|
Скачати 36.1 Kb.
|
КОНТРОЛЬНА РОБОТА 8 клас Відокремлені члени речення
а) Кара-даг, оповитий у сизі тумани, улігся на сірі піски. б) А за вікном сніги летять лапаті, і, не торкнувшись хліба і вина, сидить край столу в новорічній хаті старенька мати, сива і одна. в) Окрилений щастям найвищим, по горах, як Довбуш, ходив я вночі. г) Лягла утома на поля і води, ліси стоять, обшарпані й кошлаті. 3. Поширене означення не треба відокремлювати комами в реченні: а) На землю зорану плугами спада рожево-жовтий цвіт. б) Озвучене піснями бринить моє перо. в) Гудуть з вітрами до світання дощем оплакані сади. г) До колосків налитих туго летить моя прихилена душа. 4. Поширене означення треба відокремлювати комами в реченні : а) На обрії біліють маревом повиті села. б) Добру віщують погоду скупані в сонці хмарки. в) Мій чорний день хитнувся і розтанув гарячим сонцем спалений згори. г) Гаптованими українськими майстринями вишиванками захоплюється світ. 5. Непоширене означення обов`язково треба відокремлювати комами в реченні: а) Мені малому палиця лісова служила за хорошого коня. б) Наближається глибока зоряна ніч. в) Стомлена нива журиться після жнив. г) Весніє день ясний погожий! 6.Правильно поставлено розділові знаки в реченні : а) У чужині одинокий, безсилий, доживаю я старечі дні. б) У чужині одинокий,безсилий доживаю я старечі дні. в) У чужині, одинокий, безсилий доживаю я старечі дні. г) У чужині, одинокий, безсилий, доживаю я старечі дні. 7. Відокремленою прикладкою не ускладнено речення: а) Є найзначущіша дума на світі – дума про хліб. б) Стоять велично мінарети – розбиті келихи богів. в) Я палко мрію до самого рання, щоб Бог зіслав мені найбільший дар – гарячу смерть – не зимне умирання. г) А цей русявенький хлопчина – моя по батькові рідня. 8. Одиничний дієприслівник не треба відокремлювати комами в реченні : а) Біля багаття обнявшись сиділи друзі. б) Гай лежав розпластавшись. в) Не змокнувши риби не впіймаєш. г) Іван не вгаваючи розповідав про побачене. 9. Обставину не треба відокремлювати комами в реченні: а) Так вони співали йдучи через дикі пустині. б) Щоб досягнути успіху треба працювати не покладаючи рук. в) Важко кидати землю не залишивши на ній доброго сліду. г) Лист кленовий сяйнувши багряно-синіми прожилками упав на землю. 10. Правильно розставлені розділові знаки в реченні: а) А як співали ми рідні, наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні! б) Я як співали ми, рідні наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні! в) Я як співали ми, рідні, наче браття, натруджені за день, зібравшись при вогні! г) Я як співали ми, рідні наче браття, натруджені за день зібравшись при вогні! 11. Потребує редагування речення: а) Мандруючи країною, друзі вивчали традиції народу. б) Добре знаючи рідне місто, я не перестаю ним захоплюватися. в) Пишучи твір, завжди обмірковуй хід своїх думок. г) Згадуючи море, у моїй уяві постають літні вечори. 12. Потребує редагування речення: а) Враховуючи досвід, кожен із нас більше не помилятиметься. б) Книжка справила сильне враження, відтворюючи минулі події. в) Гостро відчуваючи чужий біль, людина здатна на милосердя. г) Його охопила радість, милуючись мальовничими краєвидами. |
Тема: Відокремлені уточнювальні члени речення. Мета Поглибити знання учнів про відокремлені члени речення; вивчити, що таке відокремлені уточнювальні члени речення та їх основні способи... |
Узагальнення і систематизація вивченого про відокремлені члени речення Мета: узагальнити і систематизувати знання про відокремлені члени речення; формувати вміння визначати їх у реченнях, розставляти... |
Тема. Відокремлені обставини Обладнання: книжкова виставка „Наш Шевченко”, мультимедійна презентація „Відокремлені члени речення”, роздавальний матеріал, підручник,... |
Тема. Синонімія односкладних (неозначено-особових та безособових) речень Визначити головні члени речення, з’ясувати, чи є обидва головні члени речення, якщо ні, то чи можна його підставити: чи є речення... |
Черкаський обласний інститут післядипломної освіти педагогічних працівників... Запишіть речення, виконайте його повний синтаксичний розбір (підкресліть члени речення, дайте загальну характеристику, проаналізуйте... |
Уроку. Речення з відокремленими членами. Систематизація вивченого Відокремлені обставини", пам'ятки "Основні принципи роботи в групах", "Схема синтаксичного розбору речення з відокремленими членами... |
«Речення. Граматична основа речення. Головні і другорядні члени речення» Методична розробка з дисципліни Українська мова. Підготувала Ладика О. В., викладач Машинобудівного коледжу Донбаської державної... |
Уроку української мови 6 клас "Теперішній час дієслів" Тема: Теперішній час дієслів Методи і прийоми навчання: інтерактивна гра «Продовжіть речення», робота з текстом, робота в групах, творча робота «Асоціації», робота... |
Роздуми ліричного героя про сутність людського життя Розташуйте слова, утворивши речення із зворотним порядком слів, підкресліть члени речення |
1. Поміркуйте й коротко викладіть свої думки з приводу одного з висловлювань Запишіть речення, виконайте синтаксичний розбір (підкресліть головні та другорядні члени речення, дайте загальну характеристику,... |