Узагальнити та систематизувати знання учнів про літературну казку, її особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі


Скачати 135.07 Kb.
Назва Узагальнити та систематизувати знання учнів про літературну казку, її особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі
Дата 03.11.2013
Розмір 135.07 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Музика > Документи
Мета : узагальнити та систематизувати знання учнів про літературну казку, її особливості; формувати вміння давати власну оцінку вчинкам героїв; розвивати творчі здібності, уяву, допитливість, спостережливість, вміння орієнтуватися в набутих знаннях, використовувати їх на практиці; розвивати мислення, виховувати кращі загальнолюдські риси, інтерес до казок.

Форма проведення: літературна гра

Обладнання : книжкова виставка, портрети відомих дітям казкарів, ілюстрації учнів до вивчених казок, емблеми учасників команди, грамоти.
Хід гри

І.       Вступне слово вчителя

Золота  скарбниця УНТ  надзвичайно багата і різноманітна. Є в ній і прислів’я, і приказки, і казки, і легенди. Та найпопулярнішим жанром  народної творчості є казка.

       Вже милує душу колискова материнська, а вже й казка бабусина тчеться на здоровий сон, на щасливу долю. І скільки в ній незвичного, дивовижного, прекрасного. Наше дитинство без казки неможливе. Вона навчає добру, мужності, кмітливості, мудрості, терпінню. І сьогодні, дорогі діти, ми звернемось до казки. А чи замислювалися ви коли – не-будь над тим, звідки беруться казки. Ось як цікаво на це запитання відповів відомий фінський письменник – казкар Закаріас Топеліус»: «Як настане літо, вийдіть дуже рано в поле, коли роса лежить на траві – там блищать тисячі казок, мов діаманти. Потім на берег моря, де на воді граються маленькі кучеряві хвилі з білими баранцями - то й є казки. Восени прислухайтесь до шуму смерек, що розповідають предковічні казки про велетнів. Або пошукайте їх у вересові – він знає безліч казок. Узимку можна читати чудові морозяні вірші – візерунки на шибках або на вкритих інеєм деревах, а напровесні казки грають барвами на вечірньому небі. І восени, і взимку, і навесні ви можете читати сріблясто-зоряні казки. Природа може розповісти силу-силенну казок .» Так, дійсно, природа сповнена казок, їх потрібно лише побачити і відчути.

Сьогодні, під час нашої зустрічі ми не тільки побачимо і відчуємо казки, а й проведемо гру « У світі казок». А оцінювати гру буде вельмишановне журі у складі: …

ІІ. Проведення гри Сьогодні ми не будемо навчатись, а будемо лише змагатись. Ми цю зустріч перетворимо на свято, І, мабуть, слід вже починати.

Зявляються під музику перші казкові герої. Мальвіна тягне за руку Буратіно.

Буратіно: Не хочу! Не буду! Не хочу! Не буду!

Мальвіна: Ні, ви будете, Буратіно, будете: і вчитися і слухатися!

Буратіно: І навіщо мені вчитися? Я й так усе знаю.

Мальвіна: А що ж ви знаєте?

Буратіно: Знаю, що груші ростуть на вербах, знаю, що 2+2=5, що можна закопати золоту монетку на полі чудес у Країні Дурнів і з неї виросте велике дерево з грішми.

Мальвіна: Нічогісінько ви не знаєте! Буратіно благально дивиться на зал.

Діти, а може ви візьмете Буратіно до себе в школу?

Буратіно: Візьміть, благаю, благаю! А то Мальвіна вже замордувала мене. Ніякої демократії: ні свободи слова, ні вільного життя

Мальвіна: І що ж ти Буратіно, будеш робити у школі?

Буратіно: Я буду дуже гарним учнем: буду голосно кричати на перервах, буду з’їжджати по перилах, буду розкидати папірці від цукерок і навіть буду бити вікна!

