|
Скачати 61.62 Kb.
|
Виховна година «Закон і ми» Мета: ознайомити учнів з основними питаннями законодавства щодо підлітків та молоді, з найбільш поширеними прикладами правопорушень серед молоді з метою їх попередження серед учнів школи; виховувати в учнів правову свідомість. Обладнання: роздавальний матеріал (роздруковані картки із запитаннями за темою заняття). Хід заняття Розповідь вчителя. Усі люди зв'язані з певним соціальним середовищем, в якому вони народжуються і формуються. Поза соціальним середовищем, поза суспільством людина немислима. Як кожний ставиться до середовища — питання важливе і для суспільства, і для окремої особи. Соціальне середовище постає перед людиною в конкретній історичній формі — як усталений спосіб життя, як створені суспільством соціальні, матеріальні й духовні цінності, як спосіб та умови їх виробництва, розподілу і споживання. Соціальне середовище — це уклад життя людей, що включає їхню працю, суспільно-політичну діяльність, побут, рівень добробуту, дозвілля, духовну атмосферу суспільства, систему пануючих ідеалів, законів, звичаїв, традицій. Воно становить не просто соціальний фон, на якому діє людина, а всю систему життєдіяльності суспільства, що активно включає особу в соціальні зв'язки. Тому людина не може не виявляти свого ставлення до способу життя, до соціального середовища. І своєю поведінкою вона підтримує, зміцнює його або ж, навпаки, послаблює. Для свого успішного функціонування те чи інше суспільство потребує підтримки кожним усталеного способу життя, його законів, ідеалів, звичаїв, традицій, соціальних інститутів, форм праці, виробництва і розподілу. Під впливом соціальних потреб ще на світанку історії, в первісному суспільстві, склалися прості норми людської поведінки, які зобов'язували всіх членів общини поважати і практично підтримувати усталені громадські порядки. В інтересах збереження існуючої системи суспільних відносин держава створює право — систему законів, виконання яких зберігає і зміцнює соціальне середовище, спосіб життя. Додержання законів забезпечується примусовою силою держави — армією, судом, органами охорони громадського порядку. Але суспільство потребує ще й моральної підтримки цих законів — їх морального виправдання, добровільного додержання. Неповага до них розцінюється і як порушення норм моралі. Із правовими питаннями ми зустрічаємось часто. Помилковою є думка, ніби сфера застосування права обмежується покаранням осіб, які вчинили різні правопорушення. Багато хто з учнів дивується, дізнавшись, що наші повсякденні вчинки часто мають правову оцінку. Право, закони супроводжують людину все її життя. Щоб уміло і правильно користуватись своїми правами і добре виконувати свої обов'язки, не порушуючи прав і законних інтересів інших, треба знати закони. Звичайно, у вашому віці неможливо знати детально всі закони. Але основне, що стосується вас, ви повинні знати. Це і є метою нашої години спілкування. Запитання до учнів. Учитель роздає роздруковані картки із запитаннями і просить учнів по черзі зачитати по одному запитанню й відповісти на нього. Учитель коригує й доповнює відповіді учнів. Орієнтовний перелік запитань: 1. На яких принципах у нашому суспільстві ґрунтується право? (На принципах моралі.) 2. Яку відповідальність за свої аморальні вчинки несе людина віком до 14 років? (Вона несе відповідальність перед школою, товаришами, сім'єю. При неодноразових порушеннях можлива відповідальність перед комісією у справах неповнолітніх). 3. Яку юридичну відповідальність несе людина в 14 років? (У 14 років настає кримінальна відповідальність за вчинення ряду злочинів: вбивство, заподіяння тілесних уш коджень, зґвалтування, пограбування, розбій, крадіжка, злісне і особливо злісне хуліганство, розкрадання вогнепальної зброї, боєприпасів, наркотичних речовин, умисне вчинення дій, що можуть викликати аварію потяга, умисне знищення або пошкодження майна.) 4. Яка відповідальність настає в 15 років? (Майнова відповідальність за заподіяння майнової шкоди.) 5. Яка відповідальність настає в 16 років? (Кримінальна, відповідальність за всі види злочинів.) 6. Яка відповідальність настає з 18 років? (18 років — це повне цивільне повноліття, коли настає відповідальність за всіма законами.) 7. Які ви знаєте органи правопорядку? (Суд, арбітраж, органи внутрішніх справ.) 8. Що таке хуліганство? (Це умисні дії, що грубо порушують громадський порядок і виражають неповагу до суспільства.) 9. Як карається законом хуліганство? (Позбавленням воліна строк до 1 року, або виправними роботами на той же строк, або грошовим штрафом, а злісне хуліганс тво — позбавленням волі на строк від 1 до 5 років.) 10. Чи були ви коли-небудь свідками хуліганства? 11. Чи допускав хтось із вас хуліганські дії щодо інших людей? 12. Що для кожного з вас є найбільшим злочином? 13. У якому, законодавчому документі нашої держави закріплено право на освіту? (У Конституції України.) 14. А в яких документах викладені обов'язки учнів? (У «Законі про освіту», Статуті школи, Правилах для учнів.) 15. Які є Правила для учнів? 16. Чи може учень працювати у вільний від навчання час (на канікулах)? З якого віку? Що для цього потрібно? Чи знаєте ви, куди звернутись? (Так, може. З 14 років. Для цього потрібні заява батьків, дозвіл школи. Звертатися можна у соціальний відділ для молоді або в інспекцію у справах неповнолітніх.) 17. Які правопорушення найчастіше бувають у нашій школі? 18. Якщо ви стоїте на шкільному обліку як схильні до правопорушень, чи знаєте ви, як треба себе поводити, щоб вас зняли з обліку? 19. Що розуміється в адміністративному законодавстві під терміном «громадське місце»? (Вулиці, вокзали, кінотеатри, театри, магазини, установи, бібліотеки, музеї, салони громадських видів транспорту, житлові будинки, подвір'я житлових будинків, школи тощо.) 20. Назвіть кілька прикладів протизаконної поведінки в громадських місцях. 21. Проаналізуйте ситуацію (на вибір): а) Користуючись тим, що в шкільному коридорі нікого не було, учень порвав чудову фотогазету, що висіла на стіні. Чи порушив цей учень правила поведінки в громадському місці, враховуючи те, що у скоєному вчинку він не признався? б) Один з учнів школи ненавмисне розбив шибку у вікні коридору. І хоч цього ніхто не бачив, хлопчик сказав про свій вчинок класному керівникові й однокласникам. Прийшовши додому, схвильований хлопчик розповів про неприємну подію батькам. Тато дістав шибку потрібного розміру, наступного дня учень приніс її в школу. Техпрацівники допомогли вставити шибку. Як ви вважаєте, цей вчинок є порушенням поведінки в громадському місці? 22. Чи є серед ваших знайомих працівники міліції? 23. Чи міг би ти стати на захист людини, яку б'ють, грабують чи хочуть вбити? 24. Що означає «охороняти природу»? (Не допускати та кого впливу на навколишнє середовище, яке погіршувало б його. Здійснювати заходи проти викидів шкідливих газів в атмосферу, шкідливих стічних вод у річки, озера, моря. Виправляти помилки, допущені людьми в минулому: очищати річки й озера, відновлювати ліси, зберігати зникаючі види тварин і рослин.) 25. Що таке власність неповнолітніх? (Деякі особисті речі — одяг, книги та інше.) 26. У яких випадках підліток може розпоряджатися цінним власним майном, наприклад будинком, дачею, автомобілем? (У випадках спадку, даруванні власності підлітка може бути будь-яке майно. Підліток, як і повнолітній, може володіти, користуватися, розпоряджатися цим майном.) 27. Які ви знаєте основні обов'язки батьків і дітей? (Обов'язок батьків — виховувати дітей, піклуватися про їхній фізичний і моральний розвиток, підготовку їх до праці. Батьки зобов'язані утримувати своїх неповнолітніх дітей, а в разі потреби — повнолітніх непрацездатних дітей. Обов'язок дітей — піклуватися про батьків. У разі, якщо батьки непрацездатні й потребують допомоги, повнолітні працездатні діти їх утримують.) 28. Де, коли, у яких випадках кожній людині в житті можуть стати у нагоді юридичні знання? (Коли людина сама порушила закон або коли допущено порушення закону щодо неї.) 29. Порівняйте дві галузі знань: медицину і правознавство. Скажіть, що спільне ви бачите між ними? (В обох галузях лікують людей: медицина лікує тіло, а правознавство — розум, вчинки людей.) Заключне слово вчителя. Не за горами час, коли ви закінчите школу і вступите у самостійне життя. Від вас вимагається успішно займатися дорученою справою, бути відповідальними, виконувати громадянські обов'язки — хорошого трудівника, захисника Вітчизни, патріота, борця з недоліками і зловживаннями в суспільстві, господаря багатств країни, сім'янина. Державі будуть важливі ваші думки, пропозиції щодо проектів законодавчих актів, які виносяться на широке обговорення. При цьому корисно поповнювати свої правові знання. Особливо важливим є зміцнення готовності боротися зі злом, непримиренність до того, що заважає нам жити. Усе це потрібно громадянинові України. |
Виховна година на тему Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини |
Тема Виховна година. «Ввічливі слова» Мета Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та слова ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти... |
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година Мета: підвищити рівень інформованості учнів щодо проблем, пов’язаних з наркотиками |
Виховна година на тему Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману. Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків: |
Що таке толерантність” Виховна година Мета Обладнання: картонні картки у формі кола зеленого і жовтого кольорів, два схожі листочки з одного дерева |
Виховна година на тему: «Мій товариш» Мета Мета: розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей; визначити можливість/неможливість... |
Виховна година з фізики Гра «Щасливий випадок» Мета Мета: формувати навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації; розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати... |
Виховна година «Гра власним життям» Мета Мета: розглянути проблему псевдосуїциду через призму психології підлітка; акцентувати увагу на аморальності гри власним життям... |
Виховна година “Шкідливі звички” Мета На вашу думку, чи можна жити у своє задоволення, не порушуючи норм моралі? Як ви вважаєте, чи варто вносити моральні норми в кримінальний... |
Виховна година реквієм: «Пам'ять серця» Мета Мета: На основі історичних знань про голодомор 1932-1933рр в Україні визначити масштаби трагедії українського народу та уроки історичної... |