Психологічні закономірності та принципи здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми


Скачати 63.88 Kb.
Назва Психологічні закономірності та принципи здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми
Дата 20.11.2013
Розмір 63.88 Kb.
Тип Закон
bibl.com.ua > Право > Закон
Психологічні закономірності та принципи здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми.
Принципами здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми є принципи соціально-педагогічної діяльності. Це «дотримання прав людини і громадянина у сфері соціальних послуг, рівні можливості в отриманні соціальних послуг, доступність соціального обслуговування, конфіденційність, наступність всіх форм соціальних послуг, адресність, пріоритет сприяння громадянам, для яких є загроза здоров’ю та життю, територіальна організація соціальних послуг, державна підтримка громадської діяльності щодо надання соціальних послуг населенню» [4]. Алєксєєнко Т. Ф. зазначає, що «провідними принципами соціально-педагогічної діяльності виступають гуманізм, демократизм, компетентність» [8,с.49]. А. Й. Капська [6] виділяє групу принципів, специфічних саме для соціально-педагогічної роботи. «Це, зокрема, принцип гуманізму (визнання людини найбільшою цінністю), принцип незалежності (приналежність права будь-кому на допомогу), принцип клієнтоцентризму (визнання пріоритету прав клієнта в усіх випадках), принцип опори (максимальне врахування потенційних можливостей людини), принцип толерантності, принцип конфіденційності та принцип максимізації (оптимальне використання всіх видів ресурсів при вирішенні проблем )».

Слід зазначити, що деякі з принципів мають особливе значення саме для впровадження інноваційних технологій в організації інформаційно-просвітницької роботи щодо запобігання торгівлі людьми .

Повага, охорона та захист прав людини і прав дитини.

Торгівля дітьми розглядається як грубе порушення прав дитини. Це сучасна форма рабства, що перекреслює всі досягнення людства та тягне цивілізацію знову на нижчі ступені розвитку. Це форма насильства, котре може здійснюватись по відношенню до дитини незалежно від віку, статі, національності чи якихось інших ознак, і котре залишає слід для подальшого розвитку дитини.

Дотримання даного принципу при здійсненні соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми дозволяє вплинути на формування у дитини усвідомлення власної гідності та прав і обов’язків дитини, діяти з почуттям захищеності з боку держави та закону. Сприяє формуванню правової культури та, зокрема, правової активності .

Адресність надання допомоги та підтримки.

Інформаційна допомога дитині в розвитку її творчої індивідуальності, почуття людської гідності, розуміння свого місця та ролі в суспільстві відіграє вирішальну роль в процесі соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми. Даний принцип сприяє враховувати особливі інформаційно-освітні потреби кожної цільової групи об’єктів, визнаючи їх висхідними для розвитку та моделювання системи соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми та досягти очікуваного результату – підвищення рівня обізнаності з проблемою торгівлі дітьми, формування навичок безпечної та відповідальної поведінки.

Ідея даного принципу полягає у необхідності відкриття перспектив самореалізації та розвитку кожній дитині. Це однаково стосується сфери навчально-виховної діяльності і дозвілля. Особливо важливою є необхідність ідентифікації майбутньої професійної визначеності, діагностика нахилів та інтересів до певних видів професійної діяльності разом з отриманням базових практичних знань та вмінь. Цей принцип тісно пов'язаний з принципом опори, тобто використання та зміцнення потенційних можливостей дитини, заохочення до саморозвитку.

Комплексність.

Торгівля дітьми одне з порушень прав дитини. Це явище тісно пов’язане з дотичними порушеннями прав дитини, такими як насильство та жорстоке поводження, експлуатація дитячої праці, сексуальна експлуатація, дитяча порнографія та проституція тощо. Всі ці явища мають багато спільних чинників, схожі за своєю суттю та наслідками для подальшого розвитку дитини. Тому профілактична діяльність з однієї проблеми позитивно впливає на профілактичну діяльність з іншої проблеми. Наприклад, деякі правила безпечної поведінки для уникнення ситуацій жорстокого поводження чи насильства перегукуються з правилами безпечної поведінки для уникнення ситуацій торгівлі дітьми. Враховуючи це, можна стверджувати, що деякі профілактичні заходи доцільно проводити об’єднуючи тематику.

Система заходів соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми має свої етапи, що впливає на ефективність здійснення такої роботи. Основними етапами реалізації системи заходів соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми є соціальне замовлення, концептуально-стратегічний, операційний, аналітичний.

Соціальне замовлення.

Проблема торгівлі дітьми визнається актуальною для українського суспільства на державному рівні на основі проведених досліджень та аналізу результатів роботи відповідних органів державної влади та неурядових організацій. Проголошується необхідність формування дій у відповідь. Попередження торгівлі дітьми визначається як один з пріоритетних напрямів протидії цьому грубому порушенню прав дитини. Іншими словами, формується соціальне замовлення на державному рівні здійснення профілактики торгівлі дітьми.

Концептуально-стратегічний.

Визначаються основні концептуальні засади здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми. Будується відповідно до визначеної концепції стратегія здійснення соціально-профілактичної роботи – вибір пріоритетів, побудова системи, формування цілей та завдань, розробка відповідних технологій. Відбувається планування та затвердження видів профілактичної діяльності, підбір методів, прийомів, форм соціально-педагогічної профілактики. Прогнозування впливу розробленої концепції та стратегії на умови попередження торгівлі дітьми.

Операційний.

Практичне впровадження розроблених теоретико-методологічних положень. Організація та здійснення запланованих заходів. Управління процесом соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми. Координація зусиль суб’єктів соціально-педагогічної профілактики. Здійснення моніторингу та поточної оцінки успішності впровадження обраної стратегії.