Мальвіна: О ні, Буратіно! Ти зовсім не підходиш. У цій школі діти всі чемні: в їдальню йдуть навшпиньки, на перервах розмовляють тихесенько, папірців на підлозі не побачиш! Золоті діти! Поглянь-но на них! Всі вони з нетерпінням чекають завдання першого конкурсу і, я впевнена, з успіхом виконають це завдання, на відміну від тебе, Буратіно! То ж слухайте уважно, діти!

Перший конкурс – це «Казковий аукціон»

Я читаю вам вірш. Необхідно записати назви казок Шарля Перро в порядку згадування у вірші. Яка команда запише всі назви казок?

Він першим у Європі був творцем казок. І світ почув той голос самобутній.

Свої казки він об’єднав й чудову назву збірці дав –

«Казки моєї матінки Гуски», і написав їх по французьки.

В них світ чарівний відкриває про дивні діла сповіщає:

Як кришталевий черевичок Двічині щастя принесе.

Як хитрий кіт там розмовляє, про Карабаса сповіщає.

Й добивсь нарешті він того, що з бідного багатого зробив господаря свого.

Як вовка дівчина зустріла і про бабусю розповіла.

І як вовчисько їх поїв, а лісоруб згодом звільнив.

І як сто літ красуня спала на принца дивного чекала.

І про страшного чоловіка. Що синя в нього борода.

Який нещасть несе без ліку.

Та добре зле перемагає, В казках інакше не буває!

Шановні гравці! Даю вам 1 хвилину для запису казок Ш.Перро. (виконання)

(«Попелюшка», «Кіт у чоботях», «Червона Шапочка», «Спляча красуня», «Синя борода»)

А тепер визначте і запишіть назви казок О.Пушкіна у тому порядку, як вони згадуються у вірші. Будьте уважними!

Поетом він великим був, Та про малечу не забув,

Казки у віршах їм писав, Ну чудеса в них, чудеса …

Як півень про біду кричав, Царя старого сповіщав.

Як рибка золота зловилась, І діду бідному згодилась,

Щоб примхи баби вдовольняти, Одне на інше заміняти.

Як карлик викрав наречену, Як богатир її шукав

І аж під сонцем, над землею, Він злого чаклуна здолав.

Як правду дзеркало сказало Й найкрасивішою назвало

Не злую мачуху-царицю, А найвродливішу дівицю,

Яка зростала в царстві тім На диво-радість людям всім.

Ревнива мачуха царівну Взялася знищити й усе,

Та доля інше їй несе. І на шляху її зустріли Шість чоловічків, й полюбили

І берегли ще, як могли, Хоч і маленькими були.

А чари відьми подолати Зміг лише той, хто вмів кохати,

Від сну царівну він звільнив Й навіки палко полюбив.

За 1 хвилину запишіть назви казок О.Пушкіна. (виконання). («Казка про золотого півника», «Казка про золоту рибку», «Руслан і Людмила», «Казка про мертву царівну»). А тепер, капітани команд, по черзі зачитайте казки Ш.Перро та О.Пушкіна. (зачитування). Здайте, будь ласка, свої листочки із записами членам журі.

Буратіно: Ой, молодці, діти! А можна я тепер спробую дати завдання до другого конкурсу.

Мальвіна: Звичайно.

Буратіно: Конкурс другий – «Хто автор цих казок?»Я називаю назви казок, а ви вказуєте автора цих творів. Не викрикувати, а підіймати руку. Мальвіна буде спостерігати, яка команда першою підійме руку. Приготувались. Почали.

1.«Принцеса на горошині», «Гидке каченя», «Дюймовочка», «Соловей», «Снігова королева». (Г.К.Андерсен)

2. «Сказка о царе Салтане», «Сказка о золотом петушке», «Сказка о попе и его работнике Балде». (О.С.Пушкін)

3. «Три ледарі», «Вовк і семеро козенят», «Дурень Ганс», «Бременські музиканти», «Пані Метелиця». (Брати Грімм)

4. «Синя Борода», «Кіт у чоботях», «Попелюшка», «Червона Шапочка». (Ш.Перро)

5. «Розумні речі», «Казка про дурне мишеня", "Пожежа", "Пошта", «12 місяців» (С.Я.Маршак)

А тепер спробуйте назвати казки і їх авторів за малюнками. Кожна команда отримує листок з ілюстраціями казок. Запишіть назву казки та її автора. Час виконання – 1хв. Зачитайте свої записи і здайте журі. (Андерсен «Снігова королева», Ш.Перро – «Попелюшка», «Кіт у чоботях», «Червона шапочка»)

Мальвіна: От бачиш, Буратіно, тобі дійсно не місце в цій школі. То ж пішли гризти граніт науки!

Буратіно: Не хочу! Не буду! (Журі підводить підсумки)

Вчитель: Діти, зустрічайте ще одного героя, гостя, який завітав на нашу гру.

Виходить Кіт у Чоботях під музику

Кіт: Пардон, м’яу, я перепрошую. Добрий день! Мерсі боку! Спасибі долі, м’яв, що я тепер не звичайний кіт, а слуга Маркіза, м’яв! Про мене навіть легенди розповідають!Мяу, м’яв! Яких тільки пригод у мене не було! Яке цікаве і романтичне життя у мене, м’яв! Мої далекі-далекі родичі нічого не бачать, крім мишачої нірки, полюють за мишами. Фу-фу! Яка бридота. Я ж харчуюся тільки спеціальними продуктами, н-д, «Віскас», «Педі Гріпаун». Вчора ласував «Снікерсом», «Марсом», «Джеком».

Вчитель: Діти. А ви впізнали нашого гостя? З якої країни він завітав до нас? Шановний гостю, а з якою метою ви завітали?

Кіт: Як повідомило французьке телебачення, у вас тут проходить літературна гра «У світі казок». Я, не задумуючись, поспішив сюди з досить цікавим конкурсом, який називається «Хто зайвий». Умови конкурсу такі: я буду називати літературних героїв однієї казки і навмисне зачитаю якогось героя іншої казки. Ви повинні розпізнати цього героя, який потрапив у чужу казку, назвати його і назвати казку, в якій діють названі літературні персонажі. То ж вперед!

1.Принц, мачуха, чарівниця, Дюймовочка, Попелюшка. («Попелюшка» Ш.Перро)

2.Розбійниця, Кай, Герда, чудо-юдо, Снігова Королева. («Снігова Королева»)

3.Пасербиця, королева, Русалонька, учитель королеви, канцлер. («12 місяців»)

4. Учений кіт, Єлисей, 30 богатирів, королевич, Баба-Яга. (Вступ до поеми «Руслан і Людмила»)

5.Польова миша, Мати-вовчиця, шакал Табакі, Шер-Хан, Акела. («Мауглі»)

Кіт: Молодці! А тепер спробуйте відгадати, що за казки Ш.Перро сховані за цими перевертами. Час виконання – 1 хв. Оголосіть, будь ласка, капітани команд відгадки.

(«Червона Шапочка», «Кіт у чоботях», «Синя борода», «Попелюшка»)

Кіт: Добре відповідали, м’яв! Журі підведе підсумки та визначить переможця цього конкурсу. А на мене вже давно чекає власний літак, щоб повернутись додому. А ви зустрічайте нових гостей. До побачення, мяв!

З’являється Пеппі Довгапанчоха. (грає музика)

Пеппі: Привіт! Я – Пеппі! А ви хто? Школярі! Співчуваю діти! Ви мусите вчити табличку множення. Бідні ви, діти! Я теж один день була в школі, мені зовсім не сподобалось там. Учителі нічого не знають і тому запитують про все в учнів. І взагалі дорослі поводяться неправильно! Сплять головою на подушці. А на подушку, що треба класти? Правильно, ноги1 А їсти треба тільки шоколад. Цукерки, тістечка, морозиво. Я знаю аргентинську школу. От би всі туди потрапили! Великодні канікули там починаються через три дні після різдвяних, а коли скінчаються великодні канікули, через три дні починаються літні. В Аргентині не задають уроків, часом, правда, буває, що котрась аргентинська дитина сховається в шафу й тишком учить уроки, але вже потім їй і перепадає від мами, коли та помітить це. Математики в тій школі немає, і якщо знайдеться учень, що знає, скільки буде 7+5 і ненароком пробалакається про все вчительці, то вона поставить його у куток на цілий день. Читають вони тільки в п’ятницю, та й то – якщо знайдеться книжка, але книжка ніколи не знаходиться.

Вчитель: То що ж вони роблять у школі? Поясни нам.

Пеппі: Їдять цукерки. Поблизу є кондитерська фабрика і від неї проведено трубу просто в клас, тому цукерки сипляться туди весь час, і в дітей повно роботи – треба їх їсти.

Вчитель: А що ж робить учителька в такому разі?

Пеппі: Як що? Підбирає за дітьми папірці! Хочете в таку школу? Гайда зі мною. Але перед цим я хочу переконатись, що у вас учні також нічого не знають, як і я. То ж я проведу наступний конкурс, який називається «Вгадай за початком». Потрібно відгадати назву казки, її автора за початком, який я буду зачитувати. Готові? То ж вперед!

1.«Один чоловік мав осла, який багато років покірно возив йому лантухи до млина. Та під старість сили покинули осла. І він став нездатним до роботи». (Брати Грімм «Бременські музиканти»).

2. «Цар с царицею простился, В путь дорогу снарядился,

И царица у окна, Села ждать его одна». (О.Пушкін «Казка про мертву царівну…»)

3. «Один багатий удівець одружився вдруге з удовою, такою чванливою та гордовитою, якої, відколи світ світом, ніхто й не бачив. Вона мала двох дочок, теж чванливих і гордовитих». (Ш.Перро «Попелюшка»)

4. «Жила на світі одна вдова, і мала вона дві доньки. Одна з них, падчерка, була гарна й роботяща, а друга, рідна, гидка й лінива.» (Німецька народна казка «Пані Метелиця»)

5. «Жила колись в одному селі маленька дівчинка» та така красуня, що кращої за неї, мабуть, ніхто й ніде не бачив. Мати любила її до нестями, а бабуся ще більше». (Ш.Перро «Червона Шапочка»)

6. Жил старик со своею старухой У самого синего моря;

Они жили в ветхой землянке Ровно тридцать лет и три года.

Старик ловил неводом рыбу, Старуха пряла себе пряжу. (О.Пушкін «Сказка о рыбаке и рыбке»).

Пеппі: А спробуйте пройти ще одне випробування, яке називається «Лови помилку». Я зачитую вам цитати із казки-п’єси «12 місяців», а ви визначаєте чи вони правильні, чи ні. Якщо правильна – говорите так, якщо є якась помилка, то називаєте її і говорите правильну відповідь. Зрозуміло? Тоді розпочинаймо! (проведення конкурсу).

Вибачте, але ж я вас у аргентинську школу не візьму.

Вчитель: Чому ж це раптом? Ти ж обіцяла учням!

Пеппі: Та вони ж усе знають! Такі розумні, виховані. Ні, ні! До побачення!

Зявляється Червона Шапочка (грає музика)

Червона Шапочка: Привіт, ви вовка не бачили? От вредний, знову втік! Вже кілька днів за ним полюю! Знайти не можу! Зовсім відбився від рук : по господарству не допомагає, город не стереже,зайці всю капусту з’їли. Проситься в ліс відпочити. Ну, як знайду його, ледащо, десь під кущем, бідний буде у мене. Я справді Червона Шапочка, але минув той час, коли я носила пиріжки та горщечок масла. І лісом ходжу спокійно: газовий балончик маю, прийоми карате знаю. Ось тому Вовк і втікає від мене. Ну, постривай, попадешся мені! Та коли я уже заговорила про власні речі, то я хочу провести для вас дуже цікавий конкурс під назвою «Кому належать ці речі?»Потрібно вказати на літературного героя і з якої він казки. Ну що, готові?

1.Старі, розбиті ночви. (Бабі з казки О.Пушкіна «Про золоту рибку»)

2. Маленький кришталевий черевичок. (Попелюшці із однойменної казки Ш.Перро)

3. Чарівне дзеркало, яке уміло говорити. (Мачусі із казки О.Пушкіна «Казка про мертву царівну..»)

4. Мішок та пара чобіт. (Коту із казки Ш.Перро «Кіт у чоботях»)

5. Соловей, зроблений із золота (Китайському імператорові з казки Г.К.Андерсена «Соловей»)

6. Троянди (Герді і Каю із казки Г.К.Андерсена « Снігова королева» )

7. Чарівна паличка (Чарівниці із казки Ш.Перро «Попелюшка»)

Що ж, молодці, що не забули і про речі казкових героїв. Ну, а мені вже час і додому повертатись, та може ще й розшукаю того вовцюгу. До побачення, діти.

З’явлється на коні верхом Барон Мюнхаузен (грає музика)

Барон Мюнхаузен: Guten Tag! Добрий день всім! Ви пам’ятаєте мене?Так, я барон Мюнхаузен! Я найчесніша людина в світі! І ніколи не кажу неправди! Скільки у мене було пригод! Я літав на ядрі, подорожував на місяць, мене ковтала велетенська риба. Я, однак, як бачите, живий і неушкоджений. Ви пам’ятаєте, чим я стріляв в оленя? Правильно, вишневими кісточками. І на голові у нього виросло чудове вишневе дерево! Не вірите? Та я найчесніша людина в світі і ніколи не кажу неправди! Хочете переконатися в цьому – прочитайте ось цю книгу. А зараз я з вами проведу конкурс під назвою «Упізнай героя». Про кого із героїв іде мова?

1.«Вона була така на зріст, як Герда, але дужча за неї, ширша в плечах і смаглява. Очі в неї були чорні, вони дивились якось сумно». (Маленька розбійниця зі «Снігової королеви» Г.К.Андерсена.

2. «Чарівниця доторкнулась до дівчини своєю паличкою, і враз її дранка перетворилася на розкішну сукню, гаптовану золотом, сріблом і самоцвітами. Ще дала дівчині пару кришталевих черевичків, таких гарненьких, що кращих не було ні в кого на світі». (Попелюшка із однойменної казки Ш.Перро)

3. «Жінка була така прекрасна та ніжна, але з криги, зі сліпучої іскристої криги. І все-таки жива!.. Очі блищали, як дві ясні зірки. Але не було в них ні спокою, ні тепла». (Снігова Королева з однойменного твору Г.К.Андерсена).

4. «Я її зразу впізнав, як тільки побачив. І хусточка на ній та сама дірява й чобітки плохенькі, ті, що вдень на ній були. Ми її добре знаємо. Чи то біля ополонки її зустрінеш з відрами, чи то в лісі з оберемком хмизу, і завжди вона весела, привітна, іде собі – співає. Хороша дівчина. Кращої хазяйки ніде не знайдеш». (Пасербиця із казки С.Я.Маршака «12 місяців»)

5. «Хлопчик зовсім посинів, майже почорнів від холоду, його серце стало крижинкою. Він сидів на одному місці такий блідий, непорушний, ніби неживий» (Кай з казки Г.К.Андерсена «Снігова королева»).

6. «Поки вона їла, бабуся розчісувала її волосся золотим гребінцем. Волосся кучерявилось і освітлювало золотим сяйвом свіженьке, кругле, як троянда, личко дівчинки». (Герда із казки Г.К.Андерсена «Снігова королева»)

Молодці, добре попрацювали! Зараз журі підведе підсумки цього конкурсу, а мені дозвольте з вами попрощатись. На мене вже давно чекає гарматне ядро, на якому я їжджу верхи, зараз у мене запланована чергова подорож на місяць. Аuf Wiedersehen!

Вчитель: Шановне журі! Через декілька хвилин ми надамо вам слово про підсумки наших конкурсів. А поки що я запрошую на сцену всіх наших гостей, щоб ви ще раз змогли зустрітись з героями ваших улюблених казок. (Вихід героїв)

Вчитель: Ми зустрілися в казці,

Мальвіна: щоб у радісну мить.

Буратіно: Зрозуміть як прекрасно

Кіт у чоботях: В світі білому жить.

Пеппі: Хай минає дитинство

Червона Шапочка: У маєві літ

Мюнхаузен: Не забудеться казки

Разом: лагідний світ.

Звучить пісня «Казкова». Виконують всі герої

Слово журі

Вчитель: Ось і закінчилася наша подорож по Країні Великих Казкарів, в якій ми ще раз зустрілися з вашими улюбленими казковими героями. Але не закінчується свято казки, воно продовжується для вас, і з кожним днем ви будите зустрічатись з новими казковими героями, взявши до рук збірки казок Ш.Перро, Г.К.Андерсена, С.Я.Маршака… І тому зараз, в цю хвилину, ми не будемо говорити нашим казковим персонажам «Прощавайте», а скажемо: «До нових зустрічей з Вами на сторінках чудових книг!»

Схожі:

Уроку за програмою
Ознайомити з життєписом письменника, учити вдумливо виразно читати, давати оцінку прочитаному, аналізувати події, вчинки героїв;...
Додавання, віднімання, множення десяткових дробів. Сторінками математичної енциклопедії Мета
Мета: узагальнити й систематизувати знання учнів про додавання, віднімання, формувати вміння переносити отримані знання в нові ситуації;...
Тема. Філософська проблема кохання та її знецінення в сучасному світі...
Мета: розширювати знання учнів про казку як літературний жанр; формувати вміння та навички виразного читання та аналізу літературного...
Хімічне кафе «Кислоти»
Цілі: узагальнити й поглибити знання учнів про склад, фізичні, хімічні властивості, застосування та одержання кислот; формувати вміння...
Тема: «Основні класи неорганічних сполук»
Мета: узагальнити та систематизувати знання учнів про класифікацію, номенклатуру, фізичні та хімічні властивості оксидів, кислот,...
ВІДДІЛ ОСВІТИ ВИКОНКОМУ ТЕРНІВСЬКОЇ РАЙОННОЇ У МІСТІ РАДИ УЗАГАЛЬНЕННЯ...
Мета: узагальнити і систематизувати знання про початкові хімічні поняття; стимулювати пізнавальну діяльність учнів; розвивати інтерес...
Урок-презентація Тема
Мета. Повторити й узагальнити вивчене про тваринний світ, продовжити розвивати вміння правильно розрізняти їх за групами;розширити...
Тема: Урок-асоціація «Зоряне сузір’я «срібного століття» російської поезії»
Мета: узагальнити набуті знання з теми «Поезія срібного століття», поглибити уявлення учнів про літературні напрямки; формувати навички...
Урок з історії України у 8 класі за темою: «Гетьман Пилип Орлик та його Конституція»
Основним Законом України; розвивати вміння заповнювати текстову таблицю, формувати вміння давати оцінку діяльності історичній особі,...
ВІДКРИТЕ ЗАНЯТТЯ з предмету
Мета: узагальнити та систематизувати здобутті знання з курсу «Основи роботи на ПК», розвивати вміння та навички застосовувати теоретичні...
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка