Конспект уроку підготувала Вінцковська Валентина Петрівна, учитель Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки


Скачати 43.68 Kb.
НазваКонспект уроку підготувала Вінцковська Валентина Петрівна, учитель Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Дата24.03.2013
Розмір43.68 Kb.
ТипКонспект
bibl.com.ua > Туризм > Конспект
Конспект уроку підготувала

Вінцковська Валентина Петрівна,

учитель Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Тема Займенник. Особові займенники
Мета: повторити вивчене в початкових класах про займенник як частину мови, його граматичні ознаки, вдосконалювати вміння знаходити займенники у тексті, правильно застосовувати їх у власних висловлюваннях, розвивати комунікативну компетенцію учнів, їх творчі здібності, виховувати почуття патріотизму, повагу до родини.

Тип уроку: повторення й узагальнення вивченого.

Обладнання: підручник, ребус, кросворд, таблиця.

Хід уроку

І. Організаційна частина уроку.
І. Оголошення теми, мети уроку. Мотивація навчальної діяльності.

Слово вчителя

- Діти, ми продовжуємо подорож країною Морфологія. Сьогодні в нас у гостях ще один її мешканець. А хто він, ви здогадаєтеся, коли розгадаєте ребус.

- То хто ж наш гість?

( Займенник)

ІІІ. Повторення й узагальнення вивченого.

1. Бесіда:

- Замість слів яких частин мови вживаються займенники?

- Наведіть приклади займенників.

- Яка роль займенника у мовленні?
2. Кросворд «Які займенники?» (Робота в парі)

Прочитайте прислів’я. Замість крапок вставте пропущені займенники. У вертикальному рядку прочитаєте, які займенники ми будемо повторювати.

1. Ми з …, як риба з водою.

2. Будемо гостити то у …, то у тебе.

3. Та мова мила, якою мати говорила, якою … колискової співала.

4 .Спочатку ти мене підвези, тоді я на … поїду.

5. Комусь ніяково, а … однаково.

6. Як ви нам, так і ми … .

7. Ти йому про діло, а … про козу білу.





1 Т

О

Б

О

Ю

2 В

А

С










3 В

О

Н

А

4 Т

О

Б

І







5 Й

О

М

У




6В

А

М

7 В

І

Н





- Назвіть особові займенники.

- Чому особові займенники так називають?

3. Відгадати загадки.

- Які два особові займенники псують шляхи? (я-ми)

- Які два особові займенники допомагають пташці змайструвати гніздо? (ви-ти)

-Які три особові займенники допоможуть забрудненим рукам? (ви-ми-ти)
4. Робота з таблицею.

- Уважно роздивіться таблицю. Згадайте про граматичні категорії особових займенників.






Однина

Множина

1 особа

я

ми

2 особа

ти

ви

3 особа

він, вона, воно

вони


- За чим змінюються особові займенники?

5. Вправа 38.
6.Вибірковий диктант.

Послухайте вірш Д Чередниченка «Ми –є» , випишіть особові займенники. Визначте особу та число кожного з них.

Ми – є. Ми – будемо.

Не віриш, доню?

Запитай у пісні,

Вона тобі усе розкаже.

Як вона жила.

Як вижила.

Як крила розпрямляє.

І йде між люди знову,

І їх підводить

На рівні ноги…

Чуєш! Як лунає пісня!

Ми – є. Ми – будемо.

Будь певна, доню!
7. Пояснювальний диктант

Перепишіть речення. Займенники, що в дужках, поставте в потрібній формі.

Всім серцем любіть Україну свою – і вічні ми будемо з (вона). Рідна мова в рідній школі! Що бринить (ми) чарівніш? Не одцурайсь, мій сину, мови, у (ти) іншої нема.
8. Редагування тексту.

Прочитати текст та відредагувати його.

Родовідна пам’ять

Пам’ять про своїх пращурів – не забаганка і тим паче не данина моді. Пам’ять про своїх пращурів (вона) – природна потреба триматися свого родоводу, оберігаючи в такий спосіб сімейні реліквії і традиції та передаючи їх у спадок наступним поколінням. Деякі люди цуралися чи нехтували історичною пам’яттю. Тоді цих людей (їх) зневажливо називали: «Людьми без роду-племені».

- Які недоліки ви помітили у тексті? (Повторення словосполучень «пам’ять про своїх пращурів» та слова «люди»).

- Виправте їх за допомогою займенників та прочитайте вже оновлений текст. Який із текстів сприймається краще? Чому?

- Яка роль займенників у реченні? (Займенники зв’язують речення між собою, допомагають уникнути повторів).

- Чому слід уникати повторів? (Якщо людина уникає повторів, правильно використовує займенники, то це свідчить про культуру мовлення людини: правильність, точність, чистоту мови).

- Яка головна думка тексту? (Пам’ятати свій родовід, своїх пращурів).

- Так , щоб ми не були людьми без роду-племені необхідно пам’ятати про своїх предків, бо, як кажуть, без минулого у людини немає й майбутнього.
ІV. Підбиття підсумків уроку.

V. Домашнє завдання.

Обов’язково

Вправа 41

За бажанням

Скласти висловлювання (5-6 речень) на тему «Що я люблю найбільше в світі», використовуючи особові займенники. Визначити їх число, особу.

Схожі:

Звіт про виконання у 2012 – 2013 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії...
Упровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
Звіт про виконання у 2011 – 2012 н р. плану розвитку Гадяцької гімназії...
Впровадження інформаційно – комунікаційних технологій у навчально – виховний процес Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки
План роботи наукового товариства учнів Гадяцької гімназії імені Олени...
Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ...
ПРІОРИТЕТИ ІННОВАЦІЙНОГО РОЗВИТКУ ГАДЯЦЬКОЇ ГІМНАЗІЇ ІМЕНІ ОЛЕНИ ПЧІЛКИ ГАДЯЦЬКОЇ РАЙОННОЇ РАДИ
Посібник
Перелік електронних засобів навчання, створених вчителями Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської...
План роботи педагогічного колективу Гадяцької гімназії імені Олени...
План роботи педагогічного колективу Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки на осінніх канікулах
Перспективний план атестації вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки в 2007 2012 рр. №
Перспективний план атестації вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки в 2007 2012 рр
Перспективний план курсової перепідготовки вчителів Гадяцької гімназії...
Перспективний план курсової перепідготовки вчителів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки на 2011 – 2015 рр
Упровадження інноваційних технологій у практику роботи Гадяцької...
При вивченні окремих тем використовуються відео свідчення людей, які були учасниками історичних подій
Результати участі учнів Гадяцької гімназії імені Олени Пчілки у Всеукраїнському...

Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка