Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „ Про впорядкування реалізації та споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м. Кременчука ”


Скачати 85.2 Kb.
Назва Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради „ Про впорядкування реалізації та споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м. Кременчука ”
Дата 12.04.2013
Розмір 85.2 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Право > Документи


Аналіз регуляторного впливу

до проекту рішення міської ради „ Про впорядкування реалізації та споживання пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів на території м. Кременчука ”


  1. Визначення проблеми, яку передбачається розв’язати

шляхом регулювання
Економічна привабливість виробництва і продажу слабоалкогольних напоїв та умови жорсткої конкуренції примушують виробників проводити наступальну маркетингову політику, використовувати різноманітні, витончені форми залучення найширших верств населення до споживання своєї продукції. Одною із причин масового поширення розповсюдження вживання пива серед дітей, підлітків, молоді більшість учених усього світу вважають масовану, наступальну рекламу пива, яка робить вживання пива соціально прийнятним і навіть схвалюваним. Питні звичаї і «привабливі» властивості слабоалкогольних напоїв нав'язуються не тільки рекламними роликами на телебаченні, їх пропаганда йде в художніх фільмах, різних телепередачах, у пресі, на рекламних щитах та інше.

Занепокоєність підвищенням в останні роки споживання молоддю слабоалкогольних напоїв висловлюють не тільки громадські організації, а й науковці, медики, соціологи. Дорослі й підлітки п'ють його по дорозі додому, на вулиці, «для підтримки розмови» під час зустрічі, під час перегляду телевізійних передач, у тому числі спортивних. Науково доведено, що алкогольна залежність настає не тільки при регулярному вживанні міцних спиртних напоїв. Систематичне вживання пива може викликати алкоголізм так само як вино, горілка та коньяк. Пивний алкоголізм розвивається за законами звичайного алкоголізму. Доведено, що найбільша небезпечність виникнення залежності з вживання алкоголю є у молодих людей віком до 18-20 років тому, що в період інтенсивного зростання клітин мозку та інших органів, вони найбільш чутливі до шкідливих впливів. Серед тих, хто звертається по допомогу до наркологів, приблизно 15-20% хворіють пивним алкоголізмом. Пивний алкоголізм особливо розповсюджений серед молодих людей. Так, за останні 7 років значно зросла кількість хворих на алкоголізм у віці до 25 років.

Похідною складовою вживанню алкоголю є тютюнопаління. Коротка і сумна статистика спеціалістів охорони здоров’я - в Україні 120 тисяч осіб щороку помирає від проблем зі здоров’ям, що прямо пов’язані з тютюнопалінням. Виправити ситуацію можна лише застосовуючи законодавчий тиск і зрівнявши у правах алкоголь, пиво і так звані слабоалкогольні напої. 

11 лютого 2010 року набрав чинності закон України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України щодо обмеження споживання і продажу пива та слабоалкогольних напоїв», яким істотно посилюється міра покарання за порушення вимог щодо обмеження продажу та споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів. За це віднині передбачено штраф у розмірі 6800 грн., тоді як раніше було 1700 грн. Встановлено відповідальність за необладнання спеціально відведених для куріння місць та нерозміщення наочної інформації – 3400 грн. Також законом вводиться норма, згідно з якою на час проведення масових заходів сільські, селищні та міські ради в межах відповідної адміністративної території можуть заборонити або обмежити продаж пива (крім пива у пластиковій тарі), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та куріння.


  1. Цілі державного регулювання


Основною метою розробки проекту є:


  • необхідність підвищення культури споживання алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів, стимулювання здорового способу життя; 




  • подолання негативних наслідків вживання алкоголю, підвищення рівня здоров’я підростаючого покоління міста Кременчука;




  • забезпечення виконання вимог законодавства щодо обмеження (заборони) реалізації та споживання пива, слабоалкогольних напоїв та куріння у громадських місцях та під час проведення загальноміських заходів;




  • впорядкування продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів у міській торговельній мережі шляхом обмеження продажу в місцях, визначених міською радою;

   

  • попередження правопорушень, пов`язаних із зловживанням споживання алкогольних напоїв;




  • запровадження моніторингу результатів роботи контролюючих органів, яким законодавством визначено обов’язки щодо профілактики, виявлення випадків та вжиття заходів впливу стосовно порушників:




  • реалізації алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів суб’єктами господарювання;

  • споживання громадянами алкогольних, слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів в заборонених місцях.




  • зменшення кількості скарг мешканців міста на порушення вимог законодавства у даній сфері.




  1. Визначення та оцінка альтернативних способів досягнення

визначених цілей
Перша альтернатива – не приймати дане рішення, така альтернатива є неприйнятною у зв’язку з необхідністю виконання вимог чинного законодавства щодо обмеження (заборони) реалізації та вживання пива, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів у визначених місцях на території міста, а також дана альтернатива є неприйнятною, оскільки  ситуація, що склалася на сьогоднішній день з вищевикладених причин потребує негайного врегулювання.

Друга альтернатива – прийняття рішення міської ради забезпечить виконання вимог законодавства, чим позитивно вплине на стримування та поступове викорінення негативних процесів у суспільстві, пов’язаних з вживанням алкогольних напоїв, пива, слабоалкогольних напоїв та тютюнопаління.

4. Механізм та заходи, що пропонуються для

розв’язання проблеми
Дане рішення Кременчуцької міської ради забезпечить встановлення конкретних умов та заходів щодо виконання вимог законодавства загальнодержавного рівня в місті, моніторинг та аналіз ситуації дозволить визначити рівень впливу на неї. Спільними заходами міської влади та державних контролюючих органів міста ставиться мета стримати негативні суспільні процеси, особливо серед молодого покоління мешканців міста.

Заходи, що впроваджуються даним рішенням:

  1. Управлінню освіти виконкому міської ради організувати проведення періодичної роз’яснювальної роботи в підпорядкованих загальноосвітніх навчальних закладах щодо існування вимог законодавства в даній сфері.

  2. Звернутися до керівників вищих, професійно-технічних навчальних закладів міста з проханням проводити періодичну роз’яснювальну роботу серед колективів підпорядкованих навчальних закладів щодо дотримання вимог законодавства в даній сфері (з оформленням її результатів).

  3. Рекомендувати державним контролюючим органам міста (КМУ УМВС України в Полтавській області, Кременчуцькій ОДПІ) здійснювати постійний контроль за дотриманням вимог законодавства в даній сфері та щомісячно надавати відповідну інформацію до виконавчого комітету про вжиті заходи.

  4. Налагодити оперативну взаємодію відповідальних підрозділів виконавчого комітету з підрозділами КМУ ГУ УМВС України в Полтавській області та інших контролюючих служб при проведенні загальноміських заходів.

  5. Обмежити вживання пива, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів в місцях проведення загальноміських заходів.

  6. Управлінню містобудування та архітектури організувати розміщення на території міста соціальної реклами відносно важливості здорового способу життя, необхідності розвитку культури споживання пива та алкогольних напоїв.


5. Можливість досягнення визначених цілей у разі прийняття регуляторного акту.

Впровадження та здійснення заходів з відстеження дії регуляторного акту покладене на управління розвитку підприємництва, торгівлі, побуту та регуляторної політики виконкому міської ради.

Запропонований проект рішення відповідає вимогам законодавства щодо обмеження реалізації та споживання пива, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів у визначених місцях на території міста Кременчука.



  1. Очікувані результати від прийняття регуляторного акта.

Аналіз вигод та витрат

Сфери впливу

Вид впливу

Інтереси громадян

Зменшення можливості виникнення негативних проявів у громадських місцях, місцях загального відпочинку громадян: вседозволеності, неадекватної поведінки, нецензурних виразів, бійок на підґрунті вживання пива та алкогольних напоїв.

Інтереси суб’єктів господарювання

Сприятиме підвищенню культури обслуговування покупців,  розширенню кола покупців.

Інтереси міської влади

Сприятиме попередженню правопорушень, пов`язаних із зловживанням споживання алкогольних напоїв, подоланню негативних наслідків вживання алкоголю, підвищенню рівня здоров’я підростаючого покоління міста Кременчука.

Забезпечить виконання вимог законодавства щодо обмеження (заборони) реалізації та споживання пива, слабоалкогольних напоїв та куріння у громадських місцях та під час проведення загальноміських заходів.

Сприятиме впорядкуванню продажу алкогольних та слабоалкогольних напоїв, пива та тютюнових виробів у міській торговельній мережі.

Сприятиме зменшенню кількості скарг мешканців міста на порушення вимог законодавства у даній сфері.



Вигоди

Витрати

Органи місцевого самоврядування


  1. Зменшення ризику порушення загальноприйнятих норм поведінки мешканцями міста в місцях загального користування.

  2. Зменшення засмічення території в місцях загального користування.

  3. Покращенню стану дитячого та підліткового здоров’я, а також репродуктивного здоров’я населення.

  4. Підвищення іміджу міської влади.

  1. Витрати на забезпечення дотриманням вимог даного регуляторного акта прямого та опосередкованого характеру.

  2. Витрати на забезпечення процедури прийняття та відстеження регуляторного акту.


Суб’єкти господарювання

  1. Можливість взяти участь в обговоренні проекту даного рішення та впливати на окремі його положення.

  2. Встановлення чітких та прозорих правил на території міста Кременчука щодо реалізації та споживання пива, слабоалкогольних напоїв та куріння у громадських місцях та під час проведення загальноміських заходів.

  1. Можливе зменшення обсягів реалізації в об’єктах торгівлі, які здійснюють продаж пива та алкогольних напоїв, що розташовані поблизу місць, де заборонено їх реалізацію та споживання.

Громадяни


  1. Покращення загального стану громадського порядку в місті.

  2. Покращення санітарного стану приміщень загального користування, територій парків, скверів та зменшення ризику пошкодження їх обладнання.

  3. Зменшення ризику потрапляння громадян в непередбачувані конфліктні (небезпечні) ситуації.

  1. Час затрачений на вивчення нормативно – правової бази з даного питання.


Інші витрати не вбачаються.


7. Обґрунтування строку чинності рішення.
Строк чинності регуляторного акту обумовлений чинністю існуючої правової бази вищого рівня та може бути переглянутий чи скасований при її зміні.
8. Показники результативності регуляторного акту.



  1. Кількість виявлених порушень вимог законодавства щодо реалізації пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів.

  2. Кількість виявлених порушень вимог законодавства щодо заборони вживання пива, алкогольних та слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів у визначених місцях на території міста.

  3. Кількість осіб, притягнутих до відповідальності за порушення вимог законодавства, в тому числі – віком до 18 років.

  4. Сума сплачених штрафів за порушення вимог законодавства.

  5. Кількість скарг громадян на порушення громадського порядку, у тому числі під час проведення міських заходів.

  6. Рівень інформованості суб’єктів господарювання про існування даного регуляторного акта.


9. Заходи, за допомогою яких буде здійснюватися відстеження

результативності регуляторного акту
Відстеження результативності покладається на управління розвитку підприємництва, торгівлі, побуту та регуляторної політики виконкому за даними територіальних контролюючих служб, та єдиного державного електронного реєстру з видачі документів дозвільного характеру Єдиного дозвільного офісу.

Базове відстеження результативності акта проводиться до набрання чинності регуляторним актом, але не пізніше 10 днів з дня прийняття рішення міською радою.
Повторне відстеження результативності акта буде проведено через рік після набрання ним чинності.

Періодичне відстеження результативності акту проводитиметься через три роки, починаючи з дня закінчення заходів з повторного відстеження в разі, якщо даний регуляторний акт не буде відмінено до зазначеного періоду.

Заступник міського голови О.І. Биков



Схожі:

«Про визначення місць щодо заборони продажу в м. Нікополі пива, алкогольних,...
Авне регулювання виробництва і обігу спирту етилового, коньячного і плодового, алкогольних напоїв та тютюнових виробів (щодо обмеження...
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
Визнати не відповідними для продажу пива (крім безалкогольного), алкогольних, слабоалкогольних напоїв та тютюнових виробів
СИНЕЛЬНИКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
На час проведення масових заходів, визначених рішенням Синельниківської міської ради або її виконавчим органом, рішенням міського...
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
На час проведення масових заходів, визначених рішенням Нікопольської міської ради або розпорядженням виконавчого органу Нікопольської...
НІКОПОЛЬСЬКА МІСЬКА РАДА
На час проведення масових заходів, визначених рішенням Нікопольської міської ради або розпорядженням виконавчого органу Нікопольської...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про встановлення податку на нерухоме майно, відмінне від земельної ділянки, на території міста Кременчука
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення Кременчуцької міської ради
Про затвердження Правил розміщення тимчасових споруд для провадження підприємницької діяльності на території м. Кременчука
Аналіз регуляторного впливу проекту рішення Кременчуцької міської ради
Методики проведення аналізу впливу регуляторного акту, затвердженої постановою Кабінету Міністрів України від 11. 03. 2004 р. №308,...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення міської ради «Про...
«Про створення територіального кадастру м. Кременчука», виконавчим комітетом міської ради, було прийнято багато рішень, що стосуються...
Аналіз регуляторного впливу до проекту рішення виконкому Кременчуцької міської ради
Про затвердження Порядку розміщення на об’єктах благоустрою пересувних тимчасових споруд для здійснення сезонної торгівлі та надання...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка