Виховна година
на тему:
Про честь і обман
Про честь і обман
Виховна година на тему:
«Про честь і обман»
Мета: виховувати в учнів негативне ставлення до брехні, обману. Під час роздумів, аналізу підвести дітей до висновків:
- будь-який обман із часом викривають, і тому він не є виходом із критичної ситуації;
- неправда, обман викликають негативні почуття та асоціації, і тому компрометують того, хто говорить неправду, в очах інших;
- людина, яка себе поважає, не стане нікого обманювати.
Проаналізувати типові ситуації, коли учні говорять неправду, знайти інший спосіб поведінки. Розвивати вміння дітей працювати в мікрогрупах.
Обладнання: столи зі стільцями, що стоять півколом; на столах – зошити, аркуші паперу; на дошці написана тема; магнітофон; касета з ритмічною музикою; годинник.
Попередня підготовка: напередодні години спілкування вихователь формує мікрогрупи на чолі з лідером. Склад груп лишається на робочих аркушах. Дітям дається завдання підготувати прислів’я та загадки про чесніть і обман та написати твір з даної теми.
Вчитель. Добрий день! Гарного настрою бажаю всім присутнім. Сьогодні наша година спілкування тісно пов’язана з реальним життям. У ньому ми, прагнучи бути ідеальними людьми, маємо пройти довгий шлях до самовиховання. На цьому шлях є зупинки – станції- обов’язки, які ми самі складаємо. Один із таких обов’язків ви вже сформулювали – це «не говорити неправди».Брехня, або неправда, - підступна особа, яка здатна замаскуватися під правду, переконати людину, що в даний момент саме вона, брехня, є найкращим варіантом поведінки, і тільки вона веде до виходу з якоїсь кризової ситуації. Тобто поводиться як підступний ворог. Ми з вами маємо виробити звичку й навичку боротися з цим порогом. А найкращий спосіб боротьби із брехнею – це побачити, зрозуміти і викрити. Отже, запишемо в зошити тему години спілкування.
(Діти записують у зошити тему години спілкування).
Вчитель. Зараз я кожній групі роздам завдання. Ви матимете 5 хв. На обдумування й обговорення. Потім лідер висловить думку групи. Якщо з інших груп знайдуться охочі доповнити, підніміть, будь ласка, руки.
(Вчитель роздає завдання , вмикає музику на 5 хв.)
Ситуація 1
Павло отримав три бали із самостійної роботи з математики. Щоденник на оцінку не подав. На запитання тата «як справи у школі?» відповів «нормально».
Запитання:
Чи можна вважати, що Павло обманув батька?
Що б ви порадили Павлові сказати вдома в такому випадкові?
Ситуація 2
Соня розлила мамині дорогі парфуми, а сказала, що це ненароком зробив Кешка (папуга). Ось їхній діалог:
- Мамо, а Кешка розлив твої парфуми в рожевій пляшечці.
- Ох, негідник! Доведеться йому надалі сидіти у клітці, а то ще більше нашкодить.
- А може, вибачимо. Він більше не буде.
- Ні, і не проси.
- Добре, мамо.
Запитання:
Охарактеризуйте Соніну поведінку. Поставте себе на місце Соні і скажіть, що б ви сказати мамі.
Ситуація 3
Забігши першим до класу, Олексій побачив забутий кимось калькулятор. Він узяв його до рук і почав роздивлятися. «Ух ти, який гарний, це твій?» - почув він раптом голос однокласника. «Так. Це мені друг подарував на день народження».
Запитання:
Які погані вчинки зробив Олексій?
Як він може виправити свою помилку?
Ситуація 4
Микола витратив п’ять гривень, що дали батьки на обід по-своєму. У буфеті він купив солодкої водички, вафлю і цукерки. Прийшовши до дому, Микола мав із мамою таку розмову:
- Як справи у школі?
- Нормально.
- Ти обідав?
- Так.
- А що було на обід?
- Картопля, котлета і чай з печивом.
Запитання:
Згодом виправдовуючись, Микола сказав: «Я ж витратив гроші на їжу! Яка різниця, що саме я купив!» Чи погоджуєтесь ви з думкою Миколи?
(Аналіз ситуацій, доповнення охочих (20хв.)).
Вчитель. Молодці, а зараз – хвилинка відпочинку. Ми слухаємо прислів’я та загадки, які ви підготували. (Діти зачитують прислів’я а потім загадки)
Прислів’я
1. У кому правди немає, у тому і добра мало.
2. Говориш правду – правду і роби.
3. Краще гірка правда, ніж солодка брехня.
4. Не шукай правди в інших, якщо її немає в тобі.
5. Правдивій людині неправди не говорять.
6. Когось обманеш не день, себе – на все життя.
7. Брехнею світ перейдеш – назад не вернешся.
8. Правда очі коле.
9. Слова ласкаві, а думки лукаві.
10. З радістю до людей, а зі злістю від людей.
11. Хто правду говорить той щасливий.
12. Добро краще зла.
13. Хочеш собі добра не роби нікому зла.
14. Добро не лихо, ходить по світу тихо.
Вчитель. Перший етап години спілкування пройшов дуже гарно. А другий етап має таку незвичайну для вас назву «мозковий штурм». Чи знаєте ви, що таке «штурм»? (Діти відповідають.) Ось і зараз ви почуєте завдання і маєте записати у зошитах перше, що спало вам на думку.
Отже, закінчіть речення:
1. Коли я говорю неправду, я відчуваю …
2. Коли мені говорять неправду, я відчуваю …
3. Людина, яка обманює …
(Усі зачитують відповіді)
Таким чином робимо висновки, що:
1. коли мене обманюють і коли я обманюю, то я переживаю погані відчуття;
2. людина, яка обманює, компрометує себе і очах інших, утрачає їхню довіру, хороше ставлення.
А тепер відповіді даємо гуртом.
- Чи поважають людину, яка каже неправду? (Ні)
- Чи хочемо ми, щоб нас поважали? (Так)
Тоді повторюємо за мною:
Я хочу, щоб мене поважали, і тому ніколи не говоритиму неправди.
На цьому ми закінчуємо годину спілкування. До побачення.
|
|