Що таке толерантність” Виховна година Мета


Скачати 39.88 Kb.
Назва Що таке толерантність” Виховна година Мета
Дата 04.01.2014
Розмір 39.88 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Астрономія > Документи
Що таке толерантність”

Виховна година

Мета:

  • розвивати критичне мислення;

  • навчитися бути терпимим у суспільстві людей;

  • виховувати інтернаціоналізм;

  • сприяти розвитку усного мовлення учнів.

Обладнання: картонні картки у формі кола зеленого і жовтого кольорів, два схожі листочки з одного дерева.

Хід заняття

І. Організаційна частина

ІІ. Повідомлення теми і мети заняття.

ІІІ. Розповідь учителя, висловлення учнів.

Учитель. Сьогодні ми з вами спробуємо вияснити, що ж означає слово ”толерантність”.

Як ви його розумієте?

(Висловлення дітей.)

Учитель. Так, все це правильно. Але, слухаючи вас, я зрозуміла, що майже всі ви знаєте, що це, але не всі чітко уявляєте, як бути толерантними у повсякденному житті.

Давайте пограємо. Я називаю ситуацію, а ви підніміть зелений кружок, якщо вам підходить перше висловлювання, або жовтий, якщо друге.

1. Молодша сестра розмалювала твій зошит:

а) ти її прощаєш, але пояснюєш, чому так робити не можна;

б) ти з нею сваришся і кричиш на неї;

2. Ти посварився зі своїм однокласником:

а) ти спробуєш порозумітися з ним;

б) ти ображаєшся і мстиш.

3. З тобою поводились жорстоко твої однолітки:

а) ти відповідаєш тим же;

б) ти говориш ”ні, я не буду це терпіти” і прагнеш заручитися допомогою своїх друзів.

4. Ти незадоволений собою:

а) ти говориш собі, що людей без недоліків не буває, щоб заспокоїтись і почати діяти;

б) ти все звалюєш на інших і сердишся ще більше.

5. Тобі не хочеться йти на прогулянку зі своїми близькими:

а) ти влаштовуєш істерику;

б) ти ідеш із ними гуляти.

(Висловлювання дітей)

Учитель. Дуже добре, що у вас такі різні відповіді. Адже всі ми дійсно різні і можемо реагувати по-різному. І зараз ми вже говоримо про толерантність. У першу чергу це виявляється вдома, у школі. Усі знають, що потрібно жити дружно, але іноді важко стриматися, коли ми бачимо недоліки інших. Іноді в нас виникає відчуття, що до нас чіпляються або несправедливо ображають. І, прагнучи бути сильними, ми стаємо не толерантними все частіше, а потім залишаємося на самоті. Як нам стати толерантними?
(Висловлювання дітей)

Учитель. Так, насамперед треба залишитися самим собою, бачити свої помилки, робити висновки. Як ви гадаєте?

(Висловлювання дітей)

Учитель. Хороші відповіді. Але ми різні не тільки в своїх реакціях або почуттях. Як ви гадаєте, у школі, як і скрізь, є різні діти: маленькі, великі, худі, повні. Чому ми іноді сміємося над ними?

(Висловлювання дітей.)

Учитель. Так, тому що ми іноді боїмося бути гірше, або не хочемо ділитися, або не впевнені в собі. Ви згодні?

(Висловлювання дітей)

Учитель. Усі ви читали казку Ганса Крістіана Андерсена ”Бридке каченя”?

Тоді спробуйте відповісти на такі запитання:

1) Які були причини того, що ніхто на пташиному подвір’ї не любив бридкого каченяти?

2) Як він виявився предметом нападок з боку інших?

3) Чи були ці причини справедливими й обґрунтованими?

4) Що змінилося, коли каченя стало лебедем і пролетіло над пташиним подвір’ям?

5) Ч и справедливою була така зміна ставлення до каченяти?

6) Чи вважаєте ви, що різні люди можуть уживатися разом? Якщо можуть, то яку мають з цього користь, чому вчаться?

(Висловлювання дітей)

Учитель. Подивіться два однакових листочки, що впали з одного дерева. Порівняйте.

(Висловлювання дітей)

Учитель. А зараз подивіться один на одного. Чи є серед вас хоча б двоє схожих один на одного? Розуміння того, що кожна людина – унікальна особистість, повага до розходжень між людьми, усвідомлення принципу взаємодоповнюваності, як основної риси розходжень допомагає нам створювати сучасні суспільні взаємовідносини.

Ви згодні?

(Висловлювання дітей)

Учитель. Антуан де Сент-Екзюпері сказав: ”Якщо я чимось на тебе не схожий, я цим зовсім не ображаю тебе, а навпаки, обдаровую”. Як ви розумієте це висловлювання?

(Висловлювання дітей)

Учитель. Так, дуже хороші відповіді. А тепер спробуємо закінчити речення:

Бути толерантним – означає… .

(Діти відповідають усно)

Учитель. Отже:

Бути толерантним – означає:

  • поважати інших, незважаючи на розходження;

  • бути уважним до інших і звертати увагу на те, що нас зближує.

Давайте спробуємо перевірити себе, чи виявляємо ми толерантність.

Користуйтеся кружками зеленого або жовтого кольору, як ми сьогодні вже це робили.

1. Хтось у класі погано одягнений…

а) це не важливо;

б) ти підсміюєшся над ним.

2. Жінка похилого віку повільно йде…

а) ти відштовхуєш її, щоб обігнати;

б) ти допомагаєш їй і притримуєш двері.

3. На твоїх очах на когось нападають…

а) ти намагаєшся захистити його;

б) ти робиш вигляд, що нічого не помічаєш.

Учитель. Дуже хороші відповіді. Скажіть тепер, як слід виявляти толерантність?

Давайте спробуємо закінчити речення:

Виявляти толерантність – означає…

(Діти відповідають усно)

ІV. Підсумок заняття

Учитель. Отже:

Проявляти толерантність – означає:

  • дбайливо ставитися до всього живого на нашій планеті;

  • разом боротися з насильством;

  • розуміти один одного, щоб будувати мирне майбутнє.

Схожі:

Виховання ключових життєвих компетентностей Година спілкування Учнів...
Мета: вчити дітей приймати правильні життєві рішення; формувати основні життєві компетенції; розвивати почуття відповідальності за...
Виховна година на тему
Мета: Довести учням шкідливість куріння та негативний його вплив на організм людини
Тема Виховна година. «Ввічливі слова» Мета
Мета: пригадати правила ввічливої поведінки та сло­ва ввічливості; визначити, яку людину вважають ввічливою і вихованою; відповісти...
21009, м. Вінниця вул. Червоноармійська, 5 Виховна година
Мета: підвищити рівень інформованості учнів щодо проблем, пов’язаних з наркотиками
Година спілкування
«толерантність», визначати значення толерантності в житті людей та в суспільстві
Виховна година на тему
Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману. Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків: 
Виховна година на тему: «Мій товариш» Мета
Мета: розглянути товариськість як об'єктивне явище нашого життя, як спосіб співіснування людей; визначити можливість/неможливість...
Виховна година з фізики Гра «Щасливий випадок» Мета
Мета: формувати навики застосування своїх знань у новій нестандартній ситуації; розвивати логічне мислення, пам'ять, уважність; виховувати...
Виховна година «Гра власним життям» Мета
Мета: розглянути проблему псевдосуїциду через при­зму психології підлітка; акцентувати увагу на амо­ральності гри власним життям...
Виховна година “Шкідливі звички” Мета
На вашу думку, чи можна жити у своє задоволення, не порушуючи норм моралі? Як ви вважаєте, чи варто вносити моральні норми в кримінальний...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка