|
Скачати 241.09 Kb.
|
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ УКРАЇНИ Н А К А З N 522 від 07.11.2000 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 р. за N 946/5167 Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності Відповідно до п.3 Положення про Міністерство освіти і науки, затвердженого Указом Президента України від 07.06.2000 N 773/2000, з метою встановлення порядку здійснення інноваційної освітньої діяльності Н А К А З У Ю: 1. Затвердити Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності (додається). 2. Структурним підрозділам Міністерства освіти і науки України, Міністерству освіти Автономної Республіки Крим, Головному управлінню освіти і науки Київської міської державної адміністрації, управлінням освіти і науки обласних, Севастопольської міської державних адміністрацій, ректорам, директорам вищих навчальних закладів, закладів післядипломної освіти забезпечити організацію інноваційної освітньої діяльності, у тому числі розпочатої на підставі Положення про експериментальний педагогічний майданчик, відповідно до норм цього Положення. 3. Наказ Міністерства освіти України від 25.11.99 р. N 399 "Про затвердження Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності" скасувати як такий, що не пройшов державної реєстрації у Міністерстві юстиції України. 4. Контроль за виконанням наказу покласти на заступника Міністра Огнев'юка В.О. Міністр В.Г.Кремень Затверджено Наказом Міністерства освіти і науки України 7 листопада 2000 р. № 522 Зареєстровано в Міністерстві юстиції України 26 грудня 2000 р. за N 946/5167 Положення про порядок здійснення інноваційної освітньої діяльності Це Положення розроблено відповідно до чинного законодавства України, зокрема Законів України "Про освіту", "Про загальну середню освіту", "Про наукову і науково-технічну діяльність", "Про авторське право і суміжні права", "Про науково-технічну інформацію", "Про наукову і науково-технічну експертизу", з метою впорядкування інноваційної освітньої діяльності у системі освіти (далі - інноваційна освітня діяльність). 1. Загальні положення 1.1. Інноваційною освітньою діяльністю є розробка, розповсюдження та застосування освітніх інновацій. 1.2. Освітніми інноваціями (далі - інновація) є вперше створені, вдосконалені або застосовані освітні, дидактичні, виховні, управлінські системи, їх компоненти, що суттєво поліпшують результати освітньої діяльності. 1.3. Інноваційна освітня діяльність здійснюється на всеукраїнському, регіональному рівнях та на рівні окремого навчального закладу. Рівень інноваційної освітньої діяльності визначається її змістом (розробка, розповсюдження чи застосування інновації), а також масштабністю змін, що вноситимуться у систему освіти внаслідок застосування запропонованої інновації. 1.4. Інноваційна освітня діяльність всеукраїнського рівня може здійснюватись у системі освіти України. Вона передбачає апробацію інновацій та експериментальну перевірку продуктивності і можливості застосування у системі освіти: - освітніх, дидактичних систем; - державних стандартів освіти, базового компонента змісту дошкільної освіти, інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, змісту професійно-технічної освіти, нормативної частини змісту вищої, післядипломної освіти. 1.5. Інноваційна освітня діяльність регіонального рівня може здійснюватись у системі освіти окремого регіону (Автономної Республіки Крим, області, міст Києва або Севастополя) і передбачає: - апробацію інновацій, розроблених у ході експериментів регіонального рівня; - експериментальну перевірку продуктивності і можливості застосування інновацій (крім тих, що зазначені у п.1.4 цього Положення). 1.6. Інноваційна освітня діяльність на рівні окремого навчального закладу передбачає: - застосування інновацій; - експериментальну перевірку продуктивності і можливості застосування інновацій (крім тих, що зазначені у п.1.4 цього Положення) у вищих навчальних закладах, закладах післядипломної освіти. 1.7. Умовами здійснення інноваційної освітньої діяльності є: - дотримання майнових і немайнових прав фізичних та юридичних осіб, які ведуть інноваційну освітню діяльність, учасників навчально-виховного процесу, збереження їх життя і здоров'я; - дотримання фізичними та юридичними особами, які ведуть інноваційну освітню діяльність, своїх майнових і немайнових зобов'язань, вимог державних стандартів освіти; - керованість інноваційної освітньої діяльності; - готовність керівників та працівників дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, органів управління освітою до інноваційної освітньої діяльності; - економія ресурсів, потрібних для здобуття освіти, здійснення освітньої діяльності та управління освітою. 2. Розробка інновацій у системі освіти 2.1. Розробка інновацій у системі освіти передбачає їх опис і перевірку продуктивності та можливості застосування шляхом постановки формувального експерименту. 2.2. Описом інновації є обгрунтування запропонованих ідей та підходів, чітке і повне розкриття їх змісту. 2.3. Формувальним експериментом у системі освіти (далі - експеримент) є науково поставлене, кероване перетворення освітньої практики в умовах, спеціально створених на основі нових ідей та підходів. 2.4. Відповідно до пунктів 1.3 - 1.6 цього Положення у системі освіти проводяться експерименти всеукраїнського, регіонального рівнів та експерименти в окремому вищому навчальному закладі, закладі післядипломної освіти. 2.5. Інноваційна ініціатива 2.5.1. З інноваційною ініціативою може виступити фізична або юридична особа (особи), що виявляє намір удосконалити або оновити освітню практику, експериментально перевірити продуктивність і можливість застосування нових ідей та підходів у системі освіти. 2.5.2. Інноваційна ініціатива може виявлятися шляхом: - погодження питань проведення експерименту в окремому вищому навчальному закладі, закладі післядипломної освіти з його керівником, органами громадського самоврядування; - складання заявки на проведення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня та її подання до відповідного органу управління освітою. Інноваційна ініціатива наукового працівника (працівників) або науково-дослідної установи (далі - наукової установи) Академії педагогічних наук України (далі - АПН України) може виявлятися шляхом складання заявки на проведення експерименту всеукраїнського рівня та її подання до Президії АПН України. 2.5.3. Заявка має містити: - інформацію про її автора (авторів), за потреби - про наукового керівника експерименту (адреса, телефон, місце роботи, посада, кваліфікаційна категорія, педагогічне, вчене звання, науковий ступінь); - формулювання теми дослідно-експериментальної роботи; - визначення мети і завдань, гіпотези дослідно-експериментальної роботи; - опис інновації; - визначення термінів та етапів проведення експерименту; - визначення бази проведення експерименту (перелік дошкільних закладів освіти, навчальних закладів); - опис наявного і потрібного забезпечення експерименту (організаційного, науково-методичного, дидактичного, кадрового, матеріально-технічного, фінансового), його кошторис; - пропозиції щодо змісту і термінів здійснення контролю за ходом експерименту. До заявки додаються: - підтвердження згоди на проведення експерименту дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, а також органів управління освітою, засновників, яким вони безпосередньо підпорядковані (листи до органу управління освітою, що розглядає заявку, або до АПН України); - експериментальні навчальні плани, програми, книги (їх рукописи), за якими здійснюватиметься навчально-виховний процес; - інші експериментальні матеріали. 2.5.4. Форма заявки встановлюється органом управління освітою, до якого вона подається, або Президією АПН України. 2.5.5. Заявка на проведення експерименту всеукраїнського рівня подається до Міністерства освіти і науки України (далі - Міністерство освіти і науки). До Міністерства освіти і науки подаються також експериментальні навчальні плани, програми виховання та навчання дітей у дошкільних закладах освіти, програми з предметів інваріантної складової змісту загальної середньої освіти, змісту професійно-технічної освіти, дисциплін нормативної частини змісту вищої та післядипломної освіти, навчальні книги. Заявка на проведення експерименту всеукраїнського рівня наукового працівника (працівників) або наукової установи АПН України може подаватися до Президії АПН України. 2.5.6. Заявка на проведення експерименту регіонального рівня подається до Міністерства освіти Автономної Республіки Крим (далі - Міносвіти Автономної Республіки Крим), відповідного управління освіти і науки обласної, Київської або Севастопольської міських державних адміністрацій. 2.5.7. Експертиза заявки на проведення експерименту всеукраїнського рівня, експериментальних матеріалів здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради з питань освіти Міністерства освіти і науки (далі - Науково-методична рада). Експертиза заявки на проведення експерименту всеукраїнського рівня наукового працівника (працівників) або наукової установи АПН України, що подається до її Президії, здійснюється АПН України. 