|
Скачати 118.04 Kb.
|
«ІННОВАЦІЙНІ ТЕХНОЛОГІЇ В СИСТЕМІ ФОРМУВАННЯ ІНТЕЛЕКТУАЛЬНИХ КОМПЕТЕНЦІЙ УЧНІВ» САГУН ОЛЬГА ПЕТРІВНА, заступник директора з науково-методичної роботи, вчитель математики КЗНЗ “Гімназія №15”, м. Нікополь, Дніпропетровська обл. У статті представлено модель сучасного вчителя та випускника; види інноваційної діяльності педагога в роботі з обдарованими учнями; упровадження пошуково-дослідницької та проектної діяльності з метою формування ключових компетенцій особистості. Рекомендовано педагогічним колективам шкіл нового типу. Головний капітал успішної людини XXI сторіччя – це сила розуму, знань і творчого мислення XXI століття є “епохою змін”, що вимагає від шкіл генерування та реалізації нових ідей та освітніх ініціатив школи нового тисячоліття – школи інноваційних перетворень. Основні напрямки освітньої діяльності, які обумовлені розвитком сучасного світового суспільства:
Педагогічні працівники мають стати основною рушійною силою відродження та створення якісно нової національної системи освіти. Компетентний вчитель – запорука реалізації компетентнісного підходу до сучасного освітнього процесу. Модель вчителя компетентнісно зорієнтованої гімназії Методична культура 1. Володіння технологіями менеджменту і маркетингу. 2. Уміле використання досягнень вітчизняної та зарубіжної педагогіки у власній практиці. 3. Адекватний аналіз власної педагогічної діяльності. 4. Творча реалізація особистості вчителя через авторські розробки програм, уроків, заходів. 5. Прагнення поділитися досвідом з колегами. 6. Активна громадянська позиція, ініціативність. 7. Відчуття свого місця в спільній праці, командний дух педколективу. 8. Узагальнення власного досвіду, портфоліо вчителя, індивідуальні дослідження. 9. Перспективне планування самоосвітньої діяльності. 10. Прагнення до самовдосконалення та самовиховання. 11. Уміння завчасно моделювати важку педагогічну ситуацію. 12. Розуміння своїх потреб, потреб дитини та узгодження їх з потребами часу. 13. Здатність до педагогічного передбачення та прогнозування результатів. 14. Самостійна теоретична розробка та апробація педагогічних інновацій. Педагогічна майстерність 1. Участь у спільних справах колективу. 2. Організаторські здібності, знання менеджменту, уміння успішно вирішувати конфліктні ситуації. 3. Творча активність та розвиток культури емоцій та вольових проявів учителів, саморегуляція, самоконтроль. 4.Уміння рефлексувати та імпрозувати. 5. Розвиненість комунікативної компетентності у спілкування з дорослими і дітьми. 6.Терпимість до помилок та промахів колег і дітей. 7.Пізнавальна активність учителя та потреба у самоосвіті. 8. Гнучкість, уміння пристосуватися до нових психологічних особливостей сучасних підлітків. 9.Уміння створити ситуацію успіху на уроці та поза ним. 10. Перехід від авторитарної педагогіки до особистісно зорієнтованої. 11. Практичне вміння виходити зі скрутних педагогічних ситуацій. Професійна компетентність 1. Знання реалій сьогодення та потреб часу. 2. Теорія і практика інноваційних педтехнологій та їх ефективне використання. 3. Знання шляхів вирішення педситуацій із сучасними школярами. 4. Вивчення психологічних та вікових особливостей нового покоління школярів. 5.Оволодіння основами комп'ютерної грамоти для власної роботи та впровадження комп'ютерних програм. 6. Ознайомлення з теорією компетентнісно зорієнтованого підходу, вивчення нормативних документів. 7. Читання матеріалів періодики з питань КЗП, матеріалів курсів підвищення кваліфікації. 8. Оволодіння методами формування компетентностей у процесі викладання предметів. 9. Вивчення вимог до викладання предметів відповідно держстандарту. Завдання компетентного вчителя – надати можливість для розвитку і самоосвіти особистості, сприяти пошуку індивідуальності, самореалізації учня. Модель випускника гімназії як творця власного життя
Система роботи з обдарованими дітьми Створення умов для розкриття потенційних можливостей учнів
Творча робота вчителя з обдарованими дітьми
Моральне і матеріальне стимулювання саморозвитку учнів
Модель обдарованої особистості
Обдарованість
Програма «Обдарованість»
Проект «ТВОРЧІСТЬ» ЗАБЕЗПЕЧУЄ:
БАЗУЄТЬСЯ НА:
Результативність впровадження проекту УЧИТЕЛЬ:
УЧНІ:
ГІМНАЗІЯ:
БАТЬКИ:
Наукове товариство учнів Мета НТУ
Задачі НТУ
Час сьогодні вимагає йти не шляхом удосконалення методів, у яких принцип наслідування є провідним і призводить до інтелектуального та фізичного перевантаження учнів, а шляхом пошуку нових, ефективніших методів навчально-пізнавальної діяльності учнів, які забезпечують виконання замовлення й потреби суспільства. Потреби суспільства можна скомпонувати в блок таких дидактичних вимог до організації навчально-пізнавальної діяльності учнів:
Перелічені пріоритетні характеристики є стратегічними орієнтирами, що визначають зміст і спрямованість навчально-виховного процесу на забезпечення виконання соціального замовлення на якісну освіту. Від нас, педагогів, методистів, залежить, чи своєчасно і мобільно ми переорієнтуємося на нові принципи організації навчання в школі. Ось тут важливою є підтримка інноваційних починань, їх адекватне оцінювання. |
КАТАЛОГ ІННОВАЦІЙНИХ ОСВІТНІХ ПРОЕКТІВ ТА ОСВІТНІХ ІННОВАЦІЙ – 2013 НАПН України, закладів післядипломної педагогічної освіти, Асоціації керівників шкіл м. Києва, Громадської організації «Агенція розвитку... |
ОРГАНАМИ ДОСУДОВОГО РОЗСЛІДУВАННЯ Кримінальному процесі України, які обумовлені вступом в дію у листопаді 2012 року нового Кримінального процесуального Кодексу України.... |
2. Юридичні властивості конституції Функції конституції це основні напрямки її впливу на суспільні відносини, які обумовлені соціальним призначенням конституції. Основні... |
«Процвітаюча бібліотека сьогодні процвітаюча держава завтра…» Такі реалії життя сучасного цивілізованого суспільства. Стиль та імідж сучасного бібліотекаря, в цьому контексті, відіграє одну з... |
Для підготовки матеріалів самоаналізу в школі створена творча група... «Про створення робочої групи по узагальненню матеріалів самоаналізу освітньої діяльності школи». Головне завдання, яке поставлене... |
Сучасний етап розвитку суспільства вимагає від вищої школи підготовки... Виходячи з цього, метою процесу навчання у ВНЗ має бути формування професійної компетентності фахівців, а процес навчання – побудований... |
Основні напрямки підвищення ефективності інвестиційної діяльності Проаналізовано показники і методи визначення ефективності інвестицій та факторів, що впливають на її рівень. Запропоновано основні... |
Взаємодія школи та родини – один з вирішальних факторів успішного виховання дітей Школа. Як багато чекань, надій, хвилювань пов'язують діти, батьки, учителі з цим словом. Вступ до школи – це початок нового етапу... |
1. Виникнення економічної теорії та основні етапи її розвитку. Сучасні... Виникнення економічної теорії та основні етапи розвитку. Сучасні напрямки і школи економічної теорії |
«Концепція виховання в учнів навичок здорового способу життя та робота... Для прогресивного розвитку суспільства в усіх його напрямках. Тому найголовнішим завданням сучасного життя, яке постійно зазнає впливу... |