|
Скачати 95.82 Kb.
|
Урок № 39 Тема. Написання складних прикметників. Мета :
Обладнання:
Тип уроку: урок формування практичних умінь і навичок. Хід уроку І. Організаційний момент 1. Зясування емоційного стану учнів ( ) 2. Готовність до уроку ІІ. Мотивація навчання учнів. 1. Постановка мети мовної розминки. На минулому уроці ми з вами визначили моменти, над якими ми будемо працювати протягом мовної розминки на цьому уроці Отже, 1) Повторення написання мякого знака , оскільки у нас виникли проблеми у написанні слів з цією орфограмою; 2) Повторення загального орфографічного правила та історичного чергування, оскільки були непорозуміння у написанні слів з орфограмами. ІІІ. Актуалізація опорних знань. ÿ Мовна розминка 1. Формування дії контролю то оцінки за написанням слів з мяким знаком. Запишіть слова буквами До 1 групи запишіть слова, у яких орфограму слабкої позиції звука, парного за твердістю - мякістю, можна перевірити за сильною позицією; до 2 групи – лише за орфографічним словником. р і з б’ а р , у ч и т е л с к ие й , д н і п р о , у к р а й і н с к и й , р а д і с т , с н і г , т м’ а н и й
Нагадайте правила написання слів з мяким знаком.
2. Формування дії контролю та оцінки за написанням слів з орфограмами. Записати слова, розподіливши їх у два стовпчики: 1) знаю; 2) не знаю. Назвіть слова , які ви перевіряли за загальним орфографічним правилом, а які – закономірностями історичного чергування. Бе_листий (безлад) , д_мократичний (демос) , д_ржавотворчий (самодержець) , відп_реш (прати). З написанням якого слова у вас виникли труднощі? Якою частиною мови є це слово? Розберіть це слово за будовою. Спробуйте зробити висновок про це слово? (Складний прикметник). IV. Оголошення теми та мети уроку. Сьогодні на уроці ми повинні навчитися правильно писати слова з цією орфограмою. Отже, тема уроку: «Написання складних прикметників». А ось завдання , які ми можемо перед собою поставити, виходячи з теми уроку.
V. Формування поняття про правила написання складних прикметників ( групова робота) 1. Творче спостереження з елементами аналізу. Проаналізуйте сполуки слів, з яких утворені прикметники за звязками (підрядний, сурядний), і зробіть висновки про правопис складних прикметників. Лінгвістична задача
2. Робота з таблицями «Матриця». Метод «Броунівський рух». Один представник з групи отримує свій «навчальний блок» з теми. Протягом кількох хвилин «вчителі» знайомляться зі своїм блоком – інформацією. «Вчителі» знайомлять з даним теоретичним матеріалом членів своєї групи. Відбувається обмін «вчителями» в групах. Кожна група поетапно отримує порцію теоретичного матеріалу, яку відтворює в матрицях. Повертаючись до своїх груп, «вчителі» виступають в ролі «учнів», а «учні» - в ролі «вчителів». Відбувається упорядковано – хаотичний рух учнів з обміном інформацією. Картка з інформацією для «вчителя» з групи № 1. Тема. Написання складних прикметників. Через дефіс пишемо складні прикметники, які утворені поєднанням 1) незалежних слів ( між ними можна вставити сполучник і ) ; 2) першою частиною є військово- Наприклад: українсько – білоруський, мовно – літературний; військово – полонений, військово – політичний. Через дефіс пишемо складні прикметники, які позначають назви проміжних частин світу. Наприклад: південно – східний, північно – західний. Картка з інформацією для «вчителя» з групи № 2. Тема. Написання складних прикметників. Через дефіс пишемо складні прикметники, які означають поєднання смаків, кольорів або відтінків кольорів. Наприклад: кисло – солодкий, синьо – жовтий, світло – зелений. Але: жовтогарячий, червоногарячий (бо це не поєднання кольорів, а окремий колір) Картка з інформацією для «вчителя» з групи № 3. Тема. Написання складних прикметників. Разом пишемо складні прикметники, які утворені від головного і залежного слова в словосполученні ( між ними не можна вставити сполучник і ). Наприклад: народнопісенний ( народна пісня), західноєвропейський ( Західна Європа), білозубий ( білі зуби). Картка з інформацією для «вчителя» з групи № 4. Тема. Написання складних прикметників. Разом пишемо складні прикметники, першою частиною яких є числівник, написаний літерами. Наприклад: триповерховий, шестизначний. Але : 7 – разовий, 9 – поверховий. «Матриця» «Написання складних прикметників разом і через дефіс»
Озвучення результатів. VI. Формування дій контролю та оцінки за написанням складних прикметників. 1. Випробування № 1. «Конструктор». Утворіть складні прикметники від поданих слів. Як називається цей спосіб словотвору? Яким правилом ви керувались, записуючи прикметники? ( Результат оголошує 1 група, перевіряє і виправляє 2 група) Три кути – трикутний девятий поверх - девятиповерховий мило варити – миловаріння добра душа – добродушний північ і захід – північно – західний білий сніг – білосніжний сніг і білизна – сніжно – білий 2. Хвилинка відпочинку «Збагати свій лексикон». Учні відгадують, про що йдеться. 1) Золотава, холодна, мінлива, жовтогаряча, врожайна, багата, прекрасна, зажурена, багряна, сумна, мрійна, поетична – 2) Свіжий, смачний, священний, батьківський, пшеничний, запашний, пухкий, хрумкий, білий, чорний, тяжкий, румяний – 3) Легковажна, пуста, серйозна, дурна, розумна, працьовита, порядна, хороша, ввічлива, чуйна – 4) Кирпатий, орлиний, ґудзиком, плескатий, картоплиною, рівний, римський – 5) Співуча, оксамитова, засмічена, брутальна, ласкава, дзвінка, рідна, швидка, зрусифікована – 3. Випробування № 2 . «Пазли». Кожній групі дається великий аркуш паперу з «пазлом», в якому вписана перша частина складного прикметника (ключове слово). Дібрати всі можливі варіанти другої частини. Кожен член групи працює самостійно, записує в зошит свої варіанти. Відбувається відбір логічно – правильних варіантів. Результати записуються на великий аркуш паперу з «пазлом». Оголошує 2 група – перевіряє 4 група Оголошує 3 група – перевіряє 1 група
4. Випробування № 3. «Лабораторна робота». Прочитати текст, визначити стиль мовлення, виписати слова з вивченою орфограмою. Виконати орфографічно – лабораторну роботу. ( Оголошує 4 група, перевіряє – 3 група ).
Славія – ранньо/середньовічне державне утворення східних словян, що існувало напередодні утворення Київської Русі. Середньо/вічні міста зазвичай розташовувались на перехрестях доріг, на перетині річки з дорогою або біля мосту чи переправи. Татаро/монгольська навала перервала закономірний процес становлення національних держав на східно/словянському терені. Запорозька Січ – військово/політична організація українського козацтва. Сигнальну вогняно/димову споруду, що використовувалась козацькою сторожею для передачі інформації про наближення чи напад ворогів, називали фігурою. VІІ. Рефлексія ( ) Що нового я дізнався на уроці? · Який мій найбільший успіх? · Що я раніше не знав і не вмів, а тепер знаю і вмію? · Яке завдання я ставлю перед собою надалі? На наступному уроці ми продовжимо вивчати правопис прикметників і детальніше зупинимось на написанні прізвищ прикметникової форми. VІІI. Оцінювання учнів ІХ. Домашнє завдання Скласти схему – опору, написати лінгвістичну казку про Прикметник, використовуючи складні прикметники. |
Урок №54 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратні рівняння. Формула коренів квадратного рівняння. Теорема Вієта» |
УРОК У «ДІЛОВА ГРА» Мета ділової гри поглибити та розширити діапазон знань учнів, формувати діловий стиль спілкування у практично-професійній діяльності.... |
Урок № Тема Сьогодні ми продовжуємо вивчати тему «Дихання», повторимо органи дихання і з’ясуємо будову та значення гортані. Але урок проведемо... |
Урок №63 Тема Тема. Підсумковий урок з теми «Квадратний тричлен. Розв'язування рівнянь, що зводяться до квадратних рівнянь та їх використання для... |
Урок №41 Тема. Урок узагальнення та Мета: повторити, узагальнити та систематизувати знання та вміння учнів, які вони дістали з теми «Многочлени» |
Урок у нас сьогодні незвичайний урок-дослідження ТЕМА. ФІЛОСОФСЬКЕ ОСМИСЛЕННЯ КРАСИ ПРИРОДИ І ЛЮДИНИ В КІНОПОЕМІ О. ДОВЖЕНКА “ЗАЧАРОВАНА ДЕСНА” |
Урок №87 Тема. Додавання і віднімання десяткових дробів.( Урок подорож.) Мета. Формувати вміння та навички учнів додавати і віднімати десяткові дроби, розвивати |
УРОК З МАТЕМАТИКИ ДЛЯ 6 КЛАСУ Тема: Розв’язування вправ на ОБЛАДНАННЯ: картки з завданнями, три варіанти самостійної роботи, літери слова УРОК, вислови вчених |
УРОК У 5-МУ КЛАСІ Тема. Стилізація і декоративна переробка рослинних форм Тип уроку. Комбінований урок засвоєння нових знань, формування умінь і творче застосування їх на практиці |
Урок тренінг. Тема уроку: Сонце. Сонячна система ... |