|
Скачати 1.68 Mb.
|
_____________________________________________________________________________ ( назва навчального закладу ) РОБОЧИЙ ЗОШИТ для практичних занять з дисципліни «ЕКОНОМІКА ПІДПРИЄМСТВА» студента(ки)_______________________________________________________ ( прізвище, ім’я, по-батькові ) відділення _________________________________________________________ ( назва відділення ) курсу ____________________________ групи _______________________ Викладач __________________________________________________________ ( прізвище, ім’я, по-батькові ) 2007 Укладач: Павуско З.А. – викладач економічних дисциплін Млинівського державного технікуму ветеринарної медицини, спеціаліст. Рецензент: Гуменюк О.М. – викладач економічних дисциплін Млинівського державного технікуму ветеринарної медицини, спеціаліст вищої категорії. Пояснювальна записка Об’єктивна реальність розвитку України, розширення міжнародних зв’язків і необхідність інтеграції зі світовою системою підготовки фахівців вимагають удосконалення системи освіти в державі, підготовки спеціалістів з економіки для системи АПК як однієї з найважливіших галузей народного господарства. За умов ринкових відносин центр економічної діяльності переміщується до основної ланки економіки – підприємства. На підприємстві вирішуються проблеми раціонального використання виробничих ресурсів, що вимагає глибоких економічних знань та відповідних навичок до професійної діяльності кадрів. Практичне навчання зі спеціальних дисциплін допомагає формувати економічне мислення майбутніх спеціалістів. Саме тому необхідно навчитися вирішувати виробничі ситуації і проблемні питання, компетентно організовувати виробництво з конкурентноздатною продукцією яка, в свою чергу, забезпечуватиме високу прибутковість, а отже, виконуватиметься основна ціль підприємства. Метою вивчення дисципліни «Економіка підприємства» є формування системи спеціальних знань та практичних навичок у галузі аналізу та планування показників господарсько-виробничої діяльності підприємства з урахуванням чинників зовнішнього та внутрішнього середовища його функціонування. Предметом вивчення дисципліни «Економіка підприємства» є економічний механізм функціонування підприємства, формування та використання його ресурсного потенціалу з метою оптимізації економічних результатів діяльності. З метою формування у студентів економічного мислення розроблений робочий зошит з дисципліни «Економіка підприємства». Робочий зошит складено відповідно до методичних рекомендацій щодо розробки робочих зошитів всіх видів для студентів ВНЗ І-ІІ рівнів акредитації та навчальної програми дисципліни «Економіка підприємства» для економічних спеціальностей затвердженої директором Навчально-методичного центру 30.05.2006 р. У зв’язку з наявністю у навчальному плані таких дисциплін як «Організація виробництва» та «Планування виробництва» та з урахуванням особливостей кожної спеціальності напряму 0502 «Менеджмент», кількість рекомендованих навчальною програмою годин, які припадають на дані розділи, зменшена. Для логічного завершення кожного практичного заняття пропонується складати резюме , узагальнюючий стислий висновок за виконаною темою. Окремі таблиці робочого зошита можуть знайти практичне застосування. Студент під час роботи з зошитом повинен:
Тема 2. Земельні ресурси та їх використання. Мета: закріпити теоретичні знання практичними навиками по визначенню показників ефективності використання землі. Відпрацювати практичні вміння по визначенню розміру земельного паю і орендної плати за землю. Завдання. Визначити показники ефективності використання землі конкретних господарств. Визначити розмір земельного паю і орендної плати за землю. Завдання 1. Визначити показники ефективності використання землі конкретних господарств. Методичні вказівки. Згідно приведених у таблиці 1 даних визначити показники рівня та ефективності використання землі у КСП «Мир» та «Правда». Встановити, які показники належать до вартісних, які до натуральних. У висновках показати у якого з підприємств показники рівня та ефективності використання землі вищі. Таблиця 1 Визначення показників рівня та ефективності використання землі
Завдання 2. Розрахувати розмір земельного паю і орендної плати за землю. Методичні вказівки. Норматив нарахування паю обчислюється як відношення пайового фонду, що підлягає персоніфікації (табл..2) до загальної суми скоригованої оплати праці по господарству за весь період обчислення індивідуальних майнових паїв. Вартість земельної частки одного пайовика (табл..7) – це відношення загальної вартості усієї площі сільськогосподарських угідь до кількості пайовиків. Оцінка одного гектара (табл..7) є відношенням загальної вартості усієї площі у гривнях до площі сільськогосподарських угідь. Розмір земельної частки на одного пайовика в кадастрових цінах є відношенням вартості земельної частки на одного пайовика до оцінки 1 га. При визначенні орендної плати на рівні натуральної плати ( табл..4) розмір нарахованої орендної плати брати з табл..2 який обчислюється в залежності від агровиробничих груп ґрунтів. Орендна плата може сплачуватися як у грошовій та натуральній формах, так і у вигляді послуг. Кожен учасник підприємства може обирати для себе саме ту форму орендної плати, яка найбільше влаштовує його у межах затвердженого зборами розміру орендної плати у грошовому виразі. Розмір суми на послуги (табл..11) є різницею між нарахованою орендною платою та сумою на які було видано продукти (зерно, цукор, олія). Таблиця 2 Розподіл пайового фонду
Таблиця 3 Розрахунок індивідуальних майнових паїв
Таблиця 4 Визначення приросту пайового фонду майна
Таблиця 5 Нарахування прирістного паю пайовикам КСП «Правда» за 200_ р
Таблиця 6 Визначення майнового паю пайовикам КСП «Правда» станом на 01.01.200_ р.
Таблиця 7 Розпаювання сільськогосподарських угідь між пайовиками КСП «Правда»
Таблиця 8 Нарахування орендної плати пайовикам майна КСП «Правда» за 200_р
Таблиця 9 Визначення орендної плати в залежності від вартості земельної частки
Таблиця 10. Визначення орендної плати в залежності від урожайності зерна
Таблиця 11. Визначення орендної плати на рівні натуральної плати
Висновок:___________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________ Дата____________ Оцінка________________ Підпис______________ Домашнє завдання. Розрахувати показники рівня та ефективності використання землі КСП «Правда». Опрацювати тему «Трудові ресурси, продуктивність праці та її оплата». |
Сторінка закладу до енциклопедії ВГУ Повна назва закладу Повна назва закладу Гадяцька гімназія імені Олени Пчілки Гадяцької районної ради Полтавської області |
Назва вищого навчального закладу |
Назва навчального закладу Прізвище ректора ВНЗ |
Назва навчального закладу Боярський навчально-виховний комплекс «Дошкільний навчальний заклад – загальноосвітня школа І-ІІІ ступенів» Лисянської районної ради... |
Організаційно-економічні механізми управління розвитком та конкурентоспроможністю... Назва вищого навчального закладу: Дніпропетровський університет імені Альфреда Нобеля |
ВАРІАНТИ ФОРМУЛЮВАНЬ, ЩО МОЖУТЬ БУТИ ВИКОРИСТАНІ У САМОЗВІТІ ПОЗАШКІЛЬНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ ... |
ПЛАН РОБОТИ дошкільного навчального закладу «Пролісок» Цвітоського... Аналіз роботи дошкільного навчального закладу за 2010 – 2011 навчальний рік |
Правила прийому до Державного вищого навчального закладу Державного вищого навчального закладу «Приазовський державний технічний університет» у 2013 році |
Інноваційн і технологі ї в практи ці виховної роботи школи Нещодавно на базі нашого навчального закладу відбувся семінар-практикум класних керівників «Запровадження інноваційних та інтерактивних... |
ТИПОВЕ ПОЛОЖЕННЯ ПРО БІБЛІОТЕКУ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНОГО НАВЧАЛЬНОГО ЗАКЛАДУ Дане Положення визначає рівень базисних вимог до бібліотеки професійно-технічного навчального закладу (далі – Бібліотека) |