2.5.8. Експертиза заявки на проведення експерименту регіонального рівня здійснюється експертною комісією, що утворюється органом управління освітою, до якого подається заявка. 2.5.9. Експертиза заявки, експериментальних матеріалів здійснюється у порядку, установленому Міністерством освіти і науки. 2.5.10. Експертиза заявки на проведення експерименту всеукраїнського рівня наукового працівника (працівників) або наукової установи АПН України, поданої до її Президії, здійснюється у порядку, установленому АПН України. 2.5.11. Термін розгляду заявки становить не більше трьох місяців від дати її надходження. 2.5.12. Згідно з висновками експертизи заявки її автор може: - доопрацювати заявку та експериментальні матеріали, що додаються до неї; - подати доопрацьовану заявку до відповідного органу управління освітою або до Президії АПН України для проведення її повторної експертизи. 2.5.13. Автор заявки може оскаржити висновки експертизи у Міністерстві освіти і науки. У цьому разі відповідний орган управління освітою створює експертну комісію у новому складі для повторного розгляду відхиленої заявки. У разі повторного відхилення заявки її подальша експертиза не проводиться. 2.5.14. Термін повторного розгляду заявки становить не більше трьох місяців від дати її надходження. 2.5.15. Орган управління освітою може виявити інноваційну ініціативу шляхом складання галузевої або регіональної інноваційної програми. 2.5.16. Інноваційна програма визначає мету, завдання, об'єкти, зміст, етапи, учасників та прогнозовані результати інноваційної освітньої діяльності. 2.5.17. Орган управління освітою забезпечує обговорення інноваційної програми громадськістю та організовує її виконання. 2.6. Прийняття рішення про організацію та проведення експерименту 2.6.1. Рішення про організацію та проведення експерименту всеукраїнського рівня приймає Міністерство освіти і науки. 2.6.2. Рішення про організацію та проведення експерименту регіонального рівня приймає Міносвіти Автономної Республіки Крим, відповідне управління освіти і науки обласної, Київської або Севастопольської міських державних адміністрацій. 2.6.3. Рішення про організацію та проведення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня приймається на підставі висновків експертизи заявки. Рішення про організацію та проведення експерименту всеукраїнського рівня може прийматися на підставі відповідного подання Президії АПН України. До подання додаються: - програма дослідно-експериментальної роботи; - кошторис експерименту; - пропозиції щодо бази його проведення; - підтвердження згоди на проведення експерименту дошкільних закладів освіти, навчальних закладів та органів управління освітою, засновників, яким вони безпосередньо підпорядковані; - експериментальні навчальні плани, програми, книги (їх рукописи), за якими здійснюватиметься навчально-виховний процес, інші експериментальні матеріали; - пропозиції щодо змісту і термінів здійснення контролю за ходом експерименту. 2.6.4. Після отримання висновку експертної комісії про доцільність проведення експерименту автор заявки подає програму дослідно-експериментальної роботи на затвердження до відповідного органу управління освітою або до Президії АПН України. 2.6.5. Після отримання висновку експертної комісії про доцільність проведення експерименту або відповідного подання Президії АПН України орган управління освітою: а) спільно з автором заявки або АПН України визначає: - базу проведення експерименту (за погодженням з дошкільними закладами освіти, навчальними закладами, де передбачається провести експеримент); - характер і межі змін у їх діяльності, навчально-виховному процесі; - терміни проведення експерименту; - кошторис експерименту; - осіб, відповідальних за проведення експерименту і його результати, їх повноваження щодо контролю за ходом дослідно-експериментальної роботи; б) виділяє потрібні для проведення експерименту кошти, за потреби спільно з автором заявки залучає юридичних та фізичних осіб, що здійснюватимуть фінансове, матеріально-технічне, інформаційне забезпечення експерименту; в) за потреби погоджує питання фінансування, матеріально-технічного забезпечення експерименту з іншими органами державної виконавчої влади, відповідними місцевими органами управління освітою, засновниками дошкільних закладів освіти, навчальних закладів; г) за потреби укладає угоди з: - автором заявки, науковим керівником експерименту, виконавцями дослідно-експериментальної роботи; - юридичними та фізичними особами, що забезпечуватимуть експеримент. 2.6.6. На підставі висновків експертизи заявки, домовленостей та укладених угод або подання Президії АПН України відповідний орган управління освітою видає наказ про організацію та проведення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня (за потреби - спільний з іншими органами державної виконавчої влади). Цим наказом дається дозвіл на проведення експерименту, затверджуються програма дослідно-експериментальної роботи і кошторис експерименту, надається статус експериментальних дошкільним закладам освіти, навчальним закладам, а також установлюються: - база проведення експерименту; - юридичні та фізичні особи, що забезпечуватимуть експеримент; - обсяги та джерела фінансування експерименту; - особи, відповідальні за проведення і результати експерименту, їх повноваження щодо контролю за ходом дослідно-експериментальної роботи; - порядок звітування про хід і результати дослідно-експериментальної роботи. За потреби цим наказом: - затверджуються експериментальні навчальні плани, індивідуальні штатні розписи експериментальних дошкільних закладів освіти, навчальних закладів; - дається дозвіл на використання у навчально-виховному процесі експериментальних навчальних програм, книг, інших матеріалів, що пройшли відповідну експертизу. До наказу додаються: - програма дослідно-експериментальної роботи і кошторис експерименту; - перелік дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, яким надається статус експериментальних; - форма звіту про хід і результати експерименту. 2.6.7. Дошкільним закладам освіти, навчальним закладам, на базі яких проводитиметься експеримент, надається статус експериментальних відповідного рівня. 2.6.8. Статус експериментального не змінює підпорядкування, тип, рівень акредитації, форму власності дошкільного закладу освіти, навчального закладу. 2.6.9. На період проведення експерименту відповідний орган управління освітою надає автору заявки, експериментальним дошкільним закладам освіти, навчальним закладам, а також органам управління освітою, засновникам, яким вони безпосередньо підпорядковані, право вносити передбачені програмою дослідно-експериментальної роботи зміни у: - зміст освіти; - методи, форми організації навчання та виховання; - організацію навчально-виховного процесу, режим роботи дошкільних закладів освіти, навчальних закладів; - систему управління дошкільним закладом освіти, навчальним закладом; - штатний розпис (право вводити додаткові штатні одиниці); - форми комплектування, підготовки та перепідготовки кадрів, оплати їх праці (право встановлювати доплати до посадових окладів і ставок працівникам, які виконують експериментальну роботу). За потреби відповідні рішення погоджуються з органами управління освітою, засновниками, яким безпосередньо підпорядковані експериментальні дошкільні заклади освіти, навчальні заклади. 2.6.10. Рішення про організацію та проведення експерименту в окремому вищому навчальному закладі, закладі післядипломної освіти приймає його керівник або органи громадського самоврядування. 2.7. Проведення експерименту 2.7.1. Експеримент всеукраїнського або регіонального рівня проводиться за наказом органу управління освітою відповідно до затвердженої цим наказом програми дослідно-експериментальної роботи. 2.7.2. Експеримент в окремому вищому навчальному закладі, закладі післядипломної освіти проводиться за рішенням його керівника або органів громадського самоврядування відповідно до чинного законодавства. 2.7.3. Поточний контроль за ходом експерименту всеукраїнського або регіонального рівня в межах своїх повноважень здійснюють керівники експериментальних дошкільних закладів освіти, навчальних закладів та органи управління освітою, засновники, яким вони безпосередньо підпорядковані. 2.7.4. Загальний контроль за ходом експерименту всеукраїнського або регіонального рівня здійснює орган управління освітою, що видав наказ про його проведення. Загальний контроль за ходом експерименту, що проводиться за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України, здійснюється Міністерством освіти і науки спільно з АПН України. Орган управління освітою, Президія АПН України: - заслуховує звіти автора заявки та наукового керівника експерименту про хід і результати дослідно-експериментальної роботи; - проводить експертизу результатів експерименту, розроблених за його підсумками інновацій. 2.8. Прийняття рішень про розширення бази, внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, припинення, завершення експерименту. 2.8.1. Рішення про розширення бази, внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, припинення, завершення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня приймає орган управління освітою, що видав наказ про його організацію та проведення. 2.8.2. Рішення про розширення бази експерименту може прийматися у разі, якщо отримані результати дослідно-експериментальної роботи потребують додаткової перевірки. 2.8.3. Рішення про внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, припинення експерименту можуть прийматися у разі: - невиконання наказу про організацію та проведення експерименту, програми дослідно-експериментальної роботи; - отримання негативних результатів експерименту; - недотримання виконавцями дослідно-експериментальної роботи визначених цим Положенням умов здійснення інноваційної освітньої діяльності. 2.8.4. Ініціювати розширення бази експерименту всеукраїнського або регіонального рівня може автор заявки (за потреби - спільно з науковим керівником експерименту). 2.8.5. Ініціювати внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, припинення експерименту можуть: - орган управління освітою, що видав наказ про організацію та проведення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня; - АПН України (щодо експерименту, що проводиться за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України); - орган управління освітою, засновники, яким безпосередньо підпорядкований експериментальний дошкільний заклад освіти, навчальний заклад; - юридичні та фізичні особи, які ведуть дослідно-експериментальну роботу, забезпечують експеримент; - учасники навчально-виховного процесу в дошкільних закладах освіти, навчальних закладах, де проводиться експеримент. 2.8.6. З обгрунтованими пропозиціями щодо розширення бази, внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, припинення експерименту юридичні та фізичні особи можуть звертатися до: - органу управління освітою, що видав наказ про організацію та проведення експерименту всеукраїнського або регіонального рівня; - Президії АПН України (щодо експерименту, що проводиться за наказом, виданим на підставі її подання); - органів управління освітою, засновників, яким безпосередньо підпорядковані експериментальні дошкільні заклади освіти, навчальні заклади; - керівника, органів громадського самоврядування дошкільного закладу освіти, навчального закладу, де проводиться експеримент. 2.8.7. Відповідний орган управління освітою, Президія АПН України, засновники, керівник дошкільного закладу освіти, навчального закладу у двомісячний термін розглядають цю ініціативу, за потреби проводять експертизу ходу і результатів дослідно-експериментальної роботи. 2.8.8. Рішення про внесення змін до програми дослідно-експериментальної роботи, розширення бази, припинення, завершення експерименту приймаються на підставі висновків експертизи його ходу і результатів. 2.8.9. Експертиза ходу і результатів експерименту всеукраїнського або регіонального рівня здійснюється експертною комісією, що розглядала заявку на проведення цього експерименту, у порядку, установленому Міністерством освіти і науки. Експертиза ходу і результатів експерименту всеукраїнського рівня, що проводиться за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України, здійснюється АПН України в установленому нею порядку. 2.8.10. Експертиза підсумків експерименту всеукраїнського або регіонального рівня проводиться протягом трьох місяців після його завершення. 2.8.11. Для проведення експертизи ходу і результатів експерименту всеукраїнського або регіонального рівня, його підсумків, інновації автор заявки (за потреби - спільно з науковим керівником експерименту) складає і подає до відповідного органу управління освітою звіт про хід і результати дослідно-експериментальної роботи. Звіт про хід і результати дослідно-експериментальної роботи, що проводиться за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України, подається до АПН України. 2.8.12. Порядок звітування про хід і результати дослідно-експериментальної роботи встановлюється органом управління освітою, що видав наказ про організацію та проведення експерименту. Порядок звітування про хід і результати дослідно-експериментальної роботи, що проводилася за наказом, виданим на підставі відповідного подання Президії АПН України, установлюється АПН України. 2.8.13. Експертиза інновації, розробленої в ході експерименту в окремому вищому навчальному закладі, закладі післядипломної освіти, здійснюється відповідною комісією Науково-методичної ради протягом трьох місяців від дати її надходження до Міністерства освіти і науки в установленому ним порядку. 2.8.14. Автор заявки, інновації може оскаржити висновки експертизи ходу і результатів експерименту всеукраїнського або регіонального рівня, інновації у Міністерстві освіти і науки. У цьому разі відповідний орган управління освітою створює експертну комісію у новому складі для повторного розгляду ходу і результатів дослідно-експериментальної роботи, інновації. Її висновки є остаточними та оскарженню не підлягають. 2.8.15. Повторна експертиза ходу і результатів експерименту, інновації здійснюється у тримісячний термін від дати надходження відповідної скарги. 2.8.16. На підставі висновків експертизи ходу і результатів дослідно-експериментальної роботи, інновації або подання Президії АПН України відповідний орган управління освітою протягом місяця видає наказ про розширення бази, припинення, завершення експерименту всеукраїнського, регіонального рівнів. Цим наказом: - обгрунтовується рішення про розширення бази, припинення або завершення експерименту; - надається статус експериментальних дошкільним закладам освіти, навчальним закладам, що залучаються до проведення експерименту; - знімається статус експериментальних із дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводився експеримент; - оцінюється робота учасників експерименту. 2.8.17. Авторам заявок, науковим керівникам експериментів, педагогічним, науково-педагогічним, науковим, керівним працівникам системи освіти, які розробляють (розробили) інновації, може надаватися творча відпустка тривалістю до 3 місяців. Творча відпустка надається для складання звіту про результати дослідно-експериментальної роботи, написання монографічного дослідження, наукових праць, підручників, посібників, інших матеріалів. 2.8.18. Після завершення (припинення) експерименту відносини між його учасниками, у тому числі майнові, регулюються чинним законодавством та угодами, які вони уклали. 2.8.19. Право на інновації виникає, здійснюється, передається та охороняється відповідно до чинного законодавства. 3. Розповсюдження та застосування інновацій у системі освіти 3.1. Розповсюдженням інновацій у системі освіти є забезпечення доступу до них освітян шляхом: - зберігання інформації про інновації; - поширення інформації про інновації; - підготовки освітян до застосування інновацій. 3.2. Інновації розповсюджуються у системі освіти за рішенням Міністерства освіти і науки. 3.3. Рішення про розповсюдження інновацій у системі освіти приймається за підсумками їх апробації. 3.4. Апробацією інновацій (далі - апробація) є масова перевірка доцільності їх застосування у системі освіти. Апробація здійснюється шляхом вибіркового та керованого розповсюдження і застосування інновацій освітянами. 3.5. Апробації підлягають інновації, розроблені як у системі освіти України, так і в інших галузях народного господарства або за кордоном. 3.6. Апробація проводиться на всеукраїнському та регіональному рівнях. 3.7. Прийняття рішення про апробацію 3.7.1. Рішення про апробацію всеукраїнського рівня приймає Міністерство освіти і науки на підставі: - висновків експертизи інновації; - подання Президії АПН України про апробацію інновації, розробленої в ході експерименту, що проводився АПН України, а також інновації, розробленої в іншій галузі народного господарства України або за кордоном; - подання Міносвіти Автономної Республіки Крим, відповідного управління освіти і науки обласної, Київської або Севастопольської міських державних адміністрацій про апробацію інновації, розробленої в ході експерименту регіонального рівня. 3.7.2. Рішення про апробацію регіонального рівня приймає Міносвіти Автономної Республіки Крим або управління освіти і науки обласної, Київської чи Севастопольської міських державних адміністрацій на підставі висновків експертизи інновації. 3.7.3. Після прийняття рішення про апробацію відповідний орган управління освітою: - визначає її базу, обсяги фінансування; - виділяє або залучає потрібні для організації та проведення апробації кошти; - організовує виробництво потрібних для проведення апробації матеріалів; - організовує підготовку освітян до проведення апробації; - визначає осіб, відповідальних за проведення і результати апробації, їх повноваження щодо контролю за її ходом. 3.7.4. На підставі прийнятого рішення за наявності потрібних для апробації матеріалів і коштів відповідний орган управління освітою: - за потреби укладає з автором інновації угоду, що регулюватиме відносини сторін з апробації; - спільно з автором інновації готує рекомендації щодо організації та проведення апробації, узагальнення її підсумків; - видає наказ про апробацію. Цим наказом: - установлюються база і терміни проведення апробації; - за потреби затверджується індивідуальний штатний розпис дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводитиметься апробація; - затверджується кошторис апробації; - визначаються особи, відповідальні за проведення та результати апробації, їх повноваження щодо контролю за її ходом; - установлюється порядок звітування про хід і результати апробації. До наказу додаються: - перелік дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводитиметься апробація; - кошторис апробації (за потребою); - рекомендації щодо організації та проведення апробації; - форма звіту про хід і результати апробації. 3.8. Проведення апробації 3.8.1. Апробація проводиться за наказом відповідного органу управління освітою згідно з рекомендаціями щодо її організації та проведення. 3.8.2. Поточний контроль за ходом апробації здійснюють: - керівники дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводиться апробація; - органи управління освітою, засновники, яким вони безпосередньо підпорядковані. 3.8.3. Загальний контроль за ходом апробації здійснює орган управління освітою, що видав наказ про її проведення. 3.9. Прийняття рішень про розширення бази, припинення апробації 3.9.1. Рішення про розширення бази, припинення апробації приймаються органом управління освітою, що видав наказ про її проведення. 3.9.2. Рішення про розширення бази апробації може прийматися, якщо отримані результати апробації потребують додаткової перевірки. 3.9.3. Рішення про припинення апробації може прийматися у разі: - невиконання наказу про апробацію; - отримання незадовільних результатів апробації; - недотримання учасниками апробації визначених цим Положенням умов здійснення інноваційної освітньої діяльності. 3.9.4. Ініціювати розширення бази, припинення апробації можуть: - автор інновації; - орган управління освітою, що видав наказ про апробацію; - юридичні та фізичні особи, які проводять апробацію, здійснюють її забезпечення; - учасники навчально-виховного процесу, керівники та працівники дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводиться апробація. 3.9.5. З обґрунтованими пропозиціями щодо розширення бази, припинення апробації юридичні та фізичні особи можуть звертатися до: - керівників дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводиться апробація; - органів управління освітою, засновників, яким вони безпосередньо підпорядковані; - органу управління освітою, що видав наказ про апробацію. 3.9.6. Орган управління освітою, що видав наказ про апробацію, у двомісячний термін розглядає ініціативу з розширення бази або припинення апробації, за потреби здійснює узагальнення її поточних результатів. 3.9.7. Рішення про розширення бази, припинення апробації приймаються на підставі узагальнення її поточних результатів. 3.9.8. Узагальнення поточних результатів апробації здійснюється органом управління освітою, що видав наказ про її проведення. 3.9.9. Узагальнення поточних результатів апробації здійснюється згідно з рекомендаціями про її організацію та проведення. 3.9.10. Узагальнення поточних результатів апробації всеукраїнського рівня здійснюється на підставі звітів про її хід і результати, що складаються Міносвіти Автономної Республіки Крим, управліннями освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій. 3.9.11. Узагальнення поточних результатів апробації регіонального рівня здійснюється на підставі звітів про її хід і результати, що складаються: - керівниками дошкільних закладів освіти, навчальних закладів, де проводиться апробація; - органами управління освітою, засновниками, яким безпосередньо підпорядковані навчальні заклади. 3.9.12. Звіти про хід і результати апробації подаються до органу управління освітою, що видав наказ про її проведення. 3.9.13. Порядок звітування про хід і результати апробації встановлюється органом управління освітою, що видав наказ про її проведення. 3.9.14. На підставі узагальнення поточних результатів апробації відповідний орган управління освітою протягом місяця готує наказ про розширення бази або припинення апробації. Цим наказом: - обгрунтовується рішення про розширення бази або припинення апробації; - оцінюється робота учасників апробації; - за потреби встановлюється можливість і доцільність застосування інновації освітянами. 3.10. Прийняття рішення про масове розповсюдження інновації у системі освіти 3.10.1. Рішення про масове розповсюдження інновації у системі освіти приймає Міністерство освіти і науки. 3.10.2. Рішення про масове розповсюдження інновації у системі освіти приймається на підставі висновків експертизи результатів її апробації. 3.10.3. Орган управління освітою, що видав наказ про апробацію, у тримісячний термін після її завершення узагальнює результати апробації і подає матеріали на експертизу. Міносвіти Автономної Республіки Крим, управління освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій подають матеріали з узагальнення результатів апробації до Міністерства освіти і науки. 3.10.4. Експертиза результатів апробації здійснюється протягом трьох місяців відповідною комісією Науково-методичної ради. 3.10.5. Експертиза результатів апробації здійснюється у порядку, установленому Міністерством освіти і науки. 3.10.6. За підсумками експертизи результатів апробації автору інновації може надаватися право: - доопрацювати інновацію; - подати доопрацьовану інновацію до Міністерства освіти і науки для проведення її повторної експертизи. 3.10.7. Автор інновації може оскаржити висновки експертизи результатів апробації у Міністерстві освіти і науки. У такому випадку Міністерство освіти і науки створює експертну комісію у новому складі для повторного розгляду результатів апробації. Висновки повторної експертизи результатів апробації оскарженню не підлягають. 3.10.8. Повторна експертиза результатів апробації здійснюється у тримісячний термін від дати надходження відповідної скарги. 3.11. Зберігання інформації про інновації та їх застосування у системі освіти 3.11.1. Інформація про інновації, їх розробку (експерименти) та апробацію зберігається органами управління освітою у спеціальних банках освітньої інформації на різних носіях. 3.11.2. Інновації застосовуються освітянами згідно з рекомендаціями Міністерства освіти і науки. 3.11.3. Відносини з розповсюдження інновацій у системі освіти регулюються чинним законодавством та угодами, які укладають автори інновацій з юридичними і фізичними особами. 4. Фінансування інноваційної освітньої діяльності 4.1. Фінансування інноваційної освітньої діяльності здійснюється органами управління освітою, іншими юридичними та фізичними особами. 4.2. Фінансування інноваційної освітньої діяльності може здійснюватися за рахунок коштів державного та місцевих бюджетів, спеціальних коштів, а також інших джерел, не заборонених чинним законодавством. Завідувач сектору педагогічного досвіду та інновацій Науково-методичного центру середньої освіти Міністерства освіти і науки України В.І.Довбищенко |
Про затвердження Положення про порядок відкриття приватизаційних... Визнати таким, що втратило чинність, Положення про порядок відкриття приватизаційних депозитних рахунків і здійснення з них платежів,... |
ПОРЯДОК розміщення тимчасових споруд торговельного, побутового, соціально-культурного... Про затвердження Порядку розміщення малих архітектурних форм для провадження підприємницької діяльності” з метою упорядкування розміщення... |
Формування готовності вчителів до інноваційної діяльності Постановка проблеми: завдання підготовки вчителів до інноваційної діяльності в системі післядипломної педагогічно освіти |
Положення про порядок організації та здійснення контролю за виконанням... Контролю підлягають розпорядження та доручення міського голови, які містять у тексті документа завдання, щодо здійснення заходів,... |
XXI століття є “епохою змін”, що вимагає від шкіл генерування та... У статті представлено модель сучасного вчителя та випускника; види інноваційної діяльності педагога в роботі з обдарованими учнями;... |
Н. М. ВОЛОСНІКОВА кандидат економічних наук, доцент Національного... Розкрито особливості управління трансакційними витратами інноваційної діяльності. Запропоновано й обґрунтовано систему оціночних... |
Розділ І. Загальні положення Положення про механізм справляння та порядок сплати збору за провадження деяких видів підприємницької діяльності ( далі Положення... |
Положення про оренду окремих елементів благоустрою міста для розміщення... ... |
Краснокутська Н. В. К 78 Інноваційний менеджмент: Навч посібник Розглянуто основні концепції інноваційної теорії, особливості розвитку сучасного інноваційного циклу, сутність формування інноваційних... |
В. Уруський. Формування готовності вчителів до інноваційної діяльності... Уруський В.І. Формування готовності вчителів до інноваційної діяльності: Методичний посібник. − Тернопіль: ТОКІППО, 2005. − 96 с |