Аналітичний.

Оцінювання успішності здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми за отриманими результатами проведеної діяльності. Напрацювання рекомендацій для подальшого здійснення соціально-педагогічної профілактики торгівлі дітьми.

Пріоритетність активних форм та методів.

Успішна реалізація завдань занять із запобігання торгівлі людьми залежить як від змісту, так і від обраних форм та методів. Серед сучасних форм та методів перевага надається активним як найбільш ефективним. Найпопулярнішими методами для використання є інформування, стимуляції, формування свідомості, формування інтересу, навіювання, переконання, аналіз конкретних ситуацій, навчання через навчання інших, драматизація, «мозковий штурм». Активні форми представлені у вигляді рольових та моделюючих ігор, роботи в малих групах, тренінгів, лекцій , бесід, конкурсів, вікторин, заочних подорожей, тематичних вечорів, усних журналів, виставок, диспутів, дискусій тощо. Проведення занять з даної тематики передбачає використання творчої ініціативи у виборі форм та методів роботи.

Використана література

  1. Валентина Шебаніц . Проблеми соціалізації дітей трудових мігрантів// Новітня еміграція : проблеми соціального і національного сирітства : Збірник наукових статей і виступів за матеріалами круглих столів/ Уклад. І.М. Ключковська , Н.О.Гумницька .- Львів : МІОК Національного університету «Львівська політехніка» 2010,- С.183-190. УДК 331.556.46:34. 63:351.858] (063) Н 733 ББК Т3(4 Укр.)-27 +У9(4 Укр.) 271+С550.473] Я 43.

  2. Валентина Шебаніц . Організація роботи волонтерів-старшокласників із запобігання торгівлі людьми , насильства та експлуатації дитячої праці. //З досвіду шкільного психолога Валентини Шебаніц , м. Новоазовськ Донецької області// Права людини. Громадянська освіта. Бюлетень Харківської правозахисної групи № 30(538) 2009,-С.2-4.

  3. Валентина Шебаніц. «Протидія торгівлі людьми шляхом розвитку соціальної роботи та мобілізації громади» - проект Всеукраїнської благодійної організації «Український фонд «Благополуччя дітей» //З досвіду шкільного психолога Валентини Шебаніц , м. Новоазовськ Донецької області// Права людини. Громадянська освіта. Бюлетень Харківської правозахисної групи № 36(544) 2009,-С.4-5.

  4. Закон України «Про протидію торгівлі людьми» [Електронний ресурс]. – Режим доступу : http//zakon.rada.gov.ua/laws/show/3739-17.

  5. Звіт дослідження рівня обізнаності з явищем торгівлі людьми. – К. : Представництво МОМ в Україні, 2011. – 82 с.

  6. Соціальна педагогіка: навчальний посібник /За ред. Капської А.Й. – К., 2000. – С 64.

  7. Соціальна педагогіка: теорія і технології: підручник /За ред. Звєрєвої І. Д. - К.: Центр навчальної літератури, 2006. – С 49.

  8. Соціально-педагогічна та психологічна робота з дітьми трудових мігрантів: Навч-метод. Посібник /За ред. Левченко К. Б., Трубавіної І. М., Цушка І. І. – К.: ФОП «Купріянова». – 2007. – С. 126-131.

Схожі:

Науково-теоретичне обґрунтування, функції та завдання соціально-педагогічної...

Закономірності, принципи та прийоми організації процесу взаємодії педагога з учнями
Мета та завдання навчальної дисципліни – формування у студентів знань, умінь організації процесів навчання й виховання як педагогічної...
СУМСЬКИЙ ОБЛАСНИЙ ІНСТИТУТ ПІСЛЯДИПЛОМНОЇ ПЕДАГОГІЧНОЇ ОСВІТИ
ПСИХОЛОГІЧНІ ОСОБЛИВОСТІ РОБОТИ ВЧИТЕЛЯ-ЛОГОПЕДА З ДІТЬМИ МОЛОДШОГО ШКІЛЬНОГО ВІКУ ІЗ ЗАТРИМКОЮ ПСИХІЧНОГО РОЗВИТКУ
C утність контролю, його принципи,мета та завдання
Принципи контролю як науки і принципи його здійснення практично адекватні. Всю систему принципів господарського контролю підрозділяють...
Актуальні питання організації соціально-педагогічної роботи в навчальних...
Зібратись разом це початок. Залишитись разом це прогрес. Працювати разом це успіх
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема 11. Соціально-психологічні причини травматизму і загибелі людей на пожежах
ПЛАН-КОНСПЕКТ проведення заняття з психологічної підготовки з працівниками...
Тема Соціально-психологічні причини травматизму і загибелі людей на пожежах
С ИСТЕМА РОБОТИ З ПРОФІЛАКТИКИ ПРАВОПОРУШЕНЬ в Цвітоському навчально-виховному об’єднанні
Засідання педагогічної ради, засідання Ради профілактики, наркопоста, засідання МО класних керівників, вихователів, наради при директорі,...
Коновальчук В.І. Психологічні ідеї педагогічної спадщини В. О. Сухомлинського...
Основна мета розробки концепції казкової терапії створити такі умови для психологічної та педагогічної роботи, які б допомагали людині...
ВСТУП
РОЗДІЛ 1 ТЕОРЕТИЧНІ АСПЕКТИ СОЦІАЛЬНО-ПЕДАГОГІЧНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ З КОРЕКЦІЇ ДЕЛІНКВЕНТНОЇ ПОВЕДІНКИ ПІДЛІТКІВ У ЦЕНТРІ СОЦІАЛЬНО-ПСИХОЛОГІЧНОЇ...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка