Урок з курсу «Християнська етика в українській культурі»


Скачати 62.18 Kb.
Назва Урок з курсу «Християнська етика в українській культурі»
Дата 09.02.2014
Розмір 62.18 Kb.
Тип Урок
bibl.com.ua > Музика > Урок
Міністерство освіти і науки України

Головне управління освіти Дніпропетровської облдержадміністрації

Відділ освіти Васильківської райдержадміністрації

Чаплинська загальноосвітня середня школа

Урок з курсу

«Християнська етика в українській культурі»
Мій ангел-хранитель

(2 клас)
Розробив вчитель християнської етики

Сурело Євген Анатолійович


смт Чаплине

2008 – 2009 н.р.
Цілі: формування знань про уявлення українців про духовний світ людини, місце в ньому ангелів; розвиток інтересу, допитливості, уваги, вміння передавати певні дії за допомогою імітаційних рухів;виховувати почуття задоволення від здійснення добрих вчинків.
Форма проведення: урок-гра.
Засоби навчання: жива квітка, скотч, паперова квітка (для кожної дитини), кольорова крейда для малювання на папері, записи спокійної, веселої музики та музики , яка б передавала шум під час бурі, хмаринки, ікона ангела хранителя, архангела Гавриїла та Михаїла, метелики.
Хід уроку


  1. Організація класу.

Уже дзвінок нам дав сигнал,

І на урок він нас покликав.

А отже часу не втрачаймо,

Роботу швидше починаймо!


  1. Мотивація навчальної діяльності. Актуалізація знань учнів. Завдання уроку.

Усі сідають колом. Звучить запис інструментальної музики, діти заплющують очі.


  • Уявіть собі, що ви летите, як птахи. Піднімаєтеся високо високо в небо і

сідаєте на пухку хмаринку. Тепер подивіться вниз.
Що з висоти хмаринки можна побачити?
- Ой! Який великий світ. Стільки дерев, будинків, машин, квітів і метеликів! Яка

краса!!!
Вам сподобалося так літати?

А що нам потрібно, щоб літати?


  • За віруваннями українців , на небі живуть ось такі Божі створіння, котрі

можуть літати. В уявленні людини вони мають крила. Саме такими їх зображують на статуетках і іконах.
Вчитель демонструє фігурки ангелів.
Хто це?

А що ви знаєте про ангелів?

А хочете дізнатися про них?
- Ці створіння називаються ангели. Ангели допомагають людям робити добро. Це

безліч сильних духів які створені Богом і оточують його, але ми їх бачити не можемо, мии можемо лише їх уявити.

Щирі, милі янголята дуже люблять вас, вони допомагають Богові оберігати всіх дітей і дорослих від зла.

Сьогодні на уроці мии дізнаємося про місце ангелів в житті людини, чому вшановують ангелів, зображують їх на іконах, скульптурах.


  1. Вивчення нового матеріалу.

  • За віруваннями людей, ангели живуть на небі. Вони веселі і люблять

танцювати, гратися, ну точно як діти.

  • Пограймо у гру, в якій дізнаємося, як живеться янголятам.


Гра „Так живеться янголятам”.

А) під музику діти бігають по кімнаті, махаючи руками (танцюють з хмаринками).

Б) вчитель говорить: „Ангелята танцюють!” – діти танцюють; коли попередить:

Увага! Потрібна допомога!” – діти приставляють долоню до чола і уважно дивляться вниз на підлогу (визирають із-за хмаринок); коли скаже: „Ангелята відпочивають” – дітям потрібно присісти і покласти голову на складені разом долоні.


  • Ось ангелята вже зробили першу добру справу.


Що ж вони зробили? (допомогли хлопчику)


  • Ангели це істоти, які допомагають людям. Ангелів ще називають посланцями

Божими.
Як ви думаєте, що роблять посланці?


  • Посланці Божі сповіщають людям Божу волю. Бог створив ангелів, щоб вони

приносили людям послання від нього. Наприклад, коли вам дуже сумно, Бог може передати ангелом-посланцем для вас веселе повідомлення, і за деякий час ви вже не сумуватимете, а будете усміхатися. Покажіть як.

  • Ангелів дуже багато. Ми знаємо імена деяких із них. Найбільш вшанований

християнами ось цей ангел, який приносить добру новину.
Вчитель показує ікону аргангела Гавриїла.


  • Як його звати ми прочитаємо на дошці.


Діти хором читають нове слово „ангел Гавриїл”.
Гра „Чудовий посланець”.
Вчитель показує квітку.


  • Люди теж люблять квіти.


Для чого вирощують квіти?


  • Квіти – це Божий дар нам. Тому, даруючи їх комусь, ми прославляємо Бога.Я

вибрав цю чудову квітку для того, щоб пограти з вами у цікаву гру.

  • Зараз кожен із вас спробує бути посланцем. Одному з вас я передам квітку і

скажу на вушко, кому потрібно подарувати її. Ви візьмете квітку і піднесете тому, чиє ім’я я прошепочу на вушко. Даруючи квітку скажіть: „Це тобі з любов’ю” і передайте своєму сусіду. З конверта дістайте паперову квіточку з посланням.
Яку ж благу новину передав вам ангел-посланець?
- Сьогодні ми з вами оживимо казку. Сідайте зручніше і уважно слухайте.

Казка „Крилаті друзі”.


  • Далеко від нас є тепла країна, в якій живуть лише Квіти. Країна так і

називається – Квітковою. Серед місцевих жителів є жовті. Блакитні і навіть різнобарвні Квіти.
Показати дітям квіти різного кольору.


  • Щоб ми могли продовжити казку, нам необхідно виготовити мешканців

Квіткової країни.
Виготовлення квіток. Розфарбувати отримані квіти в різні кольори. Після

розфарбовування квіти прикріпити на казкову галявину.


  • Жилося Квітам дуже добре: ясне небо ніжно усміхалося до них (усміхніться),

сонце пестило золотими променями (ніжно погладьте себе по голові), вітер любив гратися з ними: він потоком легкого повітря лоскотав пелюстки, і Квіти сміялися (легко подуйте собі на чоло). У Квітковій країні ніколи не було сильних злив, лише часом падало кілька краплин, аби зволожити землю. І цього цілком вистачало її жителям.

Недалеко від Квіткової країни була країна Метеликів. Там жили тільки...

Метелики. Веселі Метелики дуже швидко літали, адже вони мали великі й міцні різнобарвні крила.

Метелики товаришували з Квітами і завжди, у разі потреби, априлітали їм на допомогу. Добрі сусіди розуміли, що Квіти потребують захисту, адже пелюстки значно тендітніші і слабші, аніж міцні, сильні крила.

Метелики були дуже розумними. Одного дня вони уважно подивилися на небо ( підніміть голову, прставивши до чола випростану долоню, трохи прижмурьте очі) і, побачивши велику чорну хмару, зрозуміли, що Квіткову країну чекає негода. До Квітів наближалися блискавки й така сильна зливо, яка могла змити усю яскраву фарбу з ніжних беззахисних пелюсток і вщент поламати тендітні стебла.
Чи могли Метелики якось допомогти Квітам, використавши силу й міцність своїх крил?

Як ви думаєте, що зробили Метелики, коли дізналися, що Квітковій країні загрожує негода?
Вони полетіли в Квіткову країну і кожен Метелик своїми міцними крилами накрив квіти.

На Квіткову країну налетіла страшна буря, сяйнули блискавки і почалася злива. Турботливі сміливі Метелики щільно накрили Квіти своїми крилами.

Невдовзі буря вщухла і злива закінчилася. Щасливі Квіти були безмежно вдячні метеликам.

За що Квіти були вдячні Метеликам?
-Ангели не тільки передають звістку а їь захищають людей.
-Українці дуже шанобливо ставляться до ангела Михаїла, який зображений на іконі з вогняним мечем. Він захищає усіх людей від зла. Це ангел захисник!


  • Але найближчими до людей є ангели-хранителі, яких Бог дає кожному з вас, і

ангел-хранитель захищає від усьоголихого. Пригадайте сьогоднішню казку про Квіти і Метеликів.

Чи потребували Квіти допомоги і хто їм допоміг?


  • Ангели створені Богом. Вони є добрими духами, яких ми не бачимо. Ангели у

всьому слухають Бога і допомагають Йому нас оберігати. Ангел-хранитель не залишає нас ні на мить. Кожному з нас потрібно дбати про те, аби він завжди був поруч і не покидав у важку хвилину.
А як дбати про те, щоб даний Богом ангел не покинув нас?
Пісня „Ангелику Божий”


  1. Підсумок уроку.

Кожен із нас схожий на дуже гарну, барвисту, але ще зовсім малу і беззахисну

квітку, якій дуже часто потрібна допомога. Так само, як до Квітів прилетіли Метелики, щоб накрити їх своїми крилами і захистити від усього злого, так і ангели-хранителі оберігають нас від усього, що може нам зашкодити. Ангел-хранитель захищає нас від зла і веде за руку тоді, коли ми потрапляємо в небезпеку.
Про яких ангелів ми дізналися на уроці?

Чому ж люди вшановують ангелів, зображують їх на іконах?
Дякую за урок. Впевнений, що ваші ангели-хранителі завжди будуть з вами, а ви вашими вчинками не будете їх ображати.

Схожі:

Про вивчення курсів духовно-морального спрямування у 2008-2009 навчальному році
України надає батькам право вибору вивчення дітьми курсів духовно-морального спрямування. Серед них: „Етика”, “Християнська етика”,...
Реферат студентки ІІІ курсу денної форми навчання спеціальність «Українська мова та література»
Україною. І треба сказати, що більшість цих людей чесно служила українській нації й багато з них ґрунтовно прислужилися українській...
Християнська етика” і “Етика” у школі: pro i contra
Андрій Васьків, кандидат історичних наук, доцент філософського факультету Львівського національного університету імені Івана Франка,...
ОСНОВИ КУЛЬТУРИ УКРАЇНСЬКОЇ МОВИ
Людина реалізується в культурі думки, культурі праці й культурі мови. Сьогодні культура і мова виявилися об’єднаним в царині духовних...
2. Етику почали розглядати як науку що вивчає мораль Метою етики
Емпірична, або описова етика. Нормативна етика як зведення вимог, теорія морального виховання, або педагогічна етика, Професійна...
ХРИСТИЯНСЬКА ЕТИКА
ФИЛИП (Осадченко Р. А.), архієпископ Полтавський і Миргородський, доктор богослов’я, голова Місіонерського відділу при Священному...
Програми варіативної складової навчального плану в Ольшаницькій ЗОШ...
О. М. Дроздовський „Біблійна історія та християнська етика”. Навч посібник. Інформаційно вид відділ Білоцерківської єпархії УПУ,...
Конспекти до курсу «Професійна етика» Тема Професійна етика як навчальна...
Тема Професійна етика як навчальна дисципліна і як засіб регулювання професійної діяльності
Урок-подорож, урок-дослідження. 1
«Кримські сонети» Адама Міцкевича – ностальгія за батьківщиною; їх відлуння в українській та російській літературах
Мотиви пам ’ яті, любові, природи у творчості Ліни Костенко
Ліна Костенко – визначна постать в українській культурі. Великий творчий набуток поетеси важко переоцінити. В курсовій роботі ми...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка