|
Скачати 91.07 Kb.
|
Науково-теоретичне обґрунтування, функції та завдання соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми. Теоретичною й методичною основою запропонованого досвіду є роботи зарубіжних і вітчизняних авторів – М.Ю. Буряк, В. Маларека , А. Топчія, Іващенко В.О., та ін. Питанню соціально-педагогічної профілактики як виду соціально-педагогічної діяльності присвятили свої роботи такі науковці та дослідники як Звєрєва І. Д., Лактіонова Г.М., Трубавіна І. М., Удалова О. А., Щербак Н.Д., Данченко І.О., Ролінський В.І., Безпалько О.В., Оржеховська В. М., Капська А. Й. В них відображені наукові підходи до трактування поняття соціально-педагогічної профілактики, визначення основних цілей, видів, змісту, об’єкту та предмету діяльності, аналіз форм та методів тощо [6;7;8;9;10]. Система освіти на думку авторів має великі можливості щодо попередження торгівлі людьми. Педагогічний процес значною мірою зумовлюється змістом освітніх предметів, який сприяє оволодінню знаннями про людину та суспільство, про права людини. Особлива роль тут належить впровадженню просвітницько-профілактичної роботи у виховний процес та під час викладання предметів соціально-гуманітарного циклу: історії, географії, правознавству, суспільствознавству, літературі (українській та світовій), філософії, соціології, політології тощо. Адже головними завданнями навчально-виховних заходів із запобігання торгівлі людьми є підвищення загального рівня правової свідомості дітей та молоді, рівня обізнаності з проблем порушення прав людини, моделювання безпечної поведінки, виховання поваги до прав та основних свобод людини, толерантного ставлення до потерпілих від насильства. Організувати систему виховної роботи педагогічно вміло й компетентно з урахуванням вимог часу й можливостей школярів досить складно, адже вона вирішує завдання цілісного формування й розвитку особистості. У зв’язку з цим надзвичайно важливим є комплексний підхід до проведення виховних заходів, що залежить від уміння педагога одночасно ставити й вирішувати різні виховні завдання. Соціально-педагогічна профілактика торгівлі дітьми – це процес створення умов виявлення та попередження фактів торгівлі дітьми. Він складається з системи заходів, спрямованих на здійснення впливів для формування моделей безпечної поведінки у дітей, вдосконалення роботи педагогічних працівників та інших суб’єктів, підвищення рівня обізнаності батьківської громади та соціального оточення, формування відповідного правового поля [1;3;4]. Основна мета соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми - створення оптимальних соціокультурних умов для попередження торгівлі дітьми, що загрожує життю, розвитку та соціалізації особистості. Саме тому впровадження у загальноосвітніх навчальних закладах інноваційних технологій в організації інформаційно-просвітницької роботи щодо запобігання торгівлі людьми здійснюється з метою - актуалізації знань , умінь і навичок школярів щодо критичного оцінювання, ухвалення рішень, управління собою в ситуаціях, що можуть призвести до потрапляння у тенета торгівлі людьми; - формування позитивної мотивації школярів до засвоєння інформації щодо протидії торгівлі людьми та доступних соціальних послуг у разі потрапляння в складну життєву ситуацію; - організації взаємодії, спілкування школярів через активне залучення їх до навчально-виховної інтерактивної діяльності; - використання для формування свідомості школярів та їх безпечної поведінки інноваційних форм і методів роботи. Головними функціями соціально - педагогічної профілактики торгівлі дітьми є діагностична, прогностична, консультативна, захисна, профілактична, соціально-перетворювальна, організаційна, виховна. Відповідність завдань функціям соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми представлена у табл. 1. Табл. 1. Функції та завдання соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми
Під час проведення просвітницько-профілактичної роботи вибудовуються соціально очікувані моделі поведінки свідомого громадянина, а також прийнятні для дітей конструктивні стратегії поведінки в небезпечних ситуаціях , школярам надається аргументована інформація, що сприяє виробленню у них негативного ставлення до явища торгівлі людьми та пов’язаних із ним злочинів і водночас позитивної мотивації до його запобігання. Завдання соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми реалізуються в таких основних її напрямах роботи як проведення соціально-педагогічних досліджень проблеми торгівлі дітьми, здійснення науково-методичної роботи з розробки та пошуку ефективних підходів, технологій, концепцій, систем соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми; організація профілактичної роботи з дітьми з питань попередження торгівлі дітьми, що базується і поєднується з правовою освітою та вихованням; просвітницька робота з батьками, соціальним оточенням; зміцнення взаємодії та співпраці з іншими суб’єктами соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми; підвищення рівня кваліфікації педагогічних працівників та інших суб’єктів, вивчення та поширення передового іноземного й вітчизняного досвіду організації та здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми, розробка та видання відповідного навчально-методичного, інформаційного забезпечення; проведення моніторингу та оцінки ефективності впровадження системи заходів соціально педагогічної профілактики торгівлі дітьми тощо [8;9;10]. Використана література
|
Психологічні закономірності та принципи здійснення соціально-педагогічної... |
22. Теоретичне обґрунтування діяльності держави в науково-технічній та інноваційній сферах Необхідність державного втручання в інноваційну діяльність: аргументи за і проти |
РОЗДІЛ І Теоретичне обґрунтування проблеми формування здорового способу життя РОЗДІЛ ІІ Організація профілактичної роботи соціально-психологічних служб навчальних закладів з питань формування здорового способу... |
ІІ. Теоретичне обґрунтування проблеми Засвоєння мовних норм як важливий чинник формування комунікативної компетентності учнів |
Профілактики правопорушень на 2011 – 2015 роки Розділ Склад проблеми... Кризові процеси, що відбуваються в соціально-економічній сфері, призвели до ускладнення криміногенної ситуації та зумовили виникнення... |
Актуальні питання організації соціально-педагогічної роботи в навчальних... Зібратись разом це початок. Залишитись разом це прогрес. Працювати разом це успіх |
Тема Предмет і завдання Роль МФО у забезпеченні ефективного управління рухом фінансових ресурсів у сучасні міжнародній економіці. Соціально-економічне призначення... |
С ИСТЕМА РОБОТИ З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ в Цвітоському навчально-виховному об’єднанні Засідання педагогічної ради, засідання Ради профілактики, наркопоста, засідання МО класних керівників, вихователів, наради при директорі,... |
Семантичне поле: проблема визначення П. Роже, В. фон Вартбург). Перше теоретичне обґрунтування „поля” в мовознавстві пов’язують з працею І.Іпсена (1924), хоча у Й. Трієра... |
ВСТУП РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З КОРЕКЦІЇ ДЕЛІНКВЕНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ... |