ДЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ» КАФЕДРА АКШЕРСТВА ТА ГВНЕКОЛОГІЇ Д о в і дникстудент а


Скачати 227.93 Kb.
Назва ДЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ» КАФЕДРА АКШЕРСТВА ТА ГВНЕКОЛОГІЇ Д о в і дникстудент а
Дата 15.03.2013
Розмір 227.93 Kb.
Тип Документи
bibl.com.ua > Медицина > Документи

МІНІСТЕРСТВО ОХОРОНИ ЗДОРОВ'Я УКРАЇНИ

ДЗ «ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МЕДИЧНА АКАДЕМІЯ»

КАФЕДРА АКШЕРСТВА ТА ГВНЕКОЛОГІЇ

Д о в і д н и к с т у д е н т а

з курсу акушерства

для студентів 4курсу стоматологічного факультету

Дніпропетровськ - 2012

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

Програма з акушерства для вищих медичних закладів освіти України ІІІ-ІУ рівнів акредитації складена для спеціальностей “Стоматологія” 7.110106, напряму підготовки 1101 “Медицина” у відповідності з наказом МОЗ України від 02.12.2009 № 929 (зі змінами, внесеними наказом МОЗ України від 08.07.2010р. № 541).

Сучасний стан демографічної ситуації в Україні вимагає від лікаря-стоматолога поглибленого вивчення питань репродуктивного здоров'я жінки та планування сім'ї. Викладання акушерства на стоматологічному факультеті повинно бути пов'язаним із спеціальністю майбутнього лікаря-стоматолога. Кінцеві цілі з дисципліни передбачають набуття знань і вмінь в плані вирішення професійних задач.

Структура програми відповідає навчальному плану з дисціплини. Зміст програми регламентовано у відповідності з клінічними пртоколами з надання акушерської допомоги МОЗ України. Тематичні плани орієнтовані на опрацювання студентами найбільш важливих розділів фізіологічного та патологічного акушерства, невідкладних акушерських ускладнень, перинатальної медицини та деонтологічних, етичних та правових аспектів акушерської допомоги.

Базова медична підготовка лікарів-стоматологів за спеціальністю «Акушерство» проводиться впродовж 4 року навчання.
Програма складена у відповідності з наступними нормативними документами:

- освітньо-кваліфікаційними характеристиками (ОКХ) і освітньо-професійними програмами (ОПП) підготовки фахівців, затвердженими наказом МОН України від 16.04.03 за №239 “Про затвердження складових галузевих стандартів вищої освіти з напряму підготовки 1101 “Медицина” із урахуванням результатів перегляду 2010;

- рекомендаціями щодо розроблення навчальних програм навчальних дисциплін, затвердженими наказом МОЗ України від 24.03.04 за №152 “Про затвердження рекомендацій щодо розроблення навчальних програм навчальних дисциплін” зі змінами та доповненнями, внесеними наказом МОЗ України від 12.10.04 за №492 “Про внесення змін та доповнень до рекомендацій щодо розроблення навчальних програм навчальних дисциплін”;

- наказом МОЗ України від 31.01.03 за №148 “Про заходи щодо реалізації положень Болонської декларації у системі вищої медичної та фармацевтичної освіти”;

- інструкцією про систему оцінювання навчальної діяльності студентів за умови кредитно-модульної системи організації навчального процесу (Медична освіта у світі та в Україні. Затверджено МОЗ України як навчальний посібник для викладачів, магістрів, аспірантів, студентів. Київ. Книга плюс. 2005)

Програма структурована на модулі, змістові модулі, теми у відповідності з вимогами “Рекомендацій щодо розроблення навчальних програм навчальних дисциплін” (наказ МОЗ України від 12.10.2004 р. № 492).

Акушерство як навчальна дисципліна:

а) базується на знаннях, отриманих студентами при вивченні медичної біології, нормальної та патологічної анатомії, топографічної анатомії, нормальної та патологічної фізіології репродуктивної системи жінки, гістології та ембріології, фармакології й інтегрується з цими дисциплінами;

б) закладає основи формування студентами умінь та навичок, які визначаються кінцевими цілями вивчення акушерства як самостійної дисципліни та можуть бути використані студентами для логічного обґрунтування діагнозу захворювання, проведення диференціальної діагностики, терапії, профілактики та реабілітації хворих, вмінні надавати лікарську допомогу при невідкладних станах.

Організація навчального процесу здійснюється за кредитно-модульною системою відповідно до вимог Болонського процесу.

Програма дисципліни «акушерство» структурована на 1 модуль, до складу якого входять блоки 3 змістових модулів. Обсяг навчального навантаження студентів описаний у кредитах ЕСТS – залікових кредитах, які зараховуються студентам при успішному засвоєнні ними відповідного модулю (залікового кредиту).

Видами навчальної діяльності студентів згідно з навчальним планом є: а) лекції; б) практичні заняття; в) самостійна робота студентів.

Лекції є проблемними, оглядовими та концептуально-аналітичними. Лекція стає процесом, під час якого в студентів формуються знання, забезпечуються мотиваційний компонент і загально-орієнтований етап оволодіння науковими знаннями. Посилюється роль лекцій в якісному управлінні самостійною роботою студентів.

Практичні заняття за кредитно-модульною системою організації навчального процесу проводяться в режимі ротації модулів клінічних дисциплін. Тривалість одного практичного заняття не менше 4 годин. За методикою організації вони є клінічними, спрямовані на контроль засвоєння теоретичного матеріалу й формування практичних вмінь та навичок, а також уміння аналізувати й застосовувати одержані знання для вирішення практичних завдань; вони передбачають:

- збирання анамнезу;

огляд вагітної, роділлі або породіллі;

- планування обстеження вагітної;

- інтерпретацію даних лабораторних та інструментальних досліджень;

-проведення диференціальної діагностики найбільш поширених

ускладнень вагітності та пологів;

- визначення попереднього клінічного діагнозу;

- визначення тактики ведення вагітної, родорозрішення;

- надання екстреної медичної допомоги;

- вирішення ситуаційних задач;

- відпрацювання практичних навичок на муляжах та біля ліжка вагітної ;

- ведення медичної документації.

Засвоєння теми контролюється на практичних заняттях відповідно до конкретних цілей: планувати тактику ведення вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду; ставити попередній діагноз ускладнень вагітності, пологів та післяпологового періоду; виконувати необхідні медичні маніпуляції; планувати та надавати невідкладну допомогу при невідкладних стнах в акушерстві .

Перелік критеріїв надання акушерської допомоги регламентується відповідними протоколами за спеціальністю МОЗ України, Наказами МОЗ України «Методичні рекомендації щодо організації надання амбулаторної акушерсько – гінекологічної допомоги » (Наказ МОЗ України № 417 від 15.07.2011), «Про організацію надання стаціонарної акушерської та неонатальної допомоги в Україні» (Наказ МОЗ України №620 від 29.12.2003, « Про затвердження клінічних протоколів з акушерської допомоги» ( Наказ МОЗ України № 676 від 31.12.2004 р.)

Засобами контролю є тестові завдання, клінічні ситуаційні задачі; контроль виконання практичних навичок.

Самостійна робота студента – одна з організаційних форм навчання, що регламентується робочим навчальним планом і виконується студентом самостійно поза межами аудиторних занять. Можливі види самостійної роботи студентів: підготовка до практичного заняття та вивчення тем, що розглядаються лише в плані самостійної роботи студента, курація вагітних, пошук та вивчення додаткової літератури, створення алгоритмів, структурно-логічних схем, написання рефератів, анотацій, доповідей для виступу з повідомленнями на практичних заняттях, чергування в клініці поза межами навчального часу. Організація самостійної роботи у відділеннях акушерського або гінекологічного стаціонару повинна забезпечуватися викладачами кафедри.

Індивідуальне завдання – форма організації навчання з метою поглиблення, узагальнення та закріплення знань, які студенти отримують у процесі навчання, а також застосування цих знань на практиці, тобто індивідуальне навчально-дослідне завдання.

Підсумковий контроль засвоєння модулю здійснюється по його завершенню на підсумковому модульному контрольному занятті.

Оцінка успішності студента з дисципліни є рейтинговою і виставляється за багатобальною шкалою з урахуванням оцінок засвоєння окремих модулів.

Кафедри акушерства і гінекології мають право вносити зміни до навчальної програми у межах 15% розподілу часу в залежності від напрямків наукових досліджень, організаційних та діагностичних можливостей клінічних баз, але зобов’язані виконати в цілому обсяг вимог з навчальної дисципліни за фахом підготовки та навчальним планом.
МЕТА ВИВЧЕННЯ НАВЧАЛЬНОЇ ДИСЦИПЛІНИ

Кінцеві цілі навчальної дисципліни «акушерство» ґрунтуються на базі навчальних цілей, визначених в освітньо-професійній програмі (ОПП). Вони визначаються таким чином:

  • Планувати тактику ведення вагітності, фізіологічних пологів та післяпологового періоду;

  • Ставити попередній діагноз та планувати тактику ведення ускладненої вагітності, пологів та післяпологового періоду

  • Виконувати необхідні медичні маніпуляції.

  • Планувати та надавати невідкладну допомогу при невідкладних станах в акушерстві.


Модуль 1. : Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення
Змістовий модуль 1. Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду
Змістовий модуль 2. Перинатологія. Фактори ризику перинатального періоду.
Змістовий модуль 3. Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду
Опис навчального плану з дисципліни “Акушерство ”

для студентів медичних факультетів, які начаються за спеціальністю

7.110106 «Стоматологія»




Структура

Кількість годин



Рік

навчан-

ня




Вид контролю

Всього

Аудиторних

СРС







Лек-

цій

Практ.

занять







Модуль 1

Змістових модулів: 3

45 год./ 3,0 кредити ЕСТS

6

24

15

4-й


Поточний та підсумковий модульний контроль


ЗМІСТ ПРОГРАМИ

МОДУЛЬ 1: Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення
Змістовий модуль I. Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду

Конкретні цілі:

1. Інтерпретувати клінічну анатомію і фізіологію жіночих статевих органів, жіночого тазу.

2. Планувати тактику ведення вагітності, фізіологічних пологів, післяпологового періоду та періоду новонародженості.

3. Виконувати обстеження вагітної, роділлі та породіллі, первинний огляд та туалет новонародженого.
Тема 1 . Організація акушерської допомоги. Предмет акушерства та гінекології.

Тема 2. Фізіологія вагітності. пологів та післяпологового періоду Методи обстеження вагітних. Акушерська термінологія.

Будова статевих клітин. Запліднення та розвиток плідного яйця. Капацитація, клітинний фактор запліднення. Плацентація. Органогенез. Розвиток плідних оболонок. Навколоплідні води. Плацента, її будова і функція. Критичні періоди розвитку ембріона і плода. Вплив на ембріон і плід шкідливих факторів навколишнього середовища. Фізіологічні зміни в організмі жінки під час вагітності. Гігієна і дієтичне харчування вагітної. Методи обстеження вагітної. Діагностика ранніх строків вагітності. Зовнішнє і внутрішнє акушерське дослідження вагітності. Акушерська термінологія. Визначення життя і смерті плода. Визначення допологової відпуски і дати пологів. Причини початку пологів. Регуляція пологової діяльності. Біологічна готовність організму до пологів. Пологові сили, зміни в матці. Біомеханізми пологів при передньому і задньому видах потиличного передлежання. Клінічний перебіг пологів. Ведення пологів. Акушерська допомога та моніторинг стану роділлі та плода в пологах. Знеболювання пологів.

Клініка післяпологового періоду. Зміни в організмі породіллі, статевих органах, молочних залозах. Догляд за породіллю. Лікувальна фізкультура. Гігієна породіллі. Профілактика післяпологових захворювань. Післяпологова відпустка. Профілактика та лікування гіпогалактії.
Змістовий модуль 2. Перинатологія. Фактори ризику перинатального періоду.
Конкретні цілі:

1. Ставити попередній діагноз ускладнень вагітності, пологів, пов'язаних з порушеннями стану плода та новонародженого;

2. Планувати тактику ведення ускладнень вагітності, пологів, пов'язаних з порушеннями стану плода та новонародженого;

4. Планувати та надавати акушеську допомогу при невідкладних станах, пов'язаних з порушеннями стану плода та новонародженого;

5. Виконувати необхідні медичні маніпуляції.
Тема 3. Методи діагностики стану внутрішньоутробного плода. Плацентарна недостатність. Дистрес плода під час вагітності та пологів.

Методи діагностики стану внутрішньоутробного плода. Спадкові та вроджені захворювання плода. Діагностика, профілактика. Біопсія хоріону, кордоцентез. УЗД амніоскопія, амніоцентез, цитогенетичні та біохімічні методи дослідження стану плода у різні строки вагітності, КТГ, біофізичний профіль плода та інші методи дослідження фетоплацентарного комплексу. Роль медико-генетичних консультацій.

Етіологія, патогенез фетоплацентарної недостатності, дистресу плода, затримки розвитку плода та асфіксії новонародженного. Методи діагностики фетоплацентарної недостатності. Лікування фетоплацентарної недостатності. Дистрес плода.
Тема 4. Перинатальна охорона плода. Фізіологія та патологія періоду новонародженості Фармакотерапія в акушерстві. Методи інтенсивної терапії та реанімації новонародженого.

Перинатологія, як науковий напрямок в акушерстві. Анатомо-фізіологічні особливості періоду новонародженості. Догляд і годування новонароджених. Організація роботи відділення новонароджених. Медична деонтологія і етика лікаря.

Патологія періоду новонародженості. Асфіксія новонародженого. Методи інтенсивної терапії та реанімації новонародженого,

Фармакотерапія в акушерстві. Питання медичной етики та деонтології.
Змістовий модуль 3. Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду

Конкретні цілі:

1. Ставити попередній діагноз та проводити диференційний діагноз при різних видах акушерської патології

2. Планувати тактику ведення при патології вагітності, пологів та післяпологового періоду;

3. Планувати профілактичні та реабілітаційні заходи у разі різних видів акушерської патології.

4. Планувати та надавати невідкладну допомогу при невідкладних станах в акушерстві.

5. Виконувати необхідні медичні маніпуляції.
Тема 5. Патологічний перебіг пологів.

Вагітність і пологи при тазовому передлежанні. Вагітність і пологи при аномаліях кісткового таза. Проблеми макросомії в акушерстві, вагітність та пологи при крупному плоді. Діагностика, перебіг вагітності при тазовому передлежанні. Біомеханізм пологів при тазовому передлежанні. Ведення пологів при тазовому передлежанні. Вузький таз. Класифікація вузького таза. Діагностика вузького таза. Особливості перебігу вагітності і пологів при вузькому тазі. Біомеханізм пологів при різних формах звуження таза. Ведення пологів при вузькому тазі. Етіологія. Методи діагностики. Особливості перебігу пологів при крупному плоді. Перебіг періоду новонародженності при макросомії.

Особливості перебігу і ведення пологів при багатоплідній вагітності.

Невиношування та переношування вагітності. Аномалії скоротливої діяльності матки.


Тема 6. Гіпертонічні розлади при вагітності. Прееклампсія. Еклампсія.

Сучасні уявлення про етіологію і патогенез гестозів.. Класифікація пізнього гестозу. Клініка і діагностика пізнього гестозу. Сучасні методи лікування пізнього гестозу. Роль жіночої консультації в профілактиці гестозу.
Тема 7. Акушерські кровотечі під час першого триместру вагітності. Позаматкова вагітність. Акушерські кровотечі під час другої половини вагітності, у пологах та післяпологовому періоді. Інтенсивна терапія і реанімація при кровотечі в акушерстві. Пологовий травматизм.

Акушерська кровотеча. Позаматкова вагітність. Передлежання плаценти. Етіологія, патогенез, класифікація, клініка, діагностика. Особливості перебігу і ведення вагітності та пологів. Терапія. Передчасне відшарування нормально розташованої плаценти. Етіологія, клініка, діагностика. Особливості ведення вагітності і пологів. Матка Кювелера. Маткова кровотеча в послідовому і ранньому післяпологовому періоді. Порушення процесів відшарування плаценти. Гіпотонічна кровотеча. Коагулопатична кровотеча. Шок, термінальні стани в акушерстві. Синдром дисемінованого внутрішньосудинного згортання крові. Інтенсивна терапія і реанімація при кровотечі в акушерстві. Етіологія, класифікація, діагностика, клініка, лікування позаматкової вагітності. Роль ендоскопічних методів у діагностиці та лікуванні позаматкової трубної вагітності. Профілактика. Післяопераційна реабілітація. Вагітність у рудиментарному розі матки. Шийкова вагітність. Загальні відомості про акушерські операції. Показання. Умови. Протипоказання. Підготовка. Знеболювання операцій. Інструментарій. Асептика і антисептика. Ведення післяопераційного періоду.

Травматичні ушкодження вульви, піхви, промежини. Розрив шийки матки. Розрив матки. Етіологія. Теорії виникнення розриву матки. Механізм виникнення. Класифікація. Клінічна картина розриву матки: загрозливого, того, що почався і вже відбувся. Діагностика. Лікування і профілактика. Виворот матки. Розходження і розриви зчленувань таза. Післяпологові нориці. Етіологія, лікування, профілактика. Пологовий травматизм плода.
Тема 8. Вагітність і пологи при екстрагенітальних захворюваннях. Невідкладні стани в акушерстві.

Вагітність і пологи при екстрагенітальних захворюваннях. Захворювання серцево-судинної системи /вади серця, гіпертонічна хвороба, артеріальна гіпотензія/. Захворювання крові. Ендокринні захворювання. Захворювання органів сечовидільної системи. Захворювання органів дихання. Хвороби органів травлення. Інфекційні захворювання. Вагітність при аномаліях розвитку жіночих статевих органів. ТОRСН-інфекції у вагітних, клінічний перебіг, діагностика, лікування, профілактика.

Невідкладні стани в акушерстві.

ОРІЄНТОВНА СТРУКТУРА ЗАЛІКОВОГО КРЕДИТУ

МОДУЛЮ 1: Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення



Тема

ЛЛекц

ППр. зан


СРС

Індивідуальна робота

Змістовий модуль I. Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду

Обстеження, оцінка результатів клінічних, лабораторних та інструментальних досліджень у вагітних і породіль


Організація акушерської допомоги

Предмет акушерства та гінекології.

Фізіологія вагітності, пологів та післяпологового періоду.. Методи обстеження вагітних. Акушерська термінологія

Підготовка до практичних занять та лекцій, курація вагітних та породіль


22
1

66



3

Змістовий модуль 2.

Перинатологія. Фактори ризику перинатального періоду.

Методи діагностики стану внутрішньоутробного плода. Плацентарна недостатність. Дистрес плода.

Перинатальна охорона плода. Фізіологія та патологія періоду новонародженості. Методи інтенсивної терапії та реанімації новонародженого. Фармакотерапія в акушерстві. Питання медичной етики та деонтології.

Підготовка до практичних занять та лекцій, курація вагітних та породіль


1

22


66


3

Змістовий модуль 3. Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду

Патологічний перебіг пологів.

Пологи при тазовому передлежанні. Пологи при аномаліях кісткового таза. Проблеми макросомії в акушерстві, пологи при крупному плоді. передлежанні. Ведення пологів при тазовому передлежанні. Ведення пологів при вузькому тазі. Етіологія. Методи діагностики. Особливості перебігу пологів при крупному плоді. Перебіг періоду новонародженності при макросомії. Особливості перебігу і ведення пологів при багатоплідній вагітності.Невиношування та переношування вагітності. Аномалії скоротливої діяльності матки

Гіпертонічні розлади при вагітності. Прееклампсія. Еклампсія.

Підготовка до практичних занять та лекцій, курація вагітних та породіль

1


2

4


6

4

3

Акушерські кровотечі під час першого триместру вагітності. Позаматкова вагітність. Акушерські кровотечі під час другої половини вагітності, у пологах та післяпологовому періоді. Інтенсивна терапія і реанімація при кровотечі в акушерстві Оперативне акушерство. Пологовий травматизм

Вагітність і пологи при екстрагенітальних захворюваннях. Невідкладні стани в акушерстві.

Підготовка до практичних занять та лекцій, курація вагітних та породіль

1

4

2

4



3


Підготовка до підсумкового модульного контролю







3

Виконання індівідуальної СРС







15

Підсумковий модульний контроль




22



Всього: кредитів ECTS –1,5 годин – 45; з них:

66

224



15


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ЛЕКЦІЙ

МОДУЛЬ 1 Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення


№№

Тема

Кільк.год

1 1

Організація акушерської допомоги. Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду.

2

2

Перинатологія. Фактори ризику перинатального періоду

2

3

Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду.

2




Всього

6


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН ПРАКТИЧНИХ ЗАНЯТЬ

МОДУЛЬ 1 Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення




Тема

Кільк. годин

1

Змістовий Модуль 1.Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду.

Фізіологія вагітності, пологів та післяпологового періоду. Методи обстеження вагітних. Акушерська термінологія

6

2

3

4

Змістовий Модуль 2.Перинатологія Фактори ризику перинатального периіоду.

Методи діагностики стану внутрішньоутробного плода. Плацентарна недостатність. Дистрес плода.

Патологічний перебіг пологів.

Гіпертонічні розлади при вагітності. Прееклампсія. Еклампсія.



6

5

6

Змістовий Модуль 3.Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду.

Акушерські кровотечі під час першого триместру вагітності. Позаматкова вагітність. Акушерські кровотечі під час другої половини вагітності, у пологах та післяпологовому періоді. Інтенсивна терапія і реанімація при кровотечі в акушерстві. Оперативне акушерство. .Пологовий травматизм.

Вагітність і пологи при екстрагенітальних захворюваннях. Невідкладні стани в акушерстві.


6


4




Підсумковий модульний контроль

2




Всього

24



ПЕРЕЛІК ПРАКТИЧНИХ НАВИЧОК ДЛЯ КІНЦЕВОГО

КОНТРОЛЮ ЗНАНЬ

Модуль1. Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення

  1. Зовнішнє акушерське обстеження вагітних, прийоми Леопольда, вимірювання розмірів таза, визначення справжньої кон'югати.

  2. Встановлення строку вагітності (за даними анамнезу та об’єктивного дослідження).

  3. Визначення гестаційного віку плода і його маси. Визначення передбачуваного строку пологів.

  4. Ведення фізіологічних пологів

  5. Надання акушерської допомоги в пологах та післяпологовому періоді

  6. Визначення стану новонародженого за шкалою Апгар. Первинний догляд за новонародженим.

  7. Розробляти алгоритми надання невідкладної допомоги при акушерській кровотечі.

  8. Надавати невідкладну допомогу при тяжких формах прееклампсії та еклампсії.

  9. Розробляти алгоритми надання невідкладної допомоги при гіпоксичних ускладненнях плоду та асфіксії новонародженого.

  10. Оформлення медичної документації, щодо надходження вагітної до стаціонару, в пологах та при виписуванні з пологового будинку.


ТЕМАТИЧНИЙ ПЛАН САМОСТІЙНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ

МОДУЛЬ 1. Фізіологічний та патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпологового періоду. Перинатальні ускладнення.





Види СРС

Кількість годин

Види контролю




Підготовка до практичних занять та лекцій, курація вагітних та породіль.

12

Поточний контроль на практичних заняттях




Підготовка до підсумкового модульного контролю

3

Підсумковий модульний контроль




Всього годин

15





РОЗПОДІЛ БАЛІВ ДЛЯ ОЦІНКИ НАВЧАЛЬНОЇ ДІЯЛЬНОСТІ СТУДЕНТА


Модуль 1 (зміст оцінюваної діяльності)

Максимальна кількість балів

Змістовий модуль 1.Фізіологічний перебіг вагітності, пологів та післяпогового періоду




Фізіологія вагітності, пологів та післяпологового періоду.. Методи обстеження вагітних. Акушерська термінологія

20

Змістовий модуль 2. Перинатологія. Фактори ризику перинатального періоду.




Методи діагностики стану внутрішньоутробного плода. Плацентарна недостатність. Дистрес плода під час вагітності та пологів

20

Змістовий модуль 3.Патологічний перебіг вагітності, пологів та післяпогового періоду.




Патологічний перебіг пологів.

Гіпертонічні розлади при вагітності. Прееклампсія. Еклампсія.


40


Акушерські кровотечі під час першого триместру вагітності. Позаматкова вагітність. Акушерські кровотечі під час другої половини вагітності, у пологах та післяпологовому періоді. Інтенсивна терапія і реанімація при кровотечі в акушерстві Оперативне акушерство. Пологовий травматизм

Вагітність і пологи при екстрагенітальних захворюваннях. Невідкладні стани в акушерстві.


40

Разом поточна навчальна діяльність

120

Підсумковий модульний контроль

80

СУМА БАЛІВ ЗА МОДУЛЬ

200


Примітка: При засвоєнні теми за традиційною системою студенту присвоюються бали: «5» — 20 балів, «4» — 15 балів, «3» — 12 балів, «2» — 0 балів. Максимальна кількість балів за поточну навчальну діяльність студента – 120.

Студент допускається до підсумкового модульного контролю за умови виконання вимог навчальної програми та в разі, якщо за поточну навчальну діяльність він набрав не менше 72 балів під час практичних занять.

Підсумковий модульний контроль зараховується студенту, якщо він набрав не менше 50 з 80 балів.


ПЕРЕЛIК РЕКОМЕНДОВАНОЇ НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНОЇ ЛIТЕРАТУРИ З АКУШЕРСТВА .

  1. Акушерство за ред. В.І. Грищенка, М.О.Щербини –К,:Медицина,2009.-408с.

  2. Акушерство за ред. В.І. Грищенка -Харьків, Основа 2000.-608с.

  3. Неотложные состояния в акушерстве и гинекологии / Г. К.Степанковская (ред.). — К. : Здоров'я, 2000. — 672с.

  4. Бодяжина В.И., Жмакин К.Н., Акушерство.- М.:Медицина, 1986. - 496 с.

  5. Запорожан В.М., Цегельський М.Р., Рожковська Н.М. Акушерство і гінекологія. Підручник : у 2-х томах. Т.1. – Одеса.Одес.держ.мед.ун-т, 2005.-472с.

  6. Запорожан В.М. Цегельський М.Р., Рожковська Н.М. Акушерство і гінекологія. Підручник : у 2-х томах. Т.1. – Одеса.Одес.держ.мед.ун-т, 2005.-420с.

  7. Шехтман М.М Руководство по экстрагенитальной патологии у беременных.-М.:триада-Х,1999.- 812с.

  8. Грищенко В.И. и соавт. Течение беременности и родов при экстрагенитальных заболеваниях.-Харьков,1992.-190с.

  9. А.Х.Де Черни, Л.Натан., Акушерство- М.«МЕД-пресс-информ»,2008,772с.

Схожі:

2009 Установа-розробник — Дніпропетровська державна медична академія,...
НАВЧАЛЬНИЙ ПОСІБНИК ДЛЯ САМОСТІЙНОЇ ПОЗААУДИТОРНОЇ ТА АУДИТОРНОЇ РОБОТИ СТУДЕНТІВ 4 КУРСУ ЗА ПРОГРАМОЮ
Заняття 5
Державний заклад «Дніпропетровська медична академія міністерства охорони здров’я україни»
Аннали Мечниковського Інституту
...
НАВЧАЛЬНО-МЕТОДИЧНИЙ ПОСІБНИК ДИТЯЧА ХІРУРГІЯ
Розробники: Дніпропетровська державна медична академія (проф. В. А. Дігтяр, проф. В.І. Сушко, доц. Л. М. Харитонюк, доц. О. М. Барсук,...
ДНІПРОПЕТРОВСЬКА МІСЬКА РАДА ДНІПРОПЕТРОВСЬКИЙ УНІВЕРСИТЕТ ЕКОНОМІКИ...
«Стратегія розвитку міста Дніпропетровська до 2025 року», яка відбудеться 25 лютого 2010 р за адресою: м. Дніпропетровська, вул....
МІНІСТЕРСТВО ОСВІТИ І НАУКИ, МОЛОДІ ТА СПОРТУ УКРАЇНИ Дніпропетровський...
Програма комплексного кваліфікаційного екзамену охоплює теми фундаментальних дисциплін з історії, які забезпечують базовий рівень...
МІНІСТЕРСТВО ВНУТРІШНІХ СПРАВ УКРАЇНИ НАЦІОНАЛЬНА АКАДЕМІЯ ВНУТРІШНІХ...
Анотація навчальної дисципліни зі структурно-логічною схемою (міждисциплінарними зв’язками )
УКРАЇНСЬКОЇ ДЕРЖАВИ
М.І. Козюбра (Конституційний суд України); д-р іст наук, проф. О. В. Кузьминець (Національна академія внутрішніх справ України);...
Опорний конспект з дисципліни „Організація торгівлі” Міністерство...
Опорний конспект лекцій з дисципліни „Організація торгівлі” для студентів напряму підготовки 030510 денної форми навчання / Укладач...
України КРИМІНІЛЬНИЙ ПРОЦЕСУАЛЬНИЙ КОДЕКС УКРАЇНИ Науково-практичний...
Національний університет «Юридична академія України імені Ярослава Мудрого» Національна академія правових наук України
Додайте кнопку на своєму сайті:
Портал навчання


При копіюванні матеріалу обов'язкове зазначення активного посилання © 2013
звернутися до адміністрації
bibl.com.ua
Головна сторінка