«Цивільні шлюби: за і проти» Викладач суспільних дисциплін Гусарова В. В


Скачати 79.08 Kb.
Назва «Цивільні шлюби: за і проти» Викладач суспільних дисциплін Гусарова В. В
Дата 24.11.2013
Розмір 79.08 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи
ГОЛОВНЕ УПРАВЛІННЯ ОСВІТИ І НАУКИ

ПОЛТАВСЬКОЇ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

ПРОФЕСІЙНИЙ ГІРНИЧИЙ ЛІЦЕЙ

Методична розробка

виховного заходу на тему:

«Цивільні шлюби:

за і проти»

Викладач

суспільних дисциплін

Гусарова В.В.

м.Комсомольськ, 2009

Мета заходу:

Навчальна – формування ціннісних орієнтацій і уміння

доводити та обґрунтовувати власну думку;

Виховна - свідоме і відповідальне ставлення до власної

свободи, відповідальність за власні дії та вчинки, повага до суспільних норм моралі;
Учасники заходу: учнівська молодь у віці 17 – 20 років ліцею,

представники центру соціальних служб та міського суду, майстри виробничого навчання та викладачі ліцею.
Форма проведення заходу: інтерактивний метод ток-шоу.
Місце проведення: оформлена під студію актова зала ліцею.
Обладнання: маркери, ватман, фліп-чарт, буклети: «10 секретів

любові», «Оберіть безпечну поведінку», вислови для оформлення зали («Яка людина, таке в неї і кохання»; «Взаємини, що почалися легко, необдумано, рідко підносяться вище кухні і спальні» О.І.Герцен; «Шлюб не може бути щасливим, якщо подружжя до вступу в союз не пізнало досконало нахили, звички і характери одне одного» О.Бальзак); стільці для учасників обговорення теми.
План проведення заходу


  1. Організаційна частина.

  2. Вступне слово ведучої.

  3. Основна частина:.

    • виступи експертів (практичний психолог центру соціальних служб О.О.Онищенко, голова міського суду Крикливий В.В.);

    • обмін думками по темі заходу учнів ліцею та гостей.

  1. Висновки.


Проблемне питання: в яких випадках цивільний (громадський

шлюб) благо, а коли зло?


Хід ток-шоу «Без комплексів» на тему:

«Цивільні (громадські) шлюби: за і проти»


  1. Організаційна частина. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 5 хв

  • розміщення гостей ток-шоу, учасників, глядачів у студії;

  • привітання учасників заходу, представлення гостей, пояснення форми заходу, умов і режиму роботи.


Доброго дня, шановні гості, колеги, учні!

Я вітаю вас у нашій студії на ток-шоу «Без комплексів». Відповідно до невеличкого соціологічного опитування, проведеного в ліцеї, серед учнівської молоді 17 – 20 років більшість із вас висловилась за обговорення теми нашого ток-шоу «Цивільні (громадські) шлюби». Допоможуть нам визначитися наші гості та експерти: практичний психолог центру соціальних служб О.О.Онищенко, голова міського суду Крикливий В.В., студент 4 курсу соціально-економічного факультету ХАУП Когур Максим. В ході нашого обговорення ми звернемо увагу на сучасну законодавчу базу, літературні та історичні джерела, моральні норми українців. А власне бачення піднятого питання: «В яких випадках цивільний (громадський) шлюб благо, коли зло?» ви зможете відобразити наочно на нашій дошці.


  1. Вступне слово ведучої . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 7 хв

З давніх часів союз чоловіка та жінки визначався терміном «шлюб». Укладанню шлюбу завжди надавалося великого значення. За звичаєвим правом (неписаними законами, які регулювали життя в громаді та сім’ї) в Україні людину вважали за самосійну тільки після одруження. У ХІХ столітті в Україні парубки найчастіше одружувалися після служби у війську або після досягнення 21 року. Дівчата виходили заміж в 16 – 18 років. Чинне законодавство забороняло церкві вінчати неповнолітніх (дівчат – до 16 років, хлопців – до 20 років). Беручи шлюб, ми беремо на себе певні моральні зобов’язання: турбуватись один про одного, поважати, зігрівати дім теплом свого серця, своєї душі. Отже, в суспільстві панує думка, що шлюб – це дозволена і регульована суспільством форма взаємин між чоловіком і жінкою, що визначає їх права і обов’язки по відношенню один до одного і до дітей. Він здійснюється за власної волі людей через громадську реєстрацію або через обряд вінчання.

Тема цивільного шлюбу на сьогодні є актуальною для багатьох молодих людей, оскільки з досить юного віку багато хто починає жити у громадському шлюбі без реєстрації відносин, звертаючи увагу тільки на вільне кохання. Ця точка зору далеко не нова. Якщо пара (чоловік та жінка) живуть на одній території та ведуть спільне господарство упродовж місяця, вважається що це є цивільний шлюб. Хочу навести один історичний приклад. Історія Пабло Пікассо і Француази Жило, однієї з багатьох громадських дружин художника. Вони познайомилися в 1943 році: вона – починаючий живописець, він – всесвітньо відомий майстер, до того ж на 40 років від неї старший. Вони прожили разом 10 років, двоє дітей – син Клод і донька Палома, - вважалось, навіки скріпили їх союз.

Але через деякий час Француаза пішла. Не тільки тому, що вони з Пабло не були обвінчані. Їй набридли його диктаторські замашки, побутовий садизм: у гніві він міг затушити цигарку об її обличчя. Чи треба говорити, що ні вона, ні діти не отримали й копійки з його мільйонів: майстер не любив строптивих родичів. Через 8 років після розриву Француаза звернулася до Пікассо з проханням дати Клоду і Паломі його прізвище. Він висунув вимогу: Француаза повинна розвестись із своїм чоловіком і вступити в законний шлюб з ним, Пікассо. Із тяжким серцем вона погодилась. Як тільки Пабло отримав цю звістку про розлучення, він тут же одружився на іншій своїй коханці. Француаза в ярості опублікувала свої відверті спогади про Пікассо і життя з ним. Таким чином відносини, з самого початку не оформлені юридично принесли обом масу неприємностей та страждань.


  1. Основна частина . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . 35 хв

Тож зараз я запрошую до слова практичного психолога Центру соціальних служб м.Комсомольська О.О.Онищенко, як експерта з питання «Психологічної проблеми громадського шлюбу».

Тези виступу:

  • психологічно громадський шлюб дуже впливає на жінок;

  • відсутність соціального статусу спільних дітей. Нині кожна 10 дитина в Україні народжується поза шлюбом.

Дякуємо вам, Олено Олексіївно, за виступ.

Я запрошую до слова наступного нашого гостя студента 4 курсу соціально-економічного факультету ХАУП Когура Максима.

Тези виступу:

  • неофіційний союз, як репетиція сімейних відносин;

  • тимчасова форма особистого життя людини.


(Кожний із виступаючих гостей та учнів залишає на фліп-чарті власне бачення питання в яких випадках громадський шлюб благо, а коли зло)



Городянко Л., учениця гр.5/04 -

Громадський шлюб – можливість краще пізнати один одного, об’єктивно оцінити свої стосунки. Тільки цей період не повинен бути тривалим. Один рік, гадаю, достатній термін, щоб визначитись чи хочу я бути надалі з цією людиною.

Самойленко М., учениця гр.Т-5 –

Для того, щоб берегти один одного, підтримувати в скрутні хвилини, або радіти успіхам, не потрібні ніякі штампи. Мої батьки 20 років живуть разом, їхня любов не потребує доказів та юридичних процедур.

Лиходід С., учень гр.Т-2 –

Я проти громадських шлюбів. Вважається, що ті, хто був у цивільному шлюбі, добре розбираються в людях і мають певний життєвий досвід. А чи справді це так? Гадаю, що ті, хто не впевнений у своїх почуттях, не зможуть розділити своє життя з другою половинкою. То й не варто і починати. Наш сучасний світ втрачає різнобарвність, стає чорно-білим, а я хочу, щоб усі ми брали від життя найкраще. Може цивільні шлюби і мають якісь позитиви, та я їх не бачу.

Дудка В., учень гр.Т-2 –

Громадські шлюби серед молоді стали модною фішкою. Мені важко визначитися однозначно чим вони є: благом чи злом. Впевнено можу сказати тільки те, що діти повинні народжуватися в сім’ї та відчувати любов своїх батьків.

Кацай Ю., учениця гр.Т-5-

Я проти громадських шлюбів, бо в них жінка заміжня, а чоловік – ні. Логіка проста: він «пробує» з ким йому буде краще. Про які серйозні почуття можна говорити? Гадаю, що молоді люди повинні відповідально підходити до питання моральної чистоти стосунків.

Ішимбаєв Д., учень гр.Т-1 –

Особисто я не бачу чогось поганого в тому, що двоє людей живуть разом, юридично не оформлюючи свої стосунки. Ми маємо багато прикладів, коли штамп у паспорті не став рятівним колом і сім’я розпалась. Тільки двоє вирішують як їм жити: реєструвати чи ні свій союз. Але я згоден із думкою попередників, що дитина повинна народжуватись у сім’ї.



Ведуча: Отже, шановні слухачі, ви почули відкриті думки своїх однолітків. А на завершення нашого обговорення пропонуємо вам послухати думку ще одного експерта - голову міського суду Крикливого В.В., про юридичні проблеми громадського шлюбу.

Тези виступу:

  • з юридичної точки зору громадський шлюб – це ризик, який не має сенсу;

  • матеріальна та майнова захищеність подружжя і дітей;

  • додержання прав та свобод людини в такій «родині»;

  • проблема насильства в сім’ї.


4. Висновки . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . до 10 хв

Ведуча: Шановні слухачі, учасники та гості нашого ток-шоу! Сьогодні ви почули різні думки, щодо піднятої теми. То ж можемо зробити певні висновки. Цивільний (громадський) шлюб в певних випадках є благом (ведуча звертає увагу на думки відображені на флеп-чарті):

  1. Коли молоді люди із своїм бажанням кохати і бути коханим живуть разом, отримують досвід, вчаться поважати простір чужого життя і цінувати власну долю.

  2. Коли вони є тимчасовою формою особистого життя людини, бо взаємна закоханість і сексуальний потяг ще не гарантують сумісність на побутовому рівні.

Саме такі відносини дуже поширені на Заході (хоча там під категорію «молода людина» підпадають люди до 35 років). Сьогодні в такому варіанті не офіційного союзу перебуває певна частина наших громадян і кожна 10 дитина народжується в нашій країні поза шлюбом. Як же вирахувати той час, коли цивільний шлюб повинен поступитися офіційному? На Заході ця межа визначається легко: подружжя офіційно реєструється, коли вирішують мати дітей.

За свободу, як звісно, треба платити. У людей, які перебувають у громадському шлюбі, відсутнє відчуття сталості свого положення, серйозності відносин, позбавлені вони і певного соціального статусу. Проти такої форми союзу надто активно заперечують батьки «чоловіка і дружини». Болісно реагують на невизначений статус батьків і діти. Основний ворог громадських шлюбів – суспільна думка, яка вважає їх експериментами надто екстравагантними і не серйозними. Моральні норми нашого народу також не схвалюють такий союз. Безумовно, вибір залишається за кожним із вас. Але треба пам’ятати, що цивільні шлюби стають злом, коли:

  1. Хто-небудь із подружжя (частіше жінка) проти власної волі підкоряється бажанням партнера.

  2. Коли відсутня матеріальна захищеність. Кожен використовує зароблені кошти на свій розсуд.

  3. Коли відсутній духовний психологічний комфорт особистості.

Ставтеся до себе з більшою повагою. Цінуйте власну свободу і свободу інших людей. Кохайте і відчувайте взаємність. Завжди пам’ятайте, що ви відповідальні за власне життя. Щасти вам! Дякую усім за участь в обговоренні теми. До нових зустрічей!


Список використаної літератури


  1. Кодекс Законів України «Про шлюб і сім’ю».

  2. Матеріали науково-практичної конференції «Усвідомлене батьківство».

  3. Українське народознавство – Л., 1994р.

  4. Журбицька Т.С. «Молода сім’я» - К., 1988р.

  5. «Сім’я. Довідник» - К., 1989р.

  6. Роль сім’ї у формуванні здорового способу життя дітей та молоді. / Під редакцією О.О.Яременка. – К.,2005р.

  7. Матеріали періодичних видань. (Журнали: «Ліза», «Единстенная»)

Схожі:

СОЦІОЛОГІЯ
Лутак Н. А., голова Дніпропетровського міського методичного об’єднання викладачів суспільних дисциплін, викладач-методист Дніпропетровського...
Вступ. Класифікація та загальна будова автомобілів
Осюнько Н. В. викладач спец дисциплін автотранспортного напрямку, вища категорія, старший викладач, ДНЗ «Уманський ПАЛ»
Відповіді на екзаменаційні питання з історії України Викладач суспільних дисциплін Гавеля В. В
Опалена глина — це перший штучний матеріал, створений людиною, який дав можливість готувати рідку їжу і зберігати припаси. По суті...
Впровадження інтерактивних методів навчання щодо розвитку комунікативних...
Викладач предметів людина і світ та художня культура, спеціаліст вищої категорії, старший викладач Державного навчального закладу...
РОБОЧА ПРОГРАМА НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ
Розробники: Дзеньдзюра Н.І., кандидат філологічних наук, доцент кафедри суспільних дисциплін ЛІБС УБС НБУ
№33: Розрахункові відносини
Лекцію підготував викладач кафедри цивільно-правових дисциплін ДДУВС Іванісова Ю. В
«Козятинське міжрегіональне вище професійне училище залізничного...
Наслідком травневих 1917р переговорів української делегації з Тимчасовим Урядом було проголошення
Назва навчального закладу
Укладач: Павуско З. А. – викладач економічних дисциплін Млинівського державного технікуму ветеринарної медицини, спеціаліст
Уроку правознавства на тему: Розробила викладач суспільних предметів
Методи роботи на уроці: словесні, наочні, робота у парах за технологією «навчаючи вчуся», практична робота з документами та розв’язування...
Форма № Н 04 Львівський інститут банківської справи Університету...
«Фінанси і кредит», 030509 «Облік і аудит», 030502 «Економічна кібернетика», 030505 «Управління персоналом та економіка праці»
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка