21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година


Скачати 77.49 Kb.
Назва21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година
Дата21.02.2016
Розмір77.49 Kb.
ТипДокументи
bibl.com.ua > Інформатика > Документи
ДЕРЖАВНИЙ ПРОФЕСІЙНО-ТЕХНІЧНИЙ НАВЧАЛЬНИЙ ЗАКЛАД

«ВІННИЦЬКЕ МІЖНАРОДНЕ ВИЩЕ ПРОФЕСІЙНЕ УЧИЛИЩЕ»


26.11.15

гурупа № 13


21009, м. Вінниця

вул. Червоноармійська, 5

Виховна година



студентка 1 курсу МАТОД Парубок Катерина


Мета: - підвищити рівень інформованості учнів щодо проблем, пов’язаних з наркотиками;

  • з’ясувати причини їх уживання;

  • виробити і розвинути навички, що запобігають уживанню наркотичних речовин.

Завдання:

  • з’ясувати рівень інформованості учнів щодо зазначених проблем;

  • надати інформацію про причини і наслідки вживання наркотиків;

  • перевірити рівень засвоєння інформації.

Форма проведення: бесіда

Обладнання: різнокольорові папірці, картки з твердженнями, картки з ситуаціями, ручки, маркери, ватман з надписом «Чому молодь починає вживати наркотичні речовини?», ватман з надписом «Причини і наслідки вживання наркотиків», схема «Стадії залежності», презентація

Питання для обговорення:

  • Що таке наркотики?

  • Які стадії залежності?

  • Чому молодь починає вживати наркотичні речовини?

  • Які причини і наслідки вживання наркотиків?

  • Яким чином слід будувати стосунки з другом, який вживає наркотики?

Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Вступна частина

ІІІ. Актуалізація проблеми (Вчитель просить відповісти на запитання.)

Питання:

  1. Чи існує проблема наркоманії в нашому суспільстві?

  2. Чи стикалися ви або ваші друзі з цією проблемою?

  3. Наскільки це явище небезпечне для підлітків і молоді?

(Заслуховуються відповіді учасників тренінгу)

ІV. Основна частина

  1. Повідомлення: «Наркотичні речовини»

Вчитель: Наркотики – це речовини, які викликають токсичне отруєння, психологічну і фізичну залежність. До переліку наркотичних речовин включено: алкоголь, опіати, канабіс, седативи (гіпнотичні), кокаїн, стимулятори, галюциногени, тютюн, легкі речовини (клей, аерозолі, розчинники), неіндентифіковані (речовини, що вживаються з наркотичною метою). Головна ознака наркотичних речовин – наявність визначеного або невизначеного психоруйнівного ефекту.

Легалізовані наркотичні речовини: тютюн, алкогольні напої, ліки, кава, засоби побутової хімії тощо.

Нелегалізовані наркотичні речовини: коноплі, героїн, кокаїн та всі, що внесені до міжнародного й національного переліків заборонених наркотичних речовин (наркотиків). Нелегальні наркотики умовно поділяють на «легкі» та «важкі». Наркотики, які виготовляють з певних видів конопель, мають особливе поширення (анаша, гашиш, марихуана тощо).

Наркоманія – це захворювання, за якого психічні і фізичний стан людини, її самопочуття та настрій цілком залежать від наявності наркотику в організмі.

  1. Вправа: «Що ми знаємо про дію наркотичних речовин на організм людини?»

(Учні записують або зображають на різнокольорових маленьких папірцях те, що знають про дію наркотичних речовин на організм людини. Ці папірці приклеюються на ватман. Вчитель узагальнює отриману інформацію.)

Вчитель: Залежність стає згубною, коли вона:

  • обмежує можливості особистості в самореалізації,

  • негативно впливає на стосунки між людьми,

  • руйнує сімейний бюджет,

  • створює конфліктні ситуації між особою і суспільством,

  • веде до постійного збільшення дози наркотику,

  • одночасно формує також психологічну й фізіологічну залежність.

  1. Робота з схемою: «Стадії залежності»




  1. Мозкова атака: «Чому молодь починає вживати наркотичні речовини?»

(Вчитель на аркуші ватману записує всі думки, висловлені учнями – «від нічого робити», «цікаво», «за компанію», «щоб отримати нові враження», «на зло батькам», «це модно», «щоб зняти біль» і т.д.)

Вчитель: Отже, основними причинами вживання наркотичних речовин є:

  1. Цікавість до наркотиків, до нових відчуттів, до «забороненого», яка базується на хибній упевненості, що вживання кількох доз ще не призводить до наркоманії.

  2. Утрата життєвих орієнтирів, а відтак – поява синдрому «безглуздого» життя, сильне душевне потрясіння, почуття самотності, відсутність уваги.

  3. Невдоволення життям, яке виникає на ґрунті постійних конфліктів у сім’ї, навчальному закладі, скрутного матеріального і соціального становища.

  4. Вплив оточення, друзів, компанії, що вживають наркотичні речовини.

  5. Простота переходу від сигарет до найнебезпечніших наркотиків.

  6. Кримінальна «романтика».

  1. Робота з таблицею: «Причини і наслідки вживання наркотиків»

(Вчитель на аркуші ватману записує думки, висловлені учнями щодо причин початку вживання наркотичних речовин і наслідки цього.)
Таблиця «Причини і наслідки вживання наркотиків»

Причини

Наслідки

За компанію

Смерть від передозування

Модно

Втрата поваги оточуючих

На зло батькам

Гепатити та СНІД

Отримати нові відчуття

Конфлікти з оточуючими людьми

  1. Гра: «Погляд на проблему наркоманії»

(На чотирьох картках написано одне з тверджень: «Цілком згоден», «Зовсім не згоден», «Важко відповісти». Вчитель зачитує твердження щодо проблеми наркоманії, які можуть суперечити одне одному. Після того як твердження називається, учні відразу ж повинні підняти одну з карток, на якій відображено їхній погляд. Вчитель просить окремих учнів пояснити, чому вони обрали ці твердження. Почувши всі точки зору, учні можуть змінити свою думку і обрати іншу картку.)

Твердження:

  • Легкі наркотики нешкідливі.

  • Наркотики підвищують творчий потенціал.

  • Наркотики потрібно легалізувати.

  • Припинити вживати наркотики можна в будь-який момент.

  • Наркоман може померти від СНІДу.

  • Продаж наркотиків не переслідується законом.

  • Залежність від наркотиків формується тільки після їх багаторазового вживання.

  • За зовнішнім виглядом людини можна визначити, вживає вона наркотики чи ні.

  1. Вправа: «Відмова»

(Учні діляться на три групи. Кожній з них пропонується ситуація. Учні кожної групи повинні протягом 2-3 хвилин придумати аргументи для відмови в цій ситуації. Вчитель пропонує використати 3 форми відмови: упевнено, агресивно, невпевнено. Кожен стиль демонструє тільки один учасник з кожної групи. Тоді, вчитель бере шприц і пропонує його учасникові з кожної групи. Далі йде обговорення необхідності набуття таких навичок.)

Ситуації:

  1. Однокласник (сусід, друг) просить дозволу приготувати наркотик у тебе вдома.

  2. Однокласник (сусід, друг) просить залишити в тебе вдома якісь наркотичні речовини.

  3. Однокласник (сусід, друг) просить тебе спробувати разом з ним наркотик.

  1. Дискусія «Мій друг залежний від наркотиків»

(Вчитель пропонує учням обговорити питання «Яким чином слід будувати стосунки з другом, який вживає наркотики?». Учні висловлюють свої думки з цього приводу. Вчитель спрямовує хід обговорення, виявляє нелогічні та дискримінаційні моменти, уточнює правильність розуміння учнями деяких висловлювань.)

V. Заключна частина

(Вчитель підводить підсумки, робить висновки, дає поради)

Поради для тих, хто ще має сумніви, спробувати наркотики чи ні:

  • Найголовніше – вміти сказати «ні», коли тобі пропонують спробувати наркотик, не зважаючи на те, хто це – твій друг чи брат, адже вони теж можуть помилятися.

  • Не бійся виглядати «білою вороною» у товаристві – це ж твоє життя, і саме ти вирішуєш свою долю.

VІ.Завершення роботи

(Вчитель пропонує учням відповісти на запитання)

Питання:

  1. Які знання ви отримали?

  2. Як ці знання ви використаєте у своєму житті?


о на Allbest.ru

Схожі:

21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година
Обладнання: комп’ютерна презентація, відеоролік про СНІД, пісня Ф. Меркурі, пісня О. Білозір «Свіча», червоні стрічки, паперові долоньки,...
Публічне акціонерне товариство ″Козятинхліб″
Козятинхліб″ (місцезнаходження: Вінницька обл., м. Козятин, вул. Червоноармійська, 72) повідомляє про проведення позачергових загальних...
Оголошення про скликання позачергових Загальних зборів акціонерів Товариства
Відкрите акціонерне товариство ″Вінницяхліб″ (місцезнаходження: м. Вінниця, вул. Артема, 1) повідомляє про проведення позачергових...
Виховна година на тему
Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини
Виховна година «Доброта»
Світлани Копилової «Притчи Кисточка в Божьих руках»1, репродукція фрески Леонардо да Вінчі «Таємна вечеря»2
Виховна година
Сікач Лариса Володимирівна – вчитель біології Червонополянської загальноосвітньої школи І –ІІІступенів Горностаївського району Херсонської...
Виховна година на тему
Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману. Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків: 
Що таке толерантність” Виховна година Мета
Обладнання: картонні картки у формі кола зеленого і жовтого кольорів, два схожі листочки з одного дерева
Виховна година На тему
В Україні 17 листопада стали відзначати як «День студента» з 1999 року згідно з Указом Президента від 16. 06. 1999 №659/99
Виховна година “Шкідливі звички” Мета
На вашу думку, чи можна жити у своє задоволення, не порушуючи норм моралі? Як ви вважаєте, чи варто вносити моральні норми в кримінальний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка