть, без минулого у людини немає й майбутнього. ІV. Підбиття підсумків уроку. V. Домашнє завдання. Обов’язково Вправа 41 За бажанням Скласти висловлювання (5-6 речень) на тему «Що я люблю найбільше в світі», використовуючи особові займенники. Визначити їх число, особу. |
Звіт про виконання у 2012 – 2013 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії... Упровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки |
Звіт про виконання у 2011 – 2012 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії... Впровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки |
План роботи наукового товариства учнів Гадяцької гімназії імені Олени... Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області |
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ... ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ ГАДЯЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ |
Посібник Перелік електронних засобів навчання, створених вчителями Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської... |
План роботи педагогічного колективу Гадяцької гімназії імені Олени... План роботи педагогічного колективу Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки на осінніх канікулах |
Перспективний план атестації вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки в 2007 2012 рр. № Перспективний план атестації вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки в 2007 2012 рр |
Перспективний план курсової перепідготовки вчителів Гадяцької гімназії... Перспективний план курсової перепідготовки вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки на 2011 – 2015 рр |
Упровадження інноваційних технологій у практику роботи Гадяцької... При вивченні окремих тем використовуються відео свідчення людей, які були учасниками історичних подій |
Результати участі учнів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки у Всеукраїнському